Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel punten geven jullie Patriot!?
1 6 22,22%
2 0 0%
3 0 0%
4 1 3,70%
5 1 3,70%
6 2 7,41%
7 3 11,11%
7.5 1 3,70%
8 3 11,11%
8.5 1 3,70%
9 5 18,52%
9.5 1 3,70%
10 3 11,11%
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2007, 13:39   #161
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! Bekijk bericht
Beide: men moet rekening houden met alle deelgemeenten. Alle mensen die bestuurd worden hebben evenveel recht op het verkiezen van hun bestuurders. Spijtig voor mij dus, maar de democratie moet gerespecteerd worden.
Je weet verdomd goed dat het niet over deel- maar buurgemeenten gaat!

Is het verdomd zo moeielijk inhoudelijk te reageren op die éénvoudige vraag? Dit is geen gewone draad maar een forumsessie, er wordt van de forummer verwacht toch een beetje moeite te doen.

Zijn die 2 scenario's realiseerbaar, democratisch, ...?
Oud 7 september 2007, 14:04   #162
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Waarom hecht een liberaal zoveel belang een staat als België? Liberalen zijn anti-staats.
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 14:18   #163
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Met Kim! Lang geleden dat ik haar nog gezien heb...
Bon, daar moeten we dus eens dringend verandering in brengen!
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 14:44   #164
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

- Welke buitenlandse politici had je graag in het Belgische politieke landschap gezien?

- Je bent zelf voorstander van Belgie. Ik kan me inbeelden dat er binnen de Open VLD wat dit betreft twee kampen zijn. Hoe liggen de verhoudingen ongeveer procentueel tussen het aantal actieve/passieve leden bij de VLD in verband met hun voorkeur naar een Belgische/Vlaamse staat?

- Wat vind je van Vivant?
Oud 7 september 2007, 15:32   #165
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Je weet verdomd goed dat het niet over deel- maar buurgemeenten gaat!

Is het verdomd zo moeielijk inhoudelijk te reageren op die éénvoudige vraag? Dit is geen gewone draad maar een forumsessie, er wordt van de forummer verwacht toch een beetje moeite te doen.

Zijn die 2 scenario's realiseerbaar, democratisch, ...?
In dat geval ben ik niet akkoord met de situatie. Het is ook onwettig, in België en in elk ander land ter wereld, geloof ik.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 15:35   #166
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer Bekijk bericht
Waarom hecht een liberaal zoveel belang een staat als België? Liberalen zijn anti-staats.
Ik ben niet tegen de staat; de staat is nuttig - wat betreft haar kerntaken toch. Wel is de staat te machtig op dit moment. De overheid (niet alleen de Belgische staat, ook de regio's) heeft vandaag te veel nutteloze bevoegdheden die niet nodig zijn voor een staat, die niet rendabel zijn en die de vrije markt beperken. Daarom wordt Belgacom, de Lijn, de Post, de NMBS, de VRT,... best geprivatiseerd.
Oud 7 september 2007, 15:39   #167
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet tegen de staat; de staat is nuttig - wat betreft haar kerntaken toch. Wel is de staat te machtig op dit moment. De overheid (niet alleen de Belgische staat, ook de regio's) heeft vandaag te veel nutteloze bevoegdheden die niet nodig zijn voor een staat, die niet rendabel zijn en die de vrije markt beperken. Daarom wordt Belgacom, de Lijn, de Post, de NMBS, de VRT,... best geprivatiseerd.
Als je België wil behouden is dat inderdaad het beste, zo interfereer je niet tussen de welvaartsverschillen die er duidelijk zijn. De VRT lijkt me overigens wel nuttig, een publieke omroep is toch wel een vereiste, als je vindt dat een onafhankelijk medium nodig is. Maar de zorgsector privatiseren zou bijvoorbeeld toch een grote stap voorwaarts zijn. Wat zou jij daar van vinden Patriot?
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 15:43   #168
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
- Welke buitenlandse politici had je graag in het Belgische politieke landschap gezien?
Ron Paul! Een échte liberaal, die klassiek liberale standpunten verkondigt (op sommige vlakken te extreem voor mij, maar nietemin is het bijzonder nuttig zo'n politicus te hebben) en toch kiest voor een grote partij, in plaats van de zijn ideologie kansloos te maken door (opnieuw) bij de LP aan te sluiten. Bemerk de analogie met bepaalde situaties in België

Citaat:
- Je bent zelf voorstander van Belgie. Ik kan me inbeelden dat er binnen de Open VLD wat dit betreft twee kampen zijn. Hoe liggen de verhoudingen ongeveer procentueel tussen het aantal actieve/passieve leden bij de VLD in verband met hun voorkeur naar een Belgische/Vlaamse staat?
Onder de vele liberalen die ik al ontmoet heb waren er misschien één of twee die aangaven liever een Vlaamse staat te zien dan een Belgische... Wel is een grotere groep die aangeeft voor confederalisme te zijn; maar dat wijt ik vooral aan spraakverwarring: als je doorvraagt merk je immers dat ze de term confederalisme immers verwarren met meer bevoegdheden voor de regio's, binnen een federaal bestel.
Een andere groep kiest resoluut voor de versterking van België, maar de grootste groep binnen onze partij lijkt me te kiezen voor een versterking van zowel de federatie (door federale kieskring en overheveling van bevoegdheden naar België) als de regio's... het liberale pragmatisme, zeg maar.

