![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#901 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ik heb een groot deel gelezen, maar ben niet van plan om 44 pagina's te lezen.
@Fikr El7or Even enkele vraagjes... Het kan zijn dat dit reeds aan bod is gekomen, maar ik zet het hier toch maar even. Ten eerste: Je krijgt de vraag: "-Waarom is de koran de enige waarheid? Wil dat zeggen dat alle andere religies leugens zijn?" En antwoordt met het volgende: "De enige ware godsdienst bij Allah, is de Islam. Islam zegt: Er is geen God, dan de Enige, de Eerste. Christendom zegt: Er is 1 God: de vader, de zoon en de heilige geest. Atheisme zegt: Er is geen god .. etc Deze drie manieren van denken kunnen NOOIT allemaal WAAR zijn, maw 1 moet waar zijn! Dat is logisch." Ik vind dit dus totaal niet logisch... Dat ze nooit allemaal waar kunnen zijn, daar kan ik jou zeker in volgen. Maar hoe kom je dan tot de conclusie dat er 1 waar is? Als je 2 oude boeken zou vinden. En ze beginnen allebei met "dit is de waarheid...". 1 boek zegt dat de zon vroeger een driehoek (piramide) was, een ander dat het een vierkant (kubus) is... Ga je er dan maar van uit dat 1 van deze boeken waar is, en kies je dan maar wat er voor jou het beste past? Dat er meerdere mensen de koran, de bijbel, of noem maar op geloven, dat maakt voor mij niet uit. Jij kiest zelf wat je doet en/of je de rest maar volgt. Ten tweede: Uit alle godsdiensten die er zijn... Wat heeft bij jou de doorslag gegeven om de koran te volgen? Omdat er tot vervelens toe in staat dat dit de waarheid is (volmaakt...), en je dan maar zo goedgelovig bent om dat te geloven? Ten derde: Je typt ergens dat het niet kan dat Mohammed alles verzonnen heeft. Hij was analfabeet... Het is toch niet omdat je niet kan lezen of schrijven dat je geen fantasie kan hebben? Ten vierde: Als ik het goed heb, is Mohammed volgens jullie door Allah/God gekozen om zijn woord te laten verbeteren/aanpassen... enkele vraagjes hierover: Waarom via een analfabeet, en niet door iemand die direct kon noteren? ("Allah/god heeft het zo gekozen", daar neem ik geen genoegen mee. Hij heeft de aarde geschapen, maar zou zijn woord, dat zo belangrijk is, niet laten noteren door de boodschapper zelf? Het risico nemen dat, tegen dat het ooit opgeschreven is, er niets meer van het originele woord overschiet...) Allah weet alles, maar hij wist niet dat hij de eerste keer (oude testament) niet alles zou gezegd hebben dat moest gezegd worden? Waarom aanpassingen? Omdat de wereld niet meer hetzelfde was? Dat kon Hij dan ook niet op voorhand weten? Op dit moment zijn er veel discussies, over de hele wereld, over hoe de koran te interpreteren etc... Waarom is er geen nieuwe Mohammed? Dat komt misschien omdat ze nu instellingen voor geestesgestoorden hebben... (Dit is geen verwijt, enkel mijn gedacht. Als iemand nu op straat staat "God zegt dat we dit en dat moeten doen" dan zit hij na enkele onderzoeken ergens in een kamertje met een wit jasje aan...) mvg
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 4 oktober 2007 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#902 | ||||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
LOL, wat een zever, en van een rare reactie gesproken, de jouwe kan ook tellen. Goed, het volgende is "from the bottom of my heart" ![]() In een vorige post beweer je dat de Grieken kennis overgenomen hebben van de Egyptenaren. Ik ontkracht die stelling, geef toe dat er zaken zijn die we aan arabische wetenschappers te danken hebben (en waarom niet, het is nu éénmaal een feit), en jij begint over totaal andere zaken. Wat de phoeniciërs hier relevant zou maken is mij een raadsel. Citaat:
"Alhacen or (deprecated) Alhazen) (965 – 1039), was an Arab or Persian Muslim polymath who made significant contributions Citaat:
"As it happens, Greek philosophy, and Indian and Chinese, were different from what came before" Nergens in het artikel staat dat ze de mosterd ergens anders haalden. De Egyptenaren, Babyloniërs etc... worden in het artikel zelfs aangeduid met pre-filosofie. Citaat:
Ibn Khaldun dan: "Ibn Khaldūn or Ibn Khaldoun (full name, Arabic: ابو زيد عبد الرحمن بن محمد بن خلدون الحضرمي, Abū Zayd ‘Abdu r-Raḥman bin Muḥammad bin Khaldūn al-Ḥaḍramī) (May 27, 1332 AD/732 AH – March 19, 1406 AD/808 AH), was a famous Arab Muslim polymath" So what... Je doet hier weeral alsof ik zeg dat moslim wetenschappers niets hebben bijgedragen aan de mensheid ![]() Citaat:
Citaat:
