![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Burger
|
![]() Door een uitbreiding van Brussel kunnen de Franstaligen delen van Vlaams-Brabant opeisen wanneer ze Wallobrux oprichten. Hoe groter Brussel, hoe groter hun francofone staat dus. En als BHV splits, kunnen de 'nieuwe' Brusselaars nog altijd op de PS en FDF gaan stemmen!
De franstalige partijen beseffen dat ze stemmen verliezen als BHV splitst, en dat willen ze dus vermijden. Daarom geen uitbreiding van Brussel, vind ik persoonlijk. |
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat dat "opnemen van wapens" betreft: zoals ieder weldenkend mens huiver ik van burgeroorlogen en andere gewelddadige escalaties. Maar dat deze hypothese helemaal niet denkbeeldig is besef ik maar al te goed. Als er een escalatie komt zijn de vlamingen twee maal de pieneut. Wallonië heeft veel effectievere wapens dan de vlamingen: 1/ de confrontatie: A/ zij hebben de pers B/ zij hebben de grinta 2/ een eventuele escalatie zal Europa onmiddellijk doen ingrijpen: gevolg: met mossels als een De Gucht, Verhofstadt en de ganse kliek anti vlaamse belgicisten (kortom; het establishment) zal een deel van Vlaanderen (zeker de rand) onder europese curatele worden geplaatst en uiteindelijk aan Wallonië worden toegewezen. Daarom is de enige weg: "het been stijfhouden" en eventueel België laten doodbloeden en uiteindelijk imploderen.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 29 september 2007 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
grinta, de gave om rücksichtlos tot het gaatje te gaan zoals de Nederlanders dat noemen
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Flame,
Mag ik je feliciteren met je grandioze avatar? ![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Partijlid
|
![]() Ik hoop dat de Franstaligen deze dwaling snel inzien. Brussel is een veeltalige stad, waarin het Engels in ijltempo dominant zal worden. De strijd om het behoud tussen Frans- en Nederlandstaligen is een 20ste-eeuwse anomalie.
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Partijlid
|
![]() Voor mij is een uitbreiding geen noodzaak. Als de drie gewesten tot een genormaliseerde "samen"-werking komen, kan het prima zonder. Jammer genoeg is daarvoor meer dan vijf minuten politieke moed nodig.
Citaat:
Over de NAVO gesproken, SHAPE ligt kort bij Chièvres. Ik zie niet in waarom de NAVO wel zou vertrekken naar andere oorden. Brussel met of zonder Vlaanderen maakt voor hen niets uit. http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldstad http://www.standaard.be/Artikel/Deta...rd=marc+hooghe |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat maakt het nu uit of ze gesplitst worden? Geen reet me dunkt.
|
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() je moet niet zo'n schrik hebben van het vreemde , ook niet van vreemde woorden
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom hebben wij woorden als grinta grrr en ruchtsichdinges ook niet nodig. Sluit niet aan bij ons temperament. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() Daarom heeft het ook zolang geduurd vooraleer de vlamingen zich hebben kunnen loswerken uit het anti-vlaamse , weinig democratische belgische regime . En we zijn er nog niet helemaal onderuit : zoals JP Rondas het ooit fijntjes opmerkte: de vlamingen zijn constitutioneel de best vergrendelde meerderheid van Europa . Het zal nog heel wat grinta vergen om zich volledig te ontvoogden . En er zijn vooral heel wat -ook vlaamse- linkse tegenkrachten aan het werk om die ontvoogding in de kiem te smoren ; maar de loop van de geschiedenis is uiteindelijk niet te ontwijken .
Laatst gewijzigd door Luc Bekaert : 1 oktober 2007 om 12:35. |
![]() |
![]() |
#96 |
Burger
|
![]() Bedankt.
![]() Flanders is the name, our country is the same ![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Vreemdeling
|
![]() Beste mensen,
Op dit Forum word naar mijn mening de problematiek die we in de politiek zien doorgezet. Namelijk dat iedereen star bij zijn eigen standpunt blijft en geen centimeter wijkt. Politiek heeft de eigenschap schijnbaar eenvoudige dingen ingewikkeld te maken, met de nadruk op schijnbaar. Meestal zijn de dingen al ingewikkeld genoeg maar worden ze nog ingewikkelder gemaakt. Wat de regeringsvorming betreft... Dit hadden we toch al lang zien aankomen? Of ben ik alleen... Als we kijken hoe verschillende de campagnes zijn gevoerd aan beide zijden van de taalgrens zien we de oorzaak van de blokkering. Persoonlijk ben ik VOOR de splitsing van BHV, om de simpele reden dat het gewoon logisch is dat mensen die op Vlaams grondgebied wonen (en dat is het geval in Halle en Vilvoorde) enkel op Vlaamse kandidaten kunnen stemmen (lees kandidaten die op een Vlaamse lijst staan). Als inwoner van Antwerpen vind ik het ook logisch dat ik niet op Jose Hapart of laat staan deheer Balkenende kan stemmen. De befaamde staatshervorming, die al jarenlang mondjesmaat doorgevoerd wordt, is toch niet bedacht om een bepaalde gemeenschap te discrimineren? De staatshervorming, de verdere federalisering van Belgie lijkt mij juist noodzakelijk als we het huidige gat tussen de politieke cultuur van beide landsdelen zien... Misschien is de Waalse politiek een beetje bevreesd om de verantwoordelijkheid op zich te nemen en wordt daarom deze fase van de staatshervorming afgeschilderd als een aanslag op Wallonie, ja zelfs een aanzet tot algehele splitsing van Belgie. Met de politieke schandalen van de voorbije jaren (die evenwel in Vlaanderen voorkomen, denk aan de VISA affaire in A'pen) toont zich het gezicht van een deel van de Waalse politiek. De PS heeft nog altijd een zeker monopoly wat in een democratie nooit goed is. De staatshervorming staat vast en MOET doorgevoerd worden. Ik wens me niet in te laten met simplistische slogan standpunten maar ik geloof dat Wallonie de potentie heeft om zelf uit het moeras te klimmen, eventueel met enige hulp van de bekende geldtransfers. Maar dezelfde geldtransfers kunnen niet eeuwig aanhouden en dit zou ook niet goed zijn voor Wallonie zelf aangezien afhankelijkheid op deze wijze nooit goed is. Mijn boodschap aan de politiek maar ook de media, en vooral de Waalse is: Neem u verantwoordelijkheid, stop met mensen tegen elkaar op te zetten en laat u leiden door het idee dat enkel het beste goed genoeg is voor de Belgische staatsburgers. |
![]() |
![]() |
#98 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Belgie blijft 1
![]() Vlaanderen gaat Brussel nooit krijgen, tenzij er een burgeroorlog van komt. ![]()
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Brussel LIGT in Vlaanderen, of zie je dat even over het hoofd?