Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2007, 11:33   #961
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Mijn vraag blijft dus hoe we dit gaan betalen?

Inkomsten 90 miljard euro

uitgaven: Infrastructuur Antwerpen: 50 miljard euro, infrastructuur Oostende, zeebrugge, goederentrein: 50 miljard euro (ik trek gewoon een beetje uw lijn door hé)

Dan zitten we al met een gat van 10 miljard. Hoe gaan we dan nog uitkeringen geven aan de mensen?

Hoe betalen ze nu alle kosten die ze maken?

Met een grote achterstand en met het verkopen van gemeenschapseigendommen.

Mensen worden richtingen aangeraden op basis van hun capaciteiten. Men wordt niet in richtingen "gestoken", dit is meer iets voor het communisme

Al eens gezin hoe de scholen en clb's werken.
Vaak word al in de 1ste kleuterklas door de leerkachten bepaald voor welke opleiding een kind word voorbereid.

Binnen de scholen heerst immers het communisme op grote schaal.
Vergeet AUB nooit dat de meeste leerkrachten uiterste links zijn van de de uiterst linkse.
Zelfs Marx, Lenin, Castro en co. zijn slechts gematigd links tegenover leerkrachten
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:39   #962
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Jantje, wat jij hier allemaal uitkraamt is hallucinant. u hebt geen enkele ondersteuning voor uw gratuite en populistische uitspraken, maar toch blijft u er halsstarrig aan vasthouden.

U hebt duidelijk geen benul wat 50 miljard euro is en u hebt duidelijk geen benul van de werking van ons onderwijs. Toch blijft u allerhande sterke beweringen uit de mouw schudden zonder dat u dit kunt ondersteunen met objectieve gegevens. Ik ga er alvast geen tijd in steken want het heeft toch geen zin. Blijf maar geloven in het 50 miljard euro sprookje en blijf ook maar geloven in de communistische werking van het Vlaamse onderwijs. Goed bezig!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:42   #963
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

JANTJE schreef:
Al eens gezin hoe de scholen en clb's werken.

Vaak word al in de 1ste kleuterklas door de leerkachten bepaald voor welke opleiding een kind word voorbereid.

Binnen de scholen heerst immers het communisme op grote schaal.
Vergeet AUB nooit dat de meeste leerkrachten uiterste links zijn van de de uiterst linkse.
Zelfs Marx, Lenin, Castro en co. zijn slechts gematigd links tegenover leerkrachten

wat een onzin man. En stel dat het zo is, dan is dat enkel de fout van "rechts", er moeten maar meer "rechtsen" in het onderwijs gaan, dan lost dat probleem zichzelf wel op.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:42   #964
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Beroepsdoppers (mensen die niet willen werken zoals eno2 en consoorten) moeten hun nationaliteit afgenomen worden en samen opgestuurd worden naar Afrika of een ander derde wereld land.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:47   #965
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jantje, wat jij hier allemaal uitkraamt is hallucinant. u hebt geen enkele ondersteuning voor uw gratuite en populistische uitspraken, maar toch blijft u er halsstarrig aan vasthouden.

U hebt duidelijk geen benul wat 50 miljard euro is en u hebt duidelijk geen benul van de werking van ons onderwijs. Toch blijft u allerhande sterke beweringen uit de mouw schudden zonder dat u dit kunt ondersteunen met objectieve gegevens. Ik ga er alvast geen tijd in steken want het heeft toch geen zin. Blijf maar geloven in het 50 miljard euro sprookje en blijf ook maar geloven in de communistische werking van het Vlaamse onderwijs. Goed bezig!
Wat ik als ervaring heb over de werking van ons onderwijs, wel ik heb zelf 4 kinderen in het onderwijs en binnen mijn familie 5 leerkrachten.
Waarvan 2 in het basis-onderwijs en 3 in het secudair-onderwijs.

vertel mij dus niet hoe het werkt in ons onderwijs.

En die 50miljard Euro, waar denk je dat de staatschulden vandaan komen en waarom de begroting nu weer opnieuw met een enorm te kort zit?
Oud 4 september 2007, 11:50   #966
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Mja, als iemand zijn werk niet goed doet kan zoiets wel voorvallen. Meestal overkomt dit de gemotiveerde werknemers niet. Als het al eens gebeurt zal het in ieder geval niet herhaaldelijk zijn.
O toet, ik heb altijd op commissie gewerkt (een keer vijftien jaar en een keer vijf jaar) en ik ben ontslagen omdat ik er teveel verdiende, één keer, en één keer omdat ik er te weinig verdiende.
Dat herhaaldelijk is geen enkel probleem.

Maar ja, voor werkgevers vormen (gemakkelijke, goedkope en snelle ontslagen geen probleem, die moeten integendeel zo snel, zo goedkoop en zo gemakkelijk mogelijk gemaakt worden).

Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2007 om 11:58.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 11:59   #967
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Wat ik als ervaring heb over de werking van ons onderwijs, wel ik heb zelf 4 kinderen in het onderwijs en binnen mijn familie 5 leerkrachten.
Waarvan 2 in het basis-onderwijs en 3 in het secudair-onderwijs.

vertel mij dus niet hoe het werkt in ons onderwijs.
Ons onderwijs is geen communistisch bastion. Je mag nog zoveel contacten hebben wat je wil, dat verandert niets aan dat feit.

Citaat:
En die 50miljard Euro, waar denk je dat de staatschulden vandaan komen en waarom de begroting nu weer opnieuw met een enorm te kort zit?
Dus u blijft volhouden dat er per jaar 50 miljard van de beschikbare totale 90 miljard inkomsten, naar de infrastructuur van Antwerpen gaat. Hallucinant gewoon.

Laatst gewijzigd door fox : 4 september 2007 om 12:00.
Oud 4 september 2007, 12:24   #968
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Kijk Jantje, omdat ik het beu ben om naar die lachwekkende stellingen te luisteren, geef ik je enkele getallen van het plan Antwerpen. Antwerpen heeft dit nodig om enigszins leefbaar te blijven. Dit is dus geenszins weggesmeten geld. (Al kan de aanbesteding van de Lange wapper brug wel wat goedkoper...)

Leien 140
Oosterweel 600
Singel 104
Bredabaan 12.4
St Bernardsesteenweg 18.5
Jules Moretuslei 7.9
Noord-Zuid Verbinding 750
Heraanleg R1 50
Tweede spoorwegtoegang haven 731
Spoortunnel 570
waterwegen 226
tramnet 275
lange wapperbrug 1250

totaal 4734.8

We zitten dus aan een totaal van nog geen 5 miljard euro op 10 jaar. Dat is geen 500 miljoen per jaar. Waar jij 50 miljard euro per jaar vandaan haalt is mij een compleet raadsel maar je mag me altijd achteroverslaan met uw cijfers.
Oud 4 september 2007, 12:59   #969
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Beroepsdoppers (mensen die niet willen werken zoals eno2 en consoorten) moeten hun nationaliteit afgenomen worden en samen opgestuurd worden naar Afrika of een ander derde wereld land.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 14:00   #970
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk Jantje, omdat ik het beu ben om naar die lachwekkende stellingen te luisteren, geef ik je enkele getallen van het plan Antwerpen. Antwerpen heeft dit nodig om enigszins leefbaar te blijven. Dit is dus geenszins weggesmeten geld. (Al kan de aanbesteding van de Lange wapper brug wel wat goedkoper...)

Leien 140
Oosterweel 600
Singel 104
Bredabaan 12.4
St Bernardsesteenweg 18.5
Jules Moretuslei 7.9
Noord-Zuid Verbinding 750
Heraanleg R1 50
Tweede spoorwegtoegang haven 731
Spoortunnel 570
waterwegen 226
tramnet 275
lange wapperbrug 1250

totaal 4734.8

We zitten dus aan een totaal van nog geen 5 miljard euro op 10 jaar. Dat is geen 500 miljoen per jaar. Waar jij 50 miljard euro per jaar vandaan haalt is mij een compleet raadsel maar je mag me altijd achteroverslaan met uw cijfers.
Citaat:
Het bedrag van de boete is vastgelegd in het verdrag tussen het koninkrijk België en het koninkrijk der Nederlanden betreffende de aanleg van een spoorverbinding voor hoge-snelheidstreinen tussen Rotterdam en Antwerpen van 21 december 1996, dat op 10 augustus 1998 bij wet werd bekrachtigd en op 1 januari 1999 in werking is getreden. U vindt de tekst daarvan in het Belgisch Staatsblad van 7 mei 1999. Hierin werd de schadevergoeding vastgelegd op een forfaitaire som per kalenderdag vertraging, vanaf de vastgelegde datum 1 juni 2005, en deze boete bedraagt 700.000 frank, aan te passen aan de index van de consumptieprijzen.
http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/285215.html

Citaat:
De kosten van de onteigeningen betaalt de bouwheer, in dit geval de NMBS. Dat is vroeger trouwens al duidelijk gezegd in deze commissie. De begroting van de totale kosten van het HST-project is immers geen Vlaamse aangelegenheid.
http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/258327.html

Begin dus eerst met alle kosten en verborgen kosten op te zoeken en samen te tellen.
Oud 4 september 2007, 14:41   #971
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/285215.html

http://jsp.vlaamsparlement.be/websit...rg/258327.html

Begin dus eerst met alle kosten en verborgen kosten op te zoeken en samen te tellen.
U toont me nu een boete van 700.000 oude belgische franken daterend uit 1999 en dat toont overduidelijk aan dat in plaats van 500 miljoen euro per jaar, de werken in Antwerpen in werklijkheid het onmogelijke bedrag van 50 miljard euro bereiken. Sterk, sterk!

