Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2007, 20:24   #1
giserke
Banneling

Standaard Ik kreeg deze bedreiging van een zekere Tolobo.

Ik kreeg onderstaand privé bericht van een zekere Tolobo. Weet iemand of dit mogelijk is?

Citaat:
Geachte,
Toevallig kwam ik op jouw posts terecht toe ik op het net surfte en informatie zocht rond cannabis in België. Mijn eerste vraag naar jou toe: wie ben jij? Alvast geen arts zoveel is zeker. Van spelling heb je ook geen kaas gegeten (Beaucourt!). De hedendaagse argumentatielogica evenals de formele positivistische logica heb je duidelijk niet onder de knie. Daarentegen leidt ik aan je dichotomale denkpatroon af dat je echter wel een overtuigd positivist bent. Let echter op; bij sommigen is de grens tussen positivisme en fascisme flinterdun! Waar haal jij je argumenten vandaan? Ben jij onderlegd in het wetenschappelijke statistische bedrijf? Zie jij de subjectieve projectie van orustgevoelens op een ethisch dillema (zoals cannabis), onder impuls van een macrosociologische context; gekristalliseerd door politieke, economische en culturele patronen, wel in? Jouw attitude bevalt me niet man. Je maakt misbruik van jouw zogezegde ervaringsdeskundigheid en linkt die bovendien nog aan politieke propaganda ook. Hoop voor jou dat je ondertussen niet meer in de zorgsector werkt. Jouw carrière zou anders wel eens een kort leven kunnen beschoren zijn. Mijn vader en oom zijn sleutelpersonen in het beheer van multipele tertiaire instituten. Via een IP-scan en descatterplug; is jouw exacte naam tot zelfs woonplaats en aanverwante personalia in no-time achterhaalt. Laat die harde pseudowetenschappelijke taal van je, evenals die propaganda achterwege. Lees liever eens een boek!

gegroet, Tolobo
criminoloog, toxicoloog en burgerlijk ingenieur A.I.

Laatst gewijzigd door giserke : 2 september 2007 om 20:26.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 20:27   #2
bloedverwant
Schepen

Standaard

Welkom to the United States!
Oud 2 september 2007, 20:30   #3
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Alleen de beheerders hebben je IP-adres.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 20:32   #4
giserke
Banneling

Standaard

telenet heeft een variabel IP adres. Ze moeten die dan al krijgen van Telenet ook?
Oud 2 september 2007, 20:40   #5
DebianFox
Minister

Standaard

Heeft u wel een variabel IP? Bij een variabel IP betekent het dat u nog inbelt bij uw ISP. Inbellen wordt toch steeds zeldzamer en zeldzamer, wellicht heeft u een dynamisch ip. Ik denk niet dat u een statisch IP zal hebben, dat is nl. voor servers.

Verder bestaat "descatterplug" niet, een IP-scan is ook complete fictie. Enkel de mods hebben uw IP.

Eenmaal je iemand z'n IP hebt kan je hem/haar natuurlijk traceren (tracert, traceroute, ...) en de woonplaats achterhalen. Maar aangezien die Tolobo geen moderator is, is het dus onmogelijk dat hij uw IP heeft.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 20:46   #6
giserke
Banneling

Standaard

idd, dat was het een dynamisch IP adres.
Infeite hebben ze 2 gegevens nodig:
- informatie van de moderators
- informatie van telenet
Oud 2 september 2007, 20:48   #7
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
idd, dat was het een dynamisch IP adres.
Infeite hebben ze 2 gegevens nodig:
- informatie van de moderators
- informatie van telenet
De moderators gaan uw pricacy niet schenden, laat staan dat Telenet u zou 'verklikken'

U kan dus op uw beide oren slapen vannacht

Die Tolobo wil u enkel maar wat schrik aanjagen, het is onmogelijk dat hij aan de hand van dit forum uw woonplaats zou weten.

