Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2007, 22:34   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Jaja, het doden van het debat, daar zijn jullie linkies wel goed in hé. Alles gewoon slikken en doen of er niets aan de hand is.
Vind 150.000€ voor een kakplaats toch veel geld.

Ben vandaag naar een opendeur geweest van een bouwmarkt en heb daar de prijzen gevraagd. Toen ik vroeg achter een pot van 100.000€ vroegen ze of ik een gouden wilde met diamanten bril.

Heb geantwoord nee, een brusselse.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 22:44   #102
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Vind 150.000€ voor een kakplaats toch veel geld.

Ben vandaag naar een opendeur geweest van een bouwmarkt en heb daar de prijzen gevraagd. Toen ik vroeg achter een pot van 100.000€ vroegen ze of ik een gouden wilde met diamanten bril.

Heb geantwoord nee, een brusselse.
Ieder normaal mens vindt dat veel geld, alleen politici vinden dat blijkbaar normaal.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2007, 23:59   #103
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Ieder normaal mens vindt dat veel geld, alleen politici vinden dat blijkbaar normaal.
1000 euros voor de pot, 149.000 in hun zakken.Een beetje karikaturaal voorgesteld, maar zo gaat het toch een beetje (veel).
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 00:05   #104
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Och komaan forumspook, dit is toch echt niet representatief tegenover de buitenlandse gasten?!? En zeker niet in Brussel. We zitten in België he, niet in een Afrikaans land.
Dit is een Frans toilet. Is Frankrijk in Afrika?
Iets anders: in Brussel is de helft van de bevolking afkomstig uit noord afrika. Als ik nu écht verplicht ben om daar op openbare toiletten te gaan,heb ik liever zo een wc, dan een gewoon, waar ik dan met mijn billen op dezelfde pot moet gaan zitten als die mannen.Dit is veel hygiënischer.Je hurkt, en doet uw behoeften in het gat, zonder enig kontakt met de wc bril.Ik ben voor.
Oud 15 oktober 2007, 00:28   #105
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
Dit is een Frans toilet. Is Frankrijk in Afrika?
Iets anders: in Brussel is de helft van de bevolking afkomstig uit noord afrika. Als ik nu écht verplicht ben om daar op openbare toiletten te gaan,heb ik liever zo een wc, dan een gewoon, waar ik dan met mijn billen op dezelfde pot moet gaan zitten als die mannen.Dit is veel hygiënischer.Je hurkt, en doet uw behoeften in het gat, zonder enig kontakt met de wc bril.Ik ben voor.
Ja, vanuit Frankrijk afskomstig ofzo, maar het is er alleszins niet meer in gebruik.
En waarom hier die Brusselaars van Noordafrikaanse origine erbij halen?

Kijk, er moeten openbare toiletten zijn, voor de binnenlandse en buitenlandse toeristen, en de eigen Bruselse bevolking. En het is voor het imago van België belangrijk dat deze innovatief, hygiënisch en makkelijk bruikbaar zijn. Dus er mag daar een prijskaartje aanhangen.
De 'Franse' WC's die je aanhaalt zijn alles behalve gebruiksvriendelijk voor oude mensen. Als mevrouw met haar bontjas en Delvaux-tasje en wandelstok dáár naar het Toilet moet, dan is dat niet van de poes.
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 06:30   #106
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, vanuit Frankrijk afskomstig ofzo, maar het is er alleszins niet meer in gebruik.

Kijk, er moeten openbare toiletten zijn, voor de binnenlandse en buitenlandse toeristen, en de eigen Bruselse bevolking. En het is voor het imago van België belangrijk dat deze innovatief, hygiënisch en makkelijk bruikbaar zijn. Dus er mag daar een prijskaartje aanhangen.
De 'Franse' WC's die je aanhaalt zijn alles behalve gebruiksvriendelijk voor oude mensen. Als mevrouw met haar bontjas en Delvaux-tasje en wandelstok dáár naar het Toilet moet, dan is dat niet van de poes.
Deze zijn nog wel in gebruik en zijn nog juist het soort dat het minste beschadigd word.

