![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar dan vraag ik mij af welke rancune er steekt achter dat Vlaams-nationalisme dat men 1100€ erg vindt en die 3000€ niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Didier Reynders staat erom bekend dat hij de voorbije 8 jaar er alles aan gedaan heeft om elk initiatief laat staan elke discussie omtrent fiscale/financiele fraude in de kiem te smoren. Dat is zelfs geen publiek geheim meer. Het is zijn sterkste kant, naast chaos organiseren op het ministerie van financien.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 28 september 2007 om 18:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=95186 Reynders, dus, en hij vindt de ficale fraude niet belangrijk. Even tellen: In een onafhankelijk unitair Vlaanderen, waar ficale fraude goed aangepakt wordt: €1100 (Vl.-Wa. transfers) + €1000 (federalisme) + €3000 (fraude) = €5100!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik ben politiek iets meer op de hoogte dan de gewone man in de straat, maar dat bekend staan is me toch vreemd. Kun je dat even illustreren? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Parlementslid
|
![]() Voor de tweede maal:
Die 10 miljard die het federalisme kost, is dat wetenschappelijk onderbouwd? Als er nu geen antwoord komt, dan denk ik dat ik het al ken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar haalt u dat trouwens vandaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mogelijkheden tot zwartwerk zijn de laatste jaren flink geslonken. Indertijd kon je zowat in elke horecazaak een duitje uit de zwarte sok halen. Dat is bijna onmogelijk geworden. Er zijn strenge en veelvuldige controles, en wie betrapt wordt weet dat er een gigantische boete opgelegd zal worden. Wie de wet toch nog naar zijn hand probeert te zetten, neemt een bewust maar groot risico.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Net zoals in andere sectoren overigens, zoals de bouw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zie nog steeds niet goed in waarom u zomaar stelt dat "het" Vlaams-nationalisme dit goedkeurt. Baseert u zich ergens op? Wat dan wel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bewijs u eerst maar uw beschuldiging. Niet de beschuldigde moet zich immers vrijpleiten, maar wel diegene die de beschuldiging uit moet belastend materiaal aanbrengen. Zo gaat dat in uw rechtssysteem. Niet omgekeerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik heb reeds 2 maal een huis gebouwd in Wallonië met VL en WL aannemers. Welnu de VL aannemers waren altijd de eersten die zwartwerk voorstelden. De WL mensen waren amateurs op dat vlak en veel terughoudender. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen wil trouwens reeds lang een eigen financiële politiek voeren, waardoor de hoge lasten die nu door de Belgische overheid worden opgelegd verlicht worden. Bij redelijker belastingen worden mensen soepeler en zijn minder geneigd voor zwart werk te kiezen. Dit heeft in de bouw bijvoorbeeld vastgesteld met werken die aan 6% kunnen worden uitgevoerd (materiaal als manuren): hierdoor wordt het heel interessant voor officieel werk te kiezen in tegenstelling tot materiaalaankoop aan 21% met bijkomend zwartwerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sorry, maar als je begrippen naar eigen goeddunken gaat invullen, kan je even goed bewijzen dat de aarde plat is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uzelf interpreteert dat blijkbaar zo, want nergens heb ik dat geschreven. Wat ik wel geschreven heb: Citaat:
Kunt u die vraag ook beantwoorden? Waarom die poeha bij Vlaams-Waalse transfers en die onverschilligheid -dus niet zoals u foutievelijk interpreteert (ik vermoed ter kwader trouw bij gebrek aan argumenten)- bij die transfers tussen fraudeurs en eerlijke mensen? |
||
![]() |
![]() |