Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 18:40   #301
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Gescheten de VU dus.

Alweer: ik snap niet wat jij hier probeert te schrijven. Maar het ligt aan mij! AAN MIJ!
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 18:41   #302
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zoals ik eerder zei: Leterme en Verhofstadt, twee pijpen van dezelfde Belgische broek. Ze kwamen allebei aan de macht door zich een Vlaams imago aan te meten, maar eens aan de macht waren het meteen weer dezelfde belgicistische Coburgkontenkruipers als al hun illustere voorgangers.

Gisteren Martens ook de geFlipte zien verdedigen? Ze willen hem begot een kindermeid geven om hem toch maar veilig op te troon te krijgen! Na jarenlange 'opleiding' tot Belgische oppergaai ontbreekt het de ezel nu eenmaal nog altijd aan hersens om zich niet om de haverklap aan dezelfde steen te stoten.

Leterme is nog niet eens aan de macht, jij genie!
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 18:42   #303
Trajanu$
Banneling

Standaard

Moet ik verder gaan of volstaat het zo wel?
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 18:47   #304
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
Wat iedereen hier zo op BDW zit te kakken, begrijp ik echt niet. Wat willen jullie eigenlijk, iemand die gewoon de onderhandelingen opblaast en dan een onafhankelijk vlaanderen afroept met als mogelijke consequentie dat brussel de verkeerde kant kiest en vlaanderen een van haar grootste troeven kwijt is?

Hopelijk is De Wever ZO dom niet.
Nee, hij is zo slim om dezelfde taktiek te gebruiken als de voorbije 177 jaar, namelijk de taktiek van geven en toegeven, de taktiek die ons Brussel deed verliezen, en de taktiek die ons nu ook het gelag zal doen betalen.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 18:49   #305
Trajanu$
Banneling

Standaard

Dat er voor en nadelen zijn aan die taktiek betekent niet dat een andere taktiek beter is.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 18:50   #306
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Neen, ik vertrek van de hypothese dat Bart de Wever wordt vereenzelvigd met de N-VA en dat alle flaters die BDW nu begaat op het hoofd van de N-VA terecht zullen komen.
Deze situatie kan van vandaag op morgen veranderen. Stel nu dat BDW bepaalde toegevingen goedkeurt, die niet door het congres geraken. Dan moet hij een stap opzij zetten. Denk je nu werkelijk dat de kiezer dit zou afkeuren? Het zou eerder het tegengestelde zijn.
Citaat:
De N-VA stond er al niet zo best voor maar door de kaarsrechte houding van BDW tot nu toe heeft deze partij de laatste maanden respect teruggewonnen. Als hij het nu verpest moet de N-VA wel heel stevig ingrijpen om te voorkomen dat ze in het verdwijnputje terechtkomt.
Dat is wel correct.
robert t is offline  
Oud 15 oktober 2007, 18:56   #307
Trajanu$
Banneling

Standaard

Wat ik ook niet begrijp hoe jullie kunnen blijven speculeren over hoe wanneer en waarom de NVA precies wel of niet politiek zelfmoord pleegt.

Dat kunnen jullie ten eerste niet weten, en konden jullie het ten tweede wel weten, dan zou de NVA zo niet handelen.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 18:58   #308
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat er voor en nadelen zijn aan die taktiek betekent niet dat een andere taktiek beter is.
Natuurlijk is de andere taktiek beter. En wat Brussel betreft: na een paar maanden zal die stad komen sméken om onderdeel van Vlaanderen te worden.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:01   #309
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
1) Natuurlijk is de andere taktiek beter.

2) En wat Brussel betreft: na een paar maanden zal die stad komen sméken om onderdeel van Vlaanderen te worden.

En kun je daar ook nog argumenten voor geven? Of had je zonet een lucide moment dat nu over is?

Laatst gewijzigd door Trajanu$ : 15 oktober 2007 om 19:02.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:10   #310
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En kun je daar ook nog argumenten voor geven? Of had je zonet een lucide moment dat nu over is?
1) Uw taktiek, die al 177 jaar gebruikt wordt, is slecht, dat bewijst de geschiedenis. Telkens de Vlamingen een "verworvendheid" krijgen, is dat tegen zo'n hoge prijs dat diezelfde prijs leidt tot nieuwe communautaire discussies. Mijn taktiek, die nog nooit gebruikt is, is goed. Wanneer we op een legitieme wijze de onafhankelijkheid van Vlaanderen eenzijdig uitroepen, hebben we meteen ons doel bereikt, zonder omwegen (omwegen die eigenlijk doodlopende straatjes zijn, precies alsof we met de Walen kunnen onderhandelen over een splitsing ).

