![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | ||
Banneling
|
![]() [quote=forumspook;2987334], géén karikatuur van een allochtoonse moslimvrouw, waar een moslimhater graag op zou schieten.
..... Het kind dat de zwarte vrouw begeleidde was ook blank.Ik zie hier weinig tot geen expliciet racisme. Als HVT dat nu zelf toegegeven heeft, zal mischien liggen aan de manier dat hij ondervraagd werd: na een keer of 100 met een telefoonboek op zijn kop te slagen krijgt ge iemand al redelijk ver hoor.Die weet dan niet meer waar hij staat,en evenmin wat hij zegt.Maar die wilt wel dat het stopt, en als het dan zo een jong ventje is, zonder ervaring, dan geeft die toe hé."hier zie, teken d�*�*r, vanonder aan dat blad, dan moogt ge terug naar uw cel Citaat:
Huh, wie zijn de barbaren? ![]() Citaat:
Ik heb nog een nieuwsje: HVT woonde in de wijk Neerland" in Wilrijk. Van div inwoners weet ik dat zij er in elk geval geen allochtonen tegenkomen. Zie toch onder ogen dat zijn opvoeding gewoon een onhandelbaar barbaar kweekte. "Mein Kampf" had hij om "sentimentele redenen"... Indien 't allemaal niet zo 'n pijnlijk gevolg had gehad was zou ik er mee lachen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Is Krohn's boodschap soms dat we beter niet dicht bij mensen van een ander ras komen, omdat anders een koene verdediger van de westerse cultuur tegen die stilte inval (van allochtonen) ons (en of onze kinderen)wel zal neerschieten om de bevolking het "licht" te laten zien? ![]() Als we 't gebeurde zo bekijken ziet Krohn idd. een schietcultuur aan de ene kant tegenover een kledingcultuur en een huidcultuur aan de andere kant(die onvermijdelijk moeten botsen tgv Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mag ik je vragen uit welk tijdschrift of boek Krohn zijn inspiratie haalt? Heeft Krohn misschien ook een exemplaar van Mein Kampf (uiteraard om sentimentele redenen, spreekt vanzelf!)?? Laatst gewijzigd door filosoof : 10 oktober 2007 om 02:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() [quote=filosoof;2987351]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ontken zijn racistisch motief niet, ik wijs alleen op de buitenproportionele aandacht die racisme tegenwoordig krijgt. Het verhaal van Van Temsche is iets complexer dan dat. Pesten is een evengroot maatschappelijk probleem maar dat blijft grotendeels buiten beschouwing in het proces VT.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#388 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Hoe noemt u een vreemdeling die een belg vermoord?Of zijn er geen mischien?Waarom ver'moord een luikse marrokaan twee belgische meisjes en geen marrokaanse kinderen?Rascisme?Waarom schoppen marrokaanse criminelen een belg dood op een bus en gene marrokaan?Rascisme? Wat lopen die rode linkse haters toch met paardebrillen op!!
![]() |
![]() |
#389 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan je overigens geruststellen. Ik ben helemaal niet opgegroeid in een omgeving waar "moslims enkel een pittoresk afwisselingetje in het stadsbeeld" waren. Wel integendeel. Misschien is het juist doordat ik er ongeveer te midden van ben opgegroeid dat ik er anders naar leren kijken heb. En ik woon er trouwens nog altijd middenin. In het Antwerpse. Maar blijkbaar mogen mensen als ik hun mond niet open doen, want dat past blijkbaar niet goed in het plaatje. Zeg ik daarmee dat er geen problemen zijn? Natuurlijk niet! Die zijn er wel degelijk, dat ontkent ook echt niemand. Maar daarom hoef je nog geen hele bevolkingsgroep met de vinger te wijzen. De meerderheid van de moslims zijn gewone mensen die geen vlieg kwaad doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
|
![]() Familie en kennissen zijn niet per definitie vrienden hé!
Mensen die overigens beweren dat ze niemand kennen in hun omgeving waar de vrouw als slaafje wordt gebruikt, zijn of blind of oneerlijk. Degenen die geloven dat gelijkheid "bij ons" ondertussen een vanzelfsprekendheid is, moeten dringend eens opzoeken wat gelijkheid precies inhoudt... Citaat:
En natuurlijk viseert het VB wel degelijk een ganse groep. Ze doen niet anders. Zij aanvaarden enkel geassimileerde allochtonen. En dan is het nog maar de vraag of een allochtoon volgens hen wel ooit geassimileerd genoeg kan zijn.... Marij Uijt Den Boogaert zou ik overigens alles behalve een onverdachte bron noemen. Als ik lees wat zij schrijft, dan begrijp ik heel goed waarom ze aan de deur gezet werd. Met dergelijke ingesteldheid kon ze haar job gewoon niet doen. En dat heeft dan nog weinig met het aankaarten van radicalisering te maken. Bruggen bouw je niet met dynamiet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
|
![]() Dat is zo klaar als een klontje natuurlijk. Maar mijn uitspraak ging over de polarisatie van de maatschappij, niet over deze zaak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
|
![]() Enkel een idioot kan voor zoiets pleiten. Niet verwonderlijk dat dit door sn00py, die hoopt dat er nog meer HVT's zullen opstaan, op een staande ovatie wordt onthaald.