En ze zijn juist wel gebruiksvriendelijk voor oude dames, deze werken immers met snelzijkers.
Oud 15 oktober 2007, 07:37   #107
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van exaerde herman Bekijk bericht
van dat stelen ben ik zeker.
Blij dat je mijn punt snapt!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 09:21   #108
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is duidelijk dat u niet veel kent over buurland Frankrijk, waar zulke gemakken natuurlijk nog op veel plaatsen in gebruik zijn. Inderdaad niet in gelegenheden waar sjieke oude dames met dure bontjassen hun met Dior geparfumeerde drollen gaan dumpen, maar dat zal mij een zorg wezen, waar die kapitalisten kakken gaan.Feit is, dat ik niet mijn belastingen moet afgeven om het die parasieten gemakkellijk te maken, en hun een aangenaam plaatsje om te scheiten moet aanbieden.
Gefortuneerde mensen kunnen zonder probleem een dure café of restaurant binnen stappen, en daar voor mijn part op een gouden troon hun behoeften gaan doen, met nog een negerke erbij om hun poepekke af te kuisen.Voor de gewoonlijke bezoekers van openbare toiletten, waaronder veel noordafrikanen, junkies, hoeren en landlopers zijn "franse " toiletten prima.Gemakkelijk te installeren, gemakkelijk te onderhouden, goedkoop, en moeilijk te vernielen.
Als u met alle geweld dure toiletten wilt voor de toeristen, bouw ze dan zelf, met uw eigen geld.Niemand houd u tegen.Nog iets: denkt u nu écht dat de toeristen speciaal naar België komen om de scheithuizen te bezoeken?Enkele homo's uitgezonderd? U hebt wel rare ideeën?! Beter zou men de wegen wat beter onderhouden, en erop toezien dat die fameuze toeristen niet ontlast worden van hun centen op de openbare weg, door onze nationale CultuurVerrijkers, ik denk dat die toeristen DAAR meer mee inzitten.Trouwens, een "frans " toilet hoeft niet vuil te zijn, en een duur toilet, waar één of andere onverlaat "Nique ta mère" op de muur geschreven heeft met zijn stront, dat geeft ook een slechte indruk. Voor u investeert in luxueuze Uitwerpselen Ontvangst Instituten van Hoge Standing, begin maar al eens met de potentiële gebruikers daarvan in het oog te houden.

Laatst gewijzigd door forumspook : 15 oktober 2007 om 09:24.
Oud 15 oktober 2007, 11:26   #109
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/alg/pag/hln_index.jsp?p_page=(l)_steden&p_cat=brussel&p_sc herm=1&p_artid=613688&wt.bron=detailArt

8 wc's voor slechts 1.2miljoen Euro, dit kan toch echt niet goedkoper volgens de Brusselse ministers.
En dan maar kankeren dat de SZ te veel kost, met dit bedrag betaald men wel even 100.000 werkloze gezinshoofden, of 200.000 alleenstaande werklozen hun werkloosheid hun maandelijks levensinkomen.

En als dit het goedkoopste model was, hoeveel kosten die andere modelen dan?

En ik denk dat de openbare wc's in andere gewesten en gemeentes wel ietsjes goedkoper zijn.
Ik kan deze beslissing alleen maar toejuichen, al komt ze véél en véél te laat. Ook blijft het probleem dat ja ook voor parken de bevoegdheden verdeeld zitten tussen Gewest en Gemeenten, en dus zullen bezoekers van Brussel voorlopig alleen in de Gewestelijke parken kunnen naar het toilet gaan. Leg dat maar eens uit aan een bus Japanners.

Enkele jaren geleden maakte de concierge van Brussel, Freddy Tielemans, bekend dat hij geen heil meer zag in het investeren in dure publieke toiletten, en dat de mensen die dringend moesten dan maar in een café of restaurant moesten gaan (mits consumptie natuurlijk). Resultaat : de afgeschermde hoekjes in de binnenstad stinken nog erger dan voorheen naar urine en uitwerpselen. Misschien dat hij door dit initiatief op andere gedachten wordt gebracht.
Oud 15 oktober 2007, 11:41   #110
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
Ik kan deze beslissing alleen maar toejuichen, al komt ze véél en véél te laat. Ook blijft het probleem dat ja ook voor parken de bevoegdheden verdeeld zitten tussen Gewest en Gemeenten, en dus zullen bezoekers van Brussel voorlopig alleen in de Gewestelijke parken kunnen naar het toilet gaan. Leg dat maar eens uit aan een bus Japanners.

Enkele jaren geleden maakte de concierge van Brussel, Freddy Tielemans, bekend dat hij geen heil meer zag in het investeren in dure publieke toiletten, en dat de mensen die dringend moesten dan maar in een café of restaurant moesten gaan (mits consumptie natuurlijk). Resultaat : de afgeschermde hoekjes in de binnenstad stinken nog erger dan voorheen naar urine en uitwerpselen. Misschien dat hij door dit initiatief op andere gedachten wordt gebracht.
zo een bus voor toeristen, die heeft zelf een toilet.Nooit een uitstapje met de bus gedaan?
En nogmaals, die openbare toiletten komen meer personen ten goede die daar andere dingen komen doen kakken & pissen.Dus zo veel geld moet daar niet tegenaan gesmeten worden.Een gat in de grond en een kraan water volstaan ruimschoots.En dan mogen ze al tevreden zijn dat we ze laten doen.