De 12 andere (niet-moslim/arabische) beïnvloeders van Descartes, vermeld op wikipedia, laat je hier gemakshalve achterwege. Laatst gewijzigd door Infidel : 4 oktober 2007 om 08:06. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#903 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#904 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vijandigheid moet niet persé uitgedrukt worden in de betekenis van de "vijandigheid" zoals wij die kennen, ook wat uw ogen verraad of afleidt van uw doel naar het zin geven in uw leven is uw vijand ! Er is ook een verschil van hoe men met dit fenomeen omgaat, in sommige plaatsen gaat het zeer hard aan maar gaat niet verder dan woorden wisseling, zoals op dit forum !!!
![]() |
![]() |
#905 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Thanks for asking this good question ... Als ik zeg dat de koran de waarheid is, dan wilt het niet zeggen dat alle andere manieren van denken "leugens" zijn en dat heb ik zelf ook nooit beweerd hoor.!! het materialisme is een deel van de waarheid, dag des ordeels bij joden en sabiërs is een deel van de waarheid, ... etc. Ik ga in kort uitleggen hoe ik aan die conclusie ben gekomen: Stel : Persoon 1 zegt: toeval staat achter het bestaan ! Persoon 2 zegt: schepper staat achter het bestaan ! Alle twee kunnen gelijk hebben (waar) want er is geen contradictie tussen hen. Toeval wil niet zeggen dat er geen Schepper is en Schepper wil niet zeggen dat er geen toeval is. --- Persoon 1 zegt: schepper en geen toeval ! Persoon 2 zegt: schepper en toeval ! OF Persoon 1 zegt: toeval en geen schepper ! Persoon 2 zegt: toeval en schepper ! Hier moet er één van die twee waar zijn want ze zijn tegenstrijdig! Toepassing: Het christendom: God is 1 en heeft er een zoon! De islam: God is 1 en heeft er geen zoon! Filosofie van Plato: God bestaat en de materie is eeuwig! Metafisica van de koran: God bestaat en heeft alles geschappen ! Atheist gelooft dat er geen god is. Moslim gelooft dat er wel een god is. .. etc. Lees het berichtje nr. #892 om een antwoord te krijgen op uw vraag waarom ik de koran kies, maar er zijn nog andere reden hoor. Een analfabete kan inderdaad iets fantaseren maar niet een volledige manier van leven en denken en ook niet antwoorden geven die behoeftes bevredigen zoals de vragen die iedereen bewust of onbewust over zijn afkomst, bestaan en bestemming stelt. Er waren ook veel die rijk en geschoold waren en ze konden ook iets fantaseren om in de weg van Mohammed beweging te staan: Niet iedereen die met een boodschap komt en beweert dat hij die boodschap van God krijgt, gaan we geloven zonder deze boodschap te bestuderen om twijfels over de authenticiteit uit te bannen. Het leven van diegene die dat beweert moet ook goed bestudeerd worden en zien of hij eerlijk en oprecht is en zijn relatie met de maatschappij en zijn leeftijd en zijn doel die hij wilt bereiken zoals bv. een heerser worden of geld verdienen of weet ik veel wat .. De koran, een boodschap als leiding voor mensheid De vraag waarom de analfabete Mohammed ipv iemand die wel kon schrijven kan leiden naar andere soortgelijke vragen zoals waarom iemand uit Mekka en niet ui Medina en waarom niet iemand die twee talen spreekt en waarom niet iemand die rijk was .. etc. Umi (analfabeet) is niet iemand die gewoon niet kan schrijven of lezen maar ook iemand die geen kennis heeft van alle boodschappen zoals sohof van Noah en Abraham, Psalms van David, Torah van Mozes, Evangelies van Jezus, .. etc en ook iemand die niet weet wie hij is of van waar hij komt of naar waar hij naar toe zal gaan na de dood en die zijn kennis op puur denken baseert en hier haal ik een vb. uit de koran: Citaat:
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 4 oktober 2007 om 14:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#906 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Dat noemen we hier vrijheid van meningsuiting. Zolang het niet tot geweld of oproep tot geweld komt -----> geen probleem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#907 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Als het echter over godsdienst gaat, dan is elke waarheid goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#908 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#909 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
En elke versterking van het begrip 'god' goed genoeg om er een oorlog over te beginnen of om een oorlog van extra brandstof te voorzien met de mensen met minder gezond verstand als draagkracht.
