![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
Bekijk resultaten enquête: Wat vindt u van die beslissing? | |||
Terecht, B-H-V had maar gesplitst moeten zijn |
![]() ![]() ![]() |
20 | 74,07% |
B-H-V heeft niets met Aalst te maken, hoe verzinnen ze het |
![]() ![]() ![]() |
7 | 25,93% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spijbelende bijzitters zijn door rechter Freddy Troch vrijgesproken. Wat vindt u van die beslissing?HIER (Poll Nieuwsblad) 282
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 19 september 2007 om 20:47. |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
![]() Update brief van Haviko
Citaat:
Citaat:
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heet Aalst met BHV te maken?
BHV is nogal een makkelijk excuus om uw burgerplicht te ontwijken, maar goed.
![]() |
![]() |
#4 |
|
![]()
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ah? De grondwet is voor jou "niets"?
Staat genoteerd. Je begrijpt dan toch dat er met jou over belgische politiek NIET meer kan gediscuteerd worden? Je verwijst elke grond voor discussie naar de prullemand. Veel succes!
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heb ik nergens gezegd.
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vervolging riskeren en meedraaien in een administratieve molen is allemaal erg makkelijk, ja.
|
![]() |
![]() |
#9 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu goed, iedereen zijn eigen argumenten om niet mee te helpen met de verkiezingen, natuurlijk. Juridisch hebben ze natuurlijk elke poot om op te staan. (Lang leven gewetensbezwaar.)
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet dat jij tijd zat hebt, maar voor mij is het wat minder te doen om iedere keer weer in een postkantoor (die hebben leuke openingsuren voor werkende mensen) te staan om aangetekende brieven te sturen, etc. En dat risico op vervolging was er ook. Er is immers gezondigd tegen de geest van de uitspraak van de RVS, niet de letter. Het ware me makkelijker om een dagje te gaan liggen slapen in het stemlokaal.
Maar goed, het staat je vrij zo hautain te zijn als je maar wil.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 20 september 2007 om 00:01. |
|
![]() |
![]() |
#11 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Njah, enkel 'heden ten dage'. Binnenkort zou dat normaal weer minderen.
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed. Wat zit je dan godverdomme te kakken, kreng?
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rustig, rustig, laat je niet zo opjagen door een pubertje op een internetforum.
De topicstarter vroeg me iets. Ik heb daar op geantwoord. EddyB zei dan nog iets. Ik heb daar ook op geantwoord. En dan kwam jij. En daar heb ik dan ook vriendelijk op geantwoord. Niet veel meer dan dat.
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De rechter wijst met deze uitspraak duidelijk de politici in dit land terecht. Eigenlijk worden ze al sedert 2003 met ongrondwettelijke verkiezingen verkozen en verzuimen ze om daarvan de consequenties te nemen en hun verkiezing ongeldig te verklaren. Toch blijven ze bij de installatie van het nieuwe parlement echter het onbetwistbaar BHV-arrest van het Arbitragehof negeren. Eerder is dit Hof van naam veranderd in Grondwettelijk Hof dan dat het arrest is uitgevoerd. Zonder meer een blaam voor Belgische politiek... Een volgende keer kan er niet meer bij, temeer de week na de vorige verkiezingen de zelf geïnterpreteerde uiterste datum ook al is verstreken.
Alle begrip dus voor de uitspraak van de rechter, die de spijbelaars vrijspreekt omdat ze niet meer willen meewerken met ondemocratische verkiezingen. De fout ligt bij de politici, die ook nu blijven dralen om het land zijn democratisch bestel terug te geven en de grondwet ook voor de Franstaligen te laten respecteren. Eerst hebben de Franstaligen een taalgrens uitgetekend en laten goedkeuren om te vermijden dat ze in Wallonië faciliteiten zouden moeten geven aan Vlaamse inwijkelingen in enclaves binnen Wallonië (oa regio Charleroi). Ook een algemene tweetaligheid werd categoriek geweigerd. Dat ze dan ook de consequenties van die taalgrens ook naleven en de grondwet respecteren door de onoverkomelijke splitsing van BHV volgens de grenzen en modaliteiten van de gemeenschappen. Ook de voorlopige fasciliteiten aan de Franstaligen blijven een buitenbeentje en worden best worden afgeschaft. Is deze arrogante Franstalige elite dan werkelijk intellectueel minder begaafd om Nederlands te leren dan destijds de eenvoudige Vlaamse inwijkelingen in Walloniën die zich wel hebben aangepast. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grappig, hé. Politiek. Citaat:
![]() |
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn excuses als ik mij af en toe laat schieten.
Citaat:
Dat ik met een zekere regelmaat als eens een fout maak, doet daar niet zoveel vanaf.
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() Zit jij af en toe aan de wiskey of de weed?
![]()
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb vandaag een duvel glas sangria en een 'vlaamsche leeuw' (goed biertje). Dus ja, ik ben wel een beetje out. =')
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
![]()