Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Raf?
1 20 24,39%
2 1 1,22%
3 2 2,44%
4 1 1,22%
5 2 2,44%
6 1 1,22%
7 3 3,66%
7.5 3 3,66%
8 8 9,76%
8.5 3 3,66%
9 10 12,20%
9.5 6 7,32%
10 22 26,83%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2007, 17:47   #361
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
het loopt hier uit te hand.
Was te denken, niet?
*knip*
Verwijderd op vraag van Paulus zelf!

Laatst gewijzigd door Pluche : 2 september 2007 om 18:05.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 17:51   #362
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Het gaat niet over duits, nog over andere subjectieve zaken.

het gaat over de mathematische betekenis van abnormaliteit, namelijk die gelinkt aan de gauscurve.

Ik herhaal dus mijn vraag: vindt u homoseksualiteit abnormaal en kunt u dit staven adhv cijfermateriaal.

en gelieve niet langer rond de pot te draaien of mij te beledigen.
dank u
Stop al maar eerst eens met het verongelijkte slachtoffer uit te hangen, want dat maakt op mij geen enkele indruk. Ik heb jou op geen enkel moment beledigd, laat dat duidelijk zijn.

Nee, ik vind homoseksualiteit niet abnormaal en nee, ik kan dat niet met cijfermateriaal staven, zoals ik hierboven al uitlegde. Menselijke eigenschappen kan je nu eenmaal niet in statistiekjes gieten om er vervolgens volstrekt van de pot gerukte conclusies uit te trekken. Homoseksuelen zijn een minderheid ten opzichte van heteroseksuelen. Dat betekent allerminst dat ze "abnormaal" zijn. Dat betekent alleen maar dat er minder van zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 17:51   #363
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
het gaat over de mathematische betekenis van abnormaliteit, namelijk die gelinkt aan de gauscurve.

Ik herhaal dus mijn vraag: vindt u homoseksualiteit abnormaal en kunt u dit staven adhv cijfermateriaal.
***zucht***

Je hebt gelijk, sort of.

Homoseksuelen zijn volgens jouw definitie abnormaal. Evenals linkshandingen, domme blondjes, valschermspringers, kernfysici, bakkers, fans van Laura Lynn enz ...

De echte vraag is: welke gevolgen heeft de abnormaliteit van deze groepen?
Oud 2 september 2007, 17:52   #364
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik mag niet meer zeggen waarom ik homosekualiteit minderwaardig vind.

Ik heb dit nochtans als verschillende keren gedaan en op verschillende tijdstippen, zonder ook maar de minste problemen.

Ik mag niet meer zeggen dat homoseksualiteit minderwaardig is omdat het niet kan leiden tot procreatie, de reden waarom we met sekualiteit zijn uitgerust.

De reden is waarschijnlijk dat Raf deze stelling nooit heeft kunnen ontkrachten en ook geen zin meer heeft om ze te weerlegen, omdat ze niet te weerleggen valt natuurlijk.

Dus, heeft hij mij naar alle waarschijnlijkheid als niet aflatende homohater afgeschilderd bij de moderatie.

Om het nog maar eens heel duidelijk te stellen: Ik vind niet de homoseksueel minderwaardig, maar evenwaardig aan alle medemensen.

Alleen zijn sekualiteit niet. Net zoals ik een hardhorige ook een evenwaardige mens vind, maar niet zijn manier van horen.

Ik begrijp het dan ook niet als homohater afgeschilderd te worden.

Paulus.
Raf is niet komen klagen hoor!
Van mij mag je alles zeggen, maar in een topic forummer van de week, een man die zich out als homo, dan je denegrerende praat horen vertellen is kwetsend voor Raf, ik heb als taak als moderator alles in goede banen te leiden en zeker om te voorkomen dat de forummer van de week zich beledigd voelt.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 17:53   #365
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Menselijke eigenschappen kan je nu eenmaal niet in statistiekjes gieten
toch wel, alleen staat het u niet zo aan
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 17:54   #366
born2bewild
Banneling

Standaard

lamaar

Laatst gewijzigd door born2bewild : 2 september 2007 om 17:55.
Oud 2 september 2007, 17:55   #367
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wel Paulus. En ik ben zeker niet de enige. Tweederde van je postings op Politics.be heb je gewijd aan het vernederen van homoseksuelen. Toegegeven: je weet het mooi te verpakken door je homohaat met een pseudo-wetenschappelijk sausje te overgieten. Sommige mensen vallen daar voor. Ik niet en ik ben - zoals gezegd - niet de enige. Jouw stellingen werden keer op keer weerlegd door mezelf en tal van anderen. Dat jij die weerleggingen verkiest te negeren zegt veel meer over jou dan over je stellingen zelf. Maar zoals je héél goed weet, treed ik daarover met jou niet langer in discussie. Dat stadium is voorbij.

