![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Gouverneur
|
http://www.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuw...choonmaaksters
Dat ze verdomme die werklozen verplichten daar te werken ...
|
|
|
#2 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#3 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
't Is een job , en 't moet zowiso gedaan worden ... Niemand met vol verstand kan er iets op tegen hebben dat deze vacatures ingevuld raken ... Mss een goede manier om het kaf van het koren te scheiden ... Dat de uren niet al te best zijn kan kloppen , maar dan zal men dat wel kunnen aantonen dat het niet gaat ...
|
|
|
|
#4 |
|
Burger
|
Is toch algemeen geweten ? Er is werk genoeg ...
Plezant & goed betaald werk daarentegen ... Waarom werken voor 20 € / maand meer dan de uitkering ? Het is zelfs tegenwoordig al zo triest geworden, dat er niet meer gestempeld moet worden ... Als het aan mij lag, alle doppers heel de dag op hun gat laten zitten in een kazerne van 8u - 16u ... Desnoods kunnen ze ingezet worden voor klusjes of ze kunnen daar "begeleid" naar werk zoeken of opgeleid worden naar knelpuntberoepen... Ze worden betaald door de staat, laat ze dan maar "werken" voor de staat. Maar bon, waarschijnlijk nu direct een hele "linkse" scheld tirade over mij, bring em on ... ![]() |
|
|
|
|
|
#5 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#6 |
|
Burger
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Gouverneur
|
ik vind het jammer dat dit altijd uitdraait op links-rechts gezeik ...
kijk, ze kunnen mensen dat neit verplichten, ik wil hier niemand naar werkkampen sturen ofzo hè ... maar mensen die een uitkering krijgen zouden ze zo'n job moeten aanbieden. Ik zou rap gekozen hebben tussen profiteren of wekren en maar €20 meer verdienen, ja, ik zou gaan werken, zoveel trots heb ik. Wie wil er nu op de kap van een ander leven?
|
|
|
#8 |
|
Banneling
|
Een paar jaar terug had men in de werkloosheid ongeveer 60.000 die zich ingeschreven hadden als werkzoekende schoonmaker.
Een groot deel was vrouw en allochtoon. Een bedrijf dat er 10 zocht vond ze niet. La Belgique hangt aan mekaar van de leugens. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Burger
|
Juist wel ... Je wordt betaald door de staat, ergo je zou iets moeten doen voor die vergoeding ... Waarom word je betaald op je werk ? Omdat je normaliter met je tijd iets anders zou willen doen dan werken ...
Doppen zou moeten gelijkstaan aan tijdelijk werk voor de "gemeenschap" want het is de gemeenschap die je loon betaalt .... Maar het is jammer genoeg niet zo ... :/ Laatst gewijzigd door Bometal : 27 september 2007 om 11:33. |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Gouverneur
|
Ik bedoel da'k niet geloof in het hele links-centrum-rechts spectrum.
Da's gezeik ... om ons te laten denken dat we'n keuze hebben, als je ziet dat er uit elke partijtop mensen indzelfde loges zitten, vrijmetselaars ...
|
|
|
#15 | |
|
Banneling
|
Citaat:
hebben die eindelijk écht en nuttig werk. Laatst gewijzigd door Mitgard : 27 september 2007 om 13:15. |
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Banneling
|
VB verkozenen doen zowat het nuttigste werk dat ik kan opnoemen.
Spa en links naar de kiesdrempel helpen. Nog een mooie toekomst voor VB en LDD. Bij de democratische gratie van meer dan 1 mljn kiezers. En....die verkozenen trekken een errrreg mooie wedde van de staat. Tot ergernis van degenen die die wedde zelf bepaald hebben. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Banneling
|
gelijk ze p. janssens naar de kiesdrempel geholpen hebben zeker.
'we hangen eraan', sprak dewinter toen tijdens zijn nuttige werkuren. allez, blijven geloven jongens. die linksen naar de kiesdrempel, ooit zal het lukken. is het niet in dit leven, dan zeker in het volgende. Laatst gewijzigd door Mitgard : 27 september 2007 om 13:39. |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ze moeten werken voor hun dop, waar haalt men het toch uit? Ze hebben er recht op en daarmee uit! |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Pietje : 27 september 2007 om 13:44. |
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Je kan neit ontkennen dat er een heel deel van die steuntrekkers werkonwilligen zijn en dit is een doorn in het oog van de meerderheid die wel gaat werken ... als je dan ziet dat er zoveel jobs zijn en ik hoor de redenering "voor €20 meer per maand ga'k nei werken' dan zitten we met een serieus mentaliteitsprobleem. Als je leiver op een anders kap leeft, amai, zo'n mensen krijgen van mij minder respect dan Anderlecht-fans, en da's al hééél weinig.
|
|