![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar iemand die na een 20-tal aangeboden jobs, er geen enkel tussen heeft die aanvaardbaar is...dan stel ik er me vragen bij. Er is echt nog werk te vinden voor wie wil werken. Ik blijf wel zeggen dat al die namaakjobs eruit moeten. En dat de kloof uitkering-loon dringend moet aangepakt worden. Niet door de uitkeringen omlaag te halen, maar door de belastingen te veranderen. |
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#24 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is daar tegenspreken aan?
Iemand die wil werken, vindt werk, maar daarom niet direct iets dat hij/zij graag doet. Werk = werk. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
|
Daarvoor moet ge toch een bizare ingesteldheid hebben als ge het mij vraagt: zichzelf motiveren door zichzelf vanalles wijs te maken.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Ik volg je ook niet echt hoor bhairav, wie werk wil vind toch idd altijd werk, al is het niet de leukste job die je in gedachten had?
|
|
|
#28 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Doe het toch eens, grote grapjas! |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Het ene werk is verrijkend ( in beide betekenissen), het andere afstompend en alleen verrijkend voor de winstnemer(s). |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
Willen werken om toch maar te werken is een verkeerde ingesteldheid volgens mij. Willen werken om een inkomen te hebben niet... Maar een inkomen hebben kan ook zonder werken.
Dat is wat niet logisch is: ze veronderstellen dat mensen willen werken om te werken en proberen dat de mensen ook wijs te maken. Hopend dat ze niet beter weten, maar blijkbaar verandert dat: zie artikel waarover het hier gaat. |
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb ook tijdelijk een job gedaan die me minder lag, toch ging ik werken. Bracht meer op dan een uitkering. En er is nog minder iemand die een ander tegenhoudt om zelf een winstnemer te worden. |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Ga werken, verdien je kost, en ondertussen zoek je iets anders!
|
|
|
|
#33 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
http://www.vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/...ARCH=Toon+jobs
1413 hits ... Niet slecht ... Zou de regering niet beter beginnen met het behalen van een rijbewijs goedkoper te maken 't is een simpel voorbeeld , maar als er zoveel vraag is vanuit die sector , zou het dan niet beter zijn om er voor te zorgen dat mensen de nodige kwalificaties op een makkelijke wijze kunnen behalen ???
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Duupje is de enige op dit forum die de juiste instelling heeft om aan armoede te kunnen werken,wees daar maar zekers van.....
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 september 2007 om 10:01. |
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Van niets te doen raak je ook afgestompt ,..
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
Maar probeer dat eens LOGISCH te verklaren, IPV "moreel", wat zeer gemakkelijk is voor iemand die toevallig vol werklust zit (naar de normen van vandaag). |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
Maar niet iedereen voelt zich geboren om te werken. Misschien moet u de wet van de sterkste er eens bij betrekken in deze discussie? Laatst gewijzigd door Bhairav : 25 september 2007 om 10:05. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nee, ook voor iemand die rekeningen wil betaald zien, die de huur wil kunnen blijven betalen, voor iemand die een gezin te onderhouden heeft.
Laatst gewijzigd door Duupje : 25 september 2007 om 10:06. |
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Werklozen en alcohol ???