Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Ik ben
voor het voorstel. 11 24,44%
tegen het voorstel. 29 64,44%
een twijfelaar. 5 11,11%
Aantal stemmers: 45. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2007, 09:13   #21
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Dan heb ik het niet over Vlaanderen - Wallonië, maar wel tussen zij die tegen België zijn en zij die voor zijn.

Het huidige België zou dan gewoon blijven bestaan met een deel van Vlaanderen en Wallonië, en een bepaald gebied (op basis van het aantal inwoners) mogen de Vlaams Belangers en gelijkgestemden houden. Van mij mogen ze hun deel Vlaanderen noemen! Het huidige Wallonië en deel van Vlaanderen wordt dan gewoon België.

Wij verschillen gewoon veel te veel van Vlaams Belangers/NVA'ers.
Wat een dom voorstel...
En de dag dat er een groepje islamieten een partij starten en 1mio stemmen krijgen zullen dezen ook hun eigen staatje mogen stichten of zo?

anyway...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 09:15   #22
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Ja was maar een zielig gebeuren ...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:14   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Dan heb ik het niet over Vlaanderen - Wallonië, maar wel tussen zij die tegen België zijn en zij die voor zijn.

Het huidige België zou dan gewoon blijven bestaan met een deel van Vlaanderen en Wallonië, en een bepaald gebied (op basis van het aantal inwoners) mogen de Vlaams Belangers en gelijkgestemden houden. Van mij mogen ze hun deel Vlaanderen noemen! Het huidige Wallonië en deel van Vlaanderen wordt dan gewoon België.

http://forum.politics.be/showpost.ph...41&postcount=2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:27   #24
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
Wanneer het vlaamse volk zich dan uitspreekt tegen de splitsing gaat het VB dan ook stoppen als partij ?
De kans hierop acht ik even groot als dat CD&V, SP.a en VLD hetzelfde zullen doen wanneer het Vlaamse volk zich wél voor de splitsing uitspreekt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 10:41   #25
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer het vlaamse volk zich dan uitspreekt tegen de splitsing gaat het VB dan ook stoppen als partij ?
Waarom zou het VB moeten stoppen? De publieke opinie kan trouwens veranderen; als de bevolking zich in 2008 uitspreekt tegen de splitsing van België wil dat niet zeggen dat dat in 2013 nog steeds het geval is.

Ik heb de indruk dat dat de nieuwe tactiek van sommige belgicisten is: we organiseren een referendum in heel België om te kijken of het volk de splitsing van het land wil. De bevolking wil dat niet, dus België is definitief gered en het is voorgoed voorbij met de communautaire discussies. Maar zo gaat het natuurlijk, een paar jaar later kan de bevolking dan wel voor de splitsing van België zijn.

Een referendum over de toekomst van België zal België dus niet kunnen redden, integendeel, het zal de verschillen tussen de Nederlandstaligen en Franstaligen alleen nog meer benadrukken. (zelfs al is er een meerderheid tegen de splitsing van het land).
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:13   #26
koewachtenaar
Provinciaal Gedeputeerde

koewachtenaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Niemand houdt u tegen naar het andere landsgedeelte te trekken hoor.
koewachtenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:24   #27
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk echt dat als een politieker dit voorstel indient er massaal gestemd zal worden voor deze held! Alle haat zou dan gewoon België uitrijden (wij willen best jullie treinticket betalen)
Simpele
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:32   #28
stropdrager
Minister-President

stropdrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:34   #29
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Ik denk echt dat als een politieker dit voorstel indient er massaal gestemd zal worden voor deze held! Alle haat zou dan gewoon België uitrijden (wij willen best jullie treinticket betalen)
je moet wel heel voorzichtig zijn met mensen op een trein te zetten hoor
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 11:38   #30
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
je moet wel heel voorzichtig zijn met mensen op een trein te zetten hoor
Laat hem doen, kunnen wij nadien miljarden claims vragen en kunnen we ons voor eeuwig in de slachtoffer rol steken!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 12:14   #31
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

NON!
Oud 3 september 2007, 12:16   #32
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
NON!
Ik vind Moby's voorstel anders wel iets hebben: het kan nu al zonder veel plichtplegingen en organisatie uitgevoerd worden door elke individuele burger. Elke burger die niet akkoord is met een Vlaamse staat kan nu al verhuizen naar een gebied waarvan hij zeker is dat het niet onder de Vlaamse staat zal vallen. Het kost de staat niets en het respecteert de vrije keuze!
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 12:21   #33
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Ja was maar een zielig gebeuren ...
ze begrepen zelfs geen Nederlands... laat staan iets van de politieke situatie van België !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 12:26   #34
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
ze begrepen zelfs geen Nederlands... laat staan iets van de politieke situatie van België !
En dan is het niet nodig om buitenlandse journalisten die politieke situatie uit te leggen in het Engels, Duits en Frans?