Citaat:

Laatst gewijzigd door DebianFox : 2 september 2007 om 20:49.
Oud 2 september 2007, 20:49   #8
giserke
Banneling

Standaard

Tolobo is niet eens een acount op dit forum. hoe kan hij dan een privé bericht sturen?
Oud 2 september 2007, 20:50   #9
DebianFox
Minister

Standaard

Citaat:
Tolobo is niet eens een acount op dit forum. hoe kan hij dan een privé bericht sturen?
Dat is raar, zou ik aan de moderatie vragen.

Citaat:
Oud 2 september 2007, 21:05   #10
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Ik kreeg onderstaand privé bericht van een zekere Tolobo. Weet iemand of dit mogelijk is?
Wrm krijg ik nooit zo'n berichten!!!!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 21:10   #11
Pieter Vandoorne
Coördinator

Pieter Vandoorne's schermafbeelding

Standaard

Geachte

Niks om uw druk over te maken, één of andere grapjas die zichzelf razend interessant vindt.
Enkel wij beschikken over uw ip-adres en dat blijft waar het is: bij ons. Dat die gebruiker niet lijkt te bestaan komt omdat hij nog geen berichten had en dan kun je zijn profiel niet bekijken.
Ondertussen is hij verbannen.

Mvg

Pieter Vandoorne

Laatst gewijzigd door Pieter Vandoorne : 2 september 2007 om 21:10.
Pieter Vandoorne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 21:56   #12
rub1615
Schepen

Standaard

Kan aan de hand van een ip-adres een adres achterhaalt worden? Ik dacht dat dat enkel een provider dat kon.

Laatst gewijzigd door rub1615 : 2 september 2007 om 21:57.
rub1615 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 22:19   #13
Ambiorix

Standaard

Geachte,
Toevallig kwam ik op jouw posts terecht toe ik op het net surfte en informatie zocht rond cannabis in België. Mijn eerste vraag naar jou toe: wie ben jij? Alvast geen arts zoveel is zeker. Van spelling heb je ook geen kaas gegeten (Beaucourt!). De hedendaagse argumentatielogica evenals de formele positivistische logica heb je duidelijk niet onder de knie. Daarentegen leidt ik aan je dichotomale denkpatroon af dat je echter wel een overtuigd positivist bent. Let echter op; bij sommigen is de grens tussen positivisme en fascisme flinterdun! Waar haal jij je argumenten vandaan? Ben jij onderlegd in het wetenschappelijke statistische bedrijf? Zie jij de subjectieve projectie van orustgevoelens op een ethisch dillema (zoals cannabis), onder impuls van een macrosociologische context; gekristalliseerd door politieke, economische en culturele patronen, wel in? Jouw attitude bevalt me niet man. Je maakt misbruik van jouw zogezegde ervaringsdeskundigheid en linkt die bovendien nog aan politieke propaganda ook. Hoop voor jou dat je ondertussen niet meer in de zorgsector werkt. Jouw carrière zou anders wel eens een kort leven kunnen beschoren zijn. Mijn vader en oom zijn sleutelpersonen in het beheer van multipele tertiaire instituten. Via een IP-scan en descatterplug; is jouw exacte naam tot zelfs woonplaats en aanverwante personalia in no-time achterhaalt.Laat die harde pseudowetenschappelijke taal van je, evenals die propaganda achterwege. Lees liever eens een boek!

