Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 10:27   #41
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guerin Bekijk bericht
Het hoofdoek betekend dat de moslims niet zouden vergeten dat de rijk van allah er nog niet is en daardoor hun hersenspan nog niet bevrijd is van satanische verlangen zoals sexueel verslaving.
ohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoe dom kan een mens zijn
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 11:18   #42
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen behoefte aan worst en wijn en ben niet homo.Een multicul houd ook in dat de verdraagzaamheid uit alle kanten komt.Ik ben er van overtuigd dat indien de competitie verdwijnt ook de islamistische en andere dogmas zullen verdwijnen.
Zoals met de kinderen uit die Antwerpse school die op bosklas willens nillens allemaal halal-vlees dienden te eten, omdat er nu eenmaal Islamitische klasgenootjes mee waren?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 11:19   #43
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht
ohaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hoe dom kan een mens zijn
Hoera voor deze "wijze"oneliner kampion
Oud 11 oktober 2007, 11:27   #44
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Zoals met de kinderen uit die Antwerpse school die op bosklas willens nillens allemaal halal-vlees dienden te eten, omdat er nu eenmaal Islamitische klasgenootjes mee waren?
Zeg,lees mijn berichten op deze draad op na,ik heb nooit beweerd dat de huidige multicul perfect is,ik heb altijd al gezegd dat het niet kan zolang we in een competitieve kapitalistische naastelkaarleving vertoeven.
Oud 11 oktober 2007, 11:30   #45
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
't zou er nog aan mankeren dat ze de taal niet spreken, ze zijn hier bv verplicht naar school te gaan. Verder leven ze wel nog naar normen en waarden van het land van oorprong maar dat is bijzaak hé....
Moeten ze bier drinken om de vlaamse waarden?
Moeten ze hun huid laten bleken voor de vlaamse normen?
Oud 11 oktober 2007, 11:39   #46
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Nee het is gewoon dom en ouderwets .
Precies. Er zijn erg veel domme en ouderwetse mensen op deze wereld, maar is dat een probleem voor mij?
Oud 11 oktober 2007, 12:01   #47
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Een stad is een middel om samen te komen,vreugde te beleven maar nooit is een stad van iemand!De "eigen"stad bestaat alleen maar in de hoofden van mensen die verslaafd zijn aan een bepaald enge visie van demaatschappij.Men kan een stad niet kopen dus is het ook van niemand.
nee jullie maken van ons land jullie land, of is dat te moeilijk voor u. ga vlug terug naar uw hol in de bergen t'sis daar toch zo veer beter.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:32   #48
/Sarah/
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ja, ik begrijp dat! Binnen dit en 10 jaar is de Burka HET symbool van vrouwenemancipatie!
Jij kan wel GOED overdrijven zenne!!
/Sarah/ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 12:58   #49
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Nog maar eens een bewijs dat we echt niet gaan sterven van immigratie van moslims:
Maaseik, waar ik vandaan kom, is een stad met veel islamieten, en dan bedoel ik ook veel.
Het is een stad die weinig voorstelt op nationaal vlak, maar toch is er een moskee. Mensen met donkere huidskleur, gesluierde vrouwen en Arabisch behoren tot het alledaagse straatbeeld. De islamitische kinderen gaan gewoon naar school- zowel staatsschool als katholieke school-, en ik heb zelfs eens een man gezin met lang gewaad, tulband en van die spits toelopende Arabische schoenen.
En toch zijn er geen massaverkrachtingen, geen onderdrukkingen van "ongelovigen", geen moorden, geen terroriseringen, geen ingegooide ruiten en geen vrouwenhandel.
Met alle respect maar misschien is uw verhaal eerder een teken van de verregaande verdraagzaamheid bij ons dan van het goed verloop der moslimimmigraties.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:00   #50
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
de hoofdoek heeft een symbolische dimensie,vergeet niet dat het een religieuze symbool is voor het rijk van allah en tegen dat van satan.Het hoofdoek betekend dat de moslims niet zouden vergeten dat de rijk van allah er nog niet is en daardoor hun hersenspan nog niet bevrijd is van satanische verlangen zoals sexueel verslaving.
Waarom dragen moslimmannen dan geen hoofddoek ?
Respecteren zij het symbool voor het rijk van Allah niet ?
Zijn het allemaal satanisten ?
Is hun hersenpan al wel bevrijd van seksuele verslaving ?
Of juist niet ?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:15   #51
Patje48
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Jonge turken spreken vlaams.
Ik ken nochtans massa's jonge Turken, Marokkanen, ... - 2de of 3de generatie, hier geboren - die nog steeds geen Vlaams spreken maar wel één of ander onverstaanbaar tussentaaltje dat waarschijnlijk de algemene norm zal worden.
Patje48 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:18   #52
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patje48 Bekijk bericht
Ik ken nochtans massa's jonge Turken, Marokkanen, ... - 2de of 3de generatie, hier geboren - die nog steeds geen Vlaams spreken maar wel één of ander onverstaanbaar tussentaaltje dat waarschijnlijk de algemene norm zal worden.
En dat is omdat ze in hun opvoeding niet de waarden en respect meegekregen hebben voor de rijke cultuur waar zij zo openarmig ontvangen worden.
Ligt aan de opvoeding volgens mij.
Al is het wel zo dat een ander ras van mensen, net als alle andere dieren verschillen van elkaar, dit door toedoen van cultuur, milieu, geschiedenis, achtergrond, enz...
Een poedel is een poedel en een dobbermann 'n dobbermann.
Kan je niets aan veranderen, ligt gewoon aan het ras.
En ik zeg niet dat dat op zich fout is, zeker niet, elk in zijn of haar waarde, maar ga ze niet samen in een bench stoppen, en hopen dat ze zich aan elkaar zullen aanpassen.
Anyway, ik wijk wat uit, maar binnenkort (als het nog niet zo is) is het nog onze schuld dat ze geen Nederlands, of behoorlijk Nederlands kunnen spreken...
Pffff

