Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2007, 01:42   #381
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

[quote=forumspook;2987334], géén karikatuur van een allochtoonse moslimvrouw, waar een moslimhater graag op zou schieten.
.....
Het kind dat de zwarte vrouw begeleidde was ook blank.Ik zie hier weinig tot geen expliciet racisme. Als HVT dat nu zelf toegegeven heeft, zal mischien liggen aan de manier dat hij ondervraagd werd: na een keer of 100 met een telefoonboek op zijn kop te slagen krijgt ge iemand al redelijk ver hoor.Die weet dan niet meer waar hij staat,en evenmin wat hij zegt.Maar die wilt wel dat het stopt, en als het dan zo een jong ventje is, zonder ervaring, dan geeft die toe hé."hier zie, teken d�*�*r, vanonder aan dat blad, dan moogt ge terug naar uw cel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
, géén karikatuur van een allochtoonse moslimvrouw, waar een moslimhater graag op zou schieten.
want een "karikatuur van een allochtoonse moslimvrouw", daar schiet men op?

Huh, wie zijn de barbaren?

Citaat:
na een keer of 100 met een telefoonboek op zijn kop te slagen
Gebeurde dat dan? Vertel eens! Ben je zeker dat 't niet maar 98 keer was?

Ik heb nog een nieuwsje: HVT woonde in de wijk Neerland" in Wilrijk.
Van div inwoners weet ik dat zij er in elk geval geen allochtonen tegenkomen.

Zie toch onder ogen dat zijn opvoeding gewoon een onhandelbaar barbaar kweekte. "Mein Kampf" had hij om "sentimentele redenen"... Indien 't allemaal niet zo 'n pijnlijk gevolg had gehad was zou ik er mee lachen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 02:19   #382
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door krohn Bekijk bericht
Als iets klaar geworden is van al die dagen debatten, dat is zeker, de grote, de belangrijste ansteker van de daden van Hans, en dat is het ongetwijfeld de vrouwelijk (islamitische) sluier van de Turkse vrouw geweest.

Iemand moest dat bont en klaar verklaren en ik zou me het zwijgen, vlak voor de uitspraak van dez proces, niet vergeven: de sluier is laat ons zeggen de mest zichtbare teken van die stilte inval (van allochtonen) die de Westerse europeaanse landen sinds decennia al ondergaan.

Hoe zich verbazen dat vele mensen in al die landen ze als een (meer of minder veraftige) bedreiging bekijken en dat uitendelijk (zoals bij het verhaaltje van de naakte koning) iemand, een jonge tiener bovendien, dat an het licht, op zo'n tragische manier, zou gebracht hebben?

Dat heeft m.i. te maken niet met (lichte) racismus, ten minste niet in eerste plaats, maar wel met een botsing van cuturen en beschavingen

STOP MET AL DE AGIT PROP VAN AL DIE CENTRA VOOR REPRESSIE VAN DE VRIJHEID VAN MENINGSUITING!!!

AAAN DE JURY:

LAAT HANS OP VRIJE VOETEN!!!
dos volgens Krohn (oei, da's een pijnlijke ziekte!) is de sluier de oorzaak van de schotwonde van die Turkse vrouw en verder dus is de huidskleur de doodsoorzaak van de Malinese vrouw, die zelfde huidskleur van de Malinese vrouw is dan waarschijnlijk volgens Krohn ook de doodsoorzaak van Luna.

Is Krohn's boodschap soms dat we beter niet dicht bij mensen van een ander ras komen, omdat anders een koene verdediger van de westerse cultuur tegen die stilte inval (van allochtonen) ons (en of onze kinderen)wel zal neerschieten om de bevolking het "licht" te laten zien? (koene verdediger die uiteraard niet gestraft mag worden volgens Krohn?
Citaat:
een botsing van cuturen en beschavingen
Als we 't gebeurde zo bekijken ziet Krohn idd. een schietcultuur aan de ene kant tegenover een kledingcultuur en een huidcultuur aan de andere kant(die onvermijdelijk moeten botsen tgv
Citaat:
die stilte inval (van allochtonen) die de Westerse europeaanse landen sinds decennia al ondergaan.
waarbij de allochtonen te herkennen zouden zijn aan hun kleding en huidcultuur en
Citaat:
de Westerse europeaanse landen
aan het zo doeltreffend opvoeden van
Citaat:
een jonge tiener
dat hij goed uit de weg kan met een Marlin30/30 om de ogen van de bevolking te openen (de referentie naar de naakte keizer)

Mag ik je vragen uit welk tijdschrift of boek Krohn zijn inspiratie haalt?
Heeft Krohn misschien ook een exemplaar van Mein Kampf (uiteraard om sentimentele redenen, spreekt vanzelf!)??

Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2007 om 02:20.
Oud 10 oktober 2007, 02:31   #383
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Tot zover gaat het goed.

Maar hier trek jij een gevolg (dus...) waar PhDW niets mee te maken heeft, dat ook geen logisch gevolg van het eerste is, kortom , dat kant noch wal raakt en er met de haren bijgesleurd is.
Nochtans krijgen ze op de faculteit filosofie ook logica. Maar blijkbaar is dat niet aan jou besteed.
Je zou je cursus logica eens moeten herzien!
Oud 10 oktober 2007, 08:02   #384
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nuance!
Wij weten dat niet: HVT verklaarde dat.
wij weten dat omdat hij dat verklaarde.Of het zou moeten zijn dat u kunt bewijzen dat hij daarover liegt?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 08:06   #385
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=filosoof;2987351]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
, géén karikatuur van een allochtoonse moslimvrouw, waar een moslimhater graag op zou schieten.
.....
Het kind dat de zwarte vrouw begeleidde was ook blank.Ik zie hier weinig tot geen expliciet racisme. Als HVT dat nu zelf toegegeven heeft, zal mischien liggen aan de manier dat hij ondervraagd werd: na een keer of 100 met een telefoonboek op zijn kop te slagen krijgt ge iemand al redelijk ver hoor.Die weet dan niet meer waar hij staat,en evenmin wat hij zegt.Maar die wilt wel dat het stopt, en als het dan zo een jong ventje is, zonder ervaring, dan geeft die toe hé."hier zie, teken d�*�*r, vanonder aan dat blad, dan moogt ge terug naar uw cel

want een "karikatuur van een allochtoonse moslimvrouw", daar schiet men op?

Huh, wie zijn de barbaren?

Gebeurde dat dan? Vertel eens! Ben je zeker dat 't niet maar 98 keer was?

Ik heb nog een nieuwsje: HVT woonde in de wijk Neerland" in Wilrijk.
Van div inwoners weet ik dat zij er in elk geval geen allochtonen tegenkomen.

Zie toch onder ogen dat zijn opvoeding gewoon een onhandelbaar barbaar kweekte. "Mein Kampf" had hij om "sentimentele redenen"... Indien 't allemaal niet zo 'n pijnlijk gevolg had gehad was zou ik er mee lachen.
U raaskalt, filosoof?!?? Wat poogt u nu zo krampachtig tot uiting te brengen?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 10:48   #386
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Dat zegt natuurlijk heel veel over de Zwarte Brigade hier op politics.be. Die ONTKENT halstarrig het racistische motief terwijl de moordenaar zélf daar probleemloos voor uit komt!
Ik ontken zijn racistisch motief niet, ik wijs alleen op de buitenproportionele aandacht die racisme tegenwoordig krijgt. Het verhaal van Van Temsche is iets complexer dan dat. Pesten is een evengroot maatschappelijk probleem maar dat blijft grotendeels buiten beschouwing in het proces VT.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 10:55   #387
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Abba Kovner Bekijk bericht
Ik ben het volledig met je eens. Vijftig jaar effectieve gevangenisstraf, hij zal dan ongeveer zeventig jaar oud zijn, vind ik een erg milde straf in verhouding tot de feiten en het gegeven dat de man nergens spijt van heeft. Ik hoorde net op het nieuws dat zijn favoriete bezigheid in de gevangenis het spelen van (6 verschillende) gewelddadige videogames is. Er is er zelfs eentje bij waar je al 'moordenaar' opdracht krijgt om zoveel mogelijk voetgangers dood te schieten. Bij elke gedode peuter van 2 krijg je dan een bonus. Laat die man gerust tot het einde van zijn dagen die spelletjes spelen, maar wel veilig achter slot en grendel.

