![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben zeker geen vegetariër, ik eet zeer graag een stuk vlees (al probeer ik te minderen, gezondheid niewaar ...) en wat betreft dierenrechten vind ik absoluut dat nodeloos lijden van dieren vermeden moet worden, en dat zou zo ongeveer het enigste dierenrecht moeten zijn.
Wat godsdienstbeleving betreft, ben ik voorstander van individuele vrijheid: als moslims een schaap willen slachten voor hunnen allah, okee voor mij, mits bovenstaande regel (niet nodeloos doen lijden: fatsoenlijke keeloversnijding, schaap verdoofd binnen de sekonde ..) en natuurlijk het probleem van de slachtafval. Ik begrijp wel niet dat ze hunnen allah daar een plezier mee doen, maar dat is hun zaak, niet de mijne. Maar wat ik nu lees in de standaard on line, dat gaat toch problemen geven met het aspekt "nodeloos lijden". Transport van levende slachtdieren over grotere afstanden dan van boerderij naar nabijgelegen slachthuis, dat is om moeilijkheden vragen. De ekonomische druk om het transport zo goedkoop mogelijk te houden, is te groot. Dat verstaat toch het kleinste ekonomische verstand. Dus hier moet toch iets gebeuren. Kunnen ze de imams niet oproepen om toe te staan dat twee broers, of twee vrienden, tesamen slechts één schaap slachten? Of dat een Afrikaanse moslim, gefilmd en op een moslim-you-tube geplaatst, betaald door onze moslim uit Antwerpen, Molenbeek of Gent, het karweitje opknapt en het schapenvlees uitdeelt aan sukkelaars in Afrika ?? Allez, met een beetje goede wil kunnen wat senten uit ontwikkelingshulp hieraan besteed worden (maar niet teveel hé, anders gaan de kaloten janken om met de ziekenkas naar Lourdes te gaan ...) knip en plak ![]() zondag 09 september 2007 | Bron: BELGA Niet genoeg schapen voor Offerfeest BRUSSEL - Er dreigt een tekort aan schapen voor het islamitische Offerfeest op 19 en 20 december. Blauwtong slaat zo wild om zich heen dat het aantal schapen met 115.000 �* 120.000 tot een dramatisch dieptepunt is gezakt. Een op de twee schapenkwekers heeft met de ziekte te maken. Men verwacht dat nog duizenden dieren zullen sterven. In combinatie met de verkoop van gezonde schapen tijdens de komende maanden leidt dat haast zeker tot een tekort, zeggen Europese experts. Voor ons land zijn naar schatting 10.000 tot 12.000 schapen nodig. Een mogelijkheid is schapen importeren uit Senegal en Mali. Die Afrikaanse landen zitten met een overschot. BELGA
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister
|
![]() Ik ben geen echte Koran kenner he, maar volgens mijn man is het niet verplicht om een schaap te slachten voor het offerfeest, het is voldoende om geld te geven aan (of sturen naar) mensen die arm zijn. Hier wordt door niemand van de Syrische gemeenschap zelf geslacht maar er worden wel enkele gevulde schapen besteld bij de traiteur voor een groot feest. Noord-Afrikanen willen blijkbaar persé zelf slachten maar dat zou eerder te maken hebben met traditie dan met religie.
Strikt gezien is het dus, als er te weinig zijn en er moet ingevoerd worden, perfect mogelijk om de schapen vóór transport te slachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Daarom dat ik stel dat het slachten bij het offerfeest niet 'verplicht' is en dus meer te maken heeft met cultuur/traditie. Net zoals de kalkoen met Kerst bij ons. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar staat het eigenlijk letterlijk in de Koran dat je moet slachten ? Anders zal het veel afhangen van interpretatie van de Koran door de mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Islamitische offerfeesten horen in Vlaanderen niet thuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkel offerfeest waar bloed bij vloeit, hoort waar dan ook thuis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet weten waarom niet. Die horen hier even veel of even weinig thuis als katholieke feesten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 11:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
|
![]() en wat de Vb ers betreft hier
zouden die zich niet beter eerst bekommeren om het eigen arme volk ipv over dieren van moslims ? ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 11:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() momenteel leef ik persoonlijk als mens ( en met mij vele tienduizenden ) in omstandigheden waarin de meeste dieren in dit land niet eens hoeven te leven
ik beschik niet over verwarming, niet over stromend water, geen eigen stek waar ik wat spulletjes kan zetten nu ja emmeren jullie maar verder over schaapjes en krulletjes hoor - maar gebruik ons dan ook niet als het er op aan komt allochtonen de schuld te geven dat er ook bij ons armoede is he ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() heeft er iemand mss nog een aalmoes - dan zal ik zwijgen en stoppen jullie geweten "lastig te vallen" en dan kunnen jullie verder doen over schaapjes en krulletjes
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 11:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() in vergelijking met de manier waarop veel vluchtelingen naar hier komen hebben die dieren het trouwens nog zo slecht niet eens - ze hebben nog altijd meer plaats dan die mensen
waarom hanteren VBers wel de slogan eigen volk eerst maar niet eigen soort (specie ) eerst ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 12:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Minister
|
![]() Ik ken jouw situatie niet maar over't algemeen heb ik niet te veel 'last van mijn geweten' als ik hoor dat sommige medemensen in armoede leven. Het is mss een simpele gedachte van mij maar als je 'normaal' leeft en gaat werken kan je toch geen armoede hebben? Er is veel vraag naar arbeiders die geen diploma hebben, willen werken is genoeg. Nogmaals, ik ken jouw situatie niet dus ik wil je niet beledigen of zo maar als ik mensen hoor klagen die stempelen of één of andere steun trekken is mijn enige antwoord: doe zoals ik en ga werken. Dat is veel goedkoper, je verbruikt veel minder electriciteit en verwarming en terwijl je op je werk bent kan je geen geld opdoen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() laya meiske luister naar je moslimman en maak jezelf niet belachelijk en bemoei je niet als de grote mensen spreken
tegen iemand zeggen die in een tent woont dat hij moet gaan werken is hetzelfde als tegen een lamme zeggen dat hij te lui is om te lopen kom en nu snel terug naar je keuken of ik zeg het tegen mustafa ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 9 september 2007 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Europees Commissaris
|
![]() en de ark van Noah dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
valt dat wa mee internette in zo'n klamme tent?
![]() |