Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2007, 20:52   #1021
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Ken uw geschiedenis! Het waren Vlaamse rechtbanken....(of waren Gent en Antwerpen ook Wallonië...).
Belgische rechtbanken.
Of liggen lagen Gent en Antwerpen toen niet in Belgique net als Wallonië?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 17 september 2007 om 20:53.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 20:53   #1022
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Free Speech Zones; wat een lumineus idee, net als de vergadering-zonder-stoelen eveneens uit het Verre Amerika.
Dit hebben wij hier NODIG met alleen maar een politiecordon om de vechtenden binnen het veld te houden.

Efficiency.

En de pers, die komt heus wel hoor.
Dat jij gewonnen zou zijn voor zo'n free speech zones, verwondert me allerminst. Je hebt al vaker laten merken dat elementaire rechten voor jou een niet meer dan holle frases zijn. Free speech zones! De benaming alleen al is hilarisch. De invulling ervan nog meer. En dan te bedenken dat het VB & aanhang ervan overtuigd zijn dat er free speech is in de VS!

Laatst gewijzigd door Edina : 17 september 2007 om 20:54.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 20:56   #1023
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat de collaboratie hier komt doen is me een raadsel.
Ik had trouwens geen collaborateursgrootvaders.
En het waren Belgische rechtbanken die de Vlaamse collaborateurs aan de schandpaal nagelden.
In Limburg was de strijd tussen de Witten en de Zwarten nochtans hevig. Veel verklikkingen ook vanwege de zwarten en mensen werden 'uitgehaald' door de mannen van de Zwarte Brigade. Maar ook minder aangename dingen -als weerwraak- begaan door de Partisanen, de mensen van het Onafhankelijkheidsfront en het Geheim Leger dat bij ons in Limburg het sterkst was.

Maar ik zeg altijd: er zouden nooit 'witten' geweest zijn indien er niet eerst 'zwarten' waren geweest.

Laatst gewijzigd door system : 17 september 2007 om 20:59.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 20:57   #1024
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat jij gewonnen zou zijn voor zo'n free speech zones, verwondert me allerminst. Je hebt al vaker laten merken dat elementaire rechten voor jou een niet meer dan holle frases zijn. Free speech zones! De benaming alleen al is hilarisch. De invulling ervan nog meer. En dan te bedenken dat het VB & aanhang ervan overtuigd zijn dat er free speech is in de VS!
Jij vindt de benaming 'free speech zones' hilarisch.
Ik vind het hilarisch dat iemand die tegen vrije meningsuiting is anderen verwijt dat elementaire rechten voor hem holle frases zijn.
Oud 17 september 2007, 21:03   #1025
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het gaat nog altijd over de aanvaardbaarheid van politiegeweld bij een vreedzame betoging. Helaas zeggen die "you tubes" niet zo veel. Het zijn montages, met de duidelijke bedoeling de agressie van de politie aan de kaak te stellen. Met montage kan men zowat alles bewijzen. Een arrestatie van een ontsnapte gevangene bvb. kan men afdoen als onnodig politiegeweld...
Niet naar de filmpjes gekeken dus. Doe dat misschien toch maar eens voordat je dergelijke uitspraken doet... en je kan ook nog altijd persartikels zoeken van de manifestaties in kwestie. Zelfs op Fox (dé regimezender bij uitstek in de VS) was men verbijsterd over het ingrijpen van de politie op May Day bijvoorbeeld (waarbij er met rubberenkogels op de demonstranten werd geschoten). Of kijk naar de leuke marteltechniekjes die de politie gebruikt om een vreedzaam studentenprotest op te ruimen. Dat zijn gewoon de ruwe beelden. Daar komt geen montage aan te pas.

Citaat:
Ge kunt de pers niet verbieden om een "free speech zone" te betreden.
Zoek eens op wat ze met de journalisten van Fox hebben gedaan op May Day... en dat protest was niet eens in een free speech zone... het is toch niet moeilijk te raden hoe men journalisten dan zou weren uit zo'n free speech zones hé?

