Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2007, 10:57   #241
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
mmh, ik vind het toch ook raar hoor, dat die advocaat blijkbaar geen racisme ziet in de moorden. Wat er ook van zij, het is mevrouw Koc die hem de laan heeft uitgestuurd omdat zij vindt dat haar visies niet meer overeenkomen met die van haar advocaat, dat lijkt me haar volste recht.

Nu vraag ik me alleen af hoelang het proces zal stilliggen, want als ze een nieuwe advocaat neemt, zal die heel het dossier moeten instuderen.
Feit is : Zelfs de advokaat mag niet zeggen dat het NIET om rascisme is ... Blijkbaar moet iedereen dat wel vinden
En nu schijnt ze ineens een andere advokaat te hebben die al in de zaal aanwezig was (ene die er de burgerlijke partijstelling van de liga van de rechten van de mens verdedigt ) ... Wat de liga daar doet begrijp ik toch ook niet , maar dat terzijde ...
Belangenvermenging , procedurefouten , druk uit de pedia en politiek .....
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:00   #242
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kortaf Bekijk bericht
Het valt idd op hoe jonge kinderen steeds negatiever gaan denken over de (veelal) Marokkaanse jongeren waarmee ze dagelijks geconfronteerd worden. Dat lost men binnen tien jaar niet meer op met paternalistische sermoenen over verdraagzaamheid.
Voor sommigen zal hun negatieve gedachten idd bepaald zijn door eigen ervaringen. En dan is het maar de vraag hoe vaak zij op een gewone manier contact hebben met allochtonen. Want velen die dat wel hebben, kunnen eventuele negatieve ervaringen wel degelijk juist plaatsen. Voor anderen zijn die negatieve gedachten wel degelijk volledig bepaald door wat ze over allochtonen horen. Want itt tot wat sommigen doen uitschijnen zijn er ook heel veel mensen met zulke negatieve gedachten die blijkbaar nog nooit zelf een negatieve ervaring hebben meegemaakt.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:01   #243
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U zegt daar zoiets, de maatschappij radikaliseert en niemand weet waarom, behalve dan dat het niet de schuld is van de moslims, zoveel is duidelijk.
Dé moslims bestaan niet. Het is een enorm heterogene groep. Je kan het dus idd in ieder geval niet aan "dé moslims" wijten.
Oud 4 oktober 2007, 11:03   #244
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
intussen blijft Het Nieuwsblad volharden in zijn sensatie-pathetische berichtgeving. Wederom een foto die 2/3 van de voorbladzijde inneemt: een huilende Songul Koc met in koeien van letters: "SONGUL GEBROKEN VOOR HET LEVEN"

Kijk, niemand betwist dat dit een intrieste en gruwelijke zaak is, maar kunnen we de sensatie en pathetiek achterwege laten, van een kwaliteitskrant (?) is dit toch het minste wat ik verwacht.
Niet alleen het Nieuwsblad. Alle media doen daar aan mee. Ik vind het er ook over. Ik begrijp dat die zaak de nodige aandacht krijgt. Maar ze moeten niet overdrijven. Daar heeft niemand baat bij. Ook de slachtoffers niet.
Oud 4 oktober 2007, 11:04   #245
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Voor sommigen zal hun negatieve gedachten idd bepaald zijn door eigen ervaringen. En dan is het maar de vraag hoe vaak zij op een gewone manier contact hebben met allochtonen. Want velen die dat wel hebben, kunnen eventuele negatieve ervaringen wel degelijk juist plaatsen. Voor anderen zijn die negatieve gedachten wel degelijk volledig bepaald door wat ze over allochtonen horen. Want itt tot wat sommigen doen uitschijnen zijn er ook heel veel mensen met zulke negatieve gedachten die blijkbaar nog nooit zelf een negatieve ervaring hebben meegemaakt.
Ervaringen als de "fait divers" zoals de dagelijkse gebeurtenissen genoemd worden ??
Of eerder zoals deze :http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/...-4CB59AFDEA14} ???
En op welke manier moeten we contact hebben met allochtonen ??? Moeten we arabisch praten en schaap eten , of mogen we dat al gewone Vlaming ?
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
Oud 4 oktober 2007, 11:06   #246
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het valt idd op hoe jonge kinderen steeds negatiever gaan denken over de (veelal) Marokkaanse jongeren waarmee ze dagelijks geconfronteerd worden. Dat lost men binnen tien jaar niet meer op met paternalistische sermoenen over verdraagzaamheid.
Die Marokkaanse jongeren verzieken het gewoon voor hun eigen en andere allochtonen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:06   #247
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mmh, ik vind het toch ook raar hoor, dat die advocaat blijkbaar geen racisme ziet in de moorden. Wat er ook van zij, het is mevrouw Koc die hem de laan heeft uitgestuurd omdat zij vindt dat haar visies niet meer overeenkomen met die van haar advocaat, dat lijkt me haar volste recht.
Ik vond die uitleg van de advocaat gisteren ook erg bizar. Ik begrijp niet goed waarom hij dat racisme zo wou wegrelativeren. Natuurlijk is racisme niet hét motief en heeft het alles te maken met de persoon HVT, maar je kan moeilijk gaat ontkennen dat de moorden racistisch geïnspireerd waren.

