Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 oktober 2007, 16:58   #1
sn00py
Banneling

Standaard angst overheerst in het Verdipark

uit het Algemeen Dagblad, 28-09-07:
Citaat:
De angst overheerst in het Verdipark

Door GUDO TIENHOOVEN

NAALDWIJK - Zodra de schemering inzet, gaan in het Naaldwijkse Verdipark alle deuren op slot. Klachten over jongeren die de wijk met 46 aanleunwoningen terroriseren, zijn er al jaren.
FOTO RICHARD HOGEVEEN

Volgens de vooral oudere bewoners was de situatie echter nooit zo hopeloos als nu. Angst voert er de boventoon.

Toeval of niet, twee weken terug ontvingen alle bewoners van het Verdipark een formulier waarop ze hun tevredenheid over de leefomgeving konden aangeven. Of het gebrek daaraan. Na een zomer van herhaaldelijk brandstichten (twee auto’s, een fiets, bomen, bellen en deurposten), maar ook geluidsoverlast en pesterijen lijkt er nauwelijks meer ruimte voor tevredenheid.

„Ik heb alles negatief ingevuld. Het is vreselijk hier, ik wil nog liever vandaag dan morgen weg.’’ Mevrouw Beek (83) woont op de eerste verdieping van de eerste rij woningen, die een pad en een parkje verwijderd ligt van verzorgingshuis Pijletuinenhof. De deur naar de galerij is afgesloten, maar dat belet jongeren volgens Beek niet een weg naar boven te zoeken. „Vanuit mijn keuken zie ik regelmatig ’s avonds iemand op de galerij staan. Dan klimmen ze gewoon via de bliksemafleider naar boven. Overal liggen wietzakjes en volgeplaste blikjes bier. Laatst hebben ze het over mijn deur gegoten. Twee keer heb ik ze in het trapgat betrapt op seks.’’

Mevrouw Beek woont er nu acht jaar. Constant tuurt ze nerveus naar buiten. „Ik ben de hele dag zenuwachtig. Vanwege mijn slechte gezondheid ben ik dicht bij mijn dochter gaan wonen. Die woont hier twee minuten lopen vandaan, maar ik durf er niet meer heen. En dit duurt al jaren. Ze hebben vorig jaar ingebroken en mijn goud meegenomen. Ook gooien ze soms met eieren of lopen ze ‘s nachts over het dak. Je wordt er helemaal gek van.’’

Er zijn twee plaatsen waar de jongeren zich lijken op te houden. Het eerste parkje ligt voor Pijletuinenhof, tegenover het busstation van de Verdilaan. Even verderop ligt een groter grasveld met banken: een ingesloten gebied met weinig belichting en uit het zicht van de Verdilaan.

Aan dit parkje woont een mevrouw die uit angst haar naam niet noemt. „Ik woon hier net vijf weken, maar ik heb zo’n spijt van die beslissing. Ze bonken vaak keihard op de ramen. Vanochtend om half zes nog. Ze hebben twee weken terug de deurbellen van dit hele rijtje in brand gestoken en de deurposten waren helemaal zwart. Dat hebben ze vanmorgen pas vervangen. Vorige maand stonden twee auto’s in de fik. Je mag het niet zeggen, maar het zijn niet onze Nederlandse jongens.’’

Veel steun heeft ze aan haar buren. „We zijn één blok en dat geeft wel moed. Maar ik ga voor geen goud de deur uit. Het is niet leuk meer,’’ vertelt ze in tranen. „Ik ben zo vreselijk bang. Ik slik pillen om in slaap te komen. En dan schijnt het nog erger te zijn geweest.’’

Op woensdag 3 oktober houdt de Stichting Careyn, verantwoordelijk voor de aanleunwoningen en Pijletuinenhof, een inspraakbijeenkomst waarop met bewoners over de problematiek wordt gesproken. De situatie is volgens locatiemanager Petra van Dijk ’hopeloos’. „Het neemt zorgelijke vormen aan en het is tijd dat we de krachten gaan bundelen. Gelukkig loopt de politie momenteel extra rondjes en is er een buurtpreventieteam actief.’’

