![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vind niet dat iemand die aan 90 km/u in een stadskern een mens doodrijdt, een "ongeluk" voorheeft. Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 oktober 2007 om 12:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Europees Commissaris
|
![]() Bij mij is het altijd stil, Pietje. Dat is eén van de voordelen van uwen eigen baas te zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik begrijp wel waarom je er steevast extreme voorbeelden uitpikt die tot de verbeelding spreken. Je weet immers maar al te goed waar ik naartoe wil... Je kan perfect verantwoordelijk zijn voor iemands dood zonder dat er van doodslag of moord sprake moet zijn. Een banaal verkeersongeluk is daar het beste voorbeeld van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kent het geval Horion wel. Dat ging over genoegdoening.
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar je mag zelf een voorbeeld geven waarbij er geen persoonlijke verantwoordelijkheid is, hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ze partijdig worden toegepast, moet dat terug op orde kunnen gezet worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enfin. Je kan natuurlijk zo'n relativisme toepassen dat het uiteindelijk altijd eigen verantwoordelijk is. Want ook ergens klopt. Maar dan zit je weer met de bewijslast, natuurlijk. En het rechtvaardigheidsgevoel bij de bevolking. A priori zeggen dat elke vorm van 'verantwoordelijk aan de dood van iemand anders' persé gelijk moet staan aan 'doodslag' gaat niet pakken. Enfin, if so, dan klaag ik linea recta de EU voor de rechter. Wegens holocaust op Afrika. Maar dat terzijde. Iets heel stom. Een ouder laat haar kind spelen in de speeltuin. Kind valt ongelukkig is dood. Die ouder was verantwoordelijk. Maar probeer die maar eens te veroordelen voor doodslag.
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Kortaf;
Vooral als je zo'n relativisme gaat toepassen, ga je écht geen veiligere maatschappij krijgen. (Waar we - geloof ik - toch naartoe willen?) Nalatigheid, slaan met zeer nadelige gevolgen, in een opwelling iemand doden en met voorbedachte rade iemand doden allemaal over 1 en dezelfde lijn scheren, gaat echt niet veiliger worden. Enkel een verhoogde gevangenispopulatie. Met gerechtigheid gaat dat niet al te veel te maken hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Nu probeer je "voor iemand uitwijken" op dezelfde hoogte te stellen als "te snel rijden" of "geen voorrang geven". Als er iemand probeert weg te relativeren... Laatst gewijzigd door Kortaf : 12 oktober 2007 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik doe dat toch niet? Ik antwoord op je vraag.
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zijn dit soort gevallen die ik weiger als een "ongeluk" te beschouwen. Ze moeten imho met dezelfde maatstaven beoordeeld worden als andere gewelddaden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 12 oktober 2007 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan me - heel eerlijk - niet zoveel schelen wat een paar mandarisjes denken. Wat ik wel natuurlijk vind is dat je een basisopleiding sociologie in dergelijke gevallen niet mag vergeten. Een luxekind dat wat begint te schieten is iets anders dan een straatcrapuul - dat nooit anders geleerd heeft - dat gewoon zijn opvoeding toepast.
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zeg dat het anders is.
Ik denk niet dat jij in alle eerlijkheid kunt zeggen dat het identiek hetzelfde is. Anders; "Een luxekind dat wat begint te schieten" = "Een luxekind dat wat begint te schieten" =/= "een straatcrapuul - dat nooit anders geleerd heeft - dat gewoon zijn opvoeding toepast." = "een straatcrapuul - dat nooit anders geleerd heeft - dat gewoon zijn opvoeding toepast." Desnoods moet je alle gebruikte letters maar eens alfabetishc rankschikken. Je gaat zien dat het niét dezelfde combinatie oplevert.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
||
![]() |
![]() |