Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2007, 11:36   #1462
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als je ooit tot aan de enkels van Bush kom dan zal het ver zijn.
Het feit dat jij denkt dat Ol' George iemand is om naar op te kijken spreekt boekdelen en heeft verder geen commentaar nodig denk ik.
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:12   #1463
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het bewijst weer eens dat de Amerikanen een kort geheugen hebben, want veel oorlogen die Bush nu voert liggen in het verlengde van het buitenlandse beleid van Clinton en Albright. Historisch perspectief missen Joe en Jane Sixpack al helemaal.

Pink is "oppositie" van hetzelfde alooi als Bob Geldof.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 13:27   #1464
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Als je ooit tot aan de enkels van Bush kom dan zal het ver zijn.
http://www.youtube.com/watch?v=bzm87i3ZrsU

Oud 2 september 2007, 13:37   #1465
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
OK, dat is nu wel grappig
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2007, 22:22   #1466
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het bewijst weer eens dat de Amerikanen een kort geheugen hebben, want veel oorlogen die Bush nu voert liggen in het verlengde van het buitenlandse beleid van Clinton en Albright. Historisch perspectief missen Joe en Jane Sixpack al helemaal.

Pink is "oppositie" van hetzelfde alooi als Bob Geldof.
Je kan misschien een hekel hebben aan de zelfvoldaanheid en pretentie van sommige van die artiesten, maar geef toe dat ze toch geld opgebracht hebben voor armere mensen?
Oud 4 september 2007, 12:08   #1467
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Het bewijst weer eens dat de Amerikanen een kort geheugen hebben, want veel oorlogen die Bush nu voert liggen in het verlengde van het buitenlandse beleid van Clinton en Albright.
Ik zou absoluut niet durven zeggen dat de malaise in Irak en Afganistan in het verlengde liggen van het beleid van Clinton. Eerder het tegenovergestelde...
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 12:53   #1468
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Ik zou absoluut niet durven zeggen dat de malaise in Irak en Afganistan in het verlengde liggen van het beleid van Clinton. Eerder het tegenovergestelde...
Misschien bedoelt hij wel in het verlengde van Reagan en Bush Senior?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2007, 13:57   #1469
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Je kan misschien een hekel hebben aan de zelfvoldaanheid en pretentie van sommige van die artiesten, maar geef toe dat ze toch geld opgebracht hebben voor armere mensen?
Oh die artiesten zijn quantité négligeable. Meelopen met de stroom. Ik zou het eigenlijk wel es tof vinden moest een bekende artiest een lied maken om de politiek van Bush te steunen
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 11:26   #1470
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
De triomf van President Bush.

De triomf van president Bush nadert: de terugtrekking van de Amerikaanse troepen uit Irak omdat ze overbodig geworden zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 13:01   #1471
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

't is toch vreemd dat het goede nieuws m.b.t. Irak alleen maar uit het Bush kamp komt... Juni, juli en augustus 2007 waren respectievelijk de bloedigste zomer maanden voor de Amerikanen in Irak sinds de invasie in 2003... dat noem ik geen vooruitgang.
Wiley E Coyote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 14:41   #1472
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

De triomf van president Bush nadert: de terugtrekking van de Amerikaanse troepen uit Irak omdat ze overbodig geworden zijn.
U gelooft waarschijnlijk uzelf
Oud 5 september 2007, 17:57   #1473
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pentagon Plan

According to a recently leaked Pentagon Report, the US government has a plan to precision bomb Iran over a 3 day period of time.
This saturation bombing of 1200 separate sites in Iran is designed to completely eliminate all of Iran's military capacities. There will not be any nuclear site left intact.
Meanwhile, Israel is pacifying Syria by moving troops away from the Syrian border. But Hamas is threatening an all out war with Israel. Many mixed signals here which usually indicates a secret plan.
September 3, 2007
Pin d'Ar

Laatst gewijzigd door Pindar : 5 september 2007 om 17:57.
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2007, 18:38   #1474
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wiley E Coyote Bekijk bericht
Wat waren de bombardementen van operatie Desert Fox dan? Of die op een Soedanese geneesmiddelenfabriek? Of die op Servië?
Oud 5 september 2007, 18:43   #1475
Volksstormer
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Misschien bedoelt hij wel in het verlengde van Reagan en Bush Senior?
In zekere zin wel. Al was Bush Senior oneindig veel verstandiger dan Reagan en Bush Junior. Het Amerikaanse buitenlandse beleid is niet "Republikeins" of "Democratisch", "realistisch" of "idealistisch". Het is dat alles samen en meer.
Oud 6 september 2007, 00:00   #1476
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard Bush huilt heel wat af achter facade van zekerheid

Citaat:
WASHINGTON - George Bush straalt tegenover de buitenwereld zelfvertrouwen en standvastigheid uit, maar privé huilt hij veel. De Amerikaanse president vertrouwde dat zelf toe aan de journalist Robert Draper met wie hij eind vorig jaar en begin dit jaar een aantal lange gesprekken voerde. Dinsdag kwam het boek uit dat daar de weerslag van is: Dead certain: the presidency of George W. Bush.

Bush probeert zijn zorgen niet te laten blijken, vooral niet in tijden van oorlog, vertelt hij Draper. 'Ik ben me er volledig van bewust dat de vijand naar me kijkt, de Irakezen naar me kijken, de strijdkrachten naar me kijken en de bevolking naar me kijkt'.

Toch huilt hij, en veel ook, zegt hij. 'Ik huil heel wat af in deze baan. Ik wed dat ik meer tranen heb gelaten dan je kunt tellen, als president.'