Citaat:
Nu vraag ik me alleen af hoelang het proces zal stilliggen, want als ze een nieuwe advocaat neemt, zal die heel het dossier moeten instuderen.
Blijkbaar wordt haar nieuwe advocaat Jos van der Velpen, die ook al advocaat is voor de Liga van Mensenrechten in deze zaak.
Oud 4 oktober 2007, 11:07   #248
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen het Nieuwsblad. Alle media doen daar aan mee. Ik vind het er ook over. Ik begrijp dat die zaak de nodige aandacht krijgt. Maar ze moeten niet overdrijven. Daar heeft niemand baat bij. Ook de slachtoffers niet.
Zowat alle kranten beschouwen het als een sensatie-onderwerp, jammergenoeg.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:14   #249
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ervaringen als de "fait divers" zoals de dagelijkse gebeurtenissen genoemd worden ??
Of eerder zoals deze :http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={4E08138D-096D-4172-A5F0-4CB59AFDEA14} ???
En op welke manier moeten we contact hebben met allochtonen ??? Moeten we arabisch praten en schaap eten , of mogen we dat al gewone Vlaming ?
Over welke dagelijkse gebeurtenissen heb je het nu? En wat dat weggestuurd jongetje betreft. Dat is weer zo'n zaak die opgeblazen wordt tot proporties die het niet heeft. Pestgedrag op school is jammer genoeg veelvoorkomend. En daar wordt wel vaker slecht op gereageerd. En de slachtoffers kunnen even goed allochtoon zijn. Of de daders autochtoon. Maar dan wordt daar veel minder aandacht aan besteed.

Om contact te hebben met allochtonen, hoef je helemaal geen andere taal te leren, beste manta. De meerderheid van de allochtonen spreekt Nederlands hoor. In ieder geval voldoende om met hen te kunnen praten. En het zal je misschien verbazen maar niet alle allochtonen spreken arabisch. Zelfs niet alle moslims spreken arabisch. Waarmee je eigenlijk al meteen aangeeft weinig om geen contact met allochtonen te hebben. Dat is nochtans helemaal niet zo moeilijk. Zeker niet als ze in je straat wonen.
Oud 4 oktober 2007, 11:25   #250
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Edina, ik heb al heel leuke ervaringen gehad met heel leuke allochtonen: om een vb te noemen: we nodigen een koppel vluchtelingen uit (moslims, ja je leest het goed) voor een BBQ. De man ziet mij staan "prutsen" en heeft mij leren barbecuen. De vrouw gaat met mijn vrouw de keuken in en ipv mijn vrouw te helpen met slaatjes maken, leert ze mijn vrouw slaatjes maken uit haar geboorteland. Wel, ten eerste het was heel lekker; ten tweede was het hartverwarmend om zo samen iets te doen. We zien elkaar nog regelmatig, ook al zijn ze nu verhuisd en wonen ze tamelijk ver.

Met andere koppels heb ik dan minder goede ervaringen: de man die zijn vrouw gebruikt als huisslaaf en dekkoe. Nu, ik ga daar geen ruzie over maken, maar met zo mensen ga ik niet om. Dit wil niet zeggen dat ik die mensen daarom haat, maar ik heb er geen respect voor. Enfin, soit.

Waar ik wél zware problemen mee heb: Marokkaanse jongeren die bejaarden terroriseren en daar zelfs niet op aangesproken worden, laat staan dat iemand hen zou (durven) stoppen. Ik mag nog zo goede vrienden zijn met dat bovengenoemd koppel, dit moet ik niet aanvaarden. Die twee hebben niets met elkaar te maken.
Sterker nog: de man van dat koppel geeft mij gelijk omdat hij vindt dat zulk gespuis het algemene beeld van "de allochtoon" in diskrediet brengen.
Hij beseft heel goed dat het verzwijgen/in de doofpot steken/minimaliseren van die agressie alleen maar voedsel geeft aan racisme bij autochtonen in het algemeen.
Dus Edina, zolang jij en je "politiek correcte" vrienden en het beleid in wijde bochten rond bepaalde problematieken blijft lopen, zal er racisme zijn en zal het zelfs nog toenemen.
Wat is je mening hierover?