Het zal hard ontwaken zijn morgen. We leven namelijk in een beschaafde maatschappij die dergelijke daden nooit zal dulden. Ook al is dat je natte droom. Laatst gewijzigd door Edina : 10 oktober 2007 om 13:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
(Van vooraf gezegd, over racismus, te beginnen) Ik ben Spanjaard -of "Spanjool"-, van geboorte en van identiteitskaart (pas drie weken geleden in Madrid na 12 jaar vernieuwd...) Ik ben (dus, bij gevolg zou ik wagen te zeggen) donkerkleurig, zefs meer dan het middel van de Spanjolen, zodat ik als kind door mijn familie en mijn vriendjes, "el Negro" (de Zwarte) was genoemd. Eeen dag, twintig jaar geleden, pas in België beland, omring door Vlaamse vrienden en kennissen in een snack-bar 's avonds in Antwerpen, -in de buurt precies waar de tragische geberteunissen met Hans als protagonist zijn gebeurd...-, iemand aan de andere kant van de toonbank, al een beetje zat 't is waar, zei luid tegen mij, "hij is geen Vlaams, hij is te zwart..." (of zo) Vijf jaar later in Vilwoorde, october, november 1992 (ik betrok toen voor enkele weken een kleine kamertje in de Grone straat) kwam ik een kroegje vlak nast mijn woonplats binnen en ging naar een tafel alleen zitten om een of ander gedichtjes op papier te zetten, van mijn gemaak....Onmiddellijk daarna begon de sfeer woelig te worden om mij heen en na enkele ogenblikken was ik gewoon "uitgenodigd" weg te gaan, door kreten van "Vreemdeling eruit!!! Vreemdeling eruit!!! (en zo).... De dag darop kwam ik de jong zoon van de patroon tegen, op de straat en hij begon uitendelijk voor me weg te lopen, zeggende (ik heb het al hier, denk ik, verteld), " 't is niet mijn fout als de mensen hier je niet willen" (of zo) Later iemand (heel hoge geplaatst) bij de VB zei me (vriendelijk) daarover: "dat was misschien vanwege je schor"...(En niet alleen, dacht ik...) .../... Tot dan toe dus, om te zeggen, dat wat mij betreft, meer als slachtoffer dans als schuldig van racismus, kan ikzelf (hier in België) worden beschouwd. Racist of liever "lichte" racist, nu, Hans Vanthemsche? Voor mij is er geen twijfel over: ik bedoel, dat zijn ge-ma-tig-de racismus ver-zach-ten-de en niet verzwarende, zoals de tegenpartij wil, in die zaak samenkomt... Voyons! Racismus is ten eerste en vooral een idee, een gedachte, en zoals de Joodse auteur Leon Poliakov heeft aangetoond, was het altijd te erkennen bij de voornamste auteurs (aan Noordenkant vooral) in de geschiedenis van de Europese gedachte sinds het onstaan van het protestantismus, vanaf Luther, langs de Aufklarung (bij Kant...) en de gaanse negentiende eeuw en begin van de twintigste door, tot de Twede Wereldoorlog (Et het was, ter loops gezegd, nogal getint van Anti-Spaanse opzichten en gevoelens; zo, een van de belangrijste theoricus van de Noordse racismus, de engelse Houston Stewart Chamberlain, zet zonder omweg, in zijn belangrijke werk "Genealogie van de 19e eeuw" uit, wat als de ergste beschuldiging tegen de Spaanse verleden kan worden beschouwd, en tegelijk als een soort overblijfsel van de grootste propagandaoorlogsleuzen ten tijde van de Tachtigjaar oorlog in de Nederlanden: te zeggen, dat de Spanjarden zich "gebastardiseerd" waren in Amerika ten tijde van Filips de Twede, vanwege een schuldig "verzuim van de eigen oorsprong"...) Voor good gestorven en begraven (en dus behoorlijk gecriminaliseerd) -op intelectuele vlak bedeol ik- dat alles na de Twede Wereld Oorlog? 'T is niet zo zeker...Maar een voorbeeldje, heel, heel recent. Gisteren, 9 october, woonde ik in Brussel, aan de ULB een conferentie bij van de beroemde llitterair theoricus en schrijver Tzevetan Todorov, en overblijvende om zo te zeggen, van de tijden van de Franse mai 68 (en echte levende icoon...) Het onderwerp van zijn conferentie was het verband tussen de "avant-garde" litteratuur van het begin van de 20e eeuw en de politische totalitarismus van toen, en zijn these (die nogal oproer bij enige deed onstaan) was alles behalve ondubieus: al die dictators beschouwden zich als kunstenaren, zodat een sterk symbiose tussen hen en de belangrijkste kunstenaren van hun tijd (of pas van vroeger) bestond.... Ook bij Hitler, die zich ook als een "kunstenar" -aldus Todorov- beschouwde en die van de politiek een kunst (gelijk Staline trouwens) wilde doen, en van