Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2007, 16:25   #61
Essevee_VL
Minister-President

Essevee_VL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Wat is er overdreven aan de vergelijking tussen Leterme en Judas?
Ik zie Leterme nog geen zelfmoord plegen... die bubbels toch!
Essevee_VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:28   #62
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als ik deze draad zo en beetje diagonaal doorkruis dan kan ik bij God een sardonische glimlach niet onderdrukken.

Maar, gehandikapt door mijn goed hart en slecht karakter moet ik hier toch het volgende kwijt.

Ook ikzelf sta met één voet in Vlaanderen en ééntje in Wallonië.

Ergo kan ik als geen ander bevestigen wat het betekent om in de franskiljonse middens op de meest vanzelfsprekende wijze zowel professioneel als kultureel met grote dédain te worden behandeld.

Maar let op! Ook de gemiddelde Vlaming is een raar gegeven.

Als we morgen, schouder aan schouder, ons recht zullen opeisen....dreigen we als lamlendige schapen te worden uiteengeslagen door een mediatieke injectie van sentiment dat van een gans andere slag zal zijn.
De linkse mediabastions zullen het niet nalaten om ons internationaal, hun "weg met ons" kultuur gestand, af te schilderen als imperialistische teutonen die "het arme Wallonië" aan zijn lot overlaten.
Massa's Vlamingen zullen hierdoor afhaken...en zich verward maar verslagen in hun koekendozenromantische zonneranda's terugtrekken.
Hoe komt dit? Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen. Tel daarbij op dat het gif van het linkse cultuurmarxisme ons volk reeds verder heeft aangetast dan een oppervlakkige diagnostiek kan laten vermoeden.

Desalnietemin blijf ik, tussen hoop en vrees, rijkhalzend uitkijken naar de onweerstaanbare staatswording van mijn Vlaamse vaderland.
Uitstekende maar al te pessimistische analyse. Geen enkel volk werd in de loop van zijn geschiedenis zo geschoffeerd als het Vlaamse.
Door de verschillende bezettingen die Vlaanderen te beurt vielen (néé, ik bedoel niet de Nederlandse)werden we bedreigd in onze taal en cultuur, werd getracht dit volk in zijn diepste mens-zijn te breken. Dan spreek ik nog niet over de Belgische schande die we 100 jaar ondergingen vooraleer we aanspraak konden maken op enige Vlaamse rechten.

Werden we geknakt? Neen. De machthebbers kenden wel de Lamme Goedzakken, maar waren de Tijl Uilenspiegels vergeten. Het zijn zij die ons de 21ste binnenloodsen, als onafhankelijke burgers, ondanks het gejoel en gekrijs van de zogenaamde linkse elite.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:30   #63
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
De man zegt iets in een jeugdjournaal en heel franstalig belgique is weer hysterisch aan het krijsen. Het moge duidelijk zijn dat met die mensen gewoon niet meer te praten valt.
Nee, maar wat des te duidelijker is, is dat Leterme geen stamp onder zijn kloten waard is. Die is nu al sinds 10 juni aan het knoeien dat het een lieve lust is. De hoogste tijd dat de tsjeven die onbenul buiten sodemieteren. Dat hij maat terug oplazert naar Ieper. In de gemeenteraad van zo'n lokaal boerengat kan hij niet te veel misdoen en daar kunnen ze misschien af en toe nog eens lachen om zijn capriolen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:33   #64
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Zelf geloofde ik vroeger vurig in dit land. Ik zwoer ooit "getrouwheid aan de Koning", met de tranen in de ogen en een Belgische vlag in de hand.

