Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2007, 17:11   #261
Mataiva
Lokaal Raadslid

Mataiva's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
o ja. Wacht tot de dag dat je eigen kinderen verkracht en vermoord worden, we zullen dan eens zien hoeveel humaniteit er nog in jou zit tegenover zulke mensen.
Als vanzelfsprekend hoop ik dat nooit te moeten meemaken en als die dag toch aanbreekt zal ik hoogstwaarschijnlijk net zo reageren zoals je in de voorgaande berichten hebt aangegeven ondanks alles wat ik hierboven heb aangegeven.
Daarom is een onafhankelijke derde noodzakelijk om een uitspraak te doen in zulke zaken.
Mataiva is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 17:16   #262
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mataiva Bekijk bericht
Als vanzelfsprekend hoop ik dat nooit te moeten meemaken en als die dag toch aanbreekt zal ik hoogstwaarschijnlijk net zo reageren zoals je in de voorgaande berichten hebt aangegeven ondanks alles wat ik hierboven heb aangegeven.
Daarom is een onafhankelijke derde noodzakelijk om een uitspraak te doen in zulke zaken.
Zoals ik reeds schreef, zulke mensen zijn niet meer humaan te krijgen en lachen ons gewoon uit in ons gezich met al onze mensenrechten.
Zij vinden de maatschappij een bende lafaards
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 17:19   #263
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds schreef, zulke mensen zijn niet meer humaan te krijgen en lachen ons gewoon uit in ons gezich met al onze mensenrechten.
Zij vinden de maatschappij een bende lafaards
Wat maakt je zo zeker dat alle delinquenten die een moord of dergelijke meer hebben begaan er zo werkelijk over denken? Gebaseerd op een gevoel of wetenschappelijk onderschreven?
Oud 9 oktober 2007, 17:24   #264
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat maakt je zo zeker dat alle delinquenten die een moord of dergelijke meer hebben begaan er zo werkelijk over denken? Gebaseerd op een gevoel of wetenschappelijk onderschreven?
Noem het een wetenschappelijk onderschreven wetenschap.

Ga hier echt niet uitleggen waarom ik die stelling verdeding.
Dat zou ons te ver weg brengen van de draad, waarvan we trouwens al ver off-topic zitten.
Oud 9 oktober 2007, 19:26   #265
m.r.
Lokaal Raadslid

Standaard

Soms stel ik me de vraag : waarom geen gevangenen aanwenden i.p.v. onschuldige dieren voor proeven ? Te inhumaan wellicht, maar ook inhumaan tov de geruikte dieren
m.r. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 20:22   #266
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

medische experimenten of wat soort proeven bedoel je juist?
Oud 9 oktober 2007, 21:14   #267
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bewezen moord en mensenhandel.
Met bewezen moord, bedoel ik dus dat men niet meer met indirecte bewijzen mag bezig zijn om de schuldige veroordeeld te krijgen, maar mensen die op hederdaad of bijna hederdaad besnapt zijn.

En bij herval van grote gewapende diefstal na de derde keer echt levenslang.
Stel dat er brand uitbreekt in de gevangenis, u doet daar naar ik al vernomen heb iets met de brandveiligheid. Stel u voor, vele doden en een schuldige vinger gaat richting brandveiligheid die blijkbaar onvoldoende was.
Dat is dus moord bij ongeluk of zonder voorbedachte rade (of ze verzinnen het ter plekke wel)
Vergelijk het een beetje met het geval in de Mont Blanc tunnel waar zoveel doden zijn gevallen vanwege fouten gemaakt in de brandveiligheid.

Want eerlijk gezegd ik ben er bijna zeker van dat bij een grote brand enkel de cipiers er zullen uit geraken.
Oud 9 oktober 2007, 21:31   #268
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dan bent u toch dezelde nee?
Neen, dan behandel ik die persoon op dezelfde manier. Dat maakt mij nog niet hetzelfde als die persoon.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 21:39   #269
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Stel dat er brand uitbreekt in de gevangenis, u doet daar naar ik al vernomen heb iets met de brandveiligheid. Stel u voor, vele doden en een schuldige vinger gaat richting brandveiligheid die blijkbaar onvoldoende was.
Dat is dus moord bij ongeluk of zonder voorbedachte rade (of ze verzinnen het ter plekke wel)
Vergelijk het een beetje met het geval in de Mont Blanc tunnel waar zoveel doden zijn gevallen vanwege fouten gemaakt in de brandveiligheid.

Want eerlijk gezegd ik ben er bijna zeker van dat bij een grote brand enkel de cipiers er zullen uit geraken.
Als de brandbeveiliging niet in orde is, is dat niet mijn schuld, want ik mocht enkel advies geven. Even als over de andere veiligheidsmaatregelen.

Zo weet ik dat er reeds meer dan 20 jaar word gezegd dat men de wandelplaatsen moet overdekken met draad.

En dat ze een tweede omheining moeten zetten rond de gevangenissen.
Maar ze hebben geen geld, dus ze kunnen niets meer doen.

Hier zijn dus de politici verantwoordelijk.
En wees gerust, bij een brand in bepaalde gevangenissen komen zelfs de cipiers er niet uit.

Maar blusinstallaties moeten om veiligheidsreden achter slot zitten en de cipiers in het midden van de blok ook nog eens achter slot en grendel.
Die komen er dus ook niet uit.

Allemaal opmerkingen die gemaakt zijn, maar waar niets aan veranderd
Oud 9 oktober 2007, 21:44   #270
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de brandbeveiliging niet in orde is, is dat niet mijn schuld, want ik mocht enkel advies geven. Even als over de andere veiligheidsmaatregelen.

