![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Patriot!? | |||
1 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 22,22% |
2 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
4 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
6 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 7,41% |
7 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
7.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
8 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
8.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
9 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 18,52% |
9.5 |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
10 |
![]() ![]() ![]() |
3 | 11,11% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Patriot,
Je bent overtuigd Belgicist. Toch zal ook jij hebben gemerkt dat de weerstand tegen (het huidige) België toeneemt en niet alleen door 'flaminganten'. En er zal nu heus wel weer een federale regering gevormd gaan worden maar dat wordt per keer steeds moeilijker. Kortom: Zonder het gebruikelijke gehakketak, en zonder dat ik nu naar programmapunten van uw partij vraag, graag uw persoonlijke mening: 1. Vindt u dat België hervormd moet worden om het land te redden? 2. Zo nee, waarom niet? 3. Zo ja, hoe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar het buitenland toe, das een ander verhaal: maak ons land economisch leefbaar, verlaag de belastingen zoveel mogelijk en prijs België dan bij internationale zakenlui aan als belastingparadijs, dat daarnaast ook nog de natuurpracht van de Ardennen, de kust en vele golfterreinen heeft. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patriot, wat is jouw grootste bezwaar tegen een onafhankelijk Vlaanderen?
En ingaand op dat onderwerp, wat is volgens jou de grootste meerwaarde aan het toekomstig voortbestaan van België? |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast hebben vele VB'ers het gevoel dat hun partij in de media genegeerd wordt, waardoor ze via alternatieve media zoals deze hun verontwaardiging kenbaar te maken. Tot slot is Vlaams-nationalisme ongenoegen, frustratie over een bestaande situatie. Mensen die iets willen veranderen zijn actiever in het verspreiden van hun standpunten dan mensen die alles bij het oude willen laten, denk ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Patriot!, stel dat jij carte blanche krijgt om België naar eigen inzicht te structureren.
1. Wordt België dan unitair of federaal (of iets tussen de twee)? 2. Wordt België een koninkrijk of een republiek? 3. Als je in vraag 2. met republiek antwoordt, kies je dan voor een ceremoniële president (zoals bv in Duitsland) of voor een president met effectieve macht (zoals in Frankrijk of de VS)?
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 5 september 2007 om 18:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verder te gaan op de vraag van Hertog.
Een uitgebreide uitleg over 'jou' België er zou uitzien zou wel welkom zijn. Pariteit, referenda, etc. (Alles wat te maken heeft met de politieke instellingen, dus.) Verder. Wat denk je over de privatisering van het onderwijs zoals hier: http://forum.politics.be/showthread.php?t=94324 beargumenteert?
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op mijn eiland zitten naast mezelf Kim en Ambiorix, omdat ik die mensen in het echte leven ook ken en dus zeker weet dat ik ermee zal overeenkomen. ![]() ![]() Op het andere eiland zitten Duveltje, Max4Westland en Chipie samen met Hans1, solidarnosc en Raf. Door hun constante geruzie zal ons eiland zeker winnen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als het waar is, zal ze daar zeker op teruggekomen zijn, niewaar - anders zou ze niet bij onze beweging zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben op mijn vijftiende actief op zoek gegaan naar een belgicistisch engagement en heb dat gevonden in BPlus, en kort daarna in BUB... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die argumenten overtuigen niet. Het is wat mij betreft onzinnig om een staat te splitsen omdat er verschillen zijn onder de bevolking. In elk land zijn er verschillen, een democratie is net het georganiseerd omgaan met verschillen. Dat in België de verschillen tussen de mensen groter zijn dan in pakweg Nederland is geen reden om dit land dan maar op te blazen. Wij zijn een uniek land, maar toch een land om trots op te zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleszins een koninkrijk. Verder een unitaire staat máár de verschillen onder de Belgen mogen natuurlijk niet ontkend worden: daarom is het nuttig toch enkele regionale instellingen te behouden: de gemeenschappen die dan bevoegd worden voor alles wat met taal, cultuur, onderwijs, media te maken heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Staatssecretaris
|
![]() Mag ik dan aannemen dat je een royalist bent?
Zo ja, waarom meen je dat een land ofte beter gezegd België door een koning(in) moet bestuurd worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, ik ben geen echte royalist. Ik ben gewoon van mening dat de Koning in België een belangrijke symboolfunctie heeft. Hij wordt trouwens ook gesteund door een grote meerderheid onder de bevolking...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
afijn, zelf heb ik een lidkaart van een 'vlaamse partij' en bij deze bevestig ik dat ik nog nooit werd opgeroepen om mee te doen aan internetpolls... waar ik ten andere overigens zelden aan deelneem. persoonlijk vind ik zelfs dat bijvoorbeeld de N-VA helemaal niet zo bijzonder goed georganiseerd is.. Het VB lijkt mij daarentegen een goed geoliede (marketing)machine te zijn. Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Wie heeft er ooit gezegd dat politiek ging over het 'verontwaardigd' zijn? de naam ontsnapt mij nu.. was het De Gucht? afijn, ik weet het niet weer.. In ieder geval, ik denk dat het bovenstaande deels waar is... politiek trekt mensen aan die 'dynamisch' zijn, die dingen willen veranderen.. Of het nu op communautair vlak is, op sociaal, economisch, ecologisch.. Mensen zijn geboeid door redenaars die verontwaardigd durven zijn.. die zich achter iets durven scharen, hun schouders onder iets durven zetten... Het 'unitaire Belgicisme' is evenwel ook 'progressief-conservatief' (progressief in de zin dat het wel afstappen van de federale structuur, minstens op economisch vlak, conservatief in de zin dat dit een terugkeer is naar de 'oude' structuren, eerder 'retroactief' dus..).. en aldus zou het ook een wervend project moeten zijn.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als mensen als Lizin bij BPlus wil zijn, wil dat dan ook zeggen dat zij van mening is dat de kieskring BHV moet gesplitst worden, en dat Brussel niet moet uitgebreid worden?
![]() |