Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2007, 22:13   #101
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
SYDNEY - Een lesbisch koppel in Australië heeft een aanklacht ingediend tegen een arts omdat het door kunstmatige inseminatie een tweeling kreeg in plaats van één kind, zoals het had gewenst. Dat meldden Australische media dinsdag.

Het koppel wil bijna 240.000 euro schadevergoeding van arts Robert Armellin, die per ongeluk twee embryo's in plaats van een implanteerde. Een van de vrouwen beviel van twee meisjes die inmiddels drie jaar oud
De vrouwen eisen een vergoeding voor de medische uitgaven, opvoeding en scholing van een van de kinderen. Ook willen ze een compensatie voor de tijd die ze door het extra kind niet aan hun werk kunnen besteden.

nu.nl

Nu weet ik het zeker: geen k.i. meer voor alle lesbische vrouwen!
Een kind heeft recht op een vader en een moeder!
help een hond en dan bijt hij je...in dit geval, twee teven...
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:13   #102
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
als IK voor IVF ga, dan weet ik waarvoor ik ga LONG BEFORE de twee minuten alvorens ik op dat bed lig hoor meid!
En twijfel dat kent Circe niet hoor. Maar jij bent dan ook superwoman hé!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:14   #103
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...

Waarover baselen jullie nu in feite?
....
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=73
Oud 18 september 2007, 22:16   #104
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zo'n medische ingreep kost veel geld, dus mag het ook wel correct worden uitgevoerd. Dat lesbisch koppel heeft mijn inziens dus overschot van gelijk.
kinderen zijn geen marsjandies.Maak ze zelf, tegen de natuur kan je geen klacht indienen.Dat die dokter nu last heeft, vind ik op zich niet slecht, mischien stopt hij er nu wel mee dit soort ingrepen te doen, om zijn dagelijks brood te verdienen.Dokters zijn er om mensen te genezen, niet om god de schepper te spelen.
Oud 18 september 2007, 22:16   #105
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De twee bitches dachten dat ze het zelf konden doen (konden ze ook vermits ze zelf over een baarmoeder beschikken), alleen: waarom geen IK??? waarom MOEST er een IVF bijkomen zodat ze een arts konden verantwoordelijk stellen?
Jij bent echt wereldvreemd hé! Denk je nu echt dat er donors staan aan te schuiven als ze de vrouw kennen die met hun sperma zal bevrucht worden? Snap je het verschil niet tussen misschien ergens een kind hebben rondlopen, maar niet weten waar en een kind hebben rondlopen dat je kent? Overigens is de kans groot dat er medische indicaties waren voor IVF. Anders hadden ze het wel via KI gedaan. IVF doet men echt niet zomaar.
Oud 18 september 2007, 22:20   #106
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij bent echt wereldvreemd hé! Denk je nu echt dat er donors staan aan te schuiven als ze de vrouw kennen die met hun sperma zal bevrucht worden? Snap je het verschil niet tussen misschien ergens een kind hebben rondlopen, maar niet weten waar en een kind hebben rondlopen dat je kent? Overigens is de kans groot dat er medische indicaties waren voor IVF. Anders hadden ze het wel via KI gedaan. IVF doet men echt niet zomaar.
zuivere bullshit natuurlijk.

Beide dames waren onvruchtbaar en moesten via hormonale behandeling ervoor zorgen dat ze minstens een paar eieren konden ophoesten???

maak dat jezelf wijs.

Spermabanken bestaan overal, zelf op internet.

cut the bullshit Edina en get real!

Deze bitches hadden beter een draagmoeder ingelast: dan behielden ze zelfs nog hun figuur terwijl ze de kinderkamer installeerden. Misschien gewoon "hun kind" besteld via postorderbedrijf X? dan wisten ze tenminste dat er maar één ging geleverd worden.