Een bijzonder milde forumgebruiker.
Akkoord,maar eveneens voor een marrokaan die een belg vermoord, met de zelfde persaandacht en vooroordelen dan met A V T.Anders bent u een rascist maar dan enen met "belgenhaat"!!
Oud 10 oktober 2007, 11:03   #388
Chrilord
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
De enige verzachtende omstandigheid die ik HVT wil toekennen is dat hij opgroeide in een extreemrechtse omgeving, waar verdraagzaamheid niet direct topprioriteit nummer één is.
En een grootvader die zijn kleinkind (nog een puber) een dolk met "blut und ehre" op het handvat (waarschijnlijk gelardeerd met de nodige straffe verhalen van aan het oostfront), cadeau doet is natuurlijk een na te volgen voorbeeld
Als ik u begrijp bent u een hatend voorbeeld van één miljoen vlamingen.
Hoe noemt u een vreemdeling die een belg vermoord?Of zijn er geen mischien?Waarom ver'moord een luikse marrokaan twee belgische meisjes en geen marrokaanse kinderen?Rascisme?Waarom schoppen marrokaanse criminelen een belg dood op een bus en gene marrokaan?Rascisme?
Wat lopen die rode linkse haters toch met paardebrillen op!!
Oud 10 oktober 2007, 12:49   #389
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Vertwijfeld vraagt Edina zich af hoe vaak de negatieve ervaringen op een “gewone manier” opgelopen werden. Wel Edina, om op een gewone manier in contact te komen met allochtonen volstond/volstaat het om in een volksbuurt te wonen. Je weet wel, de vroegere arbeiderswijken waar de allochtonen stelselmatig hun intrek namen/nemen. En zie, precies in die wijken ontstond een aversie ten aanzien van allochtonen, ten aanzien van moslims, … Maar ja, Edina weet dat die aversie het gevolg is van het onvermogen om de negatieve ervaringen “juist te plaatsen”. Wel Edina, je mag je de vrijheid toe-eigenen om te verkondigen dat de oorspronkelijke bewoners van de volksbuurten op collectieve wijze onvermogend waren om de “negatieve ervaringen juist te plaatsen”, zodoende verleen je mij de vrijheid om je als een pretentieuze burgertrut te typeren. Met dit verschil dat jij de oorspronkelijke bewoners van hele volksbuurten laakt, en ik het individu laak die voorvernoemde gemeenschap collectief stigmatiseert.

Decennia lang botsten de autochtone bewoners van de volkswijken op ongeloof en misprijzen als ze de problemen in hun wijk signaleerden. Ze werden voor fascist gescholden door chi-chi-wijven (m/v) die moslims enkel kenden als pittoresk afwisselingetje in het stadsbeeld. Dezelfde chi-chi-wijven die verrukt de handjes in elkaar sloegen bij de aanblik op weer een sloor-met-hoofddoek die enkele passen achter haar echtgenoot door de straten sloop, kwestie van geen twijfel te laten bestaan over haar ondergeschiktheid. Die chi-chi-wijven (m/v) hadden er geen probleem mee om manifeste onderdrukking te verwelkomen als een multicultureel verzetje. De miserie in de wijken werd verwelkomd als een lieflijke couleur locale. Het zijn die chi-chi-wijven (m/v) die, in hun onwetende zelfingenomenheid, nuttig geassisteerd hebben bij de opmars van het VB. Nu, het zij zo. Maar achteraf uitpakken met de bewering dat men in de volkswijken geen besef had van de “gewone manier om contacten te hebben” met allochtonen, is de schaamte voorbij.
Beste Frituur oswald, herlees mijn post misschien eens opnieuw en zeg eens waar ik het over volkswijken heb. Daar had ik het nu net niet over hé. Het is je waarschijnlijk ontgaan dat ik het vooral had over mensen die nooit of zelden met allochtonen in contact komen en zich al bedreigd voelen bij het zien van een moslima met een hoofddoek. Of is het je ontgaan dat het VB een serieuze aanhang heeft in randgemeenten zoals Schoten, Brasschaat, Schilde en noem maar op. Of in piepkleine gemeenten waar geen allochtoon te zien is? Onwaarschijnlijk dat sommigen nog steeds trappen in die mythe dat het VB enkel aanhang heeft in volkswijken met veel allochtonen...

Ik kan je overigens geruststellen. Ik ben helemaal niet opgegroeid in een omgeving waar "moslims enkel een pittoresk afwisselingetje in het stadsbeeld" waren. Wel integendeel. Misschien is het juist doordat ik er ongeveer te midden van ben opgegroeid dat ik er anders naar leren kijken heb. En ik woon er trouwens nog altijd middenin. In het Antwerpse. Maar blijkbaar mogen mensen als ik hun mond niet open doen, want dat past blijkbaar niet goed in het plaatje.