Citaat:
Paulus.
Raf.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 2 september 2007, 17:56   #368
born2bewild
Banneling

Standaard

Raf,

zou je voor een roze partij stemmen als die bestond?
Oud 2 september 2007, 17:59   #369
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
***zucht***

Je hebt gelijk, sort of.

Homoseksuelen zijn volgens jouw definitie abnormaal. Evenals linkshandingen, domme blondjes, valschermspringers, kernfysici, bakkers, fans van Laura Lynn enz ...

De echte vraag is: welke gevolgen heeft de abnormaliteit van deze groepen?
Ik verzet me tegen deze zuiver wiskundige benadering omdat het wiskundige "abnormaal" in het dagelijks taalgebruik, voor mensen die niet diepgaand met wiskunde bezig zijn een pejoratieve connotatie heeft. En het is juist deze pejoratieve connotatie die hier door door bepaalde mensen in de verf gezet wordt.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 18:00   #370
born2bewild
Banneling

Standaard

wiskunde is mooi nochtans
Oud 2 september 2007, 18:01   #371
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raf,

zou je voor een roze partij stemmen als die bestond?
Nee. Er zijn voldoende traditionele partijen die opkomen voor de belangen van holebi's.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 18:01   #372
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Citaat:
Ik wel Paulus. En ik ben zeker niet de enige. Tweederde van je postings op Politics.be heb je gewijd aan het vernederen van homoseksuelen. Toegegeven: je weet het mooi te verpakken door je homohaat met een pseudo-wetenschappelijk sausje te overgieten. Sommige mensen vallen daar voor. Ik niet en ik ben - zoals gezegd - niet de enige. Jouw stellingen werden keer op keer weerlegd door mezelf en tal van anderen. Dat jij die weerleggingen verkiest te negeren zegt veel meer over jou dan over je stellingen zelf. Maar zoals je héél goed weet, treed ik daarover met jou niet langer in discussie. Dat stadium is voorbij.

Ok laten we bij deze wijze woorden van Raf het topic homosexualiteit sluiten, voor het hier nog helemaal uit de hand loopt.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 18:01   #373
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wiskunde is mooi nochtans
Absoluut. Alleen hoort die niet thuis in ethische kwesties. Het omgekeerde geldt evenzeer.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 18:01   #374
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ik mag niet meer zeggen waarom ik homosekualiteit minderwaardig vind.

Ik heb dit nochtans als verschillende keren gedaan en op verschillende tijdstippen, zonder ook maar de minste problemen.

Ik mag niet meer zeggen dat homoseksualiteit minderwaardig is omdat het niet kan leiden tot procreatie, de reden waarom we met sekualiteit zijn uitgerust.

De reden is waarschijnlijk dat Raf deze stelling nooit heeft kunnen ontkrachten en ook geen zin meer heeft om ze te weerlegen, omdat ze niet te weerleggen valt natuurlijk.

Dus, heeft hij mij naar alle waarschijnlijkheid als niet aflatende homohater afgeschilderd bij de moderatie.

Om het nog maar eens heel duidelijk te stellen: Ik vind niet de homoseksueel minderwaardig, maar evenwaardig aan alle medemensen.

Alleen zijn sekualiteit niet. Net zoals ik een hardhorige ook een evenwaardige mens vind, maar niet zijn manier van horen.

Paulus.
Sex onder homo's is dan ook niet minderwaardig. Sex heeft weinig of niks te zien met voortplanting. Het zou maar jammer zijn dat je elke keer dat je sex had, jezelf zou voortplanten. Dat alleen al bewijst dat sex wel wat meer is.

Sex onderhoud de sociale gevoelens tussen partners. Het is geven en nemen. Elkaar plezier schenken. Wegwerken van spanningen, niet noodzakelijk tussen de partners. Sex is een gezonde uitlaatklep, en niet alleen in onze maatschappij. Sommige diersoorten kennen ook homosexualiteit om dezelfde redenen.