Citaat:
Maar van de verboden vreedzame betogingen door legalen (is verschillend van acties) had ik toch graag een bron.
Betogingen zijn verschillend van acties? Kan je dan even definiëren wanneer een betoging een actie wordt of wat ik precies onder acties moet verstaan?
Komaan zeg, doe eens even serieus aub. Een land die zonder blikken of blozen een patriot act goedkeurt, gaat echt zijn hand niet omdraaien om een manifestatie die hen niet zint te verbieden hoor
Oud 17 september 2007, 21:05   #1026
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij vindt de benaming 'free speech zones' hilarisch.
Ik vind het hilarisch dat iemand die tegen vrije meningsuiting is anderen verwijt dat elementaire rechten voor hem holle frases zijn.
Tegen vrije meningsuiting, Knuppeltje? Kan je dat even verduidelijken?

Jij vindt free speech zones het toppunt van democratie? Je beseft toch dat die free speech zones zich ergens op een industrieterrein zouden bevinden én niet op het Shumanplein, hoop ik?
Oud 17 september 2007, 22:20   #1027
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet naar de filmpjes gekeken dus. Doe dat misschien toch maar eens voordat je dergelijke uitspraken doet... en je kan ook nog altijd persartikels zoeken van de manifestaties in kwestie. Zelfs op Fox (dé regimezender bij uitstek in de VS) was men verbijsterd over het ingrijpen van de politie op May Day bijvoorbeeld (waarbij er met rubberenkogels op de demonstranten werd geschoten). Of kijk naar de leuke marteltechniekjes die de politie gebruikt om een vreedzaam studentenprotest op te ruimen. Dat zijn gewoon de ruwe beelden. Daar komt geen montage aan te pas.
Toch wel (dat ik ze bekeken heb). Maar beweren dat men filmpjes op you tube niet kan monteren, om te trachtten te bewijzen, wat men wil bewijzen is toch wel naief.
Dus kan zijn, kan niet zijn.

Citaat:
Zoek eens op wat ze met de journalisten van Fox hebben gedaan op May Day... en dat protest was niet eens in een free speech zone... het is toch niet moeilijk te raden hoe men journalisten dan zou weren uit zo'n free speech zones hé?
Is het niet eenvoudiger dat gij het vertelt ?

Citaat:
Betogingen zijn verschillend van acties? Kan je dan even definiëren wanneer een betoging een actie wordt of wat ik precies onder acties moet verstaan?
Een betoging is passief, aan actie is actief (over een omheining klauteren, een ruit ingooien, een auto in brand steken...).
Citaat:
Komaan zeg, doe eens even serieus aub. Een land die zonder blikken of blozen een patriot act goedkeurt, gaat echt zijn hand niet omdraaien om een manifestatie die hen niet zint te verbieden hoor
En in Belgie veranderd men wel de grondwet, om een politieke partij te kunnen veroordelen. Trouwens de patriot act heeft met terrorisme te maken, niets met vrije meningsuiting.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2007, 22:51   #1028
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Onder "elementaire rechten" versta ik iets anders dan het recht tot het veroorzaken van overlast voor de goedwillende burger alsmede materiële en economische schade. De promotors van zulk "recht" die ik tot dusver ontmoette waren overwegend tevens (werkloze) voorstanders van proletarisch winkelen, fietsendiefstal en woningkraken.
Oud 18 september 2007, 01:26   #1029
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boontjes
En dat de politie uit Luik kwam, so what?-> het is de NATIONALE politie , enfin de Federale, die overal kan ingezet worden. Je hebt toch ook niet gereclameerd als indertijd in Voeren de Vlaamse politie ingezet werd?
Waarom zou men moeten reclameren als in Vlaanderen Vlaamse agenten worden ingezet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 01:41   #1030
Wr Khrp Hmw
Vreemdeling

Wr Khrp Hmw's schermafbeelding

Standaard

Goed gelachen ...

