![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Onderwijs voor iedereen zou een systeem moeten zijn waar iedereen aan bod komt. Dat is niet het geval in uw systeem dat er op neerkomt elke vorm van religie te weren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Godsdienst is een privé-zaak. Dat hoort niet thuis op een school. Dat hoort thuis thuis of in privé-scholen. De joden hebben dat heel goed begrepen met hun sjeoel of de moslims met hun koran-scholen. Dat de katholieken maar een ' Roomse-bijbel-school organiseren. Maar op hun kosten. Daar kunnen ze hun godsdienst uitleggen zoveel ze willen, maar dan tenminste niet op de kosten van de overheid. Laatst gewijzigd door system : 5 september 2007 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En je hebt gelijk dat mijn be- en veroordelen niet erg humanistisch is. Maar het is mijn enige wapen door het concept van het probleem. En ik doe dat bewust, want eigelijk gaat het tegen mijn natuur in. Ik heb me voorgenomen een paar jaar terug om het ook consequent in hun gezicht te doen. Ik noem gelovigen dus tegenwoordig dom in hun gezicht. De leden van de clerus krijgen daar nog het "en hypocriet" bij. Ik hoop dat meer mensen dat gaan doen. Mischien helpt het tegen één van de grootste kwalen van deze tijd.
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Religie of ruimer gezien levensbeschouwing speelt een te zware maatschappelijke rol om als louter privézaak beschouwd te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In België speelt de religie helemaal geen grote rol meer. Dat weet u toch ook. Er zijn hoogstens nog 30% praktiserende katholieken, als ze dat al zijn. Zelfs de meeste ouders die hun kinderen naar de zogenaamde 'katholieke' scholen sturen waar ze nu ook islamlessen geven, zijn geen katholieken meer, laat staan de kinderen. Afschaffen die zuilen. Laatst gewijzigd door system : 5 september 2007 om 18:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() Is naast de kwestie. Waarom zou u belasting betalen voor het onderhoud van de snelwegen indien u geen wagen heeft of voor de verlichting van de straat indien u na 16 uur niet meer buiten komt. De overheid biedt onderwijs aan en betaalt dit. Indien islamieten geen gebruik willen maken van dit onderwijs en eigen scholen willen oprichten en ze doen dit binnen het kader van de wet, dan kunnen ze dit. Maar ze dienen deze scholen dan zelf te betalen. En zo geldt dit ook voor de katholieken en voor de vrijzinnigen. Zo zou het moeten zijn. Dit is toch evident. We leven in een gedeconfessionaliseerde maatschappij.
Laatst gewijzigd door system : 5 september 2007 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nee dat is mijn recht NIET... mijn kind zal ZELF beslissen of en in wat het zal geloven...Het zal ZELF die keuze maken als het oud genoeg is... Goedkoop gesneer waar u wel geen antwoord op hebt en duidelijk laat zien voor wat geloof goed is : noppes, niets, rien, nul... Toch straf dat het telkens als 'goedkoop' en of 'gesneer' word afgedaan, als de gelovigen geen antwoorden hebben op de vragen, of men eens duidelijk vraagt waarvoor het allemaal goed is... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 september 2007 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
zoveel is duidelijk? Die bewering wordt niet gestaafd, dus moet ik je maar op je woord geloven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Normen en waarden komen uit de maatschappij, en de religie moet zich daar naar plooien. Sommige normen (maatschappelijke) moet je je kinderen meegeven, andere (filosofische) dan weer niet. Om een voorbeeld te geven waarom: je kan je kind opvoeden als homohater, wat toch "normen en waarden" zijn. Als dat kind dan volwassen wordt en tot de conclusie komt dat het een homo is, heb je voor een trauma gezorgd. Aan de andere kant is het wel uw plicht om uw kind bijvoorbeeld bij te brengen dat het geen moorden mag plegen.
![]() |
![]() |
#115 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Religie mag voor u geen rol spelen en u hoeft zich er niet verplicht toe te voelen. Maar daarom moet u die houding niet aan iedereen opdringen. In het middelbaar onderwijs geeft ongeveer 70% de voorkeur aan het katholieke onderwijsnet. Als bewijs van vertrouwen kan dat tellen. Niemand verplicht u uw kinderen daarheen te sturen. Keuzevrijheid is een mooie zaak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Minister
|
![]() Een kind beweegt zich in de omgeving van de ouders vanwaaruit het een heleboel aan opvattingen, houdingen, normen & waarden meekrijgt. Naargelang de woonplaats, beroepscategorie, opleidingsniveau, culturele en politieke voorkeur van de ouders in kwestie kan dat nogal verschillen. Moet u uw kind daar ook niet van afschermen zodat het op latere leeftijd zelf kan beslissen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 6 september 2007 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |