![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Daarom is een onafhankelijke derde noodzakelijk om een uitspraak te doen in zulke zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij vinden de maatschappij een bende lafaards |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Wat maakt je zo zeker dat alle delinquenten die een moord of dergelijke meer hebben begaan er zo werkelijk over denken? Gebaseerd op een gevoel of wetenschappelijk onderschreven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga hier echt niet uitleggen waarom ik die stelling verdeding. Dat zou ons te ver weg brengen van de draad, waarvan we trouwens al ver off-topic zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Soms stel ik me de vraag : waarom geen gevangenen aanwenden i.p.v. onschuldige dieren voor proeven ? Te inhumaan wellicht, maar ook inhumaan tov de geruikte dieren
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Lokaal Raadslid
|
![]() medische experimenten of wat soort proeven bedoel je juist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dus moord bij ongeluk of zonder voorbedachte rade (of ze verzinnen het ter plekke wel) Vergelijk het een beetje met het geval in de Mont Blanc tunnel waar zoveel doden zijn gevallen vanwege fouten gemaakt in de brandveiligheid. Want eerlijk gezegd ik ben er bijna zeker van dat bij een grote brand enkel de cipiers er zullen uit geraken.
![]() |
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo weet ik dat er reeds meer dan 20 jaar word gezegd dat men de wandelplaatsen moet overdekken met draad. En dat ze een tweede omheining moeten zetten rond de gevangenissen. Maar ze hebben geen geld, dus ze kunnen niets meer doen. Hier zijn dus de politici verantwoordelijk. En wees gerust, bij een brand in bepaalde gevangenissen komen zelfs de cipiers er niet uit. Maar blusinstallaties moeten om veiligheidsreden achter slot zitten en de cipiers in het midden van de blok ook nog eens achter slot en grendel. Die komen er dus ook niet uit. Allemaal opmerkingen die gemaakt zijn, maar waar niets aan veranderd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarmee ik wil zeggen dat men rap van iets kan beschuldigd worden. Ook al houdt het soms geen steek.
![]() |
![]() |
#271 |
Banneling
|
![]() Vergis ik mij nu, of houdt u een pleidooi voor HVT ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze die met indirecte bewijzen worden beschuldigd laat ik in een andere groep vallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In de VS zijn er al met "directe bewijzen" geëxecuteerd, en jaren later onschuldig bevonden. Pech gehad zeker ??
Laatst gewijzigd door Pietje : 9 oktober 2007 om 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft dat belang ?? Zolang jij het niet bent, waarschijnlijk niet.
![]() |
#277 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja ja, tijdens de tweede wereldoorlog waren er altijd medewerkers die gewoon de "orders opvolgden" toen de joden naar de gaskamers werden gedeporteerd en tijdens de genocide in Rwanda tussen de Hutu's en de Tutsi's volgden de VN troepen gewoon de orders op en kwamen dus niet tussen terwijl een heel volk werd uitgemoord. Maakt hen die dan schuldig of niet is de hamvraag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo van; allee jong...als je het nu bekent doen we een goed woordje bij de rechter die zal er rekening mee houden. (ja volle gas) Hoeveel daar al in getrapt zijn is ook niet meer te tellen ondertussen. Of op zijn Amerikaans; beken en je komt er vanaf met een lichtere straf anders krijg je de doodstraf. Weinigen die het licht van de zon nog ontkennen meestal ...schuldig of niet schuldig. Of het foefje met de leugendetector. Ze tellen hun vragen af waar je geheid ja op zegt en zorgen dat die net overeenkomen met de gestelde vragen ...eentje achteruit natuurlijk. Al talloze keren aangetoond. Meestal na de executie.
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb het dus wel over de bewijzen zoals bij HVT, Hamers, en co. Er moet dus wel een ondescheid blijven. Trouwens je kan het amerikaanse rechtsysteem helemaal niet vergelijken met het onze. Het eerste en grootste verschil is al, dat de rechters en politiehoofden daar worden verkozen om de zoveel tijd en dat die hier gewoon uithoofden van opleiding worden aangesteld. En dat geeft een groot verschil in het voeren van onderzoeken en het uitspreken van straffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ook in Rwanda hebben de ter plaatsen zijnde bevelvoerders gevraagd om aanpassingen van hun bewapening en mandaat. En er is daar deftig wat meer gedaan geweest dan mocht volgens hun mandaat en eigenlijk kon met de aanwezige bewapening, maar dit brengt ons te ver off-topic |
|
![]() |
![]() |