Dat je jezelf voortplant door mideel van sex, is een bijkomstigheid, vooral voor de mens. Als mens kan je altijd sex hebben, niet gebonden aan seizoenen, zoals sommige diersoorten. We gebruiken allerlei middelen juist om voortplanting te voorkomen, dus het niet voortplanten als argument kan echt niet tellen. Of waarom zou men anders condooms gebruiken? Of laat men zich steriliseren?

Als we hier in Vlaanderen géén middelen zouden gebruiken om voortplanting juist te voorkomen, zouden we allemaal met nogal kroostrijke gezinnen zitten, en daar zitten we vér af.

BTW : ik ben géén homo!

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 18:02   #375
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pluche Bekijk bericht
Raf is niet komen klagen hoor!
Van mij mag je alles zeggen, maar in een topic forummer van de week, een man die zich out als homo, dan je denegrerende praat horen vertellen is kwetsend voor Raf, ik heb als taak als moderator alles in goede banen te leiden en zeker om te voorkomen dat de forummer van de week zich beledigd voelt.
Als het zo zit, kan ik jouw ingrijpen alleen maar prijzen.

Het was inderdaad niet erg tactvol van me om in "de forummer van de week" zo te keer te gaan tegen Raf. Een mens laat zich soms meer meeslepen door emoties, dan eigenlijk goed is.

Ik wil dan ook openlijk mijn verontschuldigingen aanbieden. Zowel aan de moderatie, aan de andere forummers en niet in het minst aan Raf zelf.

Het is inderdaad heel er fijn om Raf erbij te hebben op ons forum. Aan deze persoon alleen al heb ik uuuuuren forumplezier te danken. En ook al liepen de discussie soms hoog op, mijn aanbod om samen een pint te gaan drinken blijft gelden.

Ik sta dan ook toe dat de moderatie, de minder mooie postings van mijnentwege in deze topic, volledig verwijderd. zodat niks van mij dit eerbetoon aan Raf om enige wijze ontsiert.

Proficiat Raf met je verkiezing, en dat meen ik.

Paulus.
Oud 2 september 2007, 18:02   #376
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik verzet me tegen deze zuiver wiskundige benadering omdat het wiskundige "abnormaal" in het dagelijks taalgebruik, voor mensen die niet diepgaand met wiskunde bezig zijn een pejoratieve connotatie heeft. En het is juist deze pejoratieve connotatie die hier door door bepaalde mensen in de verf gezet wordt.
Uiteraard.

Daarom dat ik het wiskundige begrip "abnormaal" ook op andere minderheidsgroepen toepaste. In de hoop de absurditeit van dit gebruik van "abnormaal" te illustreren.

Laatst gewijzigd door Firestone : 2 september 2007 om 18:04.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 18:04   #377
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Raf.
Wat jammer toch; het ontsiert je eigen topic.

Paulus.
Oud 2 september 2007, 18:05   #378
born2bewild
Banneling

Standaard

Oud 2 september 2007, 18:10   #379
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zo zit, kan ik jouw ingrijpen alleen maar prijzen.

Het was inderdaad niet erg tactvol van me om in "de forummer van de week" zo te keer te gaan tegen Raf. Een mens laat zich soms meer meeslepen door emoties, dan eigenlijk goed is.

Ik wil dan ook openlijk mijn verontschuldigingen aanbieden. Zowel aan de moderatie, aan de andere forummers en niet in het minst aan Raf zelf.

Het is inderdaad heel er fijn om Raf erbij te hebben op ons forum. Aan deze persoon alleen al heb ik uuuuuren forumplezier te danken. En ook al liepen de discussie soms hoog op, mijn aanbod om samen een pint te gaan drinken blijft gelden.

Ik sta dan ook toe dat de moderatie, de minder mooie postings van mijnentwege in deze topic, volledig verwijderd. zodat niks van mij dit eerbetoon aan Raf om enige wijze ontsiert.

Proficiat Raf met je verkiezing, en dat meen ik.

Paulus.
Bedankt Paulus. Ik weet ook wel dat je au fond geen slecht mens bent, maar over bepaalde zaken (homoseksualiteit in het bijzonder) zullen we het nooit met elkaar eens worden en dat is ook de reden dat ik daar met jou niet meer over discussieer. Dergelijke aanvaringen hebben gewoon geen zin.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 18:12   #380
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Uiteraard.

Daarom dat ik het wiskundige begrip "abnormaal" ook op andere minderheidsgroepen toepaste. In de hoop de absurditeit van dit gebruik van "abnormaal" te illustreren.
Dat weet ik. Ik wou het alleen nog even benadrukken in de hoop dat de boodschap zou doordringen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be