De signalen dat de stichting en de politie de zaak serieus nemen, bekijkt mevrouw Beek met argusogen. „Dat hoor ik wel vaker. Deze ellende duurt al jaren en ik doe altijd aangifte. Waarom zou het ditmaal dan wel opgelost gaan worden?’’
Madamkes van 83 terroriseren durven ze wel (als ze met genoeg zijn). WRAAKROEPEND!!!!!!!!
Ik hoop dat er ne keer ne buurtbewoner begint te flippen en een paar van die terroristen afknalt. De klootzakken verdienen niet beter.
En dan maar verwonderd zijn dat rechts veld wint

Maar ja, wat gaat hier NU het antwoord zijn? Madamke heeft geprovoceerd? Ze moet maar verhuizen? Dat is nu eenmaal de samenleving van vandaag?
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 22:12   #2
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht

Madamkes van 83 terroriseren durven ze wel (als ze met genoeg zijn). WRAAKROEPEND!!!!!!!!
Ik hoop dat er ne keer ne buurtbewoner begint te flippen en een paar van die terroristen afknalt. De klootzakken verdienen niet beter.

Maar ja, wat gaat hier NU het antwoord zijn? Madamke heeft geprovoceerd? Ze moet maar verhuizen? Dat is nu eenmaal de samenleving van vandaag?
Beter iemand die daar niet woont. Iemand die daar niets verloren is, wie men met die buurt en wat daar gebeurt niet in verband kan brengen.Een soort Zorro, maar die misdadige "jongeren" aanpakt, dat hebben die mensen daar nodig.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 22:36   #3
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
?
Dat zouden dan de volgende "racistische" moorden zijn.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 23:01   #4
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de wijk van HVT gebeurde niets van dat alles , (ik ken de wijk)en toch:
http://www.gva.be/vanthemsche/achter...1-F6B45478D7CE}
Citaat:
01/10 Van Themsche wilde 'de hel laten losbreken'
Eigenlijk wilde Hans Van Themsche ’de hel laten losbreken’ op de Antwerpse Groenplaats op 11 mei 2006. Maar omdat hij daar te veel kinderen en te weinig allochtonen zag, trok hij verder de stad in met het plan om vijf tot tien allochtonen dood te schieten. Een reconstructie.
Het is vroeg ochtend voor Hans Van Themsche op donderdag 11 mei 2006. Twee dagen daarvoor is hij op zijn kamer op het Vrij Agro en Biotechnisch Instituut in Roeselare betrapt op roken en drinken, wat bestraft wordt met schorsing van het internaat. Omdat hij daar zo mee zit en het ook niet aan zijn ouders durft te vertellen, besluit hij om zelfmoord te plegen. Maar niet voordat hij eerst wat allochtonen doodschiet en nog wat ’in het rond wil knallen’.
Om vijf uur ’s morgens staat hij op. Hij snijdt zijn lange haar eraf, trekt zijn zwarte jas en zijn legerbottines aan en stapt op de trein. Om halfnegen komt Hans Van Themsche in Antwerpen aan. Voordat hij de bus neemt naar Wilrijk om geld af te halen, gaat hij vast kijken bij wapenwinkel Lang in de Lombardenvest.
Tegen elf uur komt hij daar terug om voor 512 euro een Marlin-repeteergeweer en twintig kogels te kopen. Iets verderop in de Nationalestraat koopt hij ook een riem en een patroontasje.
”Ik wilde de hel laten losbreken op de Groenplaats”, vertelde Hans Van Themsche de politie achteraf. ”Maar daar waren te weinig allochtonen en kinderen.”
Hij twijfelt nog even of hij naar huis zal gaan om te genieten van zijn geweer. Maar uiteindelijk pakt hij het uit en laadt het wapen. Aan de Pottenbrug ziet hij op een bankje voor het standbeeld van Paul van Ostaijen een vrouw met een hoofddoek zitten.
”Vlammen maar”, gaat het door zijn hoofd. Hij richt op haar borst en schiet. Hij kijkt nog even hoe de Turkse vrouw - Songül Koç (47) - in elkaar zakt, herlaadt zijn wapen en loopt door. Even twijfelt hij, wanneer hij een zwarte vrouw met een kindje ziet lopen.
Oulematou (24) ziet dat hij een wapen heeft en versnelt haar pas. Snel gaat ze de hoek om. Van Themsche volgt haar en schiet van nauwelijks vijf meter afstand. Net op dat moment kijkt ze achterom.
Ze kijken elkaar recht in de ogen. Luna (2) begint te huilen. ”Ik dacht dat ze een geadopteerd kindje was of een stiefdochter. Ik schoot haar dood omdat ik niet wilde dat ze een trauma zou oplopen”, zei Van Themsche later. ”Ik moest denken aan jonge olifanten die getraumatiseerd zijn als hun moeder wordt doodgeschoten.”
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2007, 23:18   #5
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://www.gva.be/vanthemsche/achter...1-F6B45478D7CE}
Uiteraard gebeurde daar nooit eens wat ... Het park in de openingspost zal ook wel een oase van rust zijn ...
Zolang er mensen zijn die de problemen niet willen zien ... Tja ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 00:08   #6
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Uiteraard gebeurde daar nooit eens wat ... Het park in de openingspost zal ook wel een oase van rust zijn ...
Zolang er mensen zijn die de problemen niet willen zien ... Tja ...
Er zijn mensen die de problemen NIET negeren, en TOCH een goede oplossing willen vinden.

