Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 januari 2004, 19:11   #261
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En heb je één Nederlander horen beweren dat die man een held was ?
Het waren een dertigtal kinderen van 15 die bevriend waren met hem. OOoooooooh wat erg.
Waarom kost het Turken en Marokkanen nu toch zo'n moeite om een misdaad onvoorwaardelijk te veroordelen. Waarom worden misdaden uit de eigen gemeenschap goedgepraat? Zelfs jij probeert het hier te minimaliseren. Geen enkele andere gemeenschap in Nederland doet dat, ook Surinamers, Antillianen e.d. niet. Zoiets als die dertig kinderen deden zul je Nederlanders echt niet zien doen hoor.
Als je je nu afvraagt waarom er zo'n negatief beeld bestaat van Turken en Marokkanen, dat komt door de positieve discriminatie (lees: hand boven het hoofd houden) van de leden van de eigen groep. Als je je nu afvraagt waarom Turken en Marokkanen nog altijd als groep worden aangesproken, dat komt doordat ze zèlf het onderscheid maken tussen een lid van de eigen gemeenschap en anderen.
Wanneer gaan deze Turken en Marokkanen eens integreren?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 19:15   #262
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Dat bazeke zijn klasgenootjes zijn rijp voor good ol' boot camp.
Oud 16 januari 2004, 19:20   #263
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Het waren een dertigtal kinderen van 15 die bevriend waren met hem. OOoooooooh wat erg.
Waarom kost het Turken en Marokkanen nu toch zo'n moeite om een misdaad onvoorwaardelijk te veroordelen. Waarom worden misdaden uit de eigen gemeenschap goedgepraat? Zelfs jij probeert het hier te minimaliseren. Geen enkele andere gemeenschap in Nederland doet dat, ook Surinamers, Antillianen e.d. niet. Zoiets als die dertig kinderen deden zul je Nederlanders echt niet zien doen hoor.
Als je je nu afvraagt waarom er zo'n negatief beeld bestaat van Turken en Marokkanen, dat komt door de positieve discriminatie (lees: hand boven het hoofd houden) van de leden van de eigen groep. Als je je nu afvraagt waarom Turken en Marokkanen nog altijd als groep worden aangesproken, dat komt doordat ze zèlf het onderscheid maken tussen een lid van de eigen gemeenschap en anderen.
Wanneer gaan deze Turken en Marokkanen eens integreren?
Wat een onzin zeg. Waarom zitten jullie niet zo'n ophef te maken over die Nederlandse moordenaar uit Baarn? Alsof die demonstratie erger is dan een moord. Dat zijn KINDEREN!!!!! die geprotesteerd hebben, niet volwassen Turken. Bovendien waren die KINDEREN bevriend met hem. Die moordenaar mag van mij rotten in de gevangenis. Maar natuurlijk ga jij zeggen dat het merendeel van de Turken daar niet zo over denkt. Dat is een waanzinnige gedachte.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 19:53   #264
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wat een onzin zeg. Waarom zitten jullie niet zo'n ophef te maken over die Nederlandse moordenaar uit Baarn? Alsof die demonstratie erger is dan een moord. Dat zijn KINDEREN!!!!! die geprotesteerd hebben, niet volwassen Turken. Bovendien waren die KINDEREN bevriend met hem. Die moordenaar mag van mij rotten in de gevangenis. Maar natuurlijk ga jij zeggen dat het merendeel van de Turken daar niet zo over denkt. Dat is een waanzinnige gedachte.
Dat zeg ik helemaal niet, ik constateer alleen dat er blijkbaar een groep Turken is die het nodig vindt een moordenaar te steunen. Of dat nu kinderen zijn of volwassenen doet er niet toe, de dader is zelf ook nog niet eens volwassen.
Een crimineel uit de eigen gemeenschap steunen is een fenomeen dat haast alleen bij Turken en Marokkanen voorkomt. Zoals anderen ook al reageerden op jouw bericht over de Baarnse moordenaar: geen enkele Nederlander die die man zal steunen. Geen vrienden van die man die de straat op gaan om hun steun aan hem te betuigen. Zie je het verschil?
Dat jij de steun van die groep voor een moordenaar probeert te minimaliseren, vind ik wel tekenend ja. Wat denk je dat de reactie van 99% van de Nederlanders was geweest als er vorig jaar een dag na de moord op die Kaapverdische jongen in Rotterdam die een sneeuwbal tegen een auto had gegooid, een groepje Nederlanders de straat op was gegaan om de moordenaar te steunen? Het gebeuren minimaliseren of het zonodig nog feller verwerpen dan de moord zelf? (Gesteld dat de dader een autochtone Nederlander was, want dat weet ik niet)
Oud 16 januari 2004, 20:10   #265
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat denk je dat de reactie van 99% van de Nederlanders was geweest als er vorig jaar een dag na de moord op die Kaapverdische jongen in Rotterdam die een sneeuwbal tegen een auto had gegooid, een groepje Nederlanders de straat op was gegaan om de moordenaar te steunen?
Zijn het dan 99% van de allochtonen die dat gebeuren goedpraten? Of hadden we hier te maken met 1 probleemklas en projecteer jij dat naar alle Turken?
Oud 16 januari 2004, 20:47   #266
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Zijn het dan 99% van de allochtonen die dat gebeuren goedpraten? Of hadden we hier te maken met 1 probleemklas en projecteer jij dat naar alle Turken?
Het ging hier om het minimaliseren, niet om het goedpraten. Als je de zin na het door jou geciteerde deel had gelezen, had je dat geweten.
Oud 16 januari 2004, 20:50   #267
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Wat denk je dat de reactie van 99% van de Nederlanders was geweest als er vorig jaar een dag na de moord op die Kaapverdische jongen in Rotterdam die een sneeuwbal tegen een auto had gegooid, een groepje Nederlanders de straat op was gegaan om de moordenaar te steunen?
Dimitri heeft het over het afkeuren door 99% van de Nederlanders indien er steunbetuigingen hadden geweest.
Tuk is voor zover ik weet geen lid van die probleemklas.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 22:01   #268
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
En heb je één Nederlander horen beweren dat die man een held was ?
Ik vraag me toch af wat die islam met je hersenen aanricht als zelfs iemand die op dit forum als gematigd overkomt op deze manier reageert op die gebeurtenissen.