gegroet, Tolobo

haha, of hoe ge uzelf hopeloos belachelijk kunt maken
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 22:20   #14
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De moderators gaan uw pricacy niet schenden, laat staan dat Telenet u zou 'verklikken'
.
jawel. Ondermeer voor een onderzoek naar de gebeurtenissen op de Ijzerwake van twee jaar terug denk ik, heeft de politie IP-adressen en daaraan gelinkt domicilieadressen opgevraagd én nagetrokken. Op dit forum!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 22:29   #15
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Geachte,
Toevallig kwam ik op jouw posts terecht toe ik op het net surfte en informatie zocht rond cannabis in België. Mijn eerste vraag naar jou toe: wie ben jij? Alvast geen arts zoveel is zeker. Van spelling heb je ook geen kaas gegeten (Beaucourt!). De hedendaagse argumentatielogica evenals de formele positivistische logica heb je duidelijk niet onder de knie. Daarentegen leidt ik aan je dichotomale denkpatroon af dat je echter wel een overtuigd positivist bent. Let echter op; bij sommigen is de grens tussen positivisme en fascisme flinterdun! Waar haal jij je argumenten vandaan? Ben jij onderlegd in het wetenschappelijke statistische bedrijf? Zie jij de subjectieve projectie van orustgevoelens op een ethisch dillema (zoals cannabis), onder impuls van een macrosociologische context; gekristalliseerd door politieke, economische en culturele patronen, wel in? Jouw attitude bevalt me niet man. Je maakt misbruik van jouw zogezegde ervaringsdeskundigheid en linkt die bovendien nog aan politieke propaganda ook. Hoop voor jou dat je ondertussen niet meer in de zorgsector werkt. Jouw carrière zou anders wel eens een kort leven kunnen beschoren zijn. Mijn vader en oom zijn sleutelpersonen in het beheer van multipele tertiaire instituten. Via een IP-scan en descatterplug; is jouw exacte naam tot zelfs woonplaats en aanverwante personalia in no-time achterhaalt.Laat die harde pseudowetenschappelijke taal van je, evenals die propaganda achterwege. Lees liever eens een boek!

gegroet, Tolobo

haha, of hoe ge uzelf hopeloos belachelijk kunt maken
daar staat anders nog een knoert van een dt fout in
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 23:04   #16
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
jawel. Ondermeer voor een onderzoek naar de gebeurtenissen op de Ijzerwake van twee jaar terug denk ik, heeft de politie IP-adressen en daaraan gelinkt domicilieadressen opgevraagd én nagetrokken. Op dit forum!
Ja kijk, als je graag opschept over hoe je die Belgische ratten een gebroken neus hebt getrapt, kan je wel verwachten dat de politie dergelijke uitspraken nader onderzoekt.

Niet meer dan terecht.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 23:17   #17
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
daar staat anders nog een knoert van een dt fout in
amang idd
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 07:55   #18
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Bullsh*t.
Alleen de mods en de admins hebben jouw IP. Het enige wat ze ( = mods & admins ) kunnen is een poortscan doen en dan nog. Bij problemen moeten ze dan de provider contacteren waar jij klant bent. De vraag is dan in welke mate de ISP gaat meewerken bij eventuele problemen. Meestal laten ze niets weten of zeggen ze dat ze de zaak gaan onderzoeken maar dat het intern blijft zodat je toch niets te weten komt.

Langs de andere kant vind ik niet dat je een privé bericht op een board plaatst. Dergelijke zaken moet je meteen doorsturen naar een admin of mod doorsturen. Zij kunnen dan ook in alle privé berichten kijken om te controleren of het wel waar is wat jij schrijft.

Nu is de schrijver wel banned maar is dit forum voorzien om proxyservers te blokkeren? Er zijn genoeg programma's in omloop ( bvb HideIP ) die gebruik maken van een buitenlandse proxy en dan zie je niet dat het omdezelfde persoon gaat

Laatst gewijzigd door -=EXCALIBUR=- : 3 september 2007 om 07:56.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 08:06   #19
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Langs de andere kant vind ik niet dat je een privé bericht op een board plaatst.
Ik zie niet in waarom niet. Het is niet omdat iemand een bericht alleen aan jou verstuurt, dat je daarover een of ander plicht tot geheimhouding of privacy zou hebben.

Ik zou hetzelfde doen als Giserke: elke PB die mij niet aanstaat zal onmiddellijk op het forum gepubliceerd worden, indien nodig met alle info die ik over de verzender kan vinden erbij.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 3 september 2007 om 08:08.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 08:10   #20
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Ik zie niet in waarom niet.
Omdat diegene die het bericht gestuurd heeft nu weet dat Giserke met een ei in z'n broek zat.

En privédiscussies horen niet thuis op een openbaar forum maar wel in de privésfeer.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be