![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wat een ellende zeg. Ik had het niet voorzien. Ik luisterde al jarenlang naar Radio 1, een echt genot. Hoogstaande wereld/jazz/indie/rock/blues muziek. Nu is het een beetje pop en veel ouwe zooi van de jaren '80(zogenaamd omdat ouwetjes van 30+ meeluisteren?). Geen interessant werk meer met thema's, maar Dépeche Mode en nog meer van die zooi waarvan ik al blij was dat het voorbij was.
En dan die cultuur. Waar is die gebleven? Sportsa. Of Sporza. En dat is het dan. Die Radio 1 stond de officiële Vlaming nog een beetje bij in diens strijd tegen de afstomping. En nu? Nu is er niets meer te ontdekken. Sport en rotmuziek. En dat vreselijke nieuwsbericht, met een geluidje dat klinkt als een gsm die héél even afgaat. Quicknieuws, geen diepgaande analyse meer. Hap slik weg en krijg nog een I just cant get enough in je strot gedouwd. Wat is er in godesnaam aan de hand met de Vlaamse cultuur? Zichzelf alvast aan het saboteren? Ik voel mee met al die goeie gasten die die prima programma's jaren gemaakt hebben. Jos Vandevelde. Pili Pili. Ja, misschien is het na 23u wel te pruimen, maar dan heb ik wat anders te doen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De laatste keer dat ik naar de radio luisterde, was naar "metalopolis" op stubru
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Muzikaal vind ik het meevallen. Maar inhoudelijk is het triest geworden. Ik had nochtans ooit willen horen dat ze meer aan informatieverstrekking/nieuws/duiding gingen doen. Nu rammelen ze het nieuws af op een minuutje en gaan dan 60 minuten lachen met de versprekingen van journalisten gedurende die minuut.
*zucht* |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]() Weet er iemand wat er gebeurd is? OK ik weet dat Tony M. de baas van de VRT de bons heeft gekregen, maar was dat een reden om Radio 1 helemaal in de typhus te sturen? Even niet opgelet en nu merk ik sinds enkele weken dat het helemaal mis is. Het nieuwsbericht 's morgens is idd niet te pruimen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
![]() Ik mis mijn maandagse portie Cucamonga.
![]() En 'De Wandelgangen' heet tegenwoordig 'Vandaag', maar vraag me niet waarom... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
En ook op informatief vlak vond ik het vroeger een genot naar die radio te luisteren, omdat het best intelligent was en gevarieerd. Nu: nihil. Nada. En ik voel mee met al die uitstekende programmamakers. Shame on VRT. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat is er met die mensen gebeurd die ik vroeger allemaal regelmatig ontmoette en die met hart en nieren zich aan hun werk gaven? Vervangen door...? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijt ge daar nog niet uitgegroeid?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Zjaki Willems...
De muziek is nu vooral erg mainstream geworden.. Is er iemand die me kan vertellen wat er gebeurd is, en of er serieus protest is geweest ergens? Of vindt 'men' het allemaal wel ok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Ik vond dat ook heerlijk, samen met programma van Roos Van Acker zowat de enige radio waaraan ik echt met melancholie terugdenk.
Nadien kwam er Cuisine X, een flauwe doorslag met slechte grappen en veel gezever over seks. Nu wordt er in zowat elk programma gebeld, maar het niveau is meestal ondermaats: "En Elke, valt het leven daar in Londerzeel wat mee, en wat ga jij dit weekend doen?"
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
|
![]() http://www.radio1.be/programmas/
De hele week: - De Ochtend - Peeters & Pichal - Mezzo - Stories - Volume 1 - Vandaag - Feyten of Fillet - Exit En dan in het weekend wordt het SPORZA. Je ziet het : geen enkel van die goeie programma's wordt nog gedaan. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bwah, ik heb ook nog naar HH geluisterd, maar toen was ik 14-15 jaar. Ik zou vandaag toch echt niet meer kunnen luisteren naar dat puisterig testosterongepuber dat uit je luidsprekers kwam lopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() je vergeet Luc Vandewalle (de man van Aalter-Statie) en Bénédicte, en pater Danny... allemaal personen die al in de twintig of dertig waren
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Niemand kan me VRTellen wat er gebeurd is?
Zit hier geen ex-Radio1 joernalist? |
![]() |
![]() |