Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2007, 21:39   #21
Marlboro
Banneling

Standaard

Mensen mensen,hans van temsche z'n straf is terecht en zwaar genoeg.
De moordenaar(s) van guido de moor,patrik mombaert en noem maar op die lopen doodleuk vrij rond,alsof ze niets hebben misdaan zeker die dader van patrick mombaerst,ocharme,hij was inderjarig,komkom,voor mee een ijzeren staaf op iemand hoofd te slaan of te gooien,dat kunnen ze wel,dat weten ze wel.

Belgie is een ware schande;van temsche had zich mss beter ingesmeerd mee choco,dan had'em ook mss nauwelijks een straf gekregen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2007, 21:42   #22
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Euh

Hij koopt een geweer met olifantenpatronen
Hij zegt tegen zijn maten dat em makakken gaat afschieten
Hij schiet een donkerkleurige dame dood, een kleuter en verwondt een turkse vrouw. Killing spree !

Sorry ze...maar dit is moord met voorbedachte rade. Niks verzachtende omstandigheden. Over 10 jaar kan hij waarschijnlijk vrij komen. Dus zo zwaar is het niet.
Ik vond het sowieso al niet normaal dat iemand zomaar zonder enige probleem een wapen in de winkel gaan gaan kopen,dat alleen al.........

Tja,men moet mss maar eens echt streng beginnen optreden tegen pesters?Mensen die meermaals jarenlang soms gepest worden en in van temsche zijn geval allochtonen,verwondert mij niet dat sommige mensen zichzelf helemaal niet meer onder controle hebben en domme dingen gaan doen.
Links is voor mij medeschuldig,zij hebben die mentaltiteit gecreeerd zodat allochtonen hier denken ze alles mogen en ze hebben gelijk,ze mogen meer dan de vlamingen zelf en dat hebben we overlaatst nog maar eens gezien.

Binnen 50j is hier heel de boel kapot.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 01:50   #23
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slobodan Bekijk bericht
Pater de Witte van het CGKR zou liefst de doodstraf hebben gehad!
Neen
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 02:06   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Punt is , hij heeft mensen vermoord ... en daar klopt de straf wel ...
Wat niet klopt is dat allochtonen voor dezelfde feiten een lichte straf krijgen .. Daar blijft het vastzitten , en daarmee kweken ze weeral meer wrevel bij de mensen ...
2 maten , 2 gewichten ... Jammer dat vrouwe justitia niet ziet dat haar balans scheef hangt ...
Voor dezelfde feiten?
Welke moordenaar deed dit HVT voor? (en werd lichter gestraft volgens jou!):
  • Een seriemoord en racistisch uitpikken van zijn slachtoffers aankondigen
  • Een wapen kopen speciaal voor zijn moorden
  • Twee mensen waaronder een kleuter vermoorden (één van beide met zeker racistisch motief, de kleuter mogelijk ook)
  • nog een derde mens neerschieten(met racistisch motief, slechts bij gelukkig toeval géén moord, dus moordpoging)
Zelfs Wim Felix deed dat niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 12 oktober 2007 om 02:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 06:53   #25
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Voor dezelfde feiten?
  • Twee mensen waaronder een kleuter vermoorden (één van beide met zeker racistisch motief, de kleuter mogelijk ook)
  • nog een derde mens neerschieten(met racistisch motief, slechts bij gelukkig toeval géén moord, dus moordpoging)
Een oude WEERLOZE dame van 84 jaar letterlijk breken met een hamer, haar haar in brand steken EN DAARBIJ NOG STAAN LACHEN, moet voor mij niet onderdoen voor de daden van HVT.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 07:00   #26
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voor dezelfde feiten?
Weet je nog: GvA 24 06 04, p.11: “’Cadillacmoord’ zwaar bestraft. Drie kansarme jongeren doodden bejaarde man op gewelddadige wijze”. Waarschijnlijk niet. Reden: deze moord kreeg, in vierkante krantencentimeters uitgedrukt, nog niet 1% van de aandacht die het HVT-proces kreeg. Iedere moord is anders; toch kan men hier evengoed een lijstje maken zoals dat hierboven, met 'uitzonderlijke kenmerken' die bij HVT niet aanwezig waren, zoals bv. optreden in bendeverband, roof als verzwarende omstandigheid, en heel opvallend het uitgesponnen sadisme bij de moord (het slachtoffer werd met geweersalvo's, maar ook met bijlslagen afgemaakt, nadat de roof al in kannen en kruiken was) enz. Ik gebruik geen radio of TV en bekijk maar weinig kranten en ik heb dit proces niet gevolgd. Maar één ding is duidelijk: wanneer men zegt dat bij moord het 'racisme' een verzwarende omstandigheid is, dan is dat logisch identiek met de bewering, dat bij moord motieven als bv. sadisme, religieuze ijverzucht (zoals bv de moord op Van Gogh) of hebzucht moeten gelden als verzachtende omstandigheden (het nulpunt vanaf hetwelke men 'verzwaring' resp. 'verzachting' bepaalt is immers willekeurig, net zoals het nulpunt op een termometer). In een normaal functionerende rechtsgemeenschap controleert de rechter enkel de vrijheid van de daad (toerekeningsvatbaarheid) en de daad zelf, doch niet de semantische kant van het motief, want er is geen enkel objectief criterium om, los van de materiële misdaad zelf, het ene motief of zich beter of slechter te vinden dan een ander. In België doet men dit blijkbaar toch (wat in de lijn der verwachtingen ligt, want België is geen rechtsstaat). Het gevolg is dat zich op dit proces kennelijk een element van politieke propaganda heeft geënt.

Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 12 oktober 2007 om 07:02.
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 07:11   #27
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Punt is , hij heeft mensen vermoord ... en daar klopt de straf wel ...
Wat niet klopt is dat allochtonen voor dezelfde feiten een lichte straf krijgen .. Daar blijft het vastzitten , en daarmee kweken ze weeral meer wrevel bij de mensen ...
Geheel mee eens.
Oud 12 oktober 2007, 07:42   #28
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik zou niet willen zeggen dat de straf te zwaar is. Tenslotte zijn drie levens verwoest. Ik mis in de uitspraak echter wel het element begeleiding en psychiatrische hulp. Door het opjutten in de media heb ik de indruk dat men eerder straf dan revalidatie beoogt (al valt natuurlijk te bekijken of dat laatste mogelijk is). Maar zelfs de gerechtspsychiaters hadden het over psychopathische trekken en ook Hans gaf toe dat het hem totaal ontbreekt aan empathische capaciteiten. Die zaken zijn niet terug te vinden in de strafmaat en ik mag enkel hopen dat ze hem niet stomweg 10 tot 30 jaar wegsteken zonder groot onderhoud want dan hou ik mijn hart vast over wat daarna uit de gevangenispoorten gaat komen gelopen.
volledig mee eens... al zou ik ook nog ergens de termen media en gecreëerde massahysterie verwerkt hebben ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 08:12   #29
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Weet je nog: GvA 24 06 04, p.11: “’Cadillacmoord’ zwaar bestraft. Drie kansarme jongeren doodden bejaarde man op gewelddadige wijze”. Waarschijnlijk niet. Reden: deze moord kreeg, in vierkante krantencentimeters uitgedrukt, nog niet 1% van de aandacht die het HVT-proces kreeg. Iedere moord is anders; toch kan men hier evengoed een lijstje maken zoals dat hierboven, met 'uitzonderlijke kenmerken' die bij HVT niet aanwezig waren, zoals bv. optreden in bendeverband, roof als verzwarende omstandigheid, en heel opvallend het uitgesponnen sadisme bij de moord (het slachtoffer werd met geweersalvo's, maar ook met bijlslagen afgemaakt, nadat de roof al in kannen en kruiken was) enz. Ik gebruik geen radio of TV en bekijk maar weinig kranten en ik heb dit proces niet gevolgd. Maar één ding is duidelijk: wanneer men zegt dat bij moord het 'racisme' een verzwarende omstandigheid is, dan is dat logisch identiek met de bewering, dat bij moord motieven als bv. sadisme, religieuze ijverzucht (zoals bv de moord op Van Gogh) of hebzucht moeten gelden als verzachtende omstandigheden (het nulpunt vanaf hetwelke men 'verzwaring' resp. 'verzachting' bepaalt is immers willekeurig, net zoals het nulpunt op een termometer). In een normaal functionerende rechtsgemeenschap controleert de rechter enkel de vrijheid van de daad (toerekeningsvatbaarheid) en de daad zelf, doch niet de semantische kant van het motief, want er is geen enkel objectief criterium om, los van de materiële misdaad zelf, het ene motief of zich beter of slechter te vinden dan een ander. In België doet men dit blijkbaar toch (wat in de lijn der verwachtingen ligt, want België is geen rechtsstaat). Het gevolg is dat zich op dit proces kennelijk een element van politieke propaganda heeft geënt.
Dan is heel de EU geen rechtstaat.
(Wat wel een verdedigbare stellin is, me dunkt.)�*
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 09:10   #30
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de straf helemaal niet te zwaar, ik vind gelijkaardige straffen met "omgekeerd rasisme" te licht
Oud 12 oktober 2007, 09:23   #31
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor dezelfde feiten?
.
Ja Filosoof ... Voor de zelfde feiten ... Namelijk : MOORD !!!
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 10:38   #32
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Hans Van Temse heeft gekregen wat-ie verdiend heeft; dat andere misdadigers een wraakroepend lichte straf krijgen doet daar geen afbreuk aan.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 11:02   #33
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
Ik vind dat je Van Themse eens moet vervangen door Redouan Siti en slachtoffers door slachtoffer (G. De Moor). Ik vind de tekst dan even toepasselijk. Het enige verschil: Redouan Siti, de dader die de fatale schop toebracht, werd op 28 juni 2006 door de corr rechtbank van Antwerpen tot twee jaar cel en een geldboete aan de bugerlijke partijen veroordeeld.
Ik vind levenslang voor HVT VEEEEEL te zwaar!!!!!
Zucht, aangezien je het verschil niet wil begrijpen tussen moord en slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, is iedere uitleg overbodig.