Zeg ik daarmee dat er geen problemen zijn? Natuurlijk niet! Die zijn er wel degelijk, dat ontkent ook echt niemand. Maar daarom hoef je nog geen hele bevolkingsgroep met de vinger te wijzen. De meerderheid van de moslims zijn gewone mensen die geen vlieg kwaad doen.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 13:06   #390
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
mooie vrienden...
Familie en kennissen zijn niet per definitie vrienden hé!
Mensen die overigens beweren dat ze niemand kennen in hun omgeving waar de vrouw als slaafje wordt gebruikt, zijn of blind of oneerlijk. Degenen die geloven dat gelijkheid "bij ons" ondertussen een vanzelfsprekendheid is, moeten dringend eens opzoeken wat gelijkheid precies inhoudt...

Citaat:
Ik ben echt blij met dit antwoord, je erkent dat er problemen zijn met een minderheid. Maar zelfs het VB viseert niet de ganse groep, maar alleen de rotte appels.
Een beleid zoals wij hebben, dat de boel maar laat verrotten, creëert veel meer verdeeldheid tussen bevolkingsgroepen.
Een beleid dat onverdachte bronnen (Marij Uijt Den Boogaert) die rapporteren over radicalisering, op een zijspoor zet, zaait meer tweedracht in de maatschappij dan Hitler ooit had durven dromen...
Niemand ontkent dat er problemen zijn. Dat is weeral zo'n hardnekkige mythe. Het niet gebruiken van simplismen staat niet gelijk aan ontkennen.

En natuurlijk viseert het VB wel degelijk een ganse groep. Ze doen niet anders. Zij aanvaarden enkel geassimileerde allochtonen. En dan is het nog maar de vraag of een allochtoon volgens hen wel ooit geassimileerd genoeg kan zijn....

Marij Uijt Den Boogaert zou ik overigens alles behalve een onverdachte bron noemen. Als ik lees wat zij schrijft, dan begrijp ik heel goed waarom ze aan de deur gezet werd. Met dergelijke ingesteldheid kon ze haar job gewoon niet doen. En dat heeft dan nog weinig met het aankaarten van radicalisering te maken. Bruggen bouw je niet met dynamiet.
Oud 10 oktober 2007, 13:09   #391
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
In dit geval is het wel duidelijk dat 'de allochtonen' slachtoffer zijn en dat de dader 'eigen volk' is (uit een pikzwart VlaamsBelangnest).
Dat is zo klaar als een klontje natuurlijk. Maar mijn uitspraak ging over de polarisatie van de maatschappij, niet over deze zaak.
Oud 10 oktober 2007, 13:15   #392
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
AAAN DE JURY:

LAAT HANS OP VRIJE VOETEN!!!
Enkel een idioot kan voor zoiets pleiten. Niet verwonderlijk dat dit door sn00py, die hoopt dat er nog meer HVT's zullen opstaan, op een staande ovatie wordt onthaald.

Het zal hard ontwaken zijn morgen. We leven namelijk in een beschaafde maatschappij die dergelijke daden nooit zal dulden. Ook al is dat je natte droom.

Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2007 om 13:40.
Oud 10 oktober 2007, 14:38   #393
krohn
Partijlid

Standaard Racismus verzachtende en (islamitische) hoofddoek beslissende in de zaak Van Themsche

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

dos volgens Krohn (oei, da's een pijnlijke ziekte!) is de sluier de oorzaak van de schotwonde van die Turkse vrouw en verder dus is de huidskleur de doodsoorzaak van de Malinese vrouw, die zelfde huidskleur van de Malinese vrouw is dan waarschijnlijk volgens Krohn ook de doodsoorzaak van Luna.

