![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat zegt hij: Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 21:50. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vlaams Limburg Nederlands Limburg België Normaal zou ik daar nog Vlaanderen bijschrijven, maar je wenst de omschrijving die iedereen je geven zal, niet te hebben, dus laten we dat even terzijde. Jij bent toch niet geboren overal in Limburg, niet? Je geboortegrond, de grond waar je opgroeit, dat zijn vaste herkenningspunten, en hoe ouder je wordt, hoe meer herkenningspunten je verzamelt in je leven, hoe breder je wereld wordt. Ik vind het raar dat je enerzijds vasthangt aan je Limburg, maar niet aan de streek die al voor je geboorte Vlaanderen heette, en waar Limburg bijhoort... Maar ok, jij voelt je zoals jij je voelt, en eigenlijk kan niemand daar iets tegen inbrengen... ik vind het alleen nogal raar. Kijk, je eigenheid kan niemand je ontzeggen, dat is jouw persoonlijke ervaring, ideeën en gevoel. Punt. Je kan echter die persoonlijke gedachtengang niet opleggen aan anderen. Dan ontzeg jij anderen HUN eigenheid. Stellen dat een andere Limburger niet over Limburg mag spreken, is nogal beperkend, vind je niet? Misschien rustig alles nog eens overdenken?
![]() |
![]() |
#343 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
ik voel mij Leuvenaar, Brabander, en Vlaming. (en ook Hagelander ![]() Verschillende identiteiten dus die elkaar niet tegenspreken maar logisch in elkaar passen. Wat precies is u niet duidelijk hieraan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#344 |
Europees Commissaris
|
![]() Zoals ik Schellenaar, rupelstreker(?), Antwerpenaar en Vlaming ben. Belg is mijn nationaliteit, maar die heeft me nooit echt aangesproken.
![]() |
#345 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Limburger' is nu ook al een ras.
![]() |
![]() |
#346 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Limburg is een deel van Vlaanderen. Ja. En dat betekent niet dat Limburg "minder" is, maar gewoon een integraal deel van een geliefd land. Als je het land in z'n geheel liefhebt, hebt je ook de delen ervan lief. Als u uw vrouw graag ziet, dan neem ik aan dat u ook haar lichaam, haar geest, haar karakter... graag ziet. Ziet u plotseling het karakter van uw vrouw slechts "secundair"? Welneen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 21:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niets natuurlijk, tenminste voor iemand die een beetje nadenkt en redeneert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog een leuk tekstje voor u (Euronews): Belgium 22/09 18:50 CET Belgians protest in support of unity As calls for the break-up of Belgium along its linguistic divide grows ever louder, up to 1,000 people took to the streets of the capital on the anniversary of the country's independence to march in favour of unity. One pro-unity demonstrator said: "In Belgium, for the moment, we are in crisis. It's a pseudo-political crisis organised by lunatics. No more, no less. It's about power and will bring nothing but misery. Hands off Belgium!" The calls for a split come three months after a general election that failed to deliver a new government. Yves Leterme's Flemish Christian Democrats gained the most seats but failed to cobble together a coalition as the French speakers of Wallonia objected to Flemish calls for more local control of taxes and social security. Yves Leterme quit and the country's King Albert II declared a crises charging political veteran Herman van Rompuy to explore possible compromises. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe moeten we uw stelling dan begrijpen wanneer u stelt dat Knuppel een onechte Limburger is die een verrader is en die geen recht van spreken meer heeft? Hoe heeft u dat dan wel bedoeld? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We weten intussen wat een rasechte Limburger is: iemand waarvoor de provincie gevoelsmatig boven het gewest staat waarin die provincie ligt.
![]() |
#352 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 22 september 2007 om 22:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou van één vrouw. Die vrouw heeft een lichaam, een karakter, een wil, een geest, een geschiedenis. Ik hou van die vrouw in al die aspecten. Zo ook hou ik van Vlaanderen. Vlaanderen in al zijn aspecten. Met al zijn streken, al zijn provincies, al zijn gemeenten, al zijn mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hans heeft dankzij een rasechte Limburger een Belgisch gat gevonden om hem in te steken.
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 22 september 2007 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom ga niet in op wat er staat, System? Zijn de loze argumenten op?
![]() |
#358 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#359 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hou van één vrouw. Die vrouw heeft een lichaam, een karakter, een wil, een geest, een geschiedenis. Ik hou van die vrouw in al die aspecten. Zo ook hou ik van Vlaanderen. Vlaanderen in al zijn aspecten. Met al zijn streken, al zijn provincies, al zijn gemeenten, al zijn mensen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
Europees Commissaris
|
![]() Yes you can!