Ik geloof dat het eerder 7a8 miljard euro zal zijn op 10 jaar in plaats van de beoogde 5 miljard op 10 jaar, maar bon u stelt dat het 500 miljard euro zal bedragen op 10 jaar. Please, ondersteun dat met cijfers en kom niet af met belachelijke bedragen zoals 700.000 oude belgische franken.

Laatst gewijzigd door fox : 4 september 2007 om 14:43.
Oud 4 september 2007, 15:17   #972
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U toont me nu een boete van 700.000 oude belgische franken daterend uit 1999 en dat toont overduidelijk aan dat in plaats van 500 miljoen euro per jaar, de werken in Antwerpen in werklijkheid het onmogelijke bedrag van 50 miljard euro bereiken. Sterk, sterk!

Ik geloof dat het eerder 7a8 miljard euro zal zijn op 10 jaar in plaats van de beoogde 5 miljard op 10 jaar, maar bon u stelt dat het 500 miljard euro zal bedragen op 10 jaar. Please, ondersteun dat met cijfers en kom niet af met belachelijke bedragen zoals 700.000 oude belgische franken.
700.000 x 360 =252.000.000BFr per jaar gedeeld door 40 om naar Euro's te gaan =6.300.000€ per jaar enkel aan boete omdat die spoorlijn niet klaar is. En dit zonder de jaarlijkse indexatie.
En dan nog alle processen die tegen die spoorlijn lopen.

En het gaat dan nog maar over slechts één van de werken die daar bezig zijn.
Er lopen ook nog eens een pak processen voor schadevergoeding voor de werken op de leien. En voor de schade die de bedrijven in de haven lijden van wegen de werken daar.

En het zijn al die zaken die ons zoveel kosten en die onze belastingsdruk zo hoog maken.
En dit zijn dus kosten die je moet doorreken naar de werken die daar bezig zijn en niet opzij kan of mag schuiven.
Oud 4 september 2007, 15:33   #973
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
700.000 x 360 =252.000.000BFr per jaar gedeeld door 40 om naar Euro's te gaan =6.300.000€ per jaar enkel aan boete omdat die spoorlijn niet klaar is. En dit zonder de jaarlijkse indexatie.
En dan nog alle processen die tegen die spoorlijn lopen.

En het gaat dan nog maar over slechts één van de werken die daar bezig zijn.
Er lopen ook nog eens een pak processen voor schadevergoeding voor de werken op de leien. En voor de schade die de bedrijven in de haven lijden van wegen de werken daar.

En het zijn al die zaken die ons zoveel kosten en die onze belastingsdruk zo hoog maken.
En dit zijn dus kosten die je moet doorreken naar de werken die daar bezig zijn en niet opzij kan of mag schuiven.
Ik blijf wachten op je 50 miljard euro per jaar. ik blijf met andere woorden wachten op je bewijs dat de infrastructuurwerken in Antwerpen evenveel bedragen per jaar als de totale inkomsten aan directe belastingen in Belgie. Met een boete van 6 miljoen euro kom je er nog altijd niet. Dan zit je nog steeds aan 500 miljoen euro per jaar. Nog 49,5 miljard euro te gaan zou ik zeggen. Veel geluk met je zoektocht, al vrees ik voor jou dat je van een kale reis zal terugkeren.
Oud 4 september 2007, 16:30   #974
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Tja, Jantje, mss (ik neem Uw voorbeeld nu niet als voorbeeld ) zijn de bazen wel gedwongen tot flexibiliteit.. en zijn ze, als ze die niet kunnen bieden, ten dode opgeschreven.... En klagen, bij sluiting.faillissement/afslanking, de werknemers (of hun 'afgevaardigden') het wanbeleid van hun werkgever aan...

Als men tegenwoordig allemaal leest welke 'flexibele voordelen' het personeel allemaal heeft, moet ik meer en meer de 'bazen' bewonderen, die ondanks al die 'voordelen' (elk voordeel heeft ook zijn nadeel ) hun bedrijf runnend kunnen houden... Zeker in tijden dat men geen personeel meer kan vinden...
Iemand activeren is iemand in een richting duwen
Iemand emanciperen is iemand tal van richtingen geven.
Oud 4 september 2007, 16:37   #975
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

zolang er mensen rondlopen die het nodig vinden anderen als beroepsdoppers te bestempelen zal er weinig veranderen. Het zijn immers diegenen die uitgeperst worden die zich richten naar nog zwakkeren in de maatschappij ipv zich te richten naar diegenen die hen uitpersen.

