![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Een 11- tot 13-jarig meisje is geen kind? Hij had geen naaktfoto's van haar op zijn PC? |
|
|
|
|
|
|
#82 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
De jongen was alvast niet meerderjarig toen ze elkaar leerden kennen op het internet, nee. En hij verkeerde in de veronderstelling dat het meisje in kwestie drie jaar jonger was dan hijzelf. Op die leeftijd is praten over seksualiteit de normaalste zaak van de wereld. Maar dat is nog niet doorgedrongen in puriteinse kringen.
|
|
|
|
|
|
#83 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Die jongen heeft natuurlijk de pech niet in Berlare te wonen, anders werden kosten nog moeite gespaard om hem terug thuis te krijgen.
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
|
Citaat:
Daarnaast stel ik me ook vragen bij die ouders. Als je niet door hebt wat je 11 �* 13 jarige dochter uitspookt achter haar PC, heeft het geen zin om achteraf te gaan zedenpreken. In ieder geval: dit is hier gewoon een zaak van twee pubers die elkaar via het internet vonden en wat een leuk verhaal had kunnen worden, is door een leugen van 1 van beiden, die hoogst waarschijnlijk eerder uit naïviteit dan uit moedwil gebeurd is, en de overdreven reacties van volwassen die beter hadden moeten weten, in een nachtmerrie veranderd. Als die sherrif zijn hersenen zou gebruiken, zou hij misschien inzien dat die jongen terug naar huis laten keren, voor iedereen een goede zaak is. Vanuit België zal hij zeker niets verkeerd doen met 13 jarige meisjes in de VS. Ik denk dat beide pubers hier al genoeg doorstaan hebben. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
|
Citaat:
En maar goed ook. |
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
|
Citaat:
Hier een naaktfoto van een minderjarig meisje, zoals je wel in elk familie-album zal tegenkomen: ![]() Laatst gewijzigd door Boadicea : 25 september 2007 om 12:59. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
|
ja natuurlijk. Ik denk dan ook niet dat het om zulke foto's gaat.
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
|
Citaat:
Het is enkel de vraag of de Belgische jongen die vastzit in de VS tot die caterogie behoort. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
|
Citaat:
En dan heeft die een pro deo geloof ik, dat zal ook wel niet echt helpen. |
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
|
Citaat:
En met een minderjarige naar de bioscoop gaan, is niet verboden. Anders kunnen we alle leerkrachten gaan oppakken. Daarnaast is er genoeg reden om aan te nemen dat er minstens 1 van de ouders, namelijk de panikerende moeder aanwezig was. |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
|
Citaat:
Zo was er iemand die een kilo coke kocht ergens, opgezet spel want hij werd direkt opgepakt en de coke bleek een kilo suiker te zijn. Voor de rechter bracht de verdediging dit ter sprake, suiker kopen is niet strafbaar. Toch wel zei de rechter want hij had de intentie om coke te kopen. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
|
Citaat:
De vraag is ook wie de intentie had. Die jongen, die het meisje wou ontmoeten, of dat meisje dat hem blijkbaar pikante foto's stuurde. En geloof me: de meeste mannen zijn geen pedofielen, maar ik ben er zeker van dat er minderjarige meisjes, zelfs dertienjarigen, zijn die hem om de tuin kunnen leiden. Ik maak me trouwens eerder zorgen om volwassen mannen, die zich op het internet uitgeven als tieners om tienermeisjes te lokken. Dat soort kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg aanpakken. Hier in deze zaak was het de tiener die duidelijk de "volwassenen" in de mate je een pas 19 jarige zo kan noemen, om de tuin leidde. Ik denk dat als die jongen dat meisje haar ware leeftijd geweten had, hij hoogst waarschijnlijk anders gereageerd had. Daar draait het me om. |
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
|
Ik weet het niet maar ik heb niet de indruk dat het om dit soort relatie gaat die u aanhaalt.
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor hetzelfde geld had die man van 19 jaar wel slechte bedoelingen. Dat dit niet het geval was,daar konden de Amerikaanse autoriteiten op dat moment, toch moeilijk automatisch van uitgaan. Als hij onschuldig is,zal ie wel vrijkomen,wees maar gerust. |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Waarom mogen minderjarigen geen naaktfoto's van zichzelf nemen?
Verdorie.
|
|
|
|
|
#98 |
|
|
Bah, die lelijke tronie van die debiele bullebak. De stompzinnigheid druipt er vanaf.
, zou ik plegen te zeggen.Aan de andere kant, wij weten er ook niet het fijne van. Als de jongen al 2 jaar conversatie's onderhield, betekent dit dat zij bij aanvang 11 was. Dit moet hij toch gemerkt hebben aan haar schrijven, en zeker aan de foto's indien zij die hem toegestuurd had? En waarom nr Amerika, terwijl hier zoveel meisjes zijn? Vind het wat raar. |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Hou zou u het vinden als een 19 jarige kerel naaktfoto's van uw 13 jarige dochter weet te bemachtigen? Doodnormaal en zand erover zeker?
|
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|