Zo weet ik dat er reeds meer dan 20 jaar word gezegd dat men de wandelplaatsen moet overdekken met draad.

En dat ze een tweede omheining moeten zetten rond de gevangenissen.
Maar ze hebben geen geld, dus ze kunnen niets meer doen.

Hier zijn dus de politici verantwoordelijk.
En wees gerust, bij een brand in bepaalde gevangenissen komen zelfs de cipiers er niet uit.

Maar blusinstallaties moeten om veiligheidsreden achter slot zitten en de cipiers in het midden van de blok ook nog eens achter slot en grendel.
Die komen er dus ook niet uit.

Allemaal opmerkingen die gemaakt zijn, maar waar niets aan veranderd
Dat zijn veel schuldigen samen.
Waarmee ik wil zeggen dat men rap van iets kan beschuldigd worden. Ook al houdt het soms geen steek.
Oud 9 oktober 2007, 21:52   #271
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Van de gevangenis een vuilbak maken is toch de oplossing niet. Stel nu dat iemand een moord pleegt na jarenlange pesterijen, krijgt deze persoon geen herkansing meer? Of gaan we dan alles in abstracto beoordelen, moord is moord en dus de vergeetput in.
Vergis ik mij nu, of houdt u een pleidooi voor HVT ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 22:08   #272
Mataiva
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Vergis ik mij nu, of houdt u een pleidooi voor HVT ?
Mogelijke overeenkomsten en gelijkenissen berusten hier op puur toeval
Oud 9 oktober 2007, 22:24   #273
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Dat zijn veel schuldigen samen.
Waarmee ik wil zeggen dat men rap van iets kan beschuldigd worden. Ook al houdt het soms geen steek.
Ik had dan ook al gepost dat het enkel voor hen die met directe bewijzen veroordeeld waren de sleutel moet weggegooid worden.
Deze die met indirecte bewijzen worden beschuldigd laat ik in een andere groep vallen.
Oud 9 oktober 2007, 22:31   #274
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had dan ook al gepost dat het enkel voor hen die met directe bewijzen veroordeeld waren de sleutel moet weggegooid worden.
Deze die met indirecte bewijzen worden beschuldigd laat ik in een andere groep vallen.
In de VS zijn er al met "directe bewijzen" geëxecuteerd, en jaren later onschuldig bevonden. Pech gehad zeker ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 9 oktober 2007 om 22:33.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 22:44   #275
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
In de VS zijn er al met "directe bewijzen" geëxecuteerd, en jaren later onschuldig bevonden. Pech gehad zeker ??
Hoeveel % ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2007, 22:53   #277

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de brandbeveiliging niet in orde is, is dat niet mijn schuld, want ik mocht enkel advies geven.
Ja ja, tijdens de tweede wereldoorlog waren er altijd medewerkers die gewoon de "orders opvolgden" toen de joden naar de gaskamers werden gedeporteerd en tijdens de genocide in Rwanda tussen de Hutu's en de Tutsi's volgden de VN troepen gewoon de orders op en kwamen dus niet tussen terwijl een heel volk werd uitgemoord. Maakt hen die dan schuldig of niet is de hamvraag?
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 00:15   #278
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bewijzen en dergelijke, ik kan me daar wel wat bij voorstellen.
Zo van; allee jong...als je het nu bekent doen we een goed woordje bij de rechter die zal er rekening mee houden. (ja volle gas)
Hoeveel daar al in getrapt zijn is ook niet meer te tellen ondertussen.
Of op zijn Amerikaans; beken en je komt er vanaf met een lichtere straf anders krijg je de doodstraf. Weinigen die het licht van de zon nog ontkennen meestal ...schuldig of niet schuldig.
Of het foefje met de leugendetector. Ze tellen hun vragen af waar je geheid ja op zegt en zorgen dat die net overeenkomen met de gestelde vragen ...eentje achteruit natuurlijk. Al talloze keren aangetoond. Meestal na de executie.
Oud 10 oktober 2007, 06:25   #279
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee, hoor. enkel met indirecte bewijzen.

En ik heb het dus wel over de bewijzen zoals bij HVT, Hamers, en co.

Er moet dus wel een ondescheid blijven.

Trouwens je kan het amerikaanse rechtsysteem helemaal niet vergelijken met het onze. Het eerste en grootste verschil is al, dat de rechters en politiehoofden daar worden verkozen om de zoveel tijd en dat die hier gewoon uithoofden van opleiding worden aangesteld.

En dat geeft een groot verschil in het voeren van onderzoeken en het uitspreken van straffen.
Oud 10 oktober 2007, 06:30   #280
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Ja ja, tijdens de tweede wereldoorlog waren er altijd medewerkers die gewoon de "orders opvolgden" toen de joden naar de gaskamers werden gedeporteerd en tijdens de genocide in Rwanda tussen de Hutu's en de Tutsi's volgden de VN troepen gewoon de orders op en kwamen dus niet tussen terwijl een heel volk werd uitgemoord. Maakt hen die dan schuldig of niet is de hamvraag?
Je vergelijk is dus geen bal waard.

Want ook in Rwanda hebben de ter plaatsen zijnde bevelvoerders gevraagd om aanpassingen van hun bewapening en mandaat.

En er is daar deftig wat meer gedaan geweest dan mocht volgens hun mandaat en eigenlijk kon met de aanwezige bewapening, maar dit brengt ons te ver off-topic
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be