Rumsfeld

Het boek van Draper geeft een inkijkje in de kring van loyale medewerkers van Bush die blijkens het boek niet overal hetzelfde over denken. Zo wordt een diner beschreven in april 2006 waarop Bush aan zijn medewerkers vraagt bij handopsteken te laten weten of ze vinden dat de omstreden minister van Defensie Donald Rumsfeld moet worden ontslagen.

De uitslag is 7-4 voor ontslag, waarbij Bush zich schaart bij degenen die de minister voorlopig willen handhaven. Rumsfeld werd uiteindelijk vervangen toen de Republikeinen later dat jaar de Congresverkiezingen verloren.

In het boek staat dat de medewerkers die Rumsfeld wilden ontslaan het helemaal niet leuk vonden toen enkele gepensioneerde generaals publiekelijk opriepen tot het aftreden van de minister, omdat ze vreesden dat Bush daardoor alleen maar zou worden gesterkt in zijn verdediging van de minister.

Los van de peiling onder zijn medewerkers geeft Bush tegenover Draper toe dat het initiatief van de ex-generaals hem ergerde. 'Mijn reactie was: een militair gaat een burger niet vertellen hoe hij moet reageren', zei hij.

Saddam

Bush erkent dat het sectarisch geweld dat in Irak uitbrak na de verdrijving van Saddam Hussein iets is 'waar we weinig rekening mee hebben gehouden'. 'We maakten plannen voor wat er zou gebeuren als Saddam en zijn mensen zich in Bagdad zouden ingraven', zegt hij.

'Wij gingen ervan uit dat de Iraakse leider etnische verdeeldheid aanmoedigde en dat die zou ophouden als hij eenmaal uit de weg was'. Het omgekeerde gebeurde.

Alcohol en geloof

Hij spreekt over zijn vroegere alcoholprobleem en zegt dat het geloof hem de kracht heeft gegeven de drank te laten staan. 'Ik zou geen president zijn als ik was blijven drinken. Je wordt slordig, je kunt geen beslissingen nemen, het benevelt je verstand, zeer zeker. Ik herinner me nog hoe het voelt om een kater te hebben, al heb ik in geen twintig jaar meer gedronken'.

Nadat hij met drinken gestopt was at hij 's avonds chocola, omdat zijn lichaam behoefte had aan suiker.

Vals alarm

Een ander verhaal dat Bush in het boek vertelt gaat over een vals alarm op de avond van 11 september 2001. Als hij en Laura na alle traumatische gebeurtenissen van die dag in bed liggen komt een agent van de geheime dienst de slaapkamer binnen met de mededeling 'Ze komen eraan. We worden aangevallen'.

Hij is gekomen om hen naar de bunker van het Witte Huis te begeleiden. Bush loopt met een hond onder de ene, en een kat onder de andere arm achter hem aan en Laura volgt in ochtendjas en op slippers, half blind omdat ze haar lenzen niet in heeft.

De bron van het alarm is een vliegtuig dat verboden luchtruim boven de rivier de Potomac is binnengevlogen. Uiteindelijk wordt vastgesteld dat het een geautoriseerde vlucht betreft.

De schrijver van het boek werkt tegenwoordig als correspondent voor het tijdschrift GQ, maar was vroeger hoofdredacteur van Texas Monthly en schreef toen al portretten van Bush, die destijds gouverneur was van Texas.
HIER
Oud 6 september 2007, 06:59   #1477
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Zo'n berichten houden de illusie van de leidersfiguur in stand. Ik betwijfel het nogal of hij echt veel huilt. Dit is volgens mij niet meer dan propagandapraat. De psychopaat veinst ook menselijke emoties om humaner over te komen.
Oud 6 september 2007, 12:30   #1478
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Bush huilt heel wat af achter facade van zekerheid
Citaat:
WASHINGTON - George Bush straalt tegenover de buitenwereld zelfvertrouwen en standvastigheid uit, maar privé huilt hij veel. De Amerikaanse president vertrouwde dat zelf toe aan de journalist Robert Draper met wie hij eind vorig jaar en begin dit jaar een aantal lange gesprekken voerde. Dinsdag kwam het boek uit dat daar de weerslag van is: Dead certain: the presidency of George W. Bush.

Bush probeert zijn zorgen niet te laten blijken, vooral .......

Toont volgens mij twee belangrijke punten aan:

1) Hij is niet zo onmenselijk als de meeste willen doen blijken. Hij leeft mee met de mensen die drama's en moeilijkheden meemaken.

2) Hij is een Leider met grote L. Want ondanks zijn menselijkheid laat hij op elk moment zijn sterkste kant zien wanneer hij voor de camera's staat. Dat is zin voor verantwoordelijkheid.

Met deze twee punten wordt ook meteen 90% van alle Bush-basherij van tafel geveegd.

Oud 6 september 2007, 12:45   #1479
KrisKras
Banneling

KrisKras's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

1) Hij is niet zo onmenselijk als de meeste willen doen blijken. Hij leeft mee met de mensen die drama's en moeilijkheden meemaken.

2) Hij is een Leider met grote L. Want ondanks zijn menselijkheid laat hij op elk moment zijn sterkste kant zien wanneer hij voor de camera's staat. Dat is zin voor verantwoordelijkheid.

Met deze twee punten wordt ook meteen 90% van alle Bush-basherij van tafel geveegd.

good one!!
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2007, 12:46   #1480
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

En jij GELOOFT hier wat je schrijft, beste Antoon?

Zal ik alvast de MUG bellen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be