Ze kunnen zich beter blijven informeren in Le Soir en LLB?

Welke onafhankelijkheidsformatie maakt eens een deftig dossier in vier talen om onze buren op een evenwichtige wijze op de hoogte te brengen?
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 12:50   #35
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlaams nationalisten zitten in alle partijen en niet aleen in het VB
Het probleem is dat niet alle partijen dit willen erkennen en daarom de kiezers naar het VB jagen.
Zolang Belgie verdeeld blijft tussen Belgicisten en Vlaams nationalisten gaat de discussie door.Het is de taak van de politici de crisis waarin Belgie verkeert serieus te analyseren en leiding te geven aan het oplossen van deze crisis.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 13:00   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Goed voorstel, maar wie zegt dat dat volk op Belgisch grondgebied moet blijven? Op de Noordpool of in Marokko is ook nog plaats.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 13:03   #37
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

sure, in your dreams !

je bent gewoon een rasechte Vlaming jij, leer ermee leven, Moby !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 13:39   #38
Tegendradigaard

Standaard

jajaja.... wees maar zeker dat de "bon-belzes" met de billen dichtgeknepen rond lopen.....

Even in mijn jeugd grasduinen.... toen ik nog een klein manneke was zo tot mijn 12 jaar dan was het ergste woord dat men kon uitspreken : federalisme. Dat was zo tot begin jaren 1970, min of meer. Als men toen zei dat men voor federalisme was, dan was men zo ongeveer een landverrader.

Dan Egmont en kwam zo stilaan het woord seperatisme opduiken. Weer werden de aanhangers landverraad verweten en vies bekeken. Men vond er zelfs een cordon sanitair voor uit toen bleek dat de politieke partij van deze gedachte enorme succes boekte.

En kijk we zijn 2007 en er worden nu al wekenlang discussies gehouden rond het thema: het voortbestaan van Belgie.

De "bon-belzes" verschansen zich achter opiniepeilingen die volgens hen aangeven dat de meesten (nog) geen scheiding wensen.

Maar de "bon-belzes" voelen ook wel aan dat het debat en de gedachten van de burgers steeds verder gaan en altijd in dezelfde richting: seperatisme, Vlaamse onafhankelijkheid.... tot voor enkele jaren onbesproken en doodgezwegen... vandaag het normaalste gespreksonderwerp aan de toog bijna.

Wie had dat gedacht in 1999 toen Verhofstadt de communautaire problemen eens en voorgoed ging oplossen he (oplossen was wel gelijk aan wegmoffelen he.... )

The times are changing mijn beste "bon-belzes"..... Waar ik in mijn jeugd nog over moest fluisteren om niet in de dossiers van de staatsveiligheid te komen is nu gemeengoed en gedachtengang geworden....

GO Vlaanderen GO !!!!!!
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 13:49   #39
el_duvel
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
De mening verandert van het volk eh. Moet de cdv ook stoppen omdat ze geen absolsute meerderheid hebben?
is wel anders ... CD&v heeft meerdere punten... VB stoelt hier min of meer op...

mss andersom vragen dan :
de bevolking stemt voor ... hebben we dan het VB nog nodig ?
el_duvel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2007, 14:00   #40
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
is wel anders ... CD&v heeft meerdere punten... VB stoelt hier min of meer op...

mss andersom vragen dan :
de bevolking stemt voor ... hebben we dan het VB nog nodig ?
Het vb stoelt op TWEE punten, vreemdelingen en Vlaanderen, er zijn een deel mensen dat op ze stemt niet per sé voor vlaanderen maar wel voor die vreemdelingen. Daar gaat dus je verhaaltje...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be