Hoe kan je zulke bitches nog verdedigen?

en ja: ik wijt dat tevens aan hun geaardheid: ik ben dol op homo's (behalve degenen die lijken op een bepaalde forumposter) maar de meeste lesbiennes, alhoewel ze best te pruimen kunnen zijn, doen zo hun best om de vreselijkste onder de heren te zijn, dat ze zeker geen IVF behandeling mogen hebben "omdat ze toevallig ook nog over een uterus beschikken".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 22:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2007, 22:21   #107
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lesbiennes kunnen best goede moeders zijn.

Deze twee bitches zijn geen MOEDERS tout court.
Ze zien "hun" kind als een aangekocht huisdier: één is voldoende, geen twee.
hun (haar?) zwangerschap = inrichten van kinderkamer
nadelen = fuck nu ben ik misselijk

Waarover baselen jullie nu in feite?

ZE HAD GETEKEND VOOR TWEE EMBRYO'S!

------------
Holebis kunnen best goede ouders zijn.

deze twee BITCHES zijn BITCHES, geen lesbiennes (of toch wel, maar dan in de zuiverste bitchvorm) maar GEEN OUDERS.
Kijk, en dat was nu mijn hele punt.
Het feit of het al dan niet slechte ouders zijn, staat los van hun geaardheid.
Oud 18 september 2007, 22:23   #108
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zuivere bullshit natuurlijk.

Beide dames waren onvruchtbaar en moesten via hormonale behandeling ervoor zorgen dat ze minstens een paar eieren konden ophoesten???

maak dat jezelf wijs.

Spermabanken bestaan overal, zelf op internet.

cut the bullshit Edina en get real!
En jij denkt dat je zomaar een spermabank kan binnenwandelen en met een staaltje naar huis gaan? Ik stel voor dat jij dringend eens een koffietje ofzo drinkt, want je begint weer onzin uit te slaan. Enig idee van de leeftijd van de vrouwen in kwestie . IVF dioe je niet voor de lol en al helemaal niet uit gemakzucht. Maar ja, volgens Circe is het één groot complot en deden ze het zelfs met voorbedachte rade. Vreemd dat je nog niet hebt gesuggereerd dat ze moslim zouden zijn.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2007 om 22:24.
Oud 18 september 2007, 22:26   #109
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Of het goede ouders zijn kan je op basis van een krantenartikel niet afleiden. Tenzij je Circe heet natuurlijk. Overigens vind ik die schadeclaim totaal buitensporig, maar zelfs dat zegt niets over het feit of ze goede ouders zijn.
Oud 18 september 2007, 22:26   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij denkt dat je zomaar een spermabank kan binnenwandelen en met een staaltje naar huis gaan? Ik stel voor dat jij dringend eens een koffietje ofzo drinkt, want je begint weer onzin uit te slaan. Enig idee van de leeftijd van de vrouwen in kwestie . IVF dioe je niet voor de lol en al helemaal niet uit gemakzucht. Maar ja, volgens Circe is het één groot complot en deden ze het zelfs met voorbedachte rade. Vreemd dat je nog niet hebt gesuggereerd dat ze moslim zouden zijn.
how how Edina?

Vergeten dat ze JONG moeten zijn om maar één embryootje ingeplant te krijgen? Boven een bepaalde leeftijd moeten ze er meer hebben hoor meiske!

Wat is het nu? Pick your choice

---------------

en ja: FYI= sperma kan je zo krijgen op eigen risico! te moeilijk om te snappen voor jou? jammer maar helaas.

http://www.europeanspermbank.com/?gc...FQFSZwodpHI3BQ

je volgende 47.800 hits zoek je maar zelf:
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...le+zoeken&meta=

nooit gedacht dat ik je nog zou moeten helpen om aan een kleine te geraken.

Wel grappig dat het homo-koppel uit mijn voorbeeld niet enkel GEEN IVF nodig had, maar bovendien nog een DRAAGMOEDER én een DONORMOEDER hebben gevonden zonder IVF nodig te hebben! Een mens zou zo al beginnen te twijfelen nietwaar?

