Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2007, 22:38   #1561
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abi Bekijk bericht
Ach,ik maak er me al lang niet meer kwaad om hier op dit forum,ivm anti-amerikaans zijn.
Vooroordelen zoals hier op dit forum,zijn eigenlijk vrijwel onvermijdelijk bij de tot standkoming van de kennis. Als men niet langdurig in een land heeft gewoond en er ook niet bijzonder in geinteresseerd is, is die kennis in hoofdzaak afkomstig van de media, in het bijzonder van de televisie. Amerikaanse films en televisieseries geven geen getrouw beeld van de werkelijkheid in het land, maar laten bij langdurige consumpties helaas wel een vrij permanente indruk achter. Daarbij komt nog dat in heel West-Europa bij de omroepen de dienst wordt uitgemaakt door degenen die in hun jonge jaren Mao Zedong en Pol Pot nog aanbieden. Het geloof in die profeten hebben ze inmiddels afgelegd, maar het anti-Amerikaans is gebleven. Het is met de schrijvende pers vaak beter gesteld, maar ook daar wordt heel wat onzin beweerd.
Yep.
Oud 30 september 2007, 22:44   #1562
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Yep.
Beter gesteld met de schijrvende pers? Keep on dreaming! Onze schrijvende pers is vergeven van de alternatieve softies, die alles wat maar naar Amerikaans zweemt, hartsgrondig verachten. Zonder enige kennis of ervaring terzake. Ik heb jaren voor langere periodes in de USA gewerkt, en ik kan garanderen dat de nieuwsgaring die hier over dat land gepeegd wordt, beneden alle peil want verschikkelijk tendentieus is.

Laatst gewijzigd door Jukes : 30 september 2007 om 22:44.
Jukes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 22:52   #1563
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Beter gesteld met de schijrvende pers? Keep on dreaming! Onze schrijvende pers is vergeven van de alternatieve softies, die alles wat maar naar Amerikaans zweemt, hartsgrondig verachten. Zonder enige kennis of ervaring terzake. Ik heb jaren voor langere periodes in de USA gewerkt, en ik kan garanderen dat de nieuwsgaring die hier over dat land gepeegd wordt, beneden alle peil want verschikkelijk tendentieus is.
Zo negatief mogelijke berichten over de States blijkt de norm te zijn geworden bij onze pers.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 22:57   #1564
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Zo negatief mogelijke berichten over de States blijkt de norm te zijn geworden bij onze pers.
Inderdaad, ik ben inmiddels al de tel kwijt van het aantal reportages dat Canvas heeft uitgezonden waarin de USA, haar leiders of haar politiek zwaar op de korrel wordt genomen. Ze hebben vermoedelijk een pipo in dienst die fulltime alle productiehuizen afschuimt om toch nog maar van dattum te vinden. Het wordt stilaan lachwekkend. Mocht het zo triest niet zijn, natuurlijk.
Oud 30 september 2007, 23:03   #1565
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat de Bush administration het internationaal imago van de VS verpest heeft, is duidelijk. Er wacht de volgende president dan ook de ondankbare taak om de achtergelaten puinhoop op te kuisen. Ik weet wel dat er veel onverbeterlijke VS-haters in Europa zijn maar er valt nu eenmaal weinig positiefs te melden over wat Bush en clan uithalen.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 23:08   #1566
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard De triomf van President Bush?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jukes Bekijk bericht
Inderdaad, ik ben inmiddels al de tel kwijt van het aantal reportages dat Canvas heeft uitgezonden waarin de USA, haar leiders of haar politiek zwaar op de korrel wordt genomen. Ze hebben vermoedelijk een pipo in dienst die fulltime alle productiehuizen afschuimt om toch nog maar van dattum te vinden. Het wordt stilaan lachwekkend. Mocht het zo triest niet zijn, natuurlijk.
zou er soms een publiek voor zijn?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2007, 23:20   #1567
Jukes
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zou er soms een publiek voor zijn?
Niet echt, de kijkcijfers zijn ondermaats.
Oud 1 oktober 2007, 00:05   #1568
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bush is een massamoordenaar, de USA wilt oorlog voeren met jan en alleman, ...
Met dit fragment uit uw post klopt u nagels met koppen
Oud 1 oktober 2007, 00:10   #1569
Heftruck

Standaard

Enfin, jullie begrijpen dus niet dat we spreken over bepaalde individuen, groepen en instanties die macht uitoefenen in de VS en niet over de gehele Amerikaanse bevolking.

Alle kritiek is "VS-bashen" en mag onder de mat geveegd worden zonder in overweging genomen te worden.

Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 00:25   #1570
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat de Bush administration het internationaal imago van de VS verpest heeft, is duidelijk. Er wacht de volgende president dan ook de ondankbare taak om de achtergelaten puinhoop op te kuisen. Ik weet wel dat er veel onverbeterlijke VS-haters in Europa zijn maar er valt nu eenmaal weinig positiefs te melden over wat Bush en clan uithalen.
Nieuwe borstels vegen goed, het zal niet zo moeilijk zijn om na de desastreuse 8 jaar van G.W.Bush het imago op te krikken, de westerse wereld zal dat waarschijnlijk alweer blind aanvaarden waardoor de CFR en consoorten achter de schermen nog meer vrij spel krijgen om hun wil door te voeren.

