Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 september 2007, 17:53   #21
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Ah zo, u heeft de afgelopen maanden geen krant vastgehad blijkbaar.

Hetgeen dat met de beweging voor Belgische solidariteit duidelijk wordt gemaakt is dat de Belgische identiteit zeer reëel en actueel is. Wat P.V. daarover denkt is een individuele opinie. De petitie 'Red De Solidariteit' toont op één dag al zo'n 7000 mensen die onze Belgische identiteit onderstrepen.
Waarvan nog geen 20% weet over wat het gaat..

Of hebt U gisteren Axelle Red, Eddy Merckx, Luc De Vos.. niet gezien/gehoord op TV?

En vandaag het artikeltje van Axl Peleman niet gelezen in De Standaard?

En let op.. Bij mij moet België ook niet splitsen... Maar die dwazerikken zijn goed bezig te bereiken dat het binnenkort niet anders meer zal kunnen...

Goe bezig..;

Laatst gewijzigd door Chipie : 27 september 2007 om 17:55.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 17:57   #22
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Toch wel. Daarom dat ik graag bronnen zou hebben, want veel bashen heb ik niet gezien. Is je trouwens het tourette syndroom opgevallen van de gemiddelde franstalige journalist of ben je zo selectief blind dat je met een liftje een trap op moet?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:04   #23
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Kunnen die Franstalige zeikerds echt eens niet normaal doen? Eerst met ons kloten spelen 177 jaar lang aan een stuk en dan nu gevlag en petitiegedoe. Wat een hypocriet gezuig allemaal! Ik ga echt tevreden zijn als we van dat ranzig volkje af zullen zijn.
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:08   #24
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Morgen niet. Wel lees ik alle dagen De Standaard en een paar weekbladen, Humo en Knack.
Citaat:
Hetgeen dat met de beweging voor Belgische solidariteit duidelijk wordt gemaakt is dat de Belgische identiteit zeer reëel en actueel is. Wat P.V. daarover denkt is een individuele opinie. De petitie 'Red De Solidariteit' toont op één dag al zo'n 7000 mensen die onze Belgische identiteit onderstrepen.
Ik betwijfel dit een beetje. Als je zo manifest je eigen Belgische identiteit en solidariteit (ik ben ook voor solidariteit hoor, jullie hebben daar niet het alleenrecht op) dan is het minste dat je kan zeggen dat er ietwat loos is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:27   #25
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Het grappige aan die hele discussie vind ik, dat iedereen die het heeft over de onverdraagzame, splitsgrage Vlaming en over de noodzakelijkheid van de solidariteit, doen alsof hun neus bloedt als het over de uitvoering van de taalwetten, de blokkeringen van de franstaligen van de Ijzeren Rijn (omdat de franstaligen er niets van hebben, dixit Dirupo)en het constant in vraag stellen van de taalgrens.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:34   #26
Starkan
Staatssecretaris

Starkan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De Morgen niet. Wel lees ik alle dagen De Standaard en een paar weekbladen, Humo en Knack.Ik betwijfel dit een beetje.
Ik las is alle geval artikelen waarvan ik dacht dat als ik een Waal was, dat het me zou choqueren. De berichtgeving choqueerde me als Belg in alle geval en als Vlaming ook eigenlijk. Ook radio en televisie deden duchtig mee met het ridiculiseren van Walen. Dat is alleszins mijn mening.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Als je zo manifest je eigen Belgische identiteit en solidariteit (ik ben ook voor solidariteit hoor, jullie hebben daar niet het alleenrecht op) dan is het minste dat je kan zeggen dat er ietwat loos is.
Dat er iets loos is zal niemand ontkennen. Het is zo dat de Belgische bescheidenheid zich ook uitte op nationaal gevoel. Daar is nu blijkbaar iets in aan het veranderen.
Oud 27 september 2007, 18:46   #27
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Het grappige aan die hele discussie vind ik, dat iedereen die het heeft over de onverdraagzame, splitsgrage Vlaming en over de noodzakelijkheid van de solidariteit, doen alsof hun neus bloedt als het over de uitvoering van de taalwetten, de blokkeringen van de franstaligen van de Ijzeren Rijn (omdat de franstaligen er niets van hebben, dixit Dirupo)en het constant in vraag stellen van de taalgrens.
Niemand hier aan de Vlaamse anti-seperatisme/verdere staatshervorming kant zegt dat ie de Waalse politiekers steunt omdat ie de Vlaamse politiekers niet steunt. Het is niet omdat we de onzin aan Vlaamse kant niet slikken dat we dat daarom wel doen met de onzin langs Franstalige kant. Men moet immers toch een behoorlijke droplul zijn om te pleiten voor België en ondertussen doodleuk te pleiten voor de uitbreiding van Brussel met 6 gemeenten en Wallonië met Voeren.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 september 2007 om 18:49.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:50   #28
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Niemand hier aan de Vlaamse anti-seperatisme/verdere staatshervorming kant zegt dat ie de Waalse politiekers steunt omdat ie de Vlaamse politiekers niet steunt. Het is niet omdat we de onzin aan Vlaamse kant niet slikken dat we dat daarom wel doen met de onzin langs Franstalige kant.
ik heb jullie dan nog toch niet veel gehoord en de situatie duurt al jaren! Gerechte kritiek heet dan bekrompen geest
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 18:53   #29
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Niemand hier aan de Vlaamse anti-seperatisme/verdere staatshervorming kant zegt dat ie de Waalse politiekers steunt omdat ie de Vlaamse politiekers niet steunt. Het is niet omdat we de onzin aan Vlaamse kant niet slikken dat we dat daarom wel doen met de onzin langs Franstalige kant. Men moet immers toch een behoorlijke droplul zijn om te pleiten voor België en ondertussen doodleuk te pleiten voor de uitbreiding van Brussel met 6 gemeenten en Wallonië met Voeren.
En welke onzin vragen de Vlaamse onderhandelaars?
Oud 27 september 2007, 19:00   #30
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat mij opvalt is dat de slogan niet 'Red België' of 'Geef ons werk' is, maar 'Red de Solidariteit' of maw: 'Geef ons geld'
België op zich kan hun blijkbaar niet schelen, zolang de Vlamingen maar blijven betalen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:01   #31
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Het feit dat dhr. Vandermeersch het probleem enkel wil teosplitsen op B-H-V zegt al genoeg op zich.