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 4 oktober 2007 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#910 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals ik al een paar keer heb vermeld, word(t)(en) god(en) door mensen gemaakt en dat is vooral te zien aan het 'karakter' van de god in kwestie. Tegelijkertijd of nadien wordt die gods(dienst) dan nog massaal misbruikt om geweld te laten goedkeuren, mensen te vermoorden en voor de macht over grondgebied en mensen. Over de goden uit het Ver(dere) Oosten kan ik niets vertellen, vermits ik daar weinig of niets van weet. Ooit al eens gekeken en de Griekse, Romeinse en Scandivisch goden vergeleken, hoezeer die op mekaar gelijken en eigenlijk maar afbeeldingen zijn van kleinmenselijke eigenschappen? Over Keltische goden weet ik niets, maar er zijn hier wel mensen op het forum die daar veel meer over weten... Misschien eens een draad over opstarten... hint hint hint ![]() Terug naar de goden: Een oppergod (Zeus, Jupiter en Odin) Een gade voor de oppergod (ben de namen even kwijt) Een dondergod Een onderwereld god Een watergod Een boodschapper-god Een liefdesgodin (vrouwelijk eh !!!) Dan nog een bende slechterikken De nieuwere goden: Yahweh-die van het uitverkoren volk weet je wel, dat te pas en te onpas ingrijpt en de niet-uitverkorenen vermoord, steden verwoest, plagen zendt en wat al meer. De christelijke god, die op één of andere manier vredelievend en mensvriendelijk is, maar waarvan de volgelingen zich in zijn naam te buiten gingen aan roof(moord) onder het mom van bekeringen. Mekaar te lijf gingen als beesten, ondanks het feit dat beide partijen claimden van christen ('bemin je naaste als jezelf') te zijn. Last but not least, de creatie van de zwakzinnige rmp(*) mohamed, die er een van de wreedste uit de geschiedenis van maakt, waarbij hijzelf en zijn volgelingen uitblonken en nog steeds uitblinken in het onderdrukken van minstens de helft van de eigen 'leden' als het terrorizeren en uitmoorden van andersdenkenden. Vertel mij nu eens in welke van deze goden ik moet geloven?