Neem nu die affaire met die Marokkaan die een tijdje geleden gedood werd toen hij een overval pleegde op de MacDonalds in Mechelen. Dit was voor zijn ganse familie aanleiding om uitgebreid een persconferentie te geven.

Wij Belgen en Nederlanders zouden in zo'n geval niet weten waar kruipen van schaamte als een familielid zoiets zou uitgespookt hebben. En ik denk dat dat een normale menselijke reactie zou zijn bij bijna alle mensen waar ook en in welke cultuur ook ter wereld, vermoed ik. Alleen bij de islam neemt de omgeving het op voor moordenaars en misdadigers als deze uit de eigen kring komen.

Dit is een gegeven waar we toch niet omheen kunnen en waar we onze conclusies moeten uit trekken. Zowel voor het samenleven op nationale schaal als op internationale schaal. Dit is iets waar we ons hier in West Europa totaal geen beeld van konden vormen totdat we voldoende lang met moslims geconfronteerd waren. Met deze realiteit zullen we voortaan best goed rekening houden.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 22:12   #269
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Wij Belgen en Nederlanders zouden in zo'n geval niet weten waar kruipen van schaamte als een familielid zoiets zou uitgespookt hebben. En ik denk dat dat een normale menselijke reactie zou zijn bij bijna alle mensen waar ook en in welke cultuur ook ter wereld, vermoed ik. Alleen bij de islam neemt de omgeving het op voor moordenaars en misdadigers als deze uit de eigen kring komen.
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer een jongen in Marocco een overval pleegt die ouders ook weg zouden van schaamte.
Oud 16 januari 2004, 22:55   #270
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer
Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat wanneer een jongen in Marocco een overval pleegt die ouders ook weg zouden van schaamte.
Dat is niet mijn overtuiging, maar dat is een zekerheid.
Ze zouden niet meer weten waar kruipen van schaamte!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 23:08   #271
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Sorry hoor,maar ik betwijfel dat.
Ik moet maar denken aan die maroccaanse gasten die in Nederland een autochtone jongen doodgeklopt hadden bij een supermarkt.
De ouders van dat krapuul verkondigden toen in de pers dat hun zoon het instrument van allah was...
Misschien is dat altijd wel een aanvaarbaar alibi in moslimlanden als de mannen weer eens een ernstig misdrijf plegen...het was allah die hen bestuurde
Oud 16 januari 2004, 23:10   #272
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En waarom zijn ze er dan fier over als dat niet in Marokko gebeurt?

Wil jij zeggen dat als wij in Marokko een overval zouden plegen we van onze ouders en vrienden schouderklopjes zouden krijgen, zo van "Goed gedaan man!" ?

Ik kan me maar één soort situaties inbeelden waarbij je zo'n gedrag gaat tentoonspreiden in den vreemde, en dat is wanneer je je ergens als een superieure veroveraar gaat gedragen. Zoals wanneer dolgedraaide soldaten een land binnenvallen en roven en plunderen en verkrachten. Dat is een gegeven dat we kennen van overal in de wereld en van alle tijden. Ook deed dit zich voor bij mensen die andere mensen gingen koloniseren, zoals de Stanleys en de Leopolds, die voor hun louter plezier zwarten in hun eigen land met duizenden tegelijk afschoten, als waren het ratten.