Is Krohn's boodschap soms dat we beter niet dicht bij mensen van een ander ras komen, omdat anders een koene verdediger van de westerse cultuur tegen die stilte inval (van allochtonen) ons (en of onze kinderen)wel zal neerschieten om de bevolking het "licht" te laten zien? (koene verdediger die uiteraard niet gestraft mag worden volgens Krohn?
Als we 't gebeurde zo bekijken ziet Krohn idd. een schietcultuur aan de ene kant tegenover een kledingcultuur en een huidcultuur aan de andere kant(die onvermijdelijk moeten botsen tgv waarbij de allochtonen te herkennen zouden zijn aan hun kleding en huidcultuur en aan het zo doeltreffend opvoeden van dat hij goed uit de weg kan met een Marlin30/30 om de ogen van de bevolking te openen (de referentie naar de naakte keizer)

Mag ik je vragen uit welk tijdschrift of boek Krohn zijn inspiratie haalt?
Heeft Krohn misschien ook een exemplaar van Mein Kampf (uiteraard om sentimentele redenen, spreekt vanzelf!)??
(Krohn-ziekte? Nooit voor mijn landing in België van gehoord. Een vrouwen-ziekte trouwens. Niks te maken dus. En in elk geval 't is mijn naam, en voor- en nadien, blijf ik fier om)

(Van vooraf gezegd, over racismus, te beginnen) Ik ben Spanjaard -of "Spanjool"-, van geboorte en van identiteitskaart (pas drie weken geleden in Madrid na 12 jaar vernieuwd...) Ik ben (dus, bij gevolg zou ik wagen te zeggen) donkerkleurig, zefs meer dan het middel van de Spanjolen, zodat ik als kind door mijn familie en mijn vriendjes, "el Negro" (de Zwarte) was genoemd.

Eeen dag, twintig jaar geleden, pas in België beland, omring door Vlaamse vrienden en kennissen in een snack-bar 's avonds in Antwerpen, -in de buurt precies waar de tragische geberteunissen met Hans als protagonist zijn gebeurd...-, iemand aan de andere kant van de toonbank, al een beetje zat 't is waar, zei luid tegen mij, "hij is geen Vlaams, hij is te zwart..." (of zo)

Vijf jaar later in Vilwoorde, october, november 1992 (ik betrok toen voor enkele weken een kleine kamertje in de Grone straat) kwam ik een kroegje vlak nast mijn woonplats binnen en ging naar een tafel alleen zitten om een of ander gedichtjes op papier te zetten, van mijn gemaak....Onmiddellijk daarna begon de sfeer woelig te worden om mij heen en na enkele ogenblikken was ik gewoon "uitgenodigd" weg te gaan, door kreten van "Vreemdeling eruit!!! Vreemdeling eruit!!! (en zo)....

De dag darop kwam ik de jong zoon van de patroon tegen, op de straat en hij begon uitendelijk voor me weg te lopen, zeggende (ik heb het al hier, denk ik, verteld), " 't is niet mijn fout als de mensen hier je niet willen" (of zo) Later iemand (heel hoge geplaatst) bij de VB zei me (vriendelijk) daarover: "dat was misschien vanwege je schor"...(En niet alleen, dacht ik...)

.../...

Tot dan toe dus, om te zeggen, dat wat mij betreft, meer als slachtoffer dans als schuldig van racismus, kan ikzelf (hier in België) worden beschouwd. Racist of liever "lichte" racist, nu, Hans Vanthemsche? Voor mij is er geen twijfel over: ik bedoel, dat zijn ge-ma-tig-de racismus ver-zach-ten-de en niet verzwarende, zoals de tegenpartij wil, in die zaak samenkomt...

Voyons! Racismus is ten eerste en vooral een idee, een gedachte, en zoals de Joodse auteur Leon Poliakov heeft aangetoond, was het altijd te erkennen bij de voornamste auteurs (aan Noordenkant vooral) in de geschiedenis van de Europese gedachte sinds het onstaan van het protestantismus, vanaf Luther, langs de Aufklarung (bij Kant...) en de gaanse negentiende eeuw en begin van de twintigste door, tot de Twede Wereldoorlog

(Et het was, ter loops gezegd, nogal getint van Anti-Spaanse opzichten en gevoelens; zo, een van de belangrijste theoricus van de Noordse racismus, de engelse Houston Stewart Chamberlain, zet zonder omweg, in zijn belangrijke werk "Genealogie van de 19e eeuw" uit, wat als de ergste beschuldiging tegen de Spaanse verleden kan worden beschouwd, en tegelijk als een soort overblijfsel van de grootste propagandaoorlogsleuzen ten tijde van de Tachtigjaar oorlog in de Nederlanden: te zeggen, dat de Spanjarden zich "gebastardiseerd" waren in Amerika ten tijde van Filips de Twede, vanwege een schuldig "verzuim van de eigen oorsprong"...)