Maar ik begrijp dat de straf hard aankomt voor iemand die hoopte dat er binnenkort nog HVT's zouden opstaan.

Ieder verstandig mens begrijpt dat dit een logische straf is voor de feiten.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 11:07   #34
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Tja,men moet mss maar eens echt streng beginnen optreden tegen pesters?Mensen die meermaals jarenlang soms gepest worden en in van temsche zijn geval allochtonen,verwondert mij niet dat sommige mensen zichzelf helemaal niet meer onder controle hebben en domme dingen gaan doen.
Links is voor mij medeschuldig,zij hebben die mentaltiteit gecreeerd zodat allochtonen hier denken ze alles mogen en ze hebben gelijk,ze mogen meer dan de vlamingen zelf en dat hebben we overlaatst nog maar eens gezien.

Binnen 50j is hier heel de boel kapot.
Inderdaad.
Oud 12 oktober 2007, 11:07   #35
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zinloos geweld is dus niet langer abnormaal.
Vandaag zo beslist.

Je kan er wel een tijdje voor zitten, maar abnormaal mag men je toch niet meer noemen.
Waar haal je die idiote redenering vandaan? Het is niet omdat je toerekeningsvatbaar bent, dat je daarom geen psychische problemen kan hebben hé!
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 11:10   #36
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

HVT zijn straf is niet te zwaar. De anderen hun straf is veel te licht.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 11:10   #37
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ja , maar daarom moeten anderen niet lichter gestraft worden om iemand te doden ...Daar draait het om ..
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2007, 11:10   #38
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zucht, aangezien je het verschil niet wil begrijpen tussen moord en slagen en verwondingen met de dood tot gevolg, is iedere uitleg overbodig.

Maar ik begrijp dat de straf hard aankomt voor iemand die hoopte dat er binnenkort nog HVT's zouden opstaan.

Je moet ook begrijpen dat HVT in verhouding tot andere schoftjes, die even zware feiten plegen, zwaar is gestraft en dat mensen daarmee in hun maag zitten. Alleen vind ik dat HVT zijn verdiende loon heeft gekregen en dat die andere boefjes even hard moeten worden aangepakt i.p.v. met fluwelen handschoenen zoals nu.
Ik vind het ook wraakroepend dat er op de begrafenis van mensen zoals Patrick Mombaerts of Guido Demoor bij mijn weten geen politici te zien waren terwijl ze bij allochtone slachtoffers op de eerste rij staan. Als je nu nog niet begrijpt wat sommigen naar het VB drijft, ben je imho gewoon van kwade wil.
Oud 12 oktober 2007, 11:17   #39
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom zet jij dat in de verleden tijd?
Oud 12 oktober 2007, 11:20   #40
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Je moet ook begrijpen dat HVT in verhouding tot andere schoftjes, die even zware feiten plegen, zwaar is gestraft en dat mensen daarmee in hun maag zitten. Alleen vind ik dat HVT zijn verdiende loon heeft gekregen en dat die andere boefjes even hard moeten worden aangepakt i.p.v. met fluwelen handschoenen zoals nu.
Ik vind het ook wraakroepend dat er op de begrafenis van mensen zoals Patrick Mombaerts of Guido Demoor bij mijn weten geen politici te zien waren terwijl ze bij allochtone slachtoffers op de eerste rij staan. Als je nu nog niet begrijpt wat sommigen naar het VB drijft, ben je imho gewoon van kwade wil.
Ik denk dat al een tijdje. Ik denk dat dat geen domheid meer kan zijn. Zó dom is toch niet mogelijk...
Dat oude dametje van 84 , al lachend geradbraakt en de haren in de fik gestoken, in vgl met HVT: ik vind de discrepantie in strafmaten wraakroepend.Wat jij, Edina?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be