Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 2 oktober 2007, 19:04   #21
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wat doet je denken dat in een onafhankelijk Vlaanderen migratie en integratie ineens geen maatschappelijk onderwerp meer zal zijn en niet meer op de politieke agenda zal staan?
In een onafhankelijk Vlaanderen zal de multiculturele problematiek niet méér aanwezig zijn dan in andere landen. Een anti-partij zal een aanhang verwerven van 10 - 15 %. Op dit forum wordt reeds lang bij hoog en bij laag verkondigd dat vlamingen niet racistischer of xenofoob zijn dan onze buren. Dus ...

De 800.000 kiezers van het VB bestaan uit een groot deel uit malkontenten , republikeinen en nationalisten. Haal die weg en dan blijft er nog misschien de helft over die het antievreemdeling discours willen volgen.

Rechtse krachten zullen zich manifesteren binnen de CD&V en VLD en met hun nieuwe vlaamse politiek, zonder waals-belgische schoonmoeder, heel wat oud VB-ers aantrekken.

Vlamingen zijn ook maar gewone Europeanen, niet ?
Oud 2 oktober 2007, 19:05   #22
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
In een onafhankelijk Vlaanderen zal de multiculturele problematiek niet méér aanwezig zijn dan in andere landen. Een anti-partij zal een aanhang verwerven van 10 - 15 %. Op dit forum wordt reeds lang bij hoog en bij laag verkondigd dat vlamingen niet racistischer of xenofoob zijn dan onze buren. Dus ...

De 800.000 kiezers van het VB bestaan uit een groot deel uit malkontenten , republikeinen en nationalisten. Haal die weg en dan blijft er nog misschien de helft over die het antievreemdeling discours willen volgen.

Rechtse krachten zullen zich manifesteren binnen de CD&V en VLD en met hun nieuwe vlaamse politiek, zonder waals-belgische schoonmoeder, heel wat oud VB-ers aantrekken.

LDD zal de grootste partij worden in een onafhankelijk Vlaanderen. (zoals het er nu naar uitziet)

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen

Laatst gewijzigd door baseballpolitieker : 2 oktober 2007 om 19:05.
baseballpolitieker is offline  
Oud 2 oktober 2007, 19:16   #23
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
LDD zal de grootste partij worden in een onafhankelijk Vlaanderen. (zoals het er nu naar uitziet)
Eventjes tot er moet geregeerd worden, dan grijpen die brave vlamingen weer naar de gekende recepten.
Oud 2 oktober 2007, 19:47   #24
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hier zit wel iets in ja...
Daartegenover staat dat het VB zoveel ondemocratisch onrecht is aangedaan dat er een hoop mensen zullen op blijven stemmen...al was het maar tegen het nieuwe (?) establishment en vóór democratie.
Oud 2 oktober 2007, 20:10   #25
Cyrano
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Hier zit wel iets in ja...
Daartegenover staat dat het VB zoveel ondemocratisch onrecht is aangedaan dat er een hoop mensen zullen op blijven stemmen...al was het maar tegen het nieuwe (?) establishment en vóór democratie.
Zielig argument. Het ultieme minderwaardigheidscomplex. 'Ik blijf een blokker ook als het niet meer nodig is !" "Ik ben het nu eenmaal gewoon dat ze mij in mijn kl$ schoppen."
Masochisten. Hier wordt Vlaa-aanderen beter van .

De anti-establishment partij zal LLD zijn (als ze nog bestaat).
Oud 2 oktober 2007, 20:18   #26
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Maar neen, wie spreekt er nu dezer dagen nog over Dedecker. Weinigen. De meeste mensen onthouden Vlaams Belang als alternatief voor de traditionele partijen.

De goede verkiezingsuitslag van Dedecker kwam er alleen maar omdat de mensen wilden protesteren tegen de kiesdrempel, tegen de behandeling van Dedecker bij de VLD en ook het gedoe rond het wielrennen die achteraf lucht bleek te zijn, heeft hem toch veel stemmen opgeleverd.

Echter die partij zal nooit lang meegaan omdat het teveel rond 1 persoon draait en te weinig om ideologie.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 2 oktober 2007, 20:54   #27
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Maar neen, wie spreekt er nu dezer dagen nog over Dedecker. Weinigen. De meeste mensen onthouden Vlaams Belang als alternatief voor de traditionele partijen.

De goede verkiezingsuitslag van Dedecker kwam er alleen maar omdat de mensen wilden protesteren tegen de kiesdrempel, tegen de behandeling van Dedecker bij de VLD en ook het gedoe rond het wielrennen die achteraf lucht bleek te zijn, heeft hem toch veel stemmen opgeleverd.

