Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 14:14   #41
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diplomatius Bekijk bericht
Moeilijke ochtend met de kroost gehad ?
Onmogelijk met een man die zo feilloos de dingen doorziet.
Oud 13 september 2007, 14:17   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
Ik ben een fan van Kaal ....... bloos.....
Wat moet dat dan zijn voor een vrouw....

En Kaal is niet kaal maar nog een erg knappe verschijning ook.
Oud 13 september 2007, 14:20   #43
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bometal Bekijk bericht
Was vroeger ook "Belg", tot ik in Brussel ging werken ... Om daar tot de ontdekking te komen om beschimpt en uitgelachen te worden als domme Vlaming omdat mijn Frans toen niet zo denderend was ...
Ik kan hier van meespreken. Zolang ik mij als franstalige "Belg" opstelde, was er geen vuiltje aan de lucht. Maar toen ik meer "Vlaams" werd, begon ik dingen te merken die ik vroeger niet zag. De minachting, het misprijzen voor de taal en de cultuur van de Vlamingen. Het superioriteitscomplex van veel franstaligen ...
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:21   #44
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Genoeg, lol. Ik zit hier te blozen voor mijn scherm. Wat gaan de collega's denken?
Oud 13 september 2007, 14:23   #45
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik ook ! Je kan die aanvallen op de eigen kampioen niet blijven dulden.

En er is nog iets : de franstaligen leveren telkens weer hetbewijs dat zij zelf geen moeite doen om de onderhandelingen vooruit te helpen. Er komen geen initiatieven, geen voorstellen. Zij willen zelf geen formateur leveren. Het zijn Vlamùingen die zich moeten uitsloven om het probleem op te lossen. Zij wachten passief af zoals een verwend kind die voor de kleerkast staat tot moeder lief de juiste combinatie kleren te voorschijn haalt.

"Die broek toch niet?"
"Die bloes ? Nooit."
"Je wil toch niet dat ik die jurk samen met die trui aantrek?"
"Ik wil die kleur niet."
"Ma! Stel toch iets deftigs voor!"
"Waarom zwijg je nu? Moet ik misschien in mijn blote buitengaan?"
"Neen, dat trek ik niet aan. Vergeet het"

O ja, en Ma moet altijd aardig blijven, en kalm, en lief. Anders is ze arrogant. Of onhandig. En dan is het natuurlijk haar schuld dat de dochter niets wil aantrekken.

Zal wel meevallen. Kijk naar de kampioenen van het blok: verkiezingen eclatant winnen, maar toch niet aan bestuur toekomen.
De heer Yves Leterme moet 'es op de koffie bij de heer Philippe Dewinter, ervaringsdeskundige dienaangaande.
Kunnen ze meteen hun Westvlaemsch wat bijspijkeren.

"Splètzzn van Bruusl-Alle-Vilvoordeuh è vuv meuhneutn, Flèppe!"
"Wuk, è vuv meuhneutn, Ievv?"
"B�* jôt, Flép'n"
"B�* ten toet, mènzjch".
"Môh te toet, Flèp'n. 'kén ne kik'n 'r achtondertuust wén"
"Môh, vint!"
"B�* jôak njie"

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 13 september 2007 om 14:29.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:24   #46
Bometal
Burger

Standaard

Citaat:
Ik kan hier van meespreken. Zolang ik mij als franstalige "Belg" opstelde, was er geen vuiltje aan de lucht. Maar toen ik meer "Vlaams" werd, begon ik dingen te merken die ik vroeger niet zag. De minachting, het misprijzen voor de taal en de cultuur van de Vlamingen. Het superioriteitscomplex van veel franstaligen ...
Inderdaad...

Langs de ene kant ons beschimpen en als minderwaardig beschouwen ... Als 'domme Vlaamse Boerkes'...

Maar langs de andere kant, termen gebruiken als "solidariteit" en "wederzijds respect"... En vooral mijn belastingsgeld opsmossen .... Daar ben ik dan wel "goed" genoeg voor. Zwijgen en betalen

Hypocrisie ten top !