2) Zonder de geldstromen uit Vlaanderen en de Vlaamse arbeidskrachten hervalt Brussel tot een mager provinciestadje. Ze hebben niet eens een luchthaven. Wanneer ze de keuze hebben tussen een verarmde enclave omringd door Vlaanderen, of de welvarende hoofdstad van datzelfde Vlaanderen (met rechten voor de Franstaligen), dan is die keuze snel gemaakt.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:13   #311
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1) Uw taktiek, die al 177 jaar gebruikt wordt, is slecht, dat bewijst de geschiedenis. Telkens de Vlamingen een "verworvendheid" krijgen, is dat tegen zo'n hoge prijs dat diezelfde prijs leidt tot nieuwe communautaire discussies. Mijn taktiek, die nog nooit gebruikt is, is goed. Wanneer we op een legitieme wijze de onafhankelijkheid van Vlaanderen eenzijdig uitroepen, hebben we meteen ons doel bereikt, zonder omwegen (omwegen die eigenlijk doodlopende straatjes zijn, precies alsof we met de Walen kunnen onderhandelen over een splitsing ).

2) Zonder de geldstromen uit Vlaanderen en de Vlaamse arbeidskrachten hervalt Brussel tot een mager provinciestadje. Ze hebben niet eens een luchthaven. Wanneer ze de keuze hebben tussen een verarmde enclave omringd door Vlaanderen, of de welvarende hoofdstad van datzelfde Vlaanderen (met rechten voor de Franstaligen), dan is die keuze snel gemaakt.
En natuurlijk zal Trajanu$, de man van de argumenten dit met zeker zo'n goede argumenten ontkrachten... Of niet?
Jeronimo is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:29   #312
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

aangezien dat gezeik hier maar blijft duren:

http://www.politics.be/persmededelingen/16223/

Citaat:
N-VA: N-VA niet bereid prijs te betalen voor uitvoeren arrest Grondwettelijk Hof

(15/10/2007) De N-VA heeft steeds benadrukt dat voor het splitsen van Brussel-Halle-Vilvoorde geen prijs kan betaald worden. Aan dit standpunt is niets gewijzigd. De splitsing van het kies- en gerechtelijk arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde is immers niet meer dan een correcte invulling van de grondwettelijke indeling van dit land in gewesten en gemeenschappen. Daarvoor dient Vlaanderen geen prijs te betalen. Daarom ook herhaalt de N-VA zonder aarzeling dat ze niet toetreedt tot een federale regering zonder dat deze splitsing is geregeld.

De onderhandelingen die nu starten, zijn cruciaal. Ze betekenen een laatste kans om inzake BHV goedschiks tot een regeling te komen. Alle onderhandelaars doen er goed aan dit te beseffen. De parlementaire behandeling van de Vlaamse voorstellen tot splitsing loopt immers voort. Deze behandeling eindigt logischerwijze in een stemming.

Dit duidelijke standpunt neemt niet weg dat de N-VA aanvaardt dat er in het globale regeerakkoord gerust een lepel suiker kan zitten om de zure smaak van de splitsing voor de Franstaligen te verzachten. Een lepel suiker is echter niet meer dan wat zoetstof om een bittere pil wat gemakkelijker door te slikken. Het is zeker geen prijs.
Pelgrim is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:33   #313
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
aangezien dat gezeik hier maar blijft duren:

http://www.politics.be/persmededelingen/16223/
Ik wacht nog even af en bekijk wat die lepel suiker zou moeten worden. Het zou alleszins helpen om meer informatie te hebben dan diegene die we nu hebben. Bart De Wever weet dat hij politiek dood is als hij een VU-ke doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:40   #314
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Maar komaan zeg wordt eens wakker... Dit is het enige dat kon en ging gebeuren. Trouwens helemaal geen verraad er komt een splitsing en een staatshervorming. Niet zo extreem als beloofd maar daar werd al op gewezen dat dat onmogelijk was dusja...
Het kon indien je de franstaligen de rand van de afgrond liet zien. De CD&v wil dat niet doen. Indien zij dat niet wouden doen, dan moesten zij die beloftes ook niet doen. Het toch doen was totaal onverantwoordelijk. Er zijn grenzen aan het politiek cynisme. Denk jij nu echt dat dit geen sporen zal achterlaten? Dat de mensen dit gewoon zullen vergeten?