Laatst gewijzigd door bentje : 11 oktober 2007 om 13:21.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 13:56   #53
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Nog maar eens een bewijs dat we echt niet gaan sterven van immigratie van moslims:
Maaseik, waar ik vandaan kom, is een stad met veel islamieten, en dan bedoel ik ook veel.
Het is een stad die weinig voorstelt op nationaal vlak, maar toch is er een moskee. Mensen met donkere huidskleur, gesluierde vrouwen en Arabisch behoren tot het alledaagse straatbeeld. De islamitische kinderen gaan gewoon naar school- zowel staatsschool als katholieke school-, en ik heb zelfs eens een man gezin met lang gewaad, tulband en van die spits toelopende Arabische schoenen.
En toch zijn er geen massaverkrachtingen, geen onderdrukkingen van "ongelovigen", geen moorden, geen terroriseringen, geen ingegooide ruiten en geen vrouwenhandel.
Het enige probleem dat het met zich meebrengt is de opkomst van extreemrechts (Leo Pieters zit nu zelfs in 't parlement ).
Al eens in Ronse geweest?
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:03   #54
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de hoofdoek heeft een symbolische dimensie,vergeet niet dat het een religieuze symbool is voor het rijk van allah en tegen dat van satan.Het hoofdoek betekend dat de moslims niet zouden vergeten dat de rijk van allah er nog niet is en daardoor hun hersenspan nog niet bevrijd is van satanische verlangen zoals sexueel verslaving.
Wat een paranoïde ingesteldheid heb jij,amai.

Heb het eventjes herschreven voor jou:

De hoofdoek heeft een symbolische dimensie, vergeet niet dat het een religieus symbool is, alhoewel het voortvloeit uit traditie en niet in de koran vermeld staat, voor het rijk van allah en tegen dat van Satan (lees: het decadente Westen). De hoofdoek betekent dat de Moslims niet zouden vergeten dat het rijk van Allah (het kalifaat) er nog niet is en daardoor hun hersenpan nog niet bevrijd is van satanische (Westerse / Haram) verlangens zoals sexuele verslaving.

Nu een verdere, korte uiteenzetting:

Zolang je in Allah gelooft zal je hersenpan NOOIT bevrijd zijn. Islam betekent onderwerping aan Allah. In het Nederlands zien we onderworpen als het tegenovergestelde van vrij.

De hoofddoek zorgt er inderdaad voor dat Moslims niet zouden vergeten dat het rijk van Allah er nog niet is, en bijgevolg dat er nog aan moet gewerkt worden.
Met dat eraan werken heb ik nu net een probleem. Ik ben nogal gesteld op mijn vrijheid, een resultaat van 300 jaar Westerse/Europese verlichting en vooruitgang, en zie dit als een groter goed dan eender welke religie.