Voor good gestorven en begraven (en dus behoorlijk gecriminaliseerd) -op intelectuele vlak bedeol ik- dat alles na de Twede Wereld Oorlog? 'T is niet zo zeker...Maar een voorbeeldje, heel, heel recent. Gisteren, 9 october, woonde ik in Brussel, aan de ULB een conferentie bij van de beroemde llitterair theoricus en schrijver Tzevetan Todorov, en overblijvende om zo te zeggen, van de tijden van de Franse mai 68 (en echte levende icoon...)

Het onderwerp van zijn conferentie was het verband tussen de "avant-garde" litteratuur van het begin van de 20e eeuw en de politische totalitarismus van toen, en zijn these (die nogal oproer bij enige deed onstaan) was alles behalve ondubieus: al die dictators beschouwden zich als kunstenaren, zodat een sterk symbiose tussen hen en de belangrijkste kunstenaren van hun tijd (of pas van vroeger) bestond....

Ook bij Hitler, die zich ook als een "kunstenar" -aldus Todorov- beschouwde en die van de politiek een kunst (gelijk Staline trouwens) wilde doen, en van de Duitse Volk een nieuwe "kunstwerk" ook....Een verwarrend "parallellism", noemde hij het...Tussen Mussolini en Marinetti, tussen Staline en Maïakovski...tussen Wagner en Adolf Hitler...

(Van "derangeante" conferentie, sprak een ergerde spreker daarna, in het debat)

Racismus dus als pure gedachte ook te vervolgen? Ik zou de huidige Belgische wetgeving niet willen overtreden (de Moreau-wet vooral) en ik zou vooral de woede van het Centrum voor Gelijkheid (en zo wordt) niet op mijn hals willen halen, maar ik vind het, eerlik gezegd, tegenstridig met de vrijheid van meningsuiting door het Belgische Grondwet gewaarborgd

(Ter loops gezegd, door een kleine miljoenste van wat ik 20 jaar lang in België, over Spanje en de Spanjaarden -graapjes ook zeker, maar veel erger nog- heb gehoord en geduld, in de radio zelfs nog...zou, "mutatis mutandis", een Moslim in België, Turk vbd of Marrokkaan, hem geen moeite kosten om een behoorlijk gestoffeerde klacht tegen racismus, bij die beruchte Centrum aanhangig maken, en bovendien met alle kansen van succès, niet waar? )

Daad van racismus dus, die van Hans (gelijk ronduit 30 jaar gengenisstraf waard)? Door gematigde racismus, m.i., deels verstandbaar, inderdaad. En in een (heel) verzachtende richting spellende zeker, indien de jury hem schuldig aan zijn dad zou vinden.

Want, il herhaal het, de beslisende drijfveer, de grootste en belangrijkste aansteker bij de daad van Hans, de (islamitische) hoofddoek van de Turkse vrouw ongetwijfeld zou zijn geweest.

En dat is eigenlijk geen racismus, alhoewel het bij de gedachtengoed van de isamitische fundamentalismus diepp geasocieerd valt, en ik bedoel namelijk ermee, een anti-Westerse racismus die als "anti-racismus" normaal doorgaan (in "politique correct" gepraat)

Nog verzwarende dus, tegen een vroouw, laffard! hor ik al...Want daar volgens mij, ligt de beste signaal van het arglistige ( niet alleen moordachtig en bloeddorstige, verraderlijke ook) karakter van het moslims fundamentalismus: vrouwen -gelijk de Soviets in Stalingraad- naar voren (eenzaam, alleen...), naar de frontlijn (van de culturen en beschavingsoorlog)!...

(Warom dus geen zichtbare mannelijke moslimse o moslimse fundamentaliste kenmerk op de straten van de Belgische steden, en in het Westen in het algemeen?...Behalve een kleine handvol gebaarde en beschermde imams....)

NOG EENS AAN DE JURY:

LAAT HANS OP VRIJE VOETEN GAAN, SLACHTOFFER VAN EEN CULTUREN EN BESCHAVINGSOORLOG!!!