Echter die partij zal nooit lang meegaan omdat het teveel rond 1 persoon draait en te weinig om ideologie.
Het Vb draait rond drie personen. Na 30 jaar ook "gene vette".
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2007, 21:28   #28
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Absoluut niet.

Nadat Vlaanderen onafhankelijk geworden is, moet het echte werk pas beginnen : afschaffen van het vreemdelingenstemrecht, strenge wetgeving inzake Vlaamse nationaliteit, een zeer rechts vreemdelingenbeleid, harde aanpak van de criminaliteit, medogenloze strijd tegen drugs, het parasiterend sociaal profitariaat met wortel en tak uitroeien, enz.
eh voila!
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 2 oktober 2007, 21:53   #29
RECHTSSVLAANDEREN
Banneling

Standaard

Vlaams Belang aan de macht: Einde van vreemdelingen!: Allemaal terug naar herkomst! Einde van profitterende uitkeringstrekkers! : geen werkloosheidsuitkeringen! Einde van "Holebi's": 100% inzet voor het gezin,de hoeksteen van de samenleving!
RECHTSSVLAANDEREN is offline  
Oud 2 oktober 2007, 22:51   #30
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het Vb draait rond drie personen. Na 30 jaar ook "gene vette".
Over het aantal personen valt te discussiëren, maar over het aanbod van ideologie niet.
Herr Oberst is offline  
Oud 3 oktober 2007, 09:58   #31
illegal_alien
Lokaal Raadslid

illegal_alien's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Tja, gij hebt vandaag de dag alleen nog maar nachtmerries.
Ach, eigenlijk niet meer. Ik slaap zeer goed tegenwoordig dank u

Want de vlaamse leeuwen (ge weet wel die zonder klauwen) zullen weer motten krijgen van de haan zijn sporen en als ze dat kunnen afwenden krijgen ze de PS weer in hun nek. Gedoemd om te verliezen maw...

Maar doe gerust verder met uw Vlaamsche Natie, maar kom niet bleiten als het niet lukt

Laatst gewijzigd door illegal_alien : 3 oktober 2007 om 09:59.
illegal_alien is offline  
Oud 3 oktober 2007, 10:03   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
Ach, eigenlijk niet meer. Ik slaap zeer goed tegenwoordig dank u

Want de vlaamse leeuwen (ge weet wel die zonder klauwen) zullen weer motten krijgen van de haan zijn sporen en als ze dat kunnen afwenden krijgen ze de PS weer in hun nek. Gedoemd om te verliezen maw...

Maar doe gerust verder met uw Vlaamsche Natie, maar kom niet bleiten als het niet lukt
Idem.
Kom niet blijten als jouw belgicistische blaas springt.
Oud 3 oktober 2007, 10:39   #33
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Idem.
Kom niet blijten als jouw belgicistische blaas springt.
Hahahahahahahaha

Maar mannekes toch. Ziet ge nu nog niet in hoe belachelijk alles geworden is. Nee, jullie zien het duidelijk niet. Maakt niet uit, ik zit op mijn veld en wie mij komt storen mag eerst in de tweeloop kijken, daarna zullen we babbelen. Ze zullen hem niet temmen...
Oud 3 oktober 2007, 10:43   #34
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illegal_alien Bekijk bericht
Hahahahahahahaha

Maar mannekes toch. Ziet ge nu nog niet in hoe belachelijk alles geworden is. Nee, jullie zien het duidelijk niet. Maakt niet uit, ik zit op mijn veld en wie mij komt storen mag eerst in de tweeloop kijken, daarna zullen we babbelen. Ze zullen hem niet temmen...
Ik zie ook zonder in jouw tweeloop te kijken 'hoe belachelijk alles geworden is'.

Straffe belgicisten zoals jij hebben echter het om een of andere reden nodig om met een vuurwapen te dreigen voor er te praten valt.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 oktober 2007 om 10:45.
Knuppel is offline  
Oud 3 oktober 2007, 10:49   #35
illegal_alien
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik zie ook zonder in jouw tweeloop te kijken 'hoe belachelijk alles geworden is'.

Straffe belgicisten zoals jij hebben echter het om een of andere reden nodig om met een vuurwapen te dreigen voor er te praten valt.
Nee. Ik wou gewoon maar zeggen dat bij ons op de boer de zaken onder mekaar geregeld worden en dat ik vind dat er al te veel "Staat" is in die zakdoek die Belgie heet. 7 regeringen??? WTF, en dan nog geen enkele die iets doet.