Heb ook een tijd gekend dat ik de Brabançonne zong met een krop in de keel. De lagere school was dat, toen hersenspoelden de brave Vlaamse schoolmeesterkes hun pupillen nog met vorst en vaderland. Toen ik 11 was ging ik echter naar een college in Brussel, en vanaf dan is het vrij snel bergaf gegaan met mijn Belgische gevoelens. Tegen mijn 16 was ik helemaal genezen.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 september 2007 om 16:34.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:38   #65
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Nee, maar wat des te duidelijker is, is dat Leterme geen stamp onder zijn kloten waard is. Die is nu al sinds 10 juni aan het knoeien dat het een lieve lust is. De hoogste tijd dat de tsjeven die onbenul buiten sodemieteren. Dat hij maat terug oplazert naar Ieper. In de gemeenteraad van zo'n lokaal boerengat kan hij niet te veel misdoen en daar kunnen ze misschien af en toe nog eens lachen om zijn capriolen.
Dat is ook een Vlaams spreekwoord Raf: huilen met de Walen in het bos.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:42   #66
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hoe komt dit? Omdat wij met onze germaanse denkwijze de latino "comedia del arte" nooit zullen kunnen overstijgen.
Een verplichte injectie met de juiste dosis Machiavellisme trekt dat euvel zo recht.

Ik ben al lang niet meer geïnteresseerd in principes, wederkerigheden, Belgische afspraken en grondwetten, evenwichten, opgelegde "solidariteiten", enfin al die touwtjes die onze kolonisatoren de voorbije eeuwen uitvonden om ons klein te houden. Alleen het doel telt.
Oud 13 september 2007, 16:43   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Uitstekende maar al te pessimistische analyse. Geen enkel volk werd in de loop van zijn geschiedenis zo geschoffeerd als het Vlaamse.
Door de verschillende bezettingen die Vlaanderen te beurt vielen (néé, ik bedoel niet de Nederlandse)werden we bedreigd in onze taal en cultuur, werd getracht dit volk in zijn diepste mens-zijn te breken. Dan spreek ik nog niet over de Belgische schande die we 100 jaar ondergingen vooraleer we aanspraak konden maken op enige Vlaamse rechten.

Werden we geknakt? Neen. De machthebbers kenden wel de Lamme Goedzakken, maar waren de Tijl Uilenspiegels vergeten. Het zijn zij die ons de 21ste binnenloodsen, als onafhankelijke burgers, ondanks het gejoel en gekrijs van de zogenaamde linkse elite.
En dit herken je niet?

Citaat:
Ha ! Ik herken een kenner van de franstalige mentaliteit. De reactie op het "interview" van Leterme in karrewiet is daar een prachtvoorbeeld van.

Ik geef je gelijk. Vele Vlamingen kijken onbegrijpend naar het toneel die de franstaligen opvoeren en vragen zich dan af af wat zij verkeerd hebben gedaan. Het zal dan aan Leterme liggen zeker, want een mens kan zich toch niet zo opwinden als er niets aan de hand is?
Oud 13 september 2007, 16:49   #68
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Franstalige vod...euh...gazetten krakelen allerlei onzin,inderdaad......

De rest doet ondertussen verder...

Er werd hier ergens vermeld dat Y.Leterme aan het knoeien is.
Y.Leterme heeft nog niks geknoeid.het is eigenlijk duidelijk dat vorige regeringsonderhandelingen neerkwamen op geknoei..je LAAT geen problemen etteren!

Hij zit wel met het probleem dat hij nu vrijwel niks,nergens mag zeggen of er wordt een soort draai aan gegeven...

De man moet dus,blijkbaar,ontdaan van alle eigen meningen,zich rustig in de Westhoek met zijn geitjes gaan bezighouden zodat de "hoogverhevenen der Franstalige pen en/of van ouderwets pseudo-Belgisch allooi" geen verdere morele schade oplopen?
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 16:52   #69
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De man moet dus,blijkbaar,ontdaan van alle eigen meningen,zich rustig in de Westhoek met zijn geitjes gaan bezighouden zodat de "hoogverhevenen der Franstalige pen en/of van ouderwets pseudo-Belgisch allooi" geen verdere morele schade oplopen?
Dat krijg je met évolués die, handen in de zakken en hoofd in de kraag, plots niet meer gewillig blijken te zijn. Leterme mag nog van gelul spreken, in Congo kapten de Belgen nog hun handjes af. Patrice Loemoemba hebben ze zelfs vermoord, omdat hij niet meer zweeg.