Citaat:
- Wat vind je van Vivant?
Sommige mensen weten misschien dat ik gedurende een paar maanden gesympathiseerd heb met Vivant. Ik heb nooit lidgeld betaald, maar ben ooit meegelopen met hun acties e.d. Ik kwam echter tot de conclusie dat die stroming me niet lag. Het direct democratische sprak me zeer aan, maar economisch klopt het toch allemaal niet. Een basisinkomen vind ik eigenlijk een absurd voorstel. In deze tijden, waarin werklozen geactiveerd dienen te worden en het sociaal profitariaat moet worden aangepakt is het eigenlijk te gek voor woorden. Ik hoop dan ook dat ze niet teveel invloed verwerven in onze partij, en het lijkt erop dat enkel hun standpunt ter verschuiving van de lasten op arbeid naar lasten op verbruik serieus genomen wordt door onze congressen. En dat steun ik.
Oud 7 september 2007, 15:45   #169
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Patriot, wat vind jij van de Bolkesteinrichtlijn in zijn pure vorm?
Oud 7 september 2007, 15:49   #170
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Patriot, wat vind jij van de Bolkesteinrichtlijn in zijn pure vorm?
Hoe kunnen we daar tégen zijn als liberaal? Hoe vrijer de markt, hoe beter, niewaar.
Oud 7 september 2007, 15:52   #171
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Moeten kerncentrales sluiten voor u?
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 15:52   #172
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe kunnen we daar tégen zijn als liberaal? Hoe vrijer de markt, hoe beter, niewaar.
Exact.
Oud 7 september 2007, 15:58   #173
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Moeten kerncentrales sluiten voor u?
Absoluut niet! Goed dat we eindelijk van die groenen af zijn. Ik ben niet tégen het milieu, maar laten we eerst eens uitzoeken of onze economie niet zou instorten vóórdat we gekke beslissingen nemen, hé?
Oud 7 september 2007, 16:01   #174
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut niet! Goed dat we eindelijk van die groenen af zijn. Ik ben niet tégen het milieu, maar laten we eerst eens uitzoeken of onze economie niet zou instorten vóórdat we gekke beslissingen nemen, hé?
Is Kernenergie juist niet hartstikke schoon?! Geen broeikasgassen, geen dioxine, en heel veel kilowatt/uur. Een schande dat we die niet meer hebben in West-Europa.
Oud 7 september 2007, 16:03   #175
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is Kernenergie juist niet hartstikke schoon?! Geen broeikasgassen, geen dioxine, en heel veel kilowatt/uur. Een schande dat we die niet meer hebben in West-Europa.
Inderdaad. Het kan nóg schoner: windmolens. Dat we er daar duizenden van moeten zetten om een dorpje van 3 man en een paardekop te voorzien van stroom is blijkbaar bijzaak voor de groentjes.
Oud 7 september 2007, 16:18   #176
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Boodschap van algemeen nut, omdat Patriot! zijn opvolger pas om vrijdagmorgen terug het land in is hebben wij, Patriot, de volgende forummer en ik beslist dat Patriot! een dag langer forummer van de week mag blijven tot donderdagavond 21 uur en dan kunnen we de enquete nog doen in afwachting van vrijdagmorgen, uiteraard verliest de volgende forummer een dag want de volgende week gaan we gewoon verder op woensdag, mochten er mensen tegen deze beslisiing zijn laat het dan weten.

Laatst gewijzigd door Pluche : 7 september 2007 om 16:29.
Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 17:56   #177
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat geval ben ik niet akkoord met de situatie. Het is ook onwettig, in België en in elk ander land ter wereld, geloof ik.
Dus voor gemeenteraadsverkiezingen is het onwettig dat burgers hun stem uitbrengen op kandidaten die zich niet in hun kiesgebeid kandidaat stellen, maar voor de federale, europese, ... verkiezingen vormt dit hoe dan ook geen probleem?

Waarom?
Oud 7 september 2007, 18:49   #178
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een poging om de langst mogelijke naam te zoeken? Ik weet niet waarom dit systeem nodig zou zijn. We moeten er voor zorgen dat het sociaal profitariaat ontmoedigd wordt door meer controles, en vooral: het beperken in de tijd van de werkloosheidsuitkeringen.
Omdat het verwerpelijk is dat werkbekwamen zomaar passieve uitkeringen kunnen krijgen waarvoor ze geen tegenprestatie moeten leveren, met als gevolg dat we heden met zowat één miljoen werkbekwamen opgescheept zitten die op de een of andere manier een uitkering krijgen van de RVA, en dat allemaal op kosten van die brave werkende middenklasse die compleet leeggezogen wordt. Indien men werklozen de straten zou laten vegen in ruil voor het inkomen dat ze van de overheid krijgen, dan zouden ze aanzienlijk meer inspanningen leveren om werk te zoeken op de reguliere arbeidsmarkt, en dan zouden er al vlug een pak minder werklozen zijn. Vindt u het als liberaal soms normaal dat die brave werkende middenklasse wordt leeggezogen om op te draaien voor het parasiterend sociaal profitariaat van werkonwillige werkbekwamen ?
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2007, 19:01   #179
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Watt is een eenheid van vermogen (dus van energie per tijdseenheid), het houdt dus geen steek om dat nog eens door uur te delen (een goeie eenheid zou zijn kilowattuur... per uur )
Oud 7 september 2007, 19:12   #180
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Watt is een eenheid van vermogen (dus van energie per tijdseenheid), het houdt dus geen steek om dat nog eens door uur te delen (een goeie eenheid zou zijn kilowattuur... per uur )
hij bedoelde wsl joule/uur
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be