Laatst gewijzigd door forumspook : 15 oktober 2007 om 11:42.
Oud 15 oktober 2007, 11:49   #111
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jaja en het prijskaartje vind je normaal waarschijnlijk ?
Oud 15 oktober 2007, 11:52   #112
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Sporthal in Bercht koste 20 jaar geleden slechts 1.000.000€ en daar staan 10 wc in plus alles voor het beoefenen van sport en zuipbezigheden.
Oud 15 oktober 2007, 12:01   #113
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Sporthal in Bercht koste 20 jaar geleden slechts 1.000.000€ en daar staan 10 wc in plus alles voor het beoefenen van sport en zuipbezigheden.
Er zijn mischien voor sommige mensen luxe-toiletten nodig om hun "vrienden" te ontmoeten? Niet dat ik daar iets tegen heb maar dat moeten wij toch niet betalen, de installatie van hun clubhuis?

Laatst gewijzigd door forumspook : 15 oktober 2007 om 12:02.
Oud 15 oktober 2007, 12:54   #114
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

is er nu niemand die zich burgerlijke partij wil stellen voor het verspillen van openbaar geld ?
of is de case niet sterk genoeg ?
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 12:56   #115
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
is er nu niemand die zich burgerlijke partij wil stellen voor het verspillen van openbaar geld ?
of is de case niet sterk genoeg ?
Misschien een idee voor een oppositiepartij?
Oud 15 oktober 2007, 21:10   #116
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Jaja en het prijskaartje vind je normaal waarschijnlijk ?
Automatische zelfreinigende toiletten zijn duur. Het enige alternatief daarvoor zijn sanitaire installaties met personeel, zoals je in grote stations als Paris Nord en Brussel Zuid hebt. Daarbij is de installatie minder duur, maar je betaalt wel het personeel. Bij bemande installaties moet er voldoende "klandizie" zijn, anders is het een verliespost. In een stad kan je dat moeilijk verzekeren, in een station wel. Niet-zelfreinigende installaties zonder personeel worden binnen de week zo vuil dat niemand er nog op durft gaan, en trekken druggebruik en prostitutie aan. Je moet dus een keuze maken.
Oud 15 oktober 2007, 21:19   #117
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Automatische zelfreinigende toiletten zijn duur. Het enige alternatief daarvoor zijn sanitaire installaties met personeel, zoals je in grote stations als Paris Nord en Brussel Zuid hebt. Daarbij is de installatie minder duur, maar je betaalt wel het personeel. Bij bemande installaties moet er voldoende "klandizie" zijn, anders is het een verliespost. In een stad kan je dat moeilijk verzekeren, in een station wel. Niet-zelfreinigende installaties zonder personeel worden binnen de week zo vuil dat niemand er nog op durft gaan, en trekken druggebruik en prostitutie aan. Je moet dus een keuze maken.
Ja, maar zelfreinigende toiletten zullen ook druggebruik en prostitutie aantrekken aangezien er dus geen bewaking is. Dat pleit dus nog es voor gewone toiletten met WC-dames erbij.
Oud 15 oktober 2007, 21:22   #118
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar zelfreinigende toiletten zullen ook druggebruik en prostitutie aantrekken aangezien er dus geen bewaking is. Dat pleit dus nog es voor gewone toiletten met WC-dames erbij.
Met dan ineens een politiekantoor erbij om de WC-dames tegen overvallen te beschermen.

Of zullen het de WC-dames zijn die dat de druggebruikers en de hoeren gaan wegjagen?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2007, 21:31   #119
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Met dan ineens een politiekantoor erbij om de WC-dames tegen overvallen te beschermen.

Of zullen het de WC-dames zijn die dat de druggebruikers en de hoeren gaan wegjagen?
Druggebruikers blijven zelfs niet weg van de ziekenhuizen in het midden van Antwerpen, waar de politie regelmatig in en uit wandeld en regelmatig rond rijd.

Dus of deze wc nu zelf reinigend zijn of wekelijks door iemand worden gereinigd maakt niet veel uit.

Trouwens als ik snel reken kost een gewoon toilet zo'n 1500€, maal 8 is 12.000€ en schiet er nog 1.188.000€ over om iemand ze dagelijks te laten reinigen. met een kost van 25.000€ per jaar om deze te betalen, is dit een werkloze minder voor meer dan 45 jaar.

Brussel smijt het geld niet alleen over de balk, maar houd zijn eigen mensen ook nog eens aan den dop.
Oud 15 oktober 2007, 21:38   #120
Den Ardennees

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht

ah kom, het is gewoon belangrijk dat er IEMAND is. Vandalisme edm gebeuren alleen als niemand 't ziet, zet daar zelfs een gehandicapte en je zal geen vandalisme zien.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be