Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 15:34   #41
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
yep, on y revient toujours...
collega, idd toffe school. spijtig dat het gemengd werd, heb die verandering meegemaakt, zat toen in laatste jaar dat niet gemengd werd.
sfeer was totaal weg, een spijtige zaak

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 15:45   #42
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Vrijheid van ouders om kinderen volledig naar hun zin op te voeden is een belemmering van het vrijheid van keuze van levenswijze van het kind zelf.
Moeten we dan ook in het algemeen sigaretten verbieden omdat er ouders zijn die in het bijzijn van hun baby roken?
Moeten we algemeen de islam verbieden omdat bepaalde moslims spreken over EVIL joden?
De meeste ouders hebben het beste voor met hun kinderen. Er zijn idd de extremen (de marginalen die hun kinderen aan hun lot overlaten en die die geforceerde superkinderen willen), maar dat heb je met alles.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 16:15   #43
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door el_duvel Bekijk bericht
kortom iedereen is hier enkel voor gemengd onderwijs voor de sociale interactie wat met :

gemeng onderwijs leidt jongens en meisjes af, er is meer haantjesgedrag door de jongens en de spelletjes die gespeeld worden tussen meisjes en jongens op school is wel heel anders dan in het priveleven he....

Sociale interactie leer je meer door buitenschoolse aktiviteiten dan in de school....
Je leert nergens beter sociale interactie, je bepaalt zelf waar en hoeveel sociale interactie je leert. Er bestaat niet zoiets als de 'standaard interactie' dat is juist sociaal zijn, uit impulsen werken, je laten gaan, niet altijd vijf keer nadenken voor dat je iets zegt. Een school is een goede plaats om deze te oefenen aangezien je veel sociale interactie zal hebben. Het is juist dat veel dat zal helpen, sociaal worden moet je oefenen, gewoon met mensen omgaan. Om sociaal zijn moet je niet naar de perfecte sociale situatie gaan en dan deze 'uit je hoofd leren'.

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 16:15   #44
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ouders van 24 met een baby die in de wieg ligt te wenen in een klein studiotje met overal sigarettenrook, ouders allebei werkloos, ongeschoold, nazi-sympatisant en een papa die het kind zal vertellen dat:

"als de makakkeej cente van den dop kunne krijgej, dan kunnen wij dit ook"

"school is goe voor niks, ga gwn waarkeej"

enz.

Er zijn randelementen in de maatschappij, die van een potentieel goed kind een dergelijk randelement kunnen maken.

Ik kan nog veel meer voorbeelden opnoemen, gaande van islamextremisme-ouders die het 3-jarig kind gaan vertellen over de EVIL Joden en Kaffirs en de absolute noodzaak om vrouwen te slaan, tot ouders met grootheidswaanzin die hun kind in 4357563 verschillende cursussen gaan doen om de droom waar te maken die ze zelf niet konden doen...

Vrijheid van ouders om kinderen volledig naar hun zin op te voeden is een belemmering van het vrijheid van keuze van levenswijze van het kind zelf.
Ik vrees dat je gelijk hebt. Sommigen op dit forum zien de bemoeienissen van de overheid in de opvoeding van kinderen door hun ouders als een onbeschrijfbare misdaad en aanslag op de persoonlijke vrijheid, maar die vergeten dan ook dat ouders er serieus een potje van kunnen maken.
Oud 4 september 2007, 16:20   #45
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat ouders en kinderen zelf de keuze moeten kunnen maken naar welke school ze gaan en of die al dan niet gemengd is. Ik heb op de lagere school altijd samengezeten met alleen maar jongens, terwijl degenen die een jaar jonger waren zomaar in het gemengd onderwijs werden gedropt van het ene jaar op het andere.
Eénmaal op het middelbaar was alles dan gemengd, maar ik vond dat eigenlijk niet echt zo'n grote verandering/aanpassing ivg met m'n vorige school.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 16:30   #46
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Mijn college begon meisjes toe te laten in de derde graad secundair toen ik in het eerste leerjaar zat. Tegen het vierde leerjaar was de meisjestrap gedaald. Toen ik afstudeerde, zaten er meer meisjes dan jongens.

Ik heb geen echte voorkeur. Beiden hebben hun voor- en nadelen.
Oud 4 september 2007, 16:36   #47
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Mijn mening is simpelweg: hoe meer het op de echte wereld lijkt, hoe beter.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 16:38   #48
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Drugs, moord, tienerzwangerschappen, kindsoldaten, ...
Oud 4 september 2007, 16:39   #49
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is wel niet zo simpel.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 16:40   #50
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Drugs, moord, tienerzwangerschappen, kindsoldaten, ...
Het zijn vaak diegenen die de vreselijke dingen van het leven niet hebben gezien die van staat zijn tot de grootste gruwelen.

De wereld is hard. School moet de mensen daarop voorbereiden. Geen proefbuisonderwijs dus.
Oud 4 september 2007, 16:53   #51
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Het zijn vaak diegenen die de vreselijke dingen van het leven niet hebben gezien die van staat zijn tot de grootste gruwelen.