Dit betekent dat ik geen religeuze fanatici nodig heb in mijn land, die hun utopische rijk van Allah hier willen introduceren.

Natuurlijk heb jij het recht om je droom te realiseren, maar ik zou je wel adviseren om hieraan mee te werken in pakweg Saoudi-Arabië of Iran.
Daar zal je niet alleen veel meer medewerking vinden, maar staan ze ook al veel dichter bij het rijk van Allah. Ver "vooruit" op het decadente Westen.

Laatst gewijzigd door Infidel : 11 oktober 2007 om 14:05.
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:04   #55
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

P.S.

Jouw uitspraken tonen aan dat er wel degelijk een probleem is.
Dit in schril contrast met de beginpost!
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:06   #56
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infidel Bekijk bericht
Wat een paranoïde ingesteldheid heb jij,amai.

Heb het eventjes herschreven voor jou:

De hoofdoek heeft een symbolische dimensie, vergeet niet dat het een religieus symbool is, alhoewel het voortvloeit uit traditie en niet in de koran vermeld staat, voor het rijk van allah en tegen dat van Satan (lees: het decadente Westen). De hoofdoek betekent dat de Moslims niet zouden vergeten dat het rijk van Allah (het kalifaat) er nog niet is en daardoor hun hersenpan nog niet bevrijd is van satanische (Westerse / Haram) verlangens zoals sexuele verslaving.

Nu een verdere, korte uiteenzetting:

Zolang je in Allah gelooft zal je hersenpan NOOIT bevrijd zijn. Islam betekent onderwerping aan Allah. In het Nederlands zien we onderworpen als het tegenovergestelde van vrij.

De hoofddoek zorgt er inderdaad voor dat Moslims niet zouden vergeten dat het rijk van Allah er nog niet is, en bijgevolg dat er nog aan moet gewerkt worden.
Met dat eraan werken heb ik nu net een probleem. Ik ben nogal gesteld op mijn vrijheid, een resultaat van 300 jaar Westerse/Europese verlichting en vooruitgang, en zie dit als een groter goed dan welke religie dan ook.

Dit betekent dat ik geen religeuze fanatici nodig heb in mijn land, die hun utopische rijk van Allah hier willen introduceren.

Natuurlijk heb jij het recht om je droom te realiseren, maar ik zou je wel adviseren om hieraan mee te werken in pakweg Saoudi-Arabië of Iran.
Daar zal je niet alleen veel meer medewerking vinden, maar staan ze ook al veel dichter bij het rijk van Allah. Ver "vooruit" op het decadente Westen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoofddoek

Als ze trouwens verder vooruit staan, waarom gedragen ze zich dan achter?

Edit:
Het enige grote probleem is: geen werkelijke scheiding tussen kerk en staat, waardoor ze zich supperieur gaan voelen terwijl ze eigenlijk met hun hoofd in de wolken lopen en leven in angst

Laatst gewijzigd door bentje : 11 oktober 2007 om 14:08.
bentje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:21   #57
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Zeg,lees mijn berichten op deze draad op na,ik heb nooit beweerd dat de huidige multicul perfect is,ik heb altijd al gezegd dat het niet kan zolang we in een competitieve kapitalistische naastelkaarleving vertoeven.
Waarom wordt het capitalisme overal erbij gesleurd...

Kunnen de mensen niet gewoon in een keer begrijpen dat een ander economisch systeem niet haalbaar is...
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 14:22   #58
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Moeten ze bier drinken om de vlaamse waarden?
Moeten ze hun huid laten bleken voor de vlaamse normen?
Uit welke "bunghole" is deze argumentatie zonet gekropen?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:27   #59
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen en klein-kinderen zullen opgrooien samen met de kinderen en klein-kinderen van de migranten,zij zullen samen de toekomst van een stad bepalen.Indien het VB niet te veel angst en onverdraagzaamheden verspreid zullen ze in harmonie kunnen leven.

De kans bestaat dat onze kleinkinderen allemaal aan dezelfde kant van de groene lijn wonen.
En de anderen aan de andere kant van de groene lijn.

Een foto uit het multiculturele Beiroet.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 19:35   #60
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sarah, de hoofddoek staat voor seksuele ongelijkheid tussen man en vrouw en is dus wel een teken van onderdrukking, tenminste als je dit bekijkt vanuit Westerse cultuur. Hoofddoeken zijn de guillotine van vrouwenrechten!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be