Nogmaals: doe maar voort in het iedereen over dezelfde kam scheren en het steeds voor te stellen dat het VS-haters zijn, dat siert U.
Oud 1 oktober 2007, 00:38   #1571
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Nieuwe borstels vegen goed, het zal niet zo moeilijk zijn om na de desastreuse 8 jaar van G.W.Bush het imago op te krikken, de westerse wereld zal dat waarschijnlijk alweer blind aanvaarden waardoor de CFR en consoorten achter de schermen nog meer vrij spel krijgen om hun wil door te voeren.

Nogmaals: doe maar voort in het iedereen over dezelfde kam scheren en het steeds voor te stellen dat het VS-haters zijn, dat siert U.
U kan niet ontkennen dat er pre-9/11 al een grote groep anti-VS'ers, meestal linksen, in Europa bestond? Dat u alles in vraag stelt of dat alles teweeggebracht werd in funtie van CFR en consoorten maak van u geen VS-hater maar maakt het wel moeilijk om mee te communiceren.

Laatst gewijzigd door longhorn : 1 oktober 2007 om 00:44.
Oud 1 oktober 2007, 01:17   #1572
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan niet ontkennen dat er pre-9/11 al een grote groep anti-VS'ers, meestal linksen, in Europa bestond? Dat u alles in vraag stelt of dat alles teweeggebracht werd in funtie van CFR en consoorten maak van u geen VS-hater maar maakt het wel moeilijk om mee te communiceren.
OK

Laat me het dan eens heel duidelijk stellen, ik heb niets (NIETS) tegen 'den Amerikaan', heb vrienden die momenteel, voor beperkte tijd, terug in België zijn maar daar (Ohio) jaren gewoond en gewerkt hebben, ik ben zelf ook al in de VS geweest en ook al is die vakantie zeker niet mijn beste geweest, ik zie geen enkele reden waarom ik 'den Amerikaan' zou haten of slecht bejegenen.

Mijn houding tegenover het Amerikaanse establishment echter toont een totaal ander gelaat. Ik heb me de afgelopen jaren op velerlei manieren geïnformeerd en ben momenteel formeel de mening toegedaan dat de Bush junta geen enkele positieve bijdrage heeft geleverd tot de wereld, dat de Bush junta het werktuig is van een door ons 'onzichtbare' macht, dat de bedoelingen van die macht helemaal niet de bedoelingen zijn die jij en ik voor ogen hebben wanneer we het hebben over de vooruitgang in onze maatschappij.
Oud 1 oktober 2007, 01:23   #1573
longhorn
Minister-President

Standaard

Akkoord met wat je schrijft, al verschillen we wel over die 'onzichtbare' macht. Voor mij is die macht het corporatisme met hun duizenden lobbyists die de wetgevende en uitvoerende macht zwaar corrumperen uit puur winstbejag.

Volgende vakantie eens Austin proberen? Nog geen enkele Belg gehad die hier geen 'machtige' tijd heeft doorgebracht.
Oud 1 oktober 2007, 01:31   #1574
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord met wat je schrijft, al verschillen we wel over die 'onzichtbare' macht. Voor mij is die macht het corporatisme met hun duizenden lobbyists die de wetgevende en uitvoerende macht zwaar corrumperen uit puur winstbejag.
Je hebt geen ongelijk, dat gelobby maakt zeker deel uit van de VS-beleidsvoering, het gaat alleen nog een hele stap verder, na verloop van tijd wordt de puzzel duidelijker en duidelijker.

Citaat:
Volgende vakantie eens Austin proberen? Nog geen enkele Belg gehad die hier geen 'machtige' tijd heeft doorgebracht.
Als ik de volgende keer naar de VS trek laat ik het je zeker weten, Austin lijkt me sowiso interessant.
Oud 1 oktober 2007, 12:10   #1575
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan niet ontkennen dat er pre-9/11 al een grote groep anti-VS'ers, meestal linksen, in Europa bestond?
Logisch toch, de VS is niet plots imperialistisch geworden na 9/11 e.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 17:45   #1576
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Juist, al lijkt me 9-11 one bridge too far. 9-11 is voor een aantal kennissen van me de aanleiding geweest om het één en ander te onderzoeken waardoor ze ook op oudere zaken zijn 'gevallen'.
Oud 2 oktober 2007, 01:01   #1577
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht

Gij zijt zo een echte gebrainwashte Iranier die Amerika alleen maar als de grote slechte Satan beziet. Waar zoudt gij liever wonen, Teheran of San Francisco? Of misschien zijt ge een sofa-mietje die alleen de grens niet over durft.
Oud 2 oktober 2007, 01:05   #1578
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gij zijt zo een echte gebrainwashte Iranier die Amerika alleen maar als de grote slechte Satan beziet. Waar zoudt gij liever wonen, Teheran of San Francisco? Of misschien zijt ge een sofa-mietje die alleen de grens niet over durft.
Deze al eens bekeken?

Het gaat weldegelijk een beetje verder terug dan 11 september 2001
Oud 2 oktober 2007, 01:13   #1579
longhorn
Minister-President

Standaard

Nu is de maanlanding ook al gefaked! Komaan Gun, waar gingen de raketten dan naartoe na de lancering tijdens Mercury en Apollo?
Oud 2 oktober 2007, 01:18   #1580
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Als we nu eens regeringen afschaffen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be