En dan zijn er anderen die blijkbaar maar al te blij zijn d�*t er problemen zijn, want dan kunnen zij die problemen MISBRUIKEN om een eigen niet bepaald van veel menselijkheid getuigend wereldbeeld door te drukken, of nog erger, in alle gemoedsrust te kunnen 'flippen'.

'Zorro' zeikt op dat soort volk, wees maar gerust.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 06:50   #7
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
http://www.gva.be/vanthemsche/achtergrond/default.asp?art={FF223283-51A2-4E0F-9CA1-F6B45478D7CE}
Ik weet niet waar de rotzak woont, maar dat hij gepest geweest is door Marokkanen staat wel vast. De vraag is: wat is pesten?
Hebben ze hem uitgelachen met zijn lelijke smoel?
Hebben ze hem getreiterd zoals kleine Cyriel (De Cirkel) die uiteindelijk ziet dat HIJ gestraft wordt door van school te moeten veranderen, en dat de pesters onaangeroerd blijven?
Geen van beiden zijn een reden om mensen af te schieten, maar in het laatste geval gaat het misschien zover dat er stoppen beginnen door te slaan. Ik wil er geen begrip voor opbrengen, maar ik kan het ergens begrijpen.
Oud 2 oktober 2007, 06:53   #8
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Er zijn mensen die de problemen NIET negeren, en TOCH een goede oplossing willen vinden.
Blij dat je het eens zegt, maar je mag ze bij naam noemen hoor: het Vlaams Belang is inderdaad de ENIGE partij die de problemen niet negeert en oplossingen aanreikt: afnemen van Belgische nationaliteit, terugsturen naar herkomstland,... IN GEVAL VAN CRIMINALITEIT wel te verstaan. Dus wie aan criminaliteit wil beginnen, weet op voorhand wat hij doet.
Oud 2 oktober 2007, 06:58   #9
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
En dan zijn er anderen die blijkbaar maar al te blij zijn d�*t er problemen zijn, want dan kunnen zij die problemen MISBRUIKEN om een eigen niet bepaald van veel menselijkheid getuigend wereldbeeld door te drukken, of nog erger, in alle gemoedsrust te kunnen 'flippen'.
Ja, ik weet het, al die partijen die de allochtonen Carte Blanche geven.

een eigen niet bepaald van veel menselijkheid getuigend wereldbeeld: ik weet niet wat je bedoelt met dat wereldbeeld, is het de multicul? Of ineens de Sharia?
Maar dat allochtonen hier in alle gemoedsrust overlast kunnen veroorzaken, kinderen aftroeven op de tram, volwassenen doodschoppen opde tram, mensen met een ijzeren staafde schedel inslaan,... is jammer genoeg waar.
Oud 2 oktober 2007, 07:21   #10
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Veel te weinig. En al zeker niet bij degenen die het beleid maken. Het paniekerig in de doofpot steken overheerst. Al drie decennia.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2007, 07:26   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We mogen dus nog niet klagen ....
We willen wel , maar we mogen niet ... Anders zijn we mischien schuldig aan de vorming van een niet menselijk wereldbeeld .... Hoe menselijk is dat dan ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.

Laatst gewijzigd door manta : 2 oktober 2007 om 07:26.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be