BEIDE LESBIENNES ONVRUCHTBAAR?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 22:32.
Oud 18 september 2007, 22:31   #111
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeten dat ze JONG moeten zijn om maar één embryootje ingeplant te krijgen?
Nu.nl:
"De 40-jarige vrouw..."
Oud 18 september 2007, 22:33   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
Nu.nl:
"De 40-jarige vrouw..."
zoek even terug: ik gaf een link waarbij men onder de 34 moest zijn om maar één embryo te moeten krijgen in geval men succesvol een KIND wou kunnen baren. Natuurlijk kan men ook voor de lol wat hormonen slikken en net doen alsof en dan per ongeluk een tweeling baren, terwijl je als lesbienne daar helemaal geen zin in hebt. Maar die uitleg kan Edina je wel geven.

In feite is het nu wachten op haar 75-jarige - of zoiets(?) onvruchtbare partner om te weten of ze beiden IVF nodig hadden gehad om "bevrucht" te worden.

"Ze" wilden toch 1 (één) kind nietwaar?

Omdat het bij de kinderkamer paste of zoiets?

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 22:37.
Oud 18 september 2007, 22:38   #113
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Of het goede ouders zijn kan je op basis van een krantenartikel niet afleiden. Tenzij je Circe heet natuurlijk. Overigens vind ik die schadeclaim totaal buitensporig, maar zelfs dat zegt niets over het feit of ze goede ouders zijn.
Hoe zouden zo een twee losbandige vrouwen nu "goede ouders " kunnen zijn? Dit is toch te gek om los te lopen?Hoe komt u er bij om zulke dingen te zeggen?
Oud 18 september 2007, 22:41   #114
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
how how Edina?

Vergeten dat ze JONG moeten zijn om maar één embryootje ingeplant te krijgen? Boven een bepaalde leeftijd moeten ze er meer hebben hoor meiske!

Wat is het nu? Pick your choice
Je hebt het nog steeds niet begrepen dus. In België is o.a. de leeftijd inderdaad bepald voor wat KAN, maar uiteindelijk KIEST de vrouw zelf uit de mogelijke opties. En in Australië zal het wat dat kiezen betreft in ieder geval niet anders zijn. Of dacht je nu echt dat dokters daarover zouden beslissen?

Citaat:
en ja: FYI= sperma kan je zo krijgen op eigen risico! te moeilijk om te snappen voor jou? jammer maar helaas.

http://www.europeanspermbank.com/?gc...FQFSZwodpHI3BQ

je volgende 47.800 hits zoek je maar zelf:
http://www.google.be/search?hl=nl&q=...le+zoeken&meta=

nooit gedacht dat ik je nog zou moeten helpen om aan een kleine te geraken.
Het is niet omdat iets kan, dat het ook OK is hé schatje? Je kan zowat alles kopen op internet, maar zeker voor belangrijke zaken als dit, lijkt het mij aangewezen om dat pad niet te bewandelen. Jij stelt dus voor dat ze een kwakje sperma kopen op het internet en dan zouden het wel goede moeders zijn? Jij bent echt totaal geflipt hé?

Citaat:
Wel grappig dat het homo-koppel uit mijn voorbeeld niet enkel GEEN IVF nodig had, maar bovendien nog een DRAAGMOEDER én een DONORMOEDER hebben gevonden zonder IVF nodig te hebben! Een mens zou zo al beginnen te twijfelen nietwaar?
Ja, draagmoeders staan aan te schuiven met drommen om zoiets te doen. En dat verloopt altijd probleemloos

Citaat:
BEIDE LESBIENNES ONVRUCHTBAAR?
Waarom zouden beiden onvruchtbaar moeten zijn? Ga jij nu ook al voor dat koppel bepalen dat ze maar allebei een eigen kind moeten willen?
Oud 18 september 2007, 22:42   #115
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Hoe zouden zo een twee losbandige vrouwen nu "goede ouders " kunnen zijn? Dit is toch te gek om los te lopen?Hoe komt u er bij om zulke dingen te zeggen?
ik vind helemaal niet dat je losbandig bent omdat je lesbienne bent.