Misschien heb ik met deze laatste bedenkingen wel ergens een grond van oorzaak en verklaring geraakt?
Oud 16 januari 2004, 23:13   #273
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Zelfde vraag aan u als aan boer, fernand. Waarom hier wel en daar niet?
Oud 16 januari 2004, 23:15   #274
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waarom hier? Omdat wij een minderwaardige soort zijn!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2004, 23:31   #275
Ebbe
Burger

Ebbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Waarom hier? Omdat wij een minderwaardige soort zijn!
Dat zij ons een minderwaardige soort vinden kan me geen moer schelen.
Ik heb die mensen ook helemaal niet nodig.
Het gevoel van walging is dus wederzijds.
Maar ondanks alles moet er toch een bepaalde vorm van respect blijven he.
Stelen en moorden kan je niet goedpraten,ook niet als je dat bij "ongelovigen" doet!
Oud 16 januari 2004, 23:57   #276
Stefanie
Minister-President

Standaard

JoeQpublic schreef:

Citaat:
een eenmalig en zeer triest incident proberen sommigen te recupereren om alle mensen behorend tot een wereldgodsdienst zwart te maken.
nogmaals: er is geen enkel excuusvoor wat die leerling gedaan heeft, maar wat heeft dit in hemelsnaam te maken met "de moslims"?
Daarnet op de Nederlandse T.V.:
- Turkse en Marrokaanse kinderen hebben vaak een taalachterstand.
- Bij hen thuis zijn er vaak geen boeken of kranten in huis.
- Op school is de opleiding te weinig praktijkgericht, maar te theoretisch.

Dus het feit dat het 'n Turk was, speelt wel degelijk een rol.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 10:27   #277
Spelev
Minister

Spelev's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spelev
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
JoeQpublic schreef:

Citaat:
een eenmalig en zeer triest incident proberen sommigen te recupereren om alle mensen behorend tot een wereldgodsdienst zwart te maken.
nogmaals: er is geen enkel excuusvoor wat die leerling gedaan heeft, maar wat heeft dit in hemelsnaam te maken met "de moslims"?

Is het niet normaal dat kinderen dat als kind bv. turks spreekte moeilijker nerderlands kunnen spreken als een kind dat het van baby af aan heeft geleerd? Dit is nogal een stomme stelling.
Oud 17 januari 2004, 10:57   #278
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AJL'er
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
JoeQpublic schreef:

Is het niet normaal dat kinderen dat als kind bv. turks spreekte moeilijker nerderlands kunnen spreken als een kind dat het van baby af aan heeft geleerd? Dit is nogal een stomme stelling.
Dit is voor mijn nogal moeilijk gespreekt, kunt ge deze niet even duidelijker doen?
Oud 17 januari 2004, 11:38   #279
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AJL'er

Dit is voor mijn nogal moeilijk gespreekt, kunt ge deze niet even duidelijker doen?
mijn mama wert vers geimporteert dus ik kan er niks aan doen

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2004, 12:56   #280
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat zeg ik helemaal niet, ik constateer alleen dat er blijkbaar een groep Turken is die het nodig vindt een moordenaar te steunen. Of dat nu kinderen zijn of volwassenen doet er niet toe, de dader is zelf ook nog niet eens volwassen.
Een crimineel uit de eigen gemeenschap steunen is een fenomeen dat haast alleen bij Turken en Marokkanen voorkomt. Zoals anderen ook al reageerden op jouw bericht over de Baarnse moordenaar: geen enkele Nederlander die die man zal steunen. Geen vrienden van die man die de straat op gaan om hun steun aan hem te betuigen. Zie je het verschil?
Dat jij de steun van die groep voor een moordenaar probeert te minimaliseren, vind ik wel tekenend ja. Wat denk je dat de reactie van 99% van de Nederlanders was geweest als er vorig jaar een dag na de moord op die Kaapverdische jongen in Rotterdam die een sneeuwbal tegen een auto had gegooid, een groepje Nederlanders de straat op was gegaan om de moordenaar te steunen? Het gebeuren minimaliseren of het zonodig nog feller verwerpen dan de moord zelf? (Gesteld dat de dader een autochtone Nederlander was, want dat weet ik niet)
Als de moordenaar van die Kaapverdische jongen een KIND was geweest en kleine Nederlandse vriendjes zouden hem steunen omdat ze hem zouden missen, dan zou ik het niet zo erg hebben gevonden. Overigens waren er ook linkse Nederlanders die blij waren met de dood van Pim Fortuyn. Ik was helemaal niet blij met zijn dood. Hoewel ik het niet eens was met zijn ideeen, vond ik hem heel charismatisch en hij bracht leven in de brouwerij.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be