Velen vragen om de staatshervorming maar weten en beseffen niet wat ze hen kosten gaat. Een kleine opsomming van wat er allemaal op tafel ligt :

Afschaffing brugpensioen
Wegwerken ontslagbeperking
Geen vaste arbeidscontracten meer maar contracten van bepaalde duur
Geen loopbaan meer maar een levensbaan (van 20 tot 60 is nu een loopbaan, heb je ouderschapsverlof genomen dan zal je dat er bij een levensbaan nadien moeten inhalen, dus 40j + ...)
Geen IAP meer en geen nationale CAO's meer
Geen 40 uren week meer maar wel langer werken aan hetzelfde loon
Wettelijk kader all-in akkoorden (index in de loonsopslag en niet meer bovenop het loon)
En zo zijn er nog vele andere

En wat betreft de gezondheidszorg, en dit is nog het meest schrijnende, wil men werken naar een gratis basispakket aan gezondheidszorg en dat iedereen de rest zelf aanvult met een eigen privé ziekteverzekering. Wie gaat een gehandicapte verzekeren, of een chronische zieke, invaliden en wat met onze senioren ? Men wil dus de Amerikaanse toer op. is dit wat we echt willen ?
En dit zijn nog maar enkele van die eisen of gedachtekronkels die op tafel liggen. Als dat dan geen aanval is op onze sociale zekerheid dan weet ik het ook niet meer.

Dus in mijn ogen kan je de petitie enkel en alleen niet willen tekenen als je teken de sociale zekerheid bent en dus voorstander bent van het individualisme. Ik ben Alexander, alles voor mij, niks voor een ander...

Als het dus om culpabiliseren gaat dan is dit alvast een zoveelste poging mr. Vandermeersch.

Helaas staan de eisen zwart op wit en zal de ballon makkelijk te doorprikken zijn.
Zit u mee aan die tafel? Of heeft u dat uit uw duim gezogen?
Oud 27 september 2007, 19:05   #32
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Vlaamse CAO's om maar een ding te noemen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:07   #33
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoofdredacteur van De Standaard weet wel wat men momenteel tracht te doen met de Vlaming, die gewoon voor zijn rechten wil opkomen... Die tracht men te culpabiliseren!