Laatst gewijzigd door sn00py : 4 oktober 2007 om 11:26.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:27   #251
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor sommigen zal hun negatieve gedachten idd bepaald zijn door eigen ervaringen. En dan is het maar de vraag hoe vaak zij op een gewone manier contact hebben met allochtonen.
Dat is nu precies het grote verschil tussen ... heu ... onze generatie en de jongeren die nu tussen 10 en 20 jaar oud. Wij (onze generatie dus) zijn nauwelijks direct in contact gekomen met allochtonen, die in die tijd overigens nog niet opvielen door een bepaald onhandelbaar gedrag. Die jongeren moeten er meer een meer mee leven, op school, op straat , in het uitgaansleven...

En wat ze daar meemaken, maakt hen boos, hoewel ze - in mijn ervaring - van nature minder racistisch ingesteld zijn dan onze generatie.

Laatst gewijzigd door Kortaf : 4 oktober 2007 om 11:27.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:27   #252
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over welke dagelijkse gebeurtenissen heb je het nu? En wat dat weggestuurd jongetje betreft. Dat is weer zo'n zaak die opgeblazen wordt tot proporties die het niet heeft. Pestgedrag op school is jammer genoeg veelvoorkomend. En daar wordt wel vaker slecht op gereageerd. En de slachtoffers kunnen even goed allochtoon zijn. Of de daders autochtoon. Maar dan wordt daar veel minder aandacht aan besteed.
Pesten op school ??? De school in kwestie is volledig overgenomen...
Daar moet je even naar kijken , die school bewijst gewoon dat het hele migratie- en integratiebeleid een grandiose flop is , Allochtonen WILLEN niet samenleven met autochtonen ...
Citaat:
Om contact te hebben met allochtonen, hoef je helemaal geen andere taal te leren, beste manta. De meerderheid van de allochtonen spreekt Nederlands hoor. In ieder geval voldoende om met hen te kunnen praten. En het zal je misschien verbazen maar niet alle allochtonen spreken arabisch. Zelfs niet alle moslims spreken arabisch. Waarmee je eigenlijk al meteen aangeeft weinig om geen contact met allochtonen te hebben. Dat is nochtans helemaal niet zo moeilijk. Zeker niet als ze in je straat wonen
O , maar ik ken wel allochtonen hoor .. En wat blijkt , de achtergrond , het thuisland en het geloof zijn sterker dan het willen leven als een Vlaming in Vlaanderen . Ze blijven zich marokaan , turk , pool os wat dan ook voelen ... En dat is nu één van de grote problemen se , men verdeelt zo de maatschappij in tientallen aparte groepen ... Een beetje te vergelijken met bendes in Amerika , die leven ook naast elkaar , maar kunnen ook niet samenleven... En dat verdelen doen ze zelf , door zich niet aan te passen aan het land hier , en door hun cultuur en gewoonten hier te willen hebben ...
Oud 4 oktober 2007, 11:30   #253
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan zeer goed lezen, beste sn00py, en mijn geheugen is ook zeer goed:

Daar veranderen een paar relativerende berichten niets aan.

We hebben Edina en de Fruitvlieg nooit verontwaardigd horen doen toen Chris Duchausoit zijn kriebels om 'rechtsen' te vermoorden niet onder stoelen of banken stak. One down, twenty to go !

Waarmee Edina en de Fruitvlieg alweer hun ware aard verraden, en hun levensmotto : hypocrisie tot in de kist !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:32   #254
Kortaf
Europees Commissaris

Kortaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is racisme niet hét motief en heeft het alles te maken met de persoon HVT, maar je kan moeilijk gaat ontkennen dat de moorden racistisch geïnspireerd waren.
Van Themsche wou dood en in zijn dood een aantal mensen meenemen. Wat nogal wat Vlamingen niet begrijpen, is waarom het erger zou zijn als hij er gekleurde mensen uitpikt (en waarom dat dus als verzwarende omstandigheid moet benadrukt worden). Hij wou sowieso mensen doden. Als hij lukraak drie mensen had neergeknald, of er punkers had uitgepikt, of groenogigen, dan dan had dit proces wsch niet zoveel ophef gemaakt, en was er in elk geval geen extra aanklacht bovenop gekomen.

