![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik wist niet dat je een VB'er bent?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen, maar alleen extremistische VB'ers komen nog af met dat verbrand geld....
antwoord nu eens op de kwestie, VDB wou saneren maar is teruggefloten door de PS, waarom?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik weet dat niet waarom die vandebroucke terug floten, wat ik wel weet is dat vandelanotte zich laat inpakken he. Soms verwijt ik dat andere partijen, die PS/SPA die roepen en tieren en iedereen springt. Als ge mee doet moet ge achteraf nie komen zeveren he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#206 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In meerdere opzichten investeert de NMBS op dit ogenblik veel zwaarder in Wallonië dan in Vlaanderen, zeker rekening houdend met de intensiviteit van vervoer op de verschillende netten. Op vele punten zal het Waalse spoorwegennet in zijn geheel beter gemoderniseerd zijn dan het Vlaamse, als de bestaande investeringspolitiek zich nu doorzet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 | |
|
![]() Citaat:
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is wel de Vlaamse regering die ook al meer dan 25 jaar bezig is met dat dorp Doel af te breken. Nu moeten ze weer eens eerst naar de rechter om het te mogen afbreken, want in een kortgeding is dit verboden geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist en wij moeten nu zorgen dat die afhankelijk word van onze zeehavens. Zodat zij onze kleine buren op hun plaats zetten als deze ons hinderen in het uitbouwen en onderhouden van onze uitvalswegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#213 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij moeten immers zorgen dat dit voor een paar decennia in orde is, eens de bevoegdheid daarover naar de gewesten gaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de Walen er bij hebben we dan immers een sterkere macht tegen die van boven de moerdijk. En zelfs Luxemburg zou in die confederatie kunnen opgenomen worden. Orange houd dan geen Vlaams staatshoofd te worden, want binnen een confederatie kunnen meerdere staatvormen samen zitten en we hebben dan steeds een bondgenoot om de Vlaamse eisen door te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het lijkt me dus normaal dat de Nederlanders niet al te toeschietelijk zijn. Zolang Vlaanderen verkiest zich te onderwerpen aan de anti-Nederlandse Belgische staat, verdient het het Nederlandse wantrouwen. Eenmaal Vlaanderen of onafhankelijk is (en dan bedoel ik echt onafhankelijk, op de eerste plaats in zijn denken), of een Confederatie vormt met Nederland, ziet de situatie er totaal anders uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#217 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aha. Dus Zaventem ligt volgens jullie belgicisten dus al in Wallonië... Wel, wel, wel...
Jantje schreef immers: Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel de lijn naar het zuiden is sterk verbeterd; misschien niet uitgebreid in die zijn dat er een extra verbinding is maar wel dat het sneller gaat. Traject Luxemburg-Brussel duurt 20 minuten minder. De lijn Virton-Luxemburg (via Esch) is heropend. Laatst gewijzigd door santos : 7 september 2007 om 07:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je immers weet dat de lijn Brussel-Luxemburg in vergelijking met de hoofdassen in Vlaanderen, een veel lagere gebruikersgraad heeft, dan wordt wel duidelijk dat de investering niet verhouding staat met de rendementswaarde. |
|
![]() |
![]() |