Support the people of Herouxville, Quebec, Canada: http://municipalite.herouxville.qc.ca/avispublic.htm Version francaise:http://municipalite.herouxville.qc.ca/normes.pdf | English version : http://municipalite.herouxville.qc.ca/Standards.pdf Send an email to: [email protected] (*) rmp: rovershoofdman, moordenaar en pedofiel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#911 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]()
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn Laatst gewijzigd door godisanidiot : 4 oktober 2007 om 15:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#912 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is het de waarheid om te beweren dat gras groen is, terwijl de kleur van een object slechts het weerkaatsen van het licht is en bijgevolg niet beschouwd kan worden als een eigenschap van het object zelf maar louter als perceptie? Wat wij als de kleur groen beschouwen, is eigenlijk iets dat slechts wordt uitgevonden door onze hersenen als gevolg van bepaalde signalen. Op de vraag of groen al dan niet bestaat, kan dus eveneens zowel ja als nee geantwoord worden. Dat zijn al 2 waarheden, voor iets onnozels als "het gras is groen" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#913 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En wat betreft Ibn Khaldun, hij is geen Arabier zoals jij dat op wikipedia leest maar een Amazigh (Berber):http://www.amazighworld.org/history/...0khaldoune.php
![]() |
![]() |
#914 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
wanneer men de eerste als een stelling (beweren + bewijs), de tweede als een bewering en de derde als een ontkenning (negatie) beschouwt. Mvg
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 4 oktober 2007 om 15:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#915 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je heb echter niet de context van mijn vraag gesnapt. De koran wijst herhaaldelijk op vijanden. Nu: wie of wat is de vijand van de islam? Dat was de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#916 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#917 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Niets Iets Toeval Oneindige oorzaken .. enz. Vergeet niet al de rest die men zomaar beweert of ontkent zonder bewijzen en/of logische argumenten en benamingen zijn niet belangrijk wat of hoe jij dat noemt .. god, goden, godin, niets, iets, .. Het gaat hier om dezelde mentaliteit, dezelfde manier van denken, het probleem van het verstand en daarom kwam de koran (de boodschap) in eerste instantie dit probleem oplossen en deze mentaliteit en redenering bestrijden: Tradities mag men niet zomaar verder zetten. Er wordt herhaaldelijk gesteld dat het feit dat een vorige generatie er een bepaalde opvatting op nahield, op zich geen voldoende reden is om die opvatting te blijven huldigen. "En als tot hen gezegd wordt: "Volgt wat God heeft neergezonden", zeggen zij: "Welnee, wij volgen dat na waarvan wij merken dat onze vaderen er zich aan hielden." Ook dan soms als hun vaderen helemaal niet verstandig waren en zich niet de goede richting hadden laten wijzen?".Dit is de methodologie van de koran om het menselijk denken en het verstand te bevrijden. Wat is nu het verschill tussen een atheist en een polytheist ?? Het verschil is de resultaten maar het gaat om dezelfe manier van denken, namelijk, beweren en ontkennen zonder bewijs noch een boodschap en is op puur "denken" gebaseerd en geen sprake van weten. De methodologie van de koran noemt die waarheid (Allah) en jij mag het anders noemen als jij via realiteit en andere natuurlijke principes (zoals de principes van perfectie, causaliteit, onmogelijkheid van oneindige oorzaken, ... etc.) aan hetzelfe resultaat kunt komen. Het resultaat is: de Eerste, de Enige, de Verwerker of Schepper die er wil, wijshied, kennis en macht moet hebben. Alle objecten die je kunt zien, gebruiken, horen, voelen, .. is realiteit zoals deze forum die gemaakt is door iemand/iets met kennis, wil, wijsheid (hij heeft er een doel met de forum) en macht (met geld, werk, ..) !! Hebben zij Goden buiten Hem genomen? Zeg: "Komt met uw bewijzen." Hier is de verkondiging dergenen die vََr mij waren. Doch de meesten hunner kennen de waarheid niet en zij zijn er afkerig van.
>>>>> Defending islam in the west <<<<< FaithFreedom //.. Is islam een religie of een sekte?...\\ Answering-Islam ** An Islamic History of Europe ** Laatst gewijzigd door _Yahya_ : 4 oktober 2007 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#918 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja en dan?
:: Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion. -- Steven Weinberg :: Religion is mankind's "original sin" -- Christopher Hitchens :: Religions are fossilized philosophies -- Simon Blackburn |
![]() |
![]() |
![]() |
#919 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Lucht is blauw: feit, waarheid Groen bestaat! De reden waarom dit zo is, is een andere waarheid. Laatst gewijzigd door Infidel : 5 oktober 2007 om 07:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#920 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
De ramadam is toch een "act of worship", waarvoor je een 'reliable timing' nodig hebt, die je aan de hand van de stand van de maan 'calculeert'. Het werkwoord 'to rely' - to depend on or need Er staat duidelijk dat moslims geen boeken of berekeningen nodig hebben om de tijdstippen voor hun daden van verering te kiezen. De ramadam wordt voor meerdere jaren vastgelegd zodat de voorbereidingen voor de Hadj gemaakt kunnen worden. Dus is die berekening noodzakelijk (in tegenstelling tot "hoeft niet")! |
||
![]() |
![]() |