Kijk voor mij niet gelaten als mijn geboortestreek zich wil afsplitsen en Einzelgaenger wilt gaan worden. Maar ik denk, en dat meen ik uit de grond van mijn hart, dat geen enkele regio er beter van gaat worden. We zouden beter de problemen aan de kern aanpakken en werken aan wat echt belangrijk is.

En wat de "tegenstellingen" franstaligen<->vlamingen betreft... Met wetten los je niks op, met praten al veel meer en met wederzijds begrip nog meer. Misschien moeten we maar eens vragen voor een gezamelijk journaal met VRT en RTBF, dat zou al veel oplossen.

Ik dacht vroeger net als wat ik hier op dit forum lees, maar nu bekijk ik de zaken iets genuanceerder en weet je wat, de walen zijn onze vijanden niet.
Oud 3 oktober 2007, 10:53   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik wou gewoon maar zeggen dat bij ons op de boer de zaken onder mekaar geregeld worden.

Met wetten los je niks op, met praten al veel meer en met wederzijds begrip nog meer.

ik zit op mijn veld en wie mij komt storen mag eerst in de tweeloop kijken, daarna zullen we babbelen.
Pfffffffffffffffffffft.................
Oud 3 oktober 2007, 21:51   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U droomt.

In de Vlaamse republiek zullen we de bekende partijen zien met al hun gebreken. Zonder het VB. Het VB zal zich omvormen tot een anti-vreemdelingen/anti-islam - partij met De Winter op kop. Misschien zelfs van naam veranderen met een maximale aanhang van +- 15 %.
Al fatsoenlijk rechts gaat onder zeil bij de traditionele partijen. Zowel de kiezers als de parlementairen.

De traditionele partijen zullen zich 'patriotisch' gedragen onder druk van hun nieuwe kiezers/parlementairen zoals zij de laatste jaren geleidelijk vlaamser werden onder druk van de oud VU-ers en NVA kartel.
Ik deel in grote maten de opvating van Cyrano in deze. Iedereen gaat er maar van uit dat al wie op het VB stemde per definitie racisten zijn. Vele stemen antipolitiek en voor een onafhankelijk Vlaanderen. Als men nu tot de splitsing over zou gaan met een CD&V en co op kop zou voor die kiezers de reden om op het VB te stemmen wegvallen. Een waarschijnlijke maximale aanhang van +- 15 % zou bij benadering wel juist kunnen zijn. In het geval dat het CD&v en co nu door de knieën gaat mag je je er aan verwachten dat het VB bij de volgende verkiezing een enorme sprong voorwaarts zal maken met tot gevolg toch een splitsing van België maar dit maal met racisten op kop. Dan mogen al die slimme koppen die zich nu zo tegen die slitsing verzetten fier zijn omdat zij aan de basis liggen van het succes dat het VB dan zal boeken.
Garry is offline  
Oud 3 oktober 2007, 22:01   #38
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht

alleen het eerste was voor mij een van de redenen om LDD te steunen

Laatst gewijzigd door maarte : 3 oktober 2007 om 22:04.
maarte is offline  
Oud 3 oktober 2007, 22:02   #39
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Voor de rest alles goed? Er stemmen meer mensen op het VB juist vanwege het vreemdelingenprobleem, dan wegens de onafhankelijkheid...
15 % tegenover 20% nu, dat is toch meer of niet?
Dat betekend 15 % tegen 5 %. Er zijn dus maar 5 % kiezers nodig die nu VB stemmen uit overweging van onafhankelijkheid die dan geen rede meer hebben om nog langer VB te stemmen om met het VB komaf te maken.
Garry is offline  
Oud 3 oktober 2007, 22:04   #40
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik deel in grote maten de opvating van Cyrano in deze. Iedereen gaat er maar van uit dat al wie op het VB stemde per definitie racisten zijn. Vele stemen antipolitiek en voor een onafhankelijk Vlaanderen. Als men nu tot de splitsing over zou gaan met een CD&V en co op kop zou voor die kiezers de reden om op het VB te stemmen wegvallen. Een waarschijnlijke maximale aanhang van +- 15 % zou bij benadering wel juist kunnen zijn. In het geval dat het CD&v en co nu door de knieën gaat mag je je er aan verwachten dat het VB bij de volgende verkiezing een enorme sprong voorwaarts zal maken met tot gevolg toch een splitsing van België maar dit maal met racisten op kop. Dan mogen al die slimme koppen die zich nu zo tegen die slitsing verzetten fier zijn omdat zij aan de basis liggen van het succes dat het VB dan zal boeken.
Ik denk persoonlijk dat het VB niet zoveel meer vooruit kan, mensen die eventueel CD&V willen afstraffen zullen eerder voor LDD stemmen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be