Laatst gewijzigd door Bometal : 13 september 2007 om 14:25.
Bometal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:24   #47
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Moeilijke ochtend met de kroost gehad ?
Haha, neen maar mijn zus die was effectief zo. Elke ochtend kloeg ze dat ze niet wist wat ze moest aandoen, waarna onze ma geduldig voorstellen deed die allemaal steevast werden afgewezen. Het was een soort ritueel
Oud 13 september 2007, 14:25   #48
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luc Bekaert Bekijk bericht
Kaal , je hebt literair talent !
Dat had ik allang opgemerkt! In het voorjaar van 2008 verschijnt zijn eerste boek " The rise and fall of a stupidity called Belgium". Dit wordt beslist een internationale best-seller. Wie het eerste gesigneerde exemplaar van de eerste druk bezit is een geluksvogel. En raadt eens wie dat is?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:25   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
"een kale ziet beter dan een langharig-werkschuw-tuig" : die zijn haar hangt tenminste niet voor zijn ogen !

Juist Kaal, praat frans tegen dat volk en je zal worden geprezen. Spreek er Vlaams tegen en je bent "flamingant" en een "blokker"... sale flamin

Ik maakte jaren geleden hetzelfde mee... ik heb dan maar de daad bij het woord gevoegd ! Nu ben ik echt een Vlaming en ben er fier op !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:33   #50
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
"een kale ziet beter dan een langharig-werkschuw-tuig" : die zijn haar hangt tenminste niet voor zijn ogen !
Héla, langharig is wel al lang niet meer synoniem voor werkschuw hè

Citaat:
Juist Kaal, praat frans tegen dat volk en je zal worden geprezen. Spreek er Vlaams tegen en je bent "flamingant" en een "blokker"... sale flamin
holala, de spotzang: "et les wallons, et les wallons..." vergeten ?

Het lijkt me niet meer dan normaal dat je in het Franstalige landsgedeelte Frans spreekt, en in het tweetalig gebied je eigen taal. Tijdens vergaderingen die ik vroeger in Brussel had, was dat erg simpel: zij spraken Frans, wij antwoordden in het Nederlands. En vice versa. De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat ons Frans stukken beter was dan hun Nederlands.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:54   #51
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht

Goed voor hem....

bij mij beginnen de draden op mijne kop wel te dunnen... en grijs.... LOL.....
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 14:55   #52
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het lijkt me niet meer dan normaal dat je in het Franstalige landsgedeelte Frans spreekt, en in het tweetalig gebied je eigen taal.
De taalkeuze is niet het probleem. Wij leven idd niet meer in de tijd van mijn vader, die op café zachtjes moest praten als er aan de tafel naast hem Frans werd gehanteerd.

Het gaat meer over de mentaliteit, de houding die men aanneemt tov iemand van de andere groep. Mijn ervaring als tweetalige die een voet in beide gemeenschappen heeft is dat er meer misprijzen is aan franstalige kant. Het is echt ontnuchterend om als franstalige Vlaming (wat ik dus ben) aan tafel te zitten met franstaligen die denken dat ze "entre nous" zijn en dan over de Vlamingen beginnen.
Oud 13 september 2007, 14:58   #53
Tegendradigaard

Standaard

Ik heb nog meegemaakt toen wij onze tante in Luik bezochten en wij in het openbaar kwamen (restaurant) zij ons vroeg om niet te hard Nederlands te spreken "par ce que les gens he....." "de mensen hier hebben dat niet graag....."

Inderdaad solidariteit en wederzijds respect...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 13 september 2007, 14:59   #54
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Dat had ik allang opgemerkt! In het voorjaar van 2008 verschijnt zijn eerste boek " The rise and fall of a stupidity called Belgium". Dit wordt beslist een internationale best-seller. Wie het eerste gesigneerde exemplaar van de eerste druk bezit is een geluksvogel. En raadt eens wie dat is?
Ik wil een exemplaar dan dedju....

Oud 13 september 2007, 15:45   #55
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Als ik deze draad zo en beetje diagonaal doorkruis dan kan ik bij God een sardonische glimlach niet onderdrukken.

Maar, gehandikapt door mijn goed hart en slecht karakter moet ik hier toch het volgende kwijt.

Ook ikzelf sta met één voet in Vlaanderen en ééntje in Wallonië.