Er is voor Leterme maar één way out: de status van évolué afwerpen en simpelweg geen rekening meer houden met de desiderata van de voogden.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 13 september 2007 om 16:54.
Oud 13 september 2007, 16:56   #70
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams-nationalisme is één grote stomme grap.
Ik vind het wél een goeie.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:03   #71
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Join the club ! Zelf geloofde ik vroeger vurig in dit land. Ik zwoer ooit "getrouwheid aan de Koning", met de tranen in de ogen en een Belgische vlag in de hand. Ik ben sinds de dood van Boudewijn beginnen evolueren. Eerst meer neutraal, dan eerder Vlaams, en sinds een jaar of 3 ben ik separatist.
Ik kan me nog de beelden herinneren van de mensenmassa die de overleden koning Boudewijn de laatste eer kwamen bewijzen. (Dat was ver voordat ik voor het eerst over het streven naar Vlaamse onafhankelijkheid hoorde, laat staan dat ik me daar als klein 'menneke' toen al in verdiept had.) In het Nederlandse journaal was er een verslag van te zien en er werd een vrouw aan het woord gelaten die diep bedroefd en tegelijk nogal gelaten zei: "nu is het gedaan met ons land."

Pas veel later begreep ik wat ze bedoelde en nu je zegt dat de dood van Boudewijn een keerpunt was, denk ik dat ze gelijk heeft gekregen.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:08   #72
Kortaf
Europees Commissaris

Standaard

Wie kent boer Naten nog, en zijn broer Titten, de filosoof van Hagem?

Kan het niet helpen dat Leterme mij soms aan Titten, dan weer aan Naten doet denken...
Oud 13 september 2007, 17:09   #73
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht

Heb ook een tijd gekend dat ik de Brabançonne zong met een krop in de keel. De lagere school was dat, toen hersenspoelden de brave Vlaamse schoolmeesterkes hun pupillen nog met vorst en vaderland. Toen ik 11 was ging ik echter naar een college in Brussel, en vanaf dan is het vrij snel bergaf gegaan met mijn Belgische gevoelens. Tegen mijn 16 was ik helemaal genezen.
Idem. Behalve dat van dat college

In deze draad lees je veel verhalen van bekeerlingen. Niet slecht voor een 'uitstervend ras' (zoals de belgicisten het wel eens noemen)
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:17   #74
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Maar wat heeft Letermke nu concreet gedaan?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:18   #75
Asshen Sukar
Gouverneur

Standaard

Eigenlijk hebben ze een klein beetje gelijk.

Die regeling is al lang doorgevoerd en wacht nu tot Europa toestemming geeft om ze in praktijk te laten brengen.
Financiele regelingen voor openbare bestedingen mogen niet zonder toestemming van Europa.

Leterme heeft een voorstel gedaan om de Franstaligen om te kopen met geld dat ze al hebben en alleen van Europa nog ni mogen uitgeven.

4de paragraaf van de tekst:
Want de beslissing omtrent de verlaging van de btw op schoolgebouwen is in een vorige regering al genomen. Voor de uitvoering is het nu wachten op de goedkeuring van Europa. Daar heeft dit formatieberaad dus niets mee te maken, aldus Van De Woestyne.

Laatst gewijzigd door Asshen Sukar : 13 september 2007 om 17:19.
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:30   #76
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En dit herken je niet?
Waarom zou ik dit niet herkennen? Ik kan toch niet reageren op alle berichten, jij maakt toch ook een keuze?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:47   #77
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vlaams-nationalisme is één grote stomme grap.
En het Waals profitariaat is een vanzelfsprekendheid?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:50   #78
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En het Waals profitariaat is een vanzelfsprekendheid?
Meer dan 80% van 'de' Walen heeft werk. Welk profiteriaat?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:51   #79
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Belgen zijn slachtoffers van het Vlaams- en Waals-nationalisme.
Er zijn dus Walen en Vlamingen.
Ze zijn net zoveel Belg als ze Europeaan of Wereldburger zijn. Zonder belang dus.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2007, 17:52   #80
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Meer dan 80% van 'de' Walen heeft werk. Welk profiteriaat?
Meer dan 90 % van de Vlamingen heeft werk.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be