de Duitse Volk een nieuwe "kunstwerk" ook....Een verwarrend "parallellism", noemde hij het...Tussen Mussolini en Marinetti, tussen Staline en Maïakovski...tussen Wagner en Adolf Hitler... (Van "derangeante" conferentie, sprak een ergerde spreker daarna, in het debat) Racismus dus als pure gedachte ook te vervolgen? Ik zou de huidige Belgische wetgeving niet willen overtreden (de Moreau-wet vooral) en ik zou vooral de woede van het Centrum voor Gelijkheid (en zo wordt) ![]() ![]() ![]() (Ter loops gezegd, door een kleine miljoenste van wat ik 20 jaar lang in België, over Spanje en de Spanjaarden -graapjes ook zeker, maar veel erger nog- heb gehoord en geduld, in de radio zelfs nog...zou, "mutatis mutandis", een Moslim in België, Turk vbd of Marrokkaan, hem geen moeite kosten om een behoorlijk gestoffeerde klacht tegen racismus, bij die beruchte Centrum aanhangig maken, en bovendien met alle kansen van succès, niet waar? ) Daad van racismus dus, die van Hans (gelijk ronduit 30 jaar gengenisstraf waard)? Door gematigde racismus, m.i., deels verstandbaar, inderdaad. En in een (heel) verzachtende richting spellende zeker, indien de jury hem schuldig aan zijn dad zou vinden. Want, il herhaal het, de beslisende drijfveer, de grootste en belangrijkste aansteker bij de daad van Hans, de (islamitische) hoofddoek van de Turkse vrouw ongetwijfeld zou zijn geweest. En dat is eigenlijk geen racismus, alhoewel het bij de gedachtengoed van de isamitische fundamentalismus diepp geasocieerd valt, en ik bedoel namelijk ermee, een anti-Westerse racismus die als "anti-racismus" normaal doorgaan (in "politique correct" gepraat) Nog verzwarende dus, tegen een vroouw, laffard! hor ik al...Want daar volgens mij, ligt de beste signaal van het arglistige ( niet alleen moordachtig en bloeddorstige, verraderlijke ook) karakter van het moslims fundamentalismus: vrouwen -gelijk de Soviets in Stalingraad- naar voren (eenzaam, alleen...), naar de frontlijn (van de culturen en beschavingsoorlog)!... (Warom dus geen zichtbare mannelijke moslimse o moslimse fundamentaliste kenmerk op de straten van de Belgische steden, en in het Westen in het algemeen?...Behalve een kleine handvol gebaarde en beschermde imams....) NOG EENS AAN DE JURY: LAAT HANS OP VRIJE VOETEN GAAN, SLACHTOFFER VAN EEN CULTUREN EN BESCHAVINGSOORLOG!!! (STOP MET DE GEBABBEL VAN DE ANTI-RACISTEN VAN BEROEP, EN HUN CHANTAGE EN HUN BEDREIGINGEN !!!) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hablame en espanol, asi al vez nos entendemos mejor ![]() (Veintiun a-nos de pesadilla en Flandes...sobre todo en espanol! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
|
![]() Citaat:
Is dat de maatschappij waarin kleinkinderen gestraft worden om iets dat grootvader heeft gedaan? U mag ze bijhouden uw haatmaatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wordt Hans van Themsche gestraft omdat zijn grootvader een oostfronter was ? Da's het eerste dat ik daar van hoor ! Ik kan mis zijn , maar ik dacht toch efkes dat alle haat van de kant van Hans van Themsche zelf kwam .
![]() |
![]() |
#397 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door HAMC : 10 oktober 2007 om 19:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs het enige overlevende slachtoffer wenst de schuld in de schoenen van de ouders te schuiven: het moet en z�*l racisme zijn, daarvoor gooit ze zelfs haar advokaat buiten. En d�*t racisme is te wijten aan de vlaamsnationalistische erfenis van die familie (me dunkt waren er nog geen "maroufen" in Belgie ten tijde van de oostfronters, noch ten tijde van de vlaamse strijd, maar kom, daar gaan we nu geen punt van maken zeker). Als het racisme discours wordt weerhouden, dan is dat een gevolg van de vlaamsnationalistische erfenis die de familie heeft meegekregen, zeker en vast. Met dank aan Karel de Gucht voor zijn racistische mestkever uitspraak (ik ben niet gewoon mensen met insecten te vergelijken) én aan de Media die er een kluif in zagen. Ik hoop dat de twaalfkoppige jury meer gezond verstand in huis hebben.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het gaat hier over de misdaden van Hans vanThemse , indien u een draad wil opstarten over iets anders : it's a free country !
![]() |
![]() |
#400 |
|
![]() Tobback bedoelde alle middelen dus ook geweld.
|
![]() |
![]() |