![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#961 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#962 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Jantje, wat jij hier allemaal uitkraamt is hallucinant. u hebt geen enkele ondersteuning voor uw gratuite en populistische uitspraken, maar toch blijft u er halsstarrig aan vasthouden.
U hebt duidelijk geen benul wat 50 miljard euro is en u hebt duidelijk geen benul van de werking van ons onderwijs. Toch blijft u allerhande sterke beweringen uit de mouw schudden zonder dat u dit kunt ondersteunen met objectieve gegevens. Ik ga er alvast geen tijd in steken want het heeft toch geen zin. Blijf maar geloven in het 50 miljard euro sprookje en blijf ook maar geloven in de communistische werking van het Vlaamse onderwijs. Goed bezig! |
|
|
|
|
|
#963 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
JANTJE schreef:
Al eens gezin hoe de scholen en clb's werken. Vaak word al in de 1ste kleuterklas door de leerkachten bepaald voor welke opleiding een kind word voorbereid. Binnen de scholen heerst immers het communisme op grote schaal. Vergeet AUB nooit dat de meeste leerkrachten uiterste links zijn van de de uiterst linkse. Zelfs Marx, Lenin, Castro en co. zijn slechts gematigd links tegenover leerkrachten wat een onzin man. En stel dat het zo is, dan is dat enkel de fout van "rechts", er moeten maar meer "rechtsen" in het onderwijs gaan, dan lost dat probleem zichzelf wel op. |
|
|
|
|
|
#964 |
|
Banneling
|
Beroepsdoppers (mensen die niet willen werken zoals eno2 en consoorten) moeten hun nationaliteit afgenomen worden en samen opgestuurd worden naar Afrika of een ander derde wereld land.
|
|
|
|
|
|
#965 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarvan 2 in het basis-onderwijs en 3 in het secudair-onderwijs. vertel mij dus niet hoe het werkt in ons onderwijs. En die 50miljard Euro, waar denk je dat de staatschulden vandaan komen en waarom de begroting nu weer opnieuw met een enorm te kort zit? |
|
|
|
|
|
|
#966 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat herhaaldelijk is geen enkel probleem. Maar ja, voor werkgevers vormen (gemakkelijke, goedkope en snelle ontslagen geen probleem, die moeten integendeel zo snel, zo goedkoop en zo gemakkelijk mogelijk gemaakt worden). Laatst gewijzigd door eno2 : 4 september 2007 om 11:58. |
|
|
|
|
|
|
#967 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door fox : 4 september 2007 om 12:00. |
||
|
|
|
|
|
#968 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Kijk Jantje, omdat ik het beu ben om naar die lachwekkende stellingen te luisteren, geef ik je enkele getallen van het plan Antwerpen. Antwerpen heeft dit nodig om enigszins leefbaar te blijven. Dit is dus geenszins weggesmeten geld. (Al kan de aanbesteding van de Lange wapper brug wel wat goedkoper...)
Leien 140 Oosterweel 600 Singel 104 Bredabaan 12.4 St Bernardsesteenweg 18.5 Jules Moretuslei 7.9 Noord-Zuid Verbinding 750 Heraanleg R1 50 Tweede spoorwegtoegang haven 731 Spoortunnel 570 waterwegen 226 tramnet 275 lange wapperbrug 1250 totaal 4734.8 We zitten dus aan een totaal van nog geen 5 miljard euro op 10 jaar. Dat is geen 500 miljoen per jaar. Waar jij 50 miljard euro per jaar vandaan haalt is mij een compleet raadsel maar je mag me altijd achteroverslaan met uw cijfers. |
|
|
|
|
|
#969 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#970 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Begin dus eerst met alle kosten en verborgen kosten op te zoeken en samen te tellen. |
|||
|
|
|
|
|
#971 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik geloof dat het eerder 7a8 miljard euro zal zijn op 10 jaar in plaats van de beoogde 5 miljard op 10 jaar, maar bon u stelt dat het 500 miljard euro zal bedragen op 10 jaar. Please, ondersteun dat met cijfers en kom niet af met belachelijke bedragen zoals 700.000 oude belgische franken. Laatst gewijzigd door fox : 4 september 2007 om 14:43. |
|
|
|
|
|
|
#972 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En dan nog alle processen die tegen die spoorlijn lopen. En het gaat dan nog maar over slechts één van de werken die daar bezig zijn. Er lopen ook nog eens een pak processen voor schadevergoeding voor de werken op de leien. En voor de schade die de bedrijven in de haven lijden van wegen de werken daar. En het zijn al die zaken die ons zoveel kosten en die onze belastingsdruk zo hoog maken. En dit zijn dus kosten die je moet doorreken naar de werken die daar bezig zijn en niet opzij kan of mag schuiven. |
|
|
|
|
|
|
#973 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#974 | |
|
Minister
|
Citaat:
Iemand emanciperen is iemand tal van richtingen geven.
|
|
|
|
#975 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
zolang er mensen rondlopen die het nodig vinden anderen als beroepsdoppers te bestempelen zal er weinig veranderen. Het zijn immers diegenen die uitgeperst worden die zich richten naar nog zwakkeren in de maatschappij ipv zich te richten naar diegenen die hen uitpersen.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 4 september 2007 om 16:37. |
|
|
|
|
|
#976 | |
|
Minister
|
Citaat:
Het arbeidsethos is van kinds af erin gepompt als hoogste waarde voor een mens-werker en krijgt voorgang op alle sociale en maatschappelijke aptituden,die gebreken worden dan gecompenseert door een groots consumptie spektakel waar alles voorgekauwd is en geen eigen vermogen tot sociaal coherentie nodig is,toegelaten is en zelfs wenselijk is.
|
|
|
|
#977 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het blijft wel een feit dat de jongeren opgeleid worden in verouderde systemen. Voornamelijk technisch, voor wie zich nog technisch laat opleiden tenminste (veel zijn er niet meer)
Kijk maar wat Duitsland in petto heeft op dat gebied, dat is een tijdsprong van minstens 20 jaar naar voren en hier staan ze nog altijd met een vijl asbakken te maken. Uiteindelijk zou het beter zijn die jongeren veel vroeger in bedrijven binnen te loodsen en via de bedrijven hun diploma te halen dan in de verouderde ateliers die ook wel eens scholen genoemd worden. En ze hebben nog een loon bovenop en worden veel vroeger in de arbeidsethiek losgelaten waarmee ze het aanleren. Op latere leeftijd leer je dat niet meer (geen zin meer voornamelijk) Langs de andere kant voor de jongeren die geen technisch doen zou men beter zorgen dat ze niet alle jaren van richting kunnen veranderen. Afstuderen in 12 stielen en 13 ongelukken is ook niet wat men "presentabel" kan noemen.
|
|
|
#978 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo is er hier een school automechanica die met auto's van 20 jaar en meer werkt als opleidingsmateriaal, gewoon omdat ze geen geld hebben om nieuwer materiaal te kopen. Laat die jongens hun prakteik doen in een echte garage en ze hebben in één keer twee zaken geleerd. |
|
|
|
|
|
|
#979 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En de jongeren maar bezighouden jaar na jaar. Tegenwoordig doen ze er al 7 jaar over om een buis te leren lassen. Stel u dat maar eens voor.
|
|
|
|
#980 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|