![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#601 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#603 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is niet omdat je tegengas geeft dat je gelijk hebt he... bewijs me die democratische keuze van de Vlamingen maar eens..
![]() |
#607 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijft trouwens nog steeds de vraag: die berichten van u, die zijn toch in het Algemeen Nederland, nietwaar?! Welnu, zou u bovenstaand bericht eens kunnen omzetten in dat "Vlaams" van u? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#608 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#609 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Mijn" mening is niet "mijn" mening, maar is gewoon de vertolking van de feitelijke geschiedenis van onze Nederlandse taal. "Vlaams" zoals u er wat van tracht te maken (zonder dat we evenwel ooit een voorbeeld hebben gezien van zakelijke taal in dat "Vlaams" van u), bestaat immers niet. Er bestaan Vlaamse, Brabantse, Hollandse, Limburgse en Saksische dialecten die allemaal deel uitmaken van onze Nederlandse taal. Door de geschiedenis heeft zich op basis van de drie Frankische dialecten, nl. Vlaams, Brabants en Hollands, een cultuurtaal ontwikkeld die uiteindelijk ons Algemeen Nederlands is geworden. In welk opzicht zou dat "Vlaams" van u rijker zijn dan onze Nederlandse taal? Onze Nederlandse taal is al heel rijk aan allerlei zaken, mede door het bestaan van dialecten en van een heel gevarieerde cultuurtaal. Ik blijf daarom mijn vraag: schrijf eens in dat "Vlaams" van u. In plaats van op dit bericht in het AN te antwoorden, stel ik dus voor dat u het deze keer doen in dat "Vlaams". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaf geen antwoord op deze twee door mij gestelde vragen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een keuze door de Vlamingen zelf. Niet door mensen die daar helemaal niet voor zijn/weren aangesteld! Luxemburg?
![]() |
![]() |
#612 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
uitgeven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#614 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het verschil zit hem er natuurlijk in dat u betrokkenheid en ideologie niet van elkaar kunt onderscheiden. Praten over het Koningshuis maakt iemand niet tot Monarchist. Zo maakt praten over de toekomst van de lage landen iemand niet tot Beneluxist. Maar eigenlijk denk ik dat u dat allemaal wel weet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik kan je het boek: De geschiedenis van het Vlaams, van Roland Willemyns aanbevelen. Je zal dan leren dat het "Hollands" enorm veel zuidnederlandse inbvloeden bevat (vooral Brabantse). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat een flinke vent zeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#618 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we wel veel cultuur delen met de Walen. Het hoort niet bij Frankrijk. Ik merk dat omdat ik Waalse familie heb en toch ook regelmatig in Frankrijk kom. Het probleem met Wallonië in een staat is dat het de neiging heeft op alle gebieden privileges te eisen. Dat zou je dus moeten voorkomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je begint steeds meer te kletsen uit je nekharen. ![]() Zeker al lang niet naar de kapper geweest. Eerst ben je Belgicist dan weer voor de Nederlanden en nu weer Beneluxist en dan heb ik het nog maar niet over je voorstel om Nederland bij Duitsland te voegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat duurt nu al 177 jaar. Ik wil graag met mensen in een werkgroep ,die op een of andere manier voor een hereniging van Nederland en Vlaanderen gaan .Inmiddels heb ik schoon genoeg van die fanatici ,die steeds maar weer terug willen naar het Nederland van 1815-1830,met Wallonie erbij. Die tijd is geweest ,alleen een aantal Belgen en enkele Nederlandse hobbyisten willen dat niet inzien. Nederland zit er beslist niet op te wachten om het probleem van de Franstaligen van Vlaanderen over te nemen. |
|
![]() |
![]() |