Lees:
Politieke hysterie
<B>

Wie dezer dagen in Brussel en sommige delen van de Rand rondloopt, kan er onmogelijk naast kijken:
vele honderden, misschien al duizenden, inwoners van onze hoofdstad en de gemeenten errond vinden het nodig om de nationale driekleur te laten wapperen uit het slaapkamerraam van hun villa of vanop het balkon van hun flat.
La Dernière Heure, een van de populairste kranten in Brussel en Wallonië, schreeuwde gisteren op de voorpagina uit: Aidez-nous �* sauver la Belgique. De krant besloot naar eigen zeggen om een 'grote stunt te lanceren' en verspreidt vanaf vandaag stickers waarmee de lezers kunnen getuigen van hun 'aanhankelijkheid aan België' en hun 'weigering van het separatisme'. Un pour TOUS, tous pour EEN! roepen de zwart-geel-rode stickers die we straks op auto's zien verschijnen.
Gisteren raakte bekend dat vierhonderd prominente landgenoten - onder wie nogal wat BV's - een petitie ondertekenden 'voor solidariteit' en 'tegen splitsing'.
De voor zijn kwaliteit zo gewaardeerde Duitse openbare televisieomroep verspreidt zonder blozen het nieuws dat de rijke Vlamingen niet langer wensen te betalen voor de arme Walen.
Elio Di Rupo zelve bespeurt een 'onzegbare triestheid' in de Franstalige publieke opinie.
Terwijl de verkenner nu echt lijkt te onderhandelen, de aandacht verlegd wordt naar het parlement dat nu de wildste voorstellen over Brussel-Halle-Vilvoorde in ogenschouw neemt, en de koning van dit land na de vele bezoeken ten paleize dringend aan rust toe is, slaat de politieke hysterie in dit land toe.
Want je kan niet anders dan vaststellen dat er een operatie 'culpabiliseer de Vlamingen' is begonnen.
Die Vlamingen willen de correcte toepassing van het arrest van het Grondwettelijk Hof betreffende Brussel-Halle-Vilvoorde? Dan moeten het wel imperialisten zijn die geen minderheden dulden op hun grondgebied.
Die Vlamingen wensen meer bevoegdheden inzake de organisatie van de arbeidsmarkt? Dan zijn het gewetenloze egoïsten die vergeten zijn dat er ooit een periode was waarin Wallonië rijk en Vlaanderen arm was. Die Vlamingen hopen dat ze extra geld kunnen investeren in de NMBS? Dan moet dat wel het einde van alle solidariteit zijn.
We hebben goed nieuws voor de Franstaligen die vandaag het Feest van de Franse Gemeenschap vieren: Vlaanderen wil geenszins de zo broodnodige solidariteit met Franstalig België opzeggen.
Vlaanderen heeft er namelijk alle belang bij dat het grenst aan voorspoedige en dynamische regio's en het heeft daar veel geld en inspanningen voor over.
Zij die, in de huidige politieke crisis, bewust dergelijke nonsens verspreiden, wakkeren enkel het vuur van de onverdraagzaamheid aan. En dat is niet enkel jammer en dom. Het is, midden in een politiek vacuüm, gevaarlijk.
PETER VANDERMEERSCH
Bron
</B>Hopelijk worden de bekende Vlamingen, die die petitie hebben ondertekend, evenals enkele forummers, een beetje verlegen en zullen ze zich eerstdaags verontschuldigen...
Waarschijnlijk wisten/weten ze niet wat ze deden...
Verlegen zijn om uw land te verdedigen? Waarom zouden we? Dit heeft niets met culpabiliseren te maken, alles met nationale trots.

Wat ik wel mis, is de unitaire boodschap. Het is allemaal te braaf federalistisch, maar het is beter dan niets.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:07   #34
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Vlaamse CAO's om maar een ding te noemen.
Allee, allee...

Som eens op... of vindt U niets?
Oud 27 september 2007, 19:08   #35
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elke splitsing is onzin, tenzij misschien die van letteren of hoogstens cultuur.
Oud 27 september 2007, 19:10   #36
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
Jullie zijn in elk geval kampioenen in het culpabiliseren van Franstaligen en vreemdelingen.
Oud 27 september 2007, 19:26   #37
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

hurycane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wat heeft dit alles in godsnaam met de STAATSHERVORMING te maken?
ALLES want dat zijn de maatregelen die men voor ogen heeft in een onafhankelijk Vlaanderen !!!

Dit is juist wat ik bedoel. Iedereen roept maar, maar weinigen kennen het prijskaartje dat er aan vasthangt !
hurycane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2007, 19:27   #38
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Niets uit mijn duim gezogen. Lees zelf maar en U zal tot dezelfde conclusies komen !
Oud 27 september 2007, 19:37   #39
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurycane Bekijk bericht
Niets uit mijn duim gezogen. Lees zelf maar en U zal tot dezelfde conclusies komen !
Wat moet ik juist lezen?
Oud 27 september 2007, 19:40   #40
hurycane
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat moet ik juist lezen?
Begin met de nieuwe topic, ik zal mijn best doen om de komende dagen nog meer neer te schrijven met bronvermelding.

Actief in Vlaanderen
Van Itinera Institue : van baanzekerheid naar werkzekerheid

Begin hier al eens mee zou ik zeggen...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be