Ik vind echer wèl dat je verantwoordelijkheidszin moet hebben om ouder te worden en ZEKER indien je daarvoor superdure technische hulpmiddelen als IVF wil gebruiken.

De dames in kwestie hadden nooit toestemming mogen krijgen om via IVF een(of meerdere) kinderen te baren.
En nu zeker geen schadevergoeding: de kinderen moeten bij een ander gezin (weze het hetero, weze het holebi) worden ondergebracht.

Aan de hand van de antwoorden van de "birthmother" = zij die ze geworpen heeft zeker? te horen is er niks sprake van verantwoord ouderschap. Een tienermeisje kan meer verantwoordelijkheid opbrengen dan de betreffende birthmother ( baarmoeder dus) dan de persoon in kwestie, die zelfs overweegt om eerst IVF te laten plegen (vader = onbekende Deen) maar gelijktijdig kan overwegen of ze niet één van haar bevruchte eicellen ter adoptie zou kunnen aanbieden ergens.

en dié gedachtengang lijkt me zéér gelinkt te zijn aan haar geaardheid Edina, en wie was het nog? Evil en Rafke?

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 22:45.
Oud 18 september 2007, 22:43   #116
Evil
Vreemdeling

Evil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Waaruit maak je op dat het losbandige vrouwen zijn?
Oud 18 september 2007, 22:45   #117
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Enfin, nooit ni goe voor de mensen: zelfs twee voor de prijs van 1 slaat al niet meer aan.
Oud 18 september 2007, 22:46   #118
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind helemaal niet dat je losbandig bent omdat je lesbienne bent.

Ik vind echer wèl dat je verantwoordelijkheidszin moet hebben om ouder te worden en ZEKER indien je daarvoor superdure technische hulpmiddelen als IVF wil gebruiken.

De dames in kwestie hadden nooit toestemming mogen krijgen om via IVF een(of meerdere) kinderen te baren.
En nu zeker geen schadevergoeding: de kinderen moeten bij een ander gezin (weze het hetero, weze het holebi) worden ondergebracht.
Hilarisch, Circe zal eens bepalen wie er wanneer gebruik mag maken van IVF! En nu wil ze ook nog dat de kinderen worden weggenomen bij hun eigen moeder! En dit op basis van een krantenartikel.
Oud 18 september 2007, 22:48   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evil Bekijk bericht
Waaruit maak je op dat het losbandige vrouwen zijn?
deze bitches lijken me weldegelijk losbandig
als ze zwangerschap willen koppelen aan het behangen van de kinderkamer.
als ze de aankoop van een kinderwagen toch wel iets teveel vinden voor een - niet zozeer gewenste dan toch wel georchestreerde - zwangerschap
als ze overwegen om één van haar bevruchte en voldragen eicellen toch maar weg te geven als adoptie
als ze nadien dan ineens de artsen gaan vragen om compensatie om haar ongewenst (doch via onnatuurlijke gewenste bevruchting op haar eigen vraag) kind te laten opvoeden.

Ik walg er hoe langer hoe meer van

----------------------------------------------------

Vraagje aan de poco's: Edina, Evil, Rafke en degenen die ik vergeet:

hoe zouden jullie reageren als het over een hetero-vrouw gaat?
hoe zouden jullie reageren als het over een alleenstaande vrouw gaat die dezelfde smerige toestanden uithaalt?

Laatst gewijzigd door circe : 18 september 2007 om 22:50.
Oud 18 september 2007, 22:53   #120
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

En wat doen we dan met de "racistisch" heterokoppel dat niet gelukkig was met het feit dat de arts hen een gekleurd kindje bezorgde door middel van IVF. Dokters zijn ook maar mensen.

Als je een kind teveel krijgt: geef het dan weg voor adoptie. Dat lijkt me beter dan geld uit de zakken van de arts kloppen. Ik geloof niet dat die mens echt een zware, fatale fout gemaakt heeft. Zulk een embryo is maar een speldekop groot. Je ziet het niet met het blote oog, dus ...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be