De wereld is hard. School moet de mensen daarop voorbereiden. Geen proefbuisonderwijs dus.
helemaal eens. Men moet op school als het ware in de maatschappij ondergedompeld worden ipv een steriel "hoog-en-droog" onderwijs te genieten. Later zal men er dan tenminste geen wereldvreemde en sociaal kwetsbare mensen mee vormen.

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 4 september 2007 om 16:53.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 17:01   #52
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik vrees dat je gelijk hebt. Sommigen op dit forum zien de bemoeienissen van de overheid in de opvoeding van kinderen door hun ouders als een onbeschrijfbare misdaad en aanslag op de persoonlijke vrijheid, maar die vergeten dan ook dat ouders er serieus een potje van kunnen maken.
Het verschil is dat als de overheid er een potje van maakt en dat doet de overheid doorgaans, dit op veel grotere schaal is. Een verdere overweging dient te zijn dat ouders in regel het belang van hun kinderen voor ogen hebben daar waar het onderwijs (ministerie, inrichtende machten, enz.) eerder in functie van hun personeel en de pedagogische mode van het moment denkt.

Laatst gewijzigd door Rene Artois : 4 september 2007 om 17:01.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 17:04   #53
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het verschil is dat als de overheid er een potje van maakt en dat doet de overheid doorgaans, dit op veel grotere schaal is. Een verdere overweging dient te zijn dat ouders in regel het belang van hun kinderen voor ogen hebben daar waar het onderwijs (ministerie, inrichtende machten, enz.) eerder in functie van hun personeel en de pedagogische mode van het moment denkt.
Maar ouders zijn vaak ondergeinformeerd ivm. wat echt goed is voor hun kinderen.
Oud 4 september 2007, 17:05   #54
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk daarom dat misdadigers zich voor de rechtbank onveranderlijk op hun slechte jeugd beroepen. Vandaar ook dat allerlei maatschappelijke kwalen zoals verslavingen, geweld in het gezin, enz. haast van ouder op kind doorgegeven worden. Wat u zegt slaat nergens op.
Oud 4 september 2007, 17:06   #55
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou nu niet overdrijven, zo incompetent zijn ze nu ook niet.

Niet alle ouders zijn dokters of ingenieurs of docenten die zo intensief bezig zijn met de opleiding .

Ik ken een kind dat dyslexie had (of officieel toch had) en 58% haalde in zijn eerste lager. Die zomer vertrokken ze dan maar om een zaak te beginnen in Oostenrijk, terwijl dat kind geen woord Duits sprak. Toen zijn resultaten daar zo slecht waren (of wat dacht je? )dat hij niet eens een rapport kreeg en de mensen van de school hen echt heel duidelijk wilden maken dat dat kind daar echt niet op de goeie plaats zat, waren ze "beledigd".

Laatst gewijzigd door evilbu : 4 september 2007 om 17:07.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 17:07   #56
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk daarom dat misdadigers zich voor de rechtbank onveranderlijk op hun slechte jeugd beroepen. Vandaar ook dat allerlei maatschappelijke kwalen zoals verslavingen, geweld in het gezin, enz. haast van ouder op kind doorgegeven worden. Wat u zegt slaat nergens op.
Conclusie dat ik heb opgevangen door met veel mensen met een militaire achtergrond te praten. Onder extreme druk kan een mens breken, maar ook de gruwelen in dingen inzien.
Een mens zoals u en mij beseft sommige dingen niet ten volle.
Oud 4 september 2007, 17:07   #57
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Maar ouders zijn vaak ondergeinformeerd ivm. wat echt goed is voor hun kinderen.
Als we het onderwijsbeleid en de resultaten ervan over de laatste decennia eens nakijken moet voor de professionelen dezelfde conclusie gelden.
Oud 4 september 2007, 17:08   #58
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet alle ouders zijn dokters of ingenieurs of docenten die zo intensief bezig zijn met de opleiding .

Ik ken een kind dat dyslexie had (of officieel toch had) en 58% haalde in zijn eerste lager. Die zomer vertrokken ze dan maar om een zaak te beginnen in Oostenrijk, terwijl dat kind geen woord Duits sprak. Toen zijn resultaten daar zo slecht waren (of wat dacht je? )dat hij niet eens een rapport kreeg en de mensen van de school hen echt heel duidelijk wilden maken dat dat kind daar echt niet op de goeie plaats zat, waren ze "beledigd".
Een beetje attitude van "mijn kind is het beste"?
Oud 4 september 2007, 17:10   #59
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Conclusie dat ik heb opgevangen door met veel mensen met een militaire achtergrond te praten. Onder extreme druk kan een mens breken, maar ook de gruwelen in dingen inzien.
Een mens zoals u en mij beseft sommige dingen niet ten volle.
U heeft het over uitzonderlijke situaties. Daarentegen zal iemand die een verkeerd voorbeeld uit zijn of haar omgeving meegekregen heeft dit ook sneller in dagdagelijkse situaties herhalen dan iemand die het nooit gezien heeft.
Oud 4 september 2007, 17:11   #60
Rene Artois
Minister

Standaard

Citaat:
Mensen die het VSO ooit ingevoerd hebben zijn dat wel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be