Ergo kan ik als geen ander bevestigen wat het betekent om in de franskiljonse middens op de meest vanzelfsprekende wijze zowel professioneel als kultureel met grote dédain te worden behandeld.

Maar let op! Ook de gemiddelde Vlaming is een raar gegeven.

Als we morgen, schouder aan schouder, ons recht zullen opeisen....dreigen we als lamlendige schapen te worden uiteengeslagen door een mediatieke injectie van sentiment dat van een gans andere slag zal zijn.
De linkse mediabastions zullen het niet nalaten om ons internationaal, hun "weg met ons" kultuur gestand, af te schilderen als imperialistische teutonen die "het arme Wallonië" aan zijn lot overlaten.
Massa's Vlamingen zullen hierdoor afhaken...en zich verward maar verslagen in hun koekendozenromantische zonneranda's terugtrekken.
Hoe komt dit? Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen. Tel daarbij op dat het gif van het linkse cultuurmarxisme ons volk reeds verder heeft aangetast dan een oppervlakkige diagnostiek kan laten vermoeden.

Desalnietemin blijf ik, tussen hoop en vrees, rijkhalzend uitkijken naar de onweerstaanbare staatswording van mijn Vlaamse vaderland.
Oud 13 september 2007, 15:59   #56
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen.
Ha ! Ik herken een kenner van de franstalige mentaliteit. De reactie op het "interview" van Leterme in karrewiet is daar een prachtvoorbeeld van.

Ik geef je gelijk. Vele Vlamingen kijken onbegrijpend naar het toneel die de franstaligen opvoeren en vragen zich dan af af wat zij verkeerd hebben gedaan. Het zal dan aan Leterme liggen zeker, want een mens kan zich toch niet zo opwinden als er niets aan de hand is?

Maar als wij ons op het internationaal vlak verplaatsen, dan moet je ook rekening houden met het feit dat er een heleboel Germaanse volkeren zijn in de EU. De Engelsen om te beginnen hebben een grondige hekel aan "acting French". De Nederlanders, die lezen onze pers en onze media en zullen dus zowiezo minder onder de indruk zijn. Hoe de Duitsers en de Scandinavische landen zullen reageren weet ik niet.
Oud 13 september 2007, 16:00   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als ik deze draad zo en beetje diagonaal doorkruis dan kan ik bij God een sardonische glimlach niet onderdrukken.

Maar, gehandikapt door mijn goed hart en slecht karakter moet ik hier toch het volgende kwijt.

Ook ikzelf sta met één voet in Vlaanderen en ééntje in Wallonië.

Ergo kan ik als geen ander bevestigen wat het betekent om in de franskiljonse middens op de meest vanzelfsprekende wijze zowel professioneel als kultureel met grote dédain te worden behandeld.

Maar let op! Ook de gemiddelde Vlaming is een raar gegeven.

Als we morgen, schouder aan schouder, ons recht zullen opeisen....dreigen we als lamlendige schapen te worden uiteengeslagen door een mediatieke injectie van sentiment dat van een gans andere slag zal zijn.
De linkse mediabastions zullen het niet nalaten om ons internationaal, hun "weg met ons" kultuur gestand, af te schilderen als imperialistische teutonen die "het arme Wallonië" aan zijn lot overlaten.
Massa's Vlamingen zullen hierdoor afhaken...en zich verward maar verslagen in hun koekendozenromantische zonneranda's terugtrekken.
Hoe komt dit? Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen. Tel daarbij op dat het gif van het linkse cultuurmarxisme ons volk reeds verder heeft aangetast dan een oppervlakkige diagnostiek kan laten vermoeden.

Desalnietemin blijf ik, tussen hoop en vrees, rijkhalzend uitkijken naar de onweerstaanbare staatswording van mijn Vlaamse vaderland.
Prachtige tekst

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 13 september 2007 om 16:07.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:04   #58
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Prachtige text
text?
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:07   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Verbeterd. Beroepsmisvorming

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:10   #60
Kaal
Minister-President

Standaard

Zeg hebben jullie het forum van DS gezien over dat incident in Karrewiet? Ligt het aan mij of radicaliseren de lezers van De Standaard ook?

http://www.standaard.be/meningen/for...forumId=424606
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be