Dan is er eens meer blauw op straat, wéér niet goed
Oud 18 september 2007, 06:24   #1031
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook al meegedaan aan een verboden maar vreedzame betoging. Er is geen politiegeweld aan te pas gekomen. Waarom hier dan wel?
Omdat het hier over vlaams blokkers ging. Die kunnen niet slecht genoeg behandeld worden. Een pluim voor burgemeester Thielemans en de Waalse politieagenten!
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 07:38   #1032
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Kijk eens aan!
Een zelfverklaarde verdraagzame die in één paragraaf discrimimeert op basis van politieke voorkeur, geweld bejubelt tegen dissidenten van het regime, én op besmuikte wijze oproept om de politieke tegenstander nog veel slechter te behandelen.
Het is al haat wat de klok slaat.
Waar hebben we dat nog meegemaakt?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 18 september 2007 om 07:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 08:47   #1033
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

ccalbergg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Als de politie er overal zonder reden begint op te kloppen, in de aanwezigheid van de voltallige pers, moeten ze toch niet veel moeite doen om in de belangstelling te geraken. Is dien Tielemans helemaal zot (of was hem weer zat).
de Belangers kloppen wel nuchter op onschuldige mensen
ccalbergg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 08:53   #1034
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Een Vb'er die in de vetpotten graait is uw fantasie aangezien ze nog niet aan de vetpotten hebben gezeten.

Wat betreft Dillen, poen scheppen zonder iets te doen. name de salon En als Dillen poen schepte zonder iets te doen, heeft hij zeker ook niets verkeerd gedaan ofwel. Dit dan wel in tegenstelling tot die twee media geilen sossen wijven die zich een minister post laten toeschuiven en achter open vld'ers kruipen om hun domme zetten te rechtvaardigen.
bedankt voor uw reactie van niveau...... inderdaad , je hebt gelijk... de vb ers hebben NOG niet in de vetpotten zitten graaien....
en dus dillen mocht zich verrijken in het EP op de kosten van de gewone vlaming ??!! is het niet eigen belang i.p.v. vlaams belang ?
en ( in uw woorden ) " het geil naziwijf morel "is toch ook overgelopen om meer te kunnen verdienen en dan in een schotense villa te gaan wonen.
en coveliers die niet meer weet in welke partij hij vandaag nog zit ?
jullie zijn echt niet beter dan de andere......gewoon uw ogen eens openen help veel en stel u vragen bij de dictactuur van uw partijtop
Oud 18 september 2007, 08:54   #1035
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tegen vrije meningsuiting, Knuppeltje? Kan je dat even verduidelijken?

Jij vindt free speech zones het toppunt van democratie? Je beseft toch dat die free speech zones zich ergens op een industrieterrein zouden bevinden én niet op het Shumanplein, hoop ik?
Ik wacht nog steeds op die verduidelijking.
Toch niet plots speechless geworden, Knuppel?
Oud 18 september 2007, 08:55   #1036
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Correct, wie niet meegaand is moet niet klagen als het er wat harder aan toegaat. Ook die mening toegedaan bij de uitwijzing van illegalen?
inderdaad voor iedereen.... waarom zouden rechtse onruststokers beter zijn dan onwillige illegalen
in tegenstelling tot u maak ik geen onderscheid
Oud 18 september 2007, 08:56   #1037
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Eum, zo goed als alle 'betogingen door het belang'?
das pas de waarheid verkrachten
Oud 18 september 2007, 08:58   #1038
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
de Belangers kloppen wel nuchter op onschuldige mensen
'DE' belangers?

Alle middelen zijn goed om de hypocriete houding van het regime goed te praten, hé?
Oud 18 september 2007, 08:59   #1039
ccalbergg
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Ken uw geschiedenis! Het waren Vlaamse rechtbanken....(of waren Gent en Antwerpen ook Wallonië...).
ken uw aardrijkskunde ! tot nader order is vlaanderen nog altijd een deel van België
Oud 18 september 2007, 09:00   #1040
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ccalbergg Bekijk bericht
inderdaad voor iedereen.... waarom zouden rechtse onruststokers beter zijn dan onwillige illegalen
in tegenstelling tot u maak ik geen onderscheid
Jij misschien niet maar het regime wél. En dat heb ik jou nog nergens horen aanklagen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be