(STOP MET DE GEBABBEL VAN DE ANTI-RACISTEN VAN BEROEP, EN HUN CHANTAGE EN HUN BEDREIGINGEN !!!)
krohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 14:53   #394
krohn
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Enkel een idioot kan voor zoiets pleiten. Niet verwonderlijk dat dit door sn00py, die hoopt dat er nog meer HVT's zullen opstaan, op een staande ovatie wordt onthaald.

Het zal hard ontwaken zijn morgen. We leven namelijk in een beschaafde maatschappij die dergelijke daden nooit zal dulden. Ook al is dat je natte droom.

Hablame en espanol, asi al vez nos entendemos mejor
(Veintiun a-nos de pesadilla en Flandes...sobre todo en espanol! )
krohn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 15:01   #395
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Is dat de maatschappij waarin Tobback opriep tot geweld tegen de mensen van het VB?

Is dat de maatschappij waarin kleinkinderen gestraft worden om iets dat grootvader heeft gedaan?

U mag ze bijhouden uw haatmaatschappij.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 18:55   #396
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Is dat de maatschappij waarin Tobback opriep tot geweld tegen de mensen van het VB?

Is dat de maatschappij waarin kleinkinderen gestraft worden om iets dat grootvader heeft gedaan?

U mag ze bijhouden uw haatmaatschappij.
Tobback heeft niet opgeroepen om geweld te gebruiken . Tobback heeft gezegd dat het VB moest bestreden worden " met alle middelen " . U fantaseert er dinges bij die in uw kraam passen .
Wordt Hans van Themsche gestraft omdat zijn grootvader een oostfronter was ? Da's het eerste dat ik daar van hoor !
Ik kan mis zijn , maar ik dacht toch efkes dat alle haat van de kant van Hans van Themsche zelf kwam .
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 19:06   #397
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fb718882 Bekijk bericht
Tobback heeft niet opgeroepen om geweld te gebruiken . Tobback heeft gezegd dat het VB moest bestreden worden " met alle middelen " . U fantaseert er dinges bij die in uw kraam passen .
Alle middelen wil zeggen alle middelen dus ook geweld.

Citaat:
Wordt Hans van Themsche gestraft omdat zijn grootvader een oostfronter was ? Da's het eerste dat ik daar van hoor !
Beweert u nu dat de kinderen van oostfronters niet door de Belgische staat gestraft worden? Boetes die overgaan op de kinderen bestaan weldegelijk in dit haatland.

Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 10 oktober 2007 om 19:06.
Oud 10 oktober 2007, 19:18   #398
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan mis zijn , maar ik dacht toch efkes dat alle haat van de kant van Hans van Themsche zelf kwam .
misschien iets beter volgen.

Zelfs het enige overlevende slachtoffer wenst de schuld in de schoenen van de ouders te schuiven: het moet en z�*l racisme zijn, daarvoor gooit ze zelfs haar advokaat buiten.

En d�*t racisme is te wijten aan de vlaamsnationalistische erfenis van die familie (me dunkt waren er nog geen "maroufen" in Belgie ten tijde van de oostfronters, noch ten tijde van de vlaamse strijd, maar kom, daar gaan we nu geen punt van maken zeker).

Als het racisme discours wordt weerhouden, dan is dat een gevolg van de vlaamsnationalistische erfenis die de familie heeft meegekregen, zeker en vast. Met dank aan Karel de Gucht voor zijn racistische mestkever uitspraak (ik ben niet gewoon mensen met insecten te vergelijken) én aan de Media die er een kluif in zagen.

Ik hoop dat de twaalfkoppige jury meer gezond verstand in huis hebben.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 19:19   #399
fb718882
Gouverneur

fb718882's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Alle middelen wil zeggen alle middelen dus ook geweld.

Beweert u nu dat de kinderen van oostfronters niet door de Belgische staat gestraft worden? Boetes die overgaan op de kinderen bestaan weldegelijk in dit haatland.
Louis Tobback bedoelde wel degelijk : alle demokratische middelen . En dat weet u even goed als ik .
Het gaat hier over de misdaden van Hans vanThemse , indien u een draad wil opstarten over iets anders : it's a free country !
fb718882 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2007, 19:23   #400
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Louis Tobback bedoelde wel degelijk : alle demokratische middelen . En dat weet u even goed als ik .
Het gaat hier over de misdaden van Hans vanThemse , indien u een draad wil opstarten over iets anders : it's a free country !
Tobback bedoelde alle middelen dus ook geweld.

Verschaeve
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be