![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Banneling
|
![]() Hoor wie het zegt. Hij die zijn vaderland in de steek heeft gelaten.
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 06:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() Dat mensen uit Waregem geen Limburggevoel hebben en de uniciteit ervan ontkennen, kan ik me best indenken. Het weze u vergeven.
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 06:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Europees Commissaris
|
![]() *
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 22 september 2007 om 07:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk ontken ik enig Limburger-gevoel te hebben; dat spreekt voor zich. Ik ben immers geen Limburger. Alleen heeft u me nog steeds - en dat heb ik u in andere discussies al voorgelegd - niet kunnen uitleggen wat er zo "uniek" is aan het Limburger-gevoel. Zelfs aan mede-Limburgers, als Knuppel, heeft u het niet kunnen verklaren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 09:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Staatssecretaris
|
![]() Veel klagen en zagen en vanuit een zogenaamde underdogpositie eigenlijk toch wel suggereren dat je beter bent dan je franstalige landgenoten. En als Vlaanderen ooit effectief onafhankelijk zou worden, dan vinden ze natuurlijk wel weer iets anders om over te klagen. Wat had je anders gedacht?
Laatst gewijzigd door Wanne : 22 september 2007 om 11:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is iets speciaals dat kan ik u verzekeren. Toen ik een paar jaar geleden een fermetteke erfde van grootoom en tante in mijn geboortedorp Crisnée in Luiks (niet Waals) Haspengouw voelde ik me daar redelijk goed te gaan wonen, maar gelukkig had ik een studio gehouden te Genk en verblijf ik daar vaak in de week, niet altijd. En vanaf Crisnée rijd ik vaak naar de andere Eurregio plaatsen, NL-LImburg (Heerlen-Maastricht), Aken, Düren, Monschau, Luik...) en daar voel ik me goed... noch in Antwerpen, noch Gent, Kortrijk of de Kust kunnen mij bekoren, niet het minste om niet te zeggen helemaal niet... En ik heb in mijn voorkeur regio heel veel sociale contacten en bij de democraten onder de mensen die ik ontmoet zit dat gevoel ook heel sterk... Ik heb de wereld afgereist en zowel in de USA, als in de UK als in Frankrijk gewerkt en vertoefd... enkel Keulen en het Rijnland waar ik ook professioneel was konden enigzins bekoren.... Awel, dat gevoel van verbondenheid en goed overweg kunnen met mensen voor wie Limburg en het nabije NL-Limburg, Luiks-Haspengouw, etc... ook een speciaal gevoel opwekt.... dat is het en dat verkoop ik voor hypothetische Vlaams Nationalismen niet aan extremisten van welke slag dan ook.... zeker niet aan mensen die beweren Limburg te kennen en het warme gevoel van het Limburger zijn niet kunnen beschrijven of aanvoelen... en ergens als "valeureux Liégeois" nvan geboorte in Luiks Haspengouw, voel ik mij met die Maas- en Rijnlanders veel nauwer verbonden dan met de lawaaimakende blokkers uit Antwaarpen en de Vlaanderaars.... en onder de mensen die zich vooral sub-streekgebonden voelen vindt men bijlange geen 1 op 2 voor separatisme van Vlaanderen... en vele ex-VU'ers in Limburg zijn ook bijlange geen extremistische blokkers of NVA'ers geworden en vonden onderdak bij democratische partijen... wel niet allemaal even Limburg volend, maar toch....
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Een absoluut mooie streek waar ik me zeker thuis voel.
Zoals in Sjilberg bijvoorbeeld. Sjilberg (Nederlands: Schilberg) Lokaal: Op-'e Sjilbrig, (Boileau): ![]() De grens tusje de twieë Nederlandse gemeintes en mèt Belsj lupt d'r deurheen. 'n 30 Jaor truuk gonge de keender of nao Norbik of nao Sjlennich of nao de Plaank nao de lieëger sjoeël. In 2003 liegke d'r ca 35 häöf en hoezer. Het is maar dat het geweten is. Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 13:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb ik dan beweerd dat dit "uniek" is, in de betekenis van "niet met andere identitaire gevoelens vergelijkbaar"?
Jullie beweren dat wel over dat "Limburger-gevoel"... Vlaming-zijn is een identitair gevoel net zoals er zovele zijn in Europa. Een van de vele. |
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik ben weldegelijk een groot voorstander van separatisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is iedereen in Limburg fel tegen het Vlaams Belang en is het er zo muisstil dat je er altijd een speld hoort vallen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#274 | |
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Finaal naar de knoppen gaat onze natuur indien we niet oppassen. Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 17:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jan heeft heel wat meer steden genoemd dan de Nederlandse. Allemaal middelen tot het doel dat JIJ veronderstelt dat Jan nastreeft? En wat zou je hem in de schoenen hebben geschoven als Jan ook Duitse steden had genoemd? Volgens mij bedoelt Jan alleen dat zijn verbondenheid zich niet beperkt tot één stad of provincie. Net evengoed als ik me niet alleen verbonden voel met Limburgers. Ik voel voor sommigen onder hen zelfs minder dan voor Vlamingen of Nederlanders. Het enigste dat jij bewijst met je oordeel is dat jij geen Nederlanders lust.
![]() |
![]() |
#276 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 17:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#278 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je weet toch dat Limburg voor bepaalde Limburgers beter bij Luik aansluit dan bij Vlaanderen? Dan kunnen ze lekker op Milquet en Reynders stemmen inplaats van op het VB. ![]() Citaat:
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 september 2007 om 17:49. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist. Projecteer je eigen afkeer dus maar beter niet op Jan.
![]() |
![]() |
#280 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Knuppel kan ik dat ook niet uitleggen. Hij heeft zijn hart verpand aan een andere liefde.Knuppel zou zichzelf eens goed moeten knuppelen. Misschien komt hij dan tot bezinning. Ik kan u dat niet uitleggen. Het Limburgs-wij-gevoelen is niet uit te leggen. Men moet in Limburg geboren zijn om dit uniek gevoelen te begrijpen. Er zijn ook Limburgers die dat niet zo voelen natuurlijk. Dat heeft men altijd. Maar dat zijn er maar weinigen: de onechten. Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |