![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar dan ook iedereen. Zo moet links ook eens nadenken over zijn verantwoordelijkheid. Geweld van autochtonen tegenover allochtonen is immers maar een miniem onderdeel van het geweld dat vandaag de dag heerst in steden, op scholen etc. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enfin, deze topic bewijst het weer eens: Texas heeft 1 Bush, maar wij hebben hier blijkbaar meer cowboys zitten. De veralgemeningen en clichés komen weer eens naar boven.
Ik denk dat we met dit moddergooien hier nergens geraken. Eén kerel met VBers in de familie knalt uit racistische overweging enkele mensen neer. Dat wordt terecht bestraft, maar daarom heel het VB als gevaarlijk bestempelen vind ik er over. Ik ga nergens zeggen dat alle linksextremisten moordenaars zijn, door wat er met Pim Fortuyn gebeurd is. Ik stel ook nergens dat alle moslims gevaarlijk zijn, omwille van wat er met Theo Van Gogh gebeurd is. Het illustreert enkel dat moordende onverdraagzaamheid in alle groepen van de bevolking terug te vinden is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Burger
|
![]() Citaat:
als ge ferremans bezig hoort, zijn alle VB-stemmers (+/- 1 000 000) allemaal wandelende tijdbommen ala HVT ... Hetgeen dus reinste waanzin is , maar ach ... Laat ze maar doorgaan en ze zullen de kiesdrempel dichter zien naderen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 |
Partijlid
|
![]() Ik kan niet aannemen dat HVT niet mentaal ziek is en dat zijn daden alleen door racisme zijn te verklaren. In dat geval zou racisme, dat bij een belangrijk deel van de bevolking leeft, veel vaker tot gelijkaardig geweld leiden. De moorden van HVT zijn daarentegen een zeer grote uitzondering. Bovendien heeft hij de blonde Luna doodgeschoten, wat totaal niet klopt met zijn "racistisch" motief. Die jongen is zwaar gestoord. Een normaal mens, zelfs al is hij een groot racist, doet zoiets niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij bent al wakker, nu nog de rest. Wat was er eerst ? De kip of het ei ? HVT werd vroeger gepest... HVT heeft jaren op internaat gezeten... internaten afschaffen ? Oorzaak van "racisme" is niet politiek of een politieke partij ! Het zijn eerder de leefomstandigheden die het in de hand werken, de overlast in sommige wijken, de problematiek van criminaliteit, diefstal, geweld en drugs. Voorbeeldje ? Vorig jaar 800 gewelddaden in de Brusselse metro ! Vermassen noemde hem een massamoordenaar te vergelijken met Amerikaanse toestanden... Een gevaarlijk iemand die zou toe geslagen hebben in zijn eigen school, maar omdat hij er niet meer werd toegelaten naar Antwerpen trok om toe te slaan.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat natuurlijk niet betekent dat de link er niet is. Alleen is de bewijslast wel een stuk gecompliceerder omdat je dan de vzw's van het VB moet aanklagen. Het risico was dan groot dat het dan weer een eindeloze procedure zou worden, net zoals het vorige anti-racisme proces toen het VB de procedure 4 1/2 jaar lang uit gemolken heeft en de uitspraak nodeloos heeft kunnen rekken. In dit proces hebben aanklagers en verdedigers gekozen voor de kortste weg, namelijk HVT direct als notoire racist te bestempelen en racisme als belangrijkste motief. Wat mij betreft is de link tussen het VB en HVT overduidelijk. Kijk naar zijn extreemrechtse achtergrond. Wanneer juristen zich daar zouden op storten is het misschien een goede kans om aldus de drooglegging van het VB sneller af te dwingen. Laatst gewijzigd door Abba Kovner : 11 oktober 2007 om 15:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#128 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Gelooft u nu werkelijk dat de drooglegging van het VB de oplossing gaat vormen van al uw problemen? Ik zou eerder het tegenovergestelde denken...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
|
![]() OK en nu ons laks rechtsysteem eens onder de loep nemen. Levenslang is hier zelden effectief zo. Wanneer komt die jongen terug vrij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#130 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is het niet vanzelfsprekend dat een aanvraag leidt tot vervroegde vrijlating. Meer dan de helft van de aanvragen worden nog steeds geweigerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
|
![]() En wat gaat men bereiken met het droogleggen van het VB? Gaan alle problemen dan opgelost zijn? Kunnen we dan garanderen dat we geen schietgrage gekken meer gaan tegenkomen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen niet diep genoeg buigen om aan hun gat te likken en gij gaat hier beginnen over "jarenlange pesterij". ![]() Ik heb veel meer vetrouwen in het VB-geboefte, dan in de SSPa-klootzakken en smeerlappen die mensen hun job afpakken omdat die hen wakker schudden uit hun dwaze dromen (Marij Uit Den Bogaerd). Wel, om eerlijk te zijn: ik heb liever een rechtse samenleving, die eventueel wat harder is dan MIJ persoonlijk lief is, dan een links beleid dat rechtstreeks naar onze ondergang leidt. Het is godverdomme de SSPa die mede verantwoordelijk is voor het huidig beleid van haatzaaierij. Wat denk je? Als mensen slachtoffer zijn van een crimineel en ze zien dat die vrijuit gaat als het een allo is, denk je dat de mensen daarmee content zijn? D�*t veroorzaakt tweespalt in de maatschappij. Jullie denken in wij-zij termen, met jullie mooie theorietjes van multicul, met jullie zelfhaat en zelfbeschuldigingen. Jullie zijn de splijtzwam van onze samenleving: autochs tegen allo's. Meer en meer mensen raken verbitterd (verzuurd zoals jullie zeggen), maar jullie vragen zich nooit af waarom. Het zal jullie nog zuur opbreken: er gaan nog HVT's opstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#136 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verklaringen van de agent die hem neerschoot waren daar heel duidelijk over : "schiet mij dood !" riep HVT hem toe. De agent verklaarde dat HVT "raar keek" en "een verwarde indruk" gaf... HVT heeft het steeds over pesten gehad en nooit over het VB. De media en gij wel. Het Vlaams Belang heeft zich trouwens steeds gedistantieerd van dit drama. Zijn tante had met deze zaak helemaal niets te maken. Ze verloor zelf een kind bij een ongeval en heeft het in haar leven ook niet gemakkelijk gehad. Enkele maanden later gaf ze haar ontslag en trok zich terug. Ze kon de druk en insinuaties niet meer aan. De verklaringen van de ouders in de pers waren ook meer dan duidelijk genoeg : er bestond geen racisme ten huize van HVT.
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() en te herbeginnen...(ik meen dat hij al na 9 jaar zal vrijkomen)
Laatst gewijzigd door filosoof : 11 oktober 2007 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes Laatst gewijzigd door Distel : 11 oktober 2007 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar uiteraard is er geen link tussen VT zijn daden en het Belang. Maar dat u zo kort door de bocht gaat, deert u waarschijnlijk niet. U moet wel weten dat dergelijke nonsens alweer geen goed doet aan het minieme grijntje geloofwaardigheid en krediet dat je nog had op dit forum. ¨ Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
|
![]() Laten we hopen van niet. Daarom had ik eigenlijk liever dat ze die kerel hadden meegenomen in een dwangbuis, dan konden ze heb levenslang in een gesticht stoppen, als men toch de moed niet heeft om hem meteen uit te schakelen.
Nu kunnen we binnen enkele decennia weer beginnen huiveren. |
![]() |
![]() |