En dat stoot tegen de borst.
Kortaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:35   #255
Beauris
Partijlid

Beauris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Relativeren is zinloos. Iedereen kan lezen wat er staat en door op het pijltje te klikken ook de context terugvinden (hopen is niet hetzelfde als liever hebben trouwens... en je gaat zelfs verder: je beweert ook dat het nodig is). Het punt blijft dat jij hoopt op een gek die mensen afknalt. Niet zomaar mensen, maar allochtonen. Want dat verdienen ze volgens jou. Criminele allochtonen, zeg je er dan wel bij voor de vorm... alsof dat op hun gezicht staat geschreven... alsof een gek of een geflipte buurtbewoner daar tout court rekening mee zou houden... alsof de doodstraf aanvaardbaar is... alsof elk misdrijf hetzelfde is.

En daarmee sn00py, heb je bij mij elke vorm van respect verloren. Er staat wat er staat. En aangezien het kadert in het proces van HVT, is het des te luguberder. Want daarmee geef je tussen de lijnen ook nog eens duidelijk aan dat een onschuldige autochtoon voor jou belangrijker is dan een onschuldige allochtoon.
Het is behoorlijk verontrustend dat er inderdaad mensen zijn die de daden van Van Themsche niet alleen minimaliseren, maar ze zelfs toejuichen en hopen dat ze navolging krijgen.
Beauris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 11:45   #256
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dé moslims bestaan niet. Het is een enorm heterogene groep. Je kan het dus idd in ieder geval niet aan "dé moslims" wijten.
Ja, dat was wat ik wou zeggen, het enige dat nu duidelijk is, is dat het niet de schuld van de moslims is. Maar, de vraag blijft, wie zijn schuld is het dan wel?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 12:04   #257
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Racisme is voor gestoorde achterlijke mensen.
Dus het is een racistische moord.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 12:26   #258
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Racisme is voor gestoorde achterlijke mensen.
Dus het is een racistische moord.
Soldaten zijn opgeleid om te vechten, dus alle caféruzies gebeuren alleen door soldaten.

Natuurlijk ging het hier om een racistische moord, maar uw redenering klopt van geen kanten.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 12:31   #259
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beauris Bekijk bericht
Het is behoorlijk verontrustend dat er inderdaad mensen zijn die de daden van Van Themsche niet alleen minimaliseren, maar ze zelfs toejuichen en hopen dat ze navolging krijgen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py
Ik vind het ook verschrikkeljk erg wat die rotzak gedaan heeft, maar ik leg het grootste deel van de schuld bij het te linkse beleid dat de autochtone mens volledig aan zijn lot overlaat, als het gaat om
problemen/geschillen/ruzies/... met allochtonen. Zo kweekt men HVT's. Niet verschieten als binnen 10-15 jaar mensen zoals kleine Cyriel nu (De Cirkel, weggepest uit school met COLLABORATIE van de de schoolbegeleidster en -directie!!!!!!!!!!!) gaan zinnen op wraak, omdat ze te veel gecouillonneerd en vernederd zijn.
Dus Raf, haal de stront uit uw ogen en LEES GOED: SN00PY vindt HET WEERZINWEKKEND WAT HVT GEDAAN HEEFT: RACISTISCHE MOORDEN worden ook door SN00PY VEROORDEELD.

en als ge dat niet verstaat:
http://www.begrijpendlezen.nl/

Laatst gewijzigd door sn00py : 4 oktober 2007 om 12:33.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2007, 12:36   #260
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Van Themsche wou dood en in zijn dood een aantal mensen meenemen. Wat nogal wat Vlamingen niet begrijpen, is waarom het erger zou zijn als hij er gekleurde mensen uitpikt (en waarom dat dus als verzwarende omstandigheid moet benadrukt worden). Hij wou sowieso mensen doden. Als hij lukraak drie mensen had neergeknald, of er punkers had uitgepikt, of groenogigen, dan dan had dit proces wsch niet zoveel ophef gemaakt, en was er in elk geval geen extra aanklacht bovenop gekomen.

En dat stoot tegen de borst.
Van iemand die zulke daden op zijn kerfstok heeft is de achtergrond onbelangrijk, dit proces is overbodig, het interesseert me ook niet of hij toerekeningsvatbaar is, wie dat niet is hoort immers ook niet in de maatschappij, tegen de muur ermee en afknallen!!!

Wie stelt dat racisme een verzwarende omstandigheid is, ontpopt zichzelf tot een onmetelijke pervert want hij suggereert daardoor dat het afknallen van autochtonen een "minder zwaar" misdrijf is !

Wie zijn hier dan de racisten ? Juist ! De correct denkenden die in het kader van "verdraagzaamheid" en in totale rechtvaardigheid hun medemens die er een ander gedachtengoed op nahoudt met liefde de strot dichtknijpen !!

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be