Laatst gewijzigd door the_dude : 4 september 2007 om 16:37.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 19:07   #976
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
zolang er mensen rondlopen die het nodig vinden anderen als beroepsdoppers te bestempelen zal er weinig veranderen. Het zijn immers diegenen die uitgeperst worden die zich richten naar nog zwakkeren in de maatschappij ipv zich te richten naar diegenen die hen uitpersen.
Absoluut,het is een soort sneeuwbal effect.
Het arbeidsethos is van kinds af erin gepompt als hoogste waarde voor een mens-werker en krijgt voorgang op alle sociale en maatschappelijke aptituden,die gebreken worden dan gecompenseert door een groots consumptie spektakel waar alles voorgekauwd is en geen eigen vermogen tot sociaal coherentie nodig is,toegelaten is en zelfs wenselijk is.
Oud 4 september 2007, 20:39   #977
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het blijft wel een feit dat de jongeren opgeleid worden in verouderde systemen. Voornamelijk technisch, voor wie zich nog technisch laat opleiden tenminste (veel zijn er niet meer)
Kijk maar wat Duitsland in petto heeft op dat gebied, dat is een tijdsprong van minstens 20 jaar naar voren en hier staan ze nog altijd met een vijl asbakken te maken.
Uiteindelijk zou het beter zijn die jongeren veel vroeger in bedrijven binnen te loodsen en via de bedrijven hun diploma te halen dan in de verouderde ateliers die ook wel eens scholen genoemd worden.
En ze hebben nog een loon bovenop en worden veel vroeger in de arbeidsethiek losgelaten waarmee ze het aanleren. Op latere leeftijd leer je dat niet meer (geen zin meer voornamelijk)

Langs de andere kant voor de jongeren die geen technisch doen zou men beter zorgen dat ze niet alle jaren van richting kunnen veranderen.
Afstuderen in 12 stielen en 13 ongelukken is ook niet wat men "presentabel" kan noemen.
Oud 4 september 2007, 20:53   #978
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het blijft wel een feit dat de jongeren opgeleid worden in verouderde systemen. Voornamelijk technisch, voor wie zich nog technisch laat opleiden tenminste (veel zijn er niet meer)
Kijk maar wat Duitsland in petto heeft op dat gebied, dat is een tijdsprong van minstens 20 jaar naar voren en hier staan ze nog altijd met een vijl asbakken te maken.
Uiteindelijk zou het beter zijn die jongeren veel vroeger in bedrijven binnen te loodsen en via de bedrijven hun diploma te halen dan in de verouderde ateliers die ook wel eens scholen genoemd worden.
En ze hebben nog een loon bovenop en worden veel vroeger in de arbeidsethiek losgelaten waarmee ze het aanleren. Op latere leeftijd leer je dat niet meer (geen zin meer voornamelijk)

Langs de andere kant voor de jongeren die geen technisch doen zou men beter zorgen dat ze niet alle jaren van richting kunnen veranderen.
Afstuderen in 12 stielen en 13 ongelukken is ook niet wat men "presentabel" kan noemen.
Klopt idd, want veel van de schoolateliers zouden echt niet misstaan in Bokrijk.
Zo is er hier een school automechanica die met auto's van 20 jaar en meer werkt als opleidingsmateriaal, gewoon omdat ze geen geld hebben om nieuwer materiaal te kopen. Laat die jongens hun prakteik doen in een echte garage en ze hebben in één keer twee zaken geleerd.
Oud 4 september 2007, 21:05   #979
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt idd, want veel van de schoolateliers zouden echt niet misstaan in Bokrijk.
Zo is er hier een school automechanica die met auto's van 20 jaar en meer werkt als opleidingsmateriaal, gewoon omdat ze geen geld hebben om nieuwer materiaal te kopen. Laat die jongens hun prakteik doen in een echte garage en ze hebben in één keer twee zaken geleerd.
Juist... hopeloos geworden. Auto mechanica is zo enorm veranderd de laatste jaren dat al dat antiek gedoe gewoon verloren tijd is. Wanneer ze daarna moeten gaan werken mogen ze nog eens herbeginnen met zich op te leiden. Daar hebben bazen ook niet veel goesting voor natuurlijk.

En de jongeren maar bezighouden jaar na jaar. Tegenwoordig doen ze er al 7 jaar over om een buis te leren lassen. Stel u dat maar eens voor.
Oud 5 september 2007, 05:48   #980
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht

Wat met de andere takken van onderwijs?Naast het asbakje maken blijven er toch lessen nederlands,wijskunde,geschiedenis,aardrijskunde over als algemeen kennis omdat niet iedereen een beroepsidioot zou zijn en het arbeidsethos niet de finaliteit hoeft te zijn.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be