En Largo : er komt hoogstens een soort splitsing met een berg suiker voor de kinderen van de andere kant die nooit enige moeite doen om België overeind te houden (blijkbaar schrijft de grondwet voor dat alleen Vlamingen de plicht hebben om de boel aan elkaar te houden maar dit terzijde) en natuurlijk komt er geen staatshervorming. Ik ben een ex-CVP kiezer en ik zie heel duidelijk de bocht aankomen. Die partij heeft het al zo vaak gedaan en steeds op dezelfde manier, of hoe dacht je dat ze van de absolute meerderheid naar 25% gezakt zijn?

Het stoort me niet persoonlijk hoor, de CVP heeft mij jaren geleden van mijn laatste illusies bevrijdt. Ik verwacht niets van een partij.

Wat mij stoort is dat de bocht/verraad niets oplost. De problemen die er zijn, die blijven en worden erger. De bevolking die wordt jaar na jaar cynischer. Met LDD en VB hebben we nu bijna 30% Vlamingen die de brui geven aan de fatsoenlijke politiek. In die context van verzuring en wantrouwigheid, na 8 jaar paarse spin en marketing, komt de CD&V af met een programma die de mensen weet te overtuigen maar het was maar om te lachen. Vinden die mensen het leuk om zo met de kiezer zijn voeten te spelen? Sorry maar hun geklungel daar heb ik geen woorden voor, ze lijken wel Duitse politici van de Weimar republiek die tacticsche spelletjes blijven spelen terwijl de afgrond lonkt. Het gevaar voor ons land is natuurlijk niet dat er zich een nieuwe Hitler aandient, maar dat de communautaire spanningen zo hoog oplopen dat het op geweld uitdraait. Of dat de federale staat vastroest en onze rijkdom in snel tempo wordt vernietigd.

Als ik, een franstalige die 10 jaar geleden nog 100% voor België gewonnen was, mij zo kan ergeren aan die onozelaars, hoe moeten die 800.000 sukkelaars zich nu voelen denk je? En vind jij dat dan de moeite waard? Vlaanderen blijvend verzieken en verzuren om NOG een keer de Belgische kar uit het slop te duwen terwijl de franstaligen er lachend naar zitten kijken?
Kaal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:42   #315
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dit duidelijke standpunt neemt niet weg dat de N-VA aanvaardt dat er in het globale regeerakkoord gerust een lepel suiker kan zitten om de zure smaak van de splitsing voor de Franstaligen te verzachten. Een lepel suiker is echter niet meer dan wat zoetstof om een bittere pil wat gemakkelijker door te slikken. Het is zeker geen prijs.
Waarom is dat geen prijs? Het is toch een compensatie voor de Franstaligen om de splitsing te accepteren? Dat is niets meer, maar ook niets minder dan een prijs. Het feit dat Bart Dewever daar een andere term voor gebruikt, verandert daar niets aan.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:46   #316
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik roep elke Vlaams-nationalist op om zijn mening te laten blijken aan het adres van Bart Dewever: [email protected].
Hier:

http://splitsbartdewevernu.blogspot.com/

http://redir.fr/gjju

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2007 om 19:49.
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:48   #317
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De N-VA heeft steeds benadrukt dat voor het splitsen van Brussel-Halle-Vilvoorde een prijs betaald zal worden die voorlopig de codenaam SUIKER meekrijgt.
Ik weet het het is kinderachtig. Maar ik kon het niet laten
Kaal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:51   #318
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Ik weet het het is kinderachtig. Maar ik kon het niet laten
is de NVA geraffineerd?
(ik kon 't ook niet laten)

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 oktober 2007 om 19:52.
filosoof is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:56   #319
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
is de NVA geraffineerd?
(ik kon 't ook niet laten)
Het wordt dus cassonade ! Bruine suiker met grove korrels die de tanden doen knarsen.
Kaal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 19:58   #320
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik wacht nog even af en bekijk wat die lepel suiker zou moeten worden.
inderdaad ja, daarom snap ik niet waarom er nu zo hysterisch gedaan wordt.

Citaat:
Bart De Wever weet dat hij politiek dood is als hij een VU-ke doet.
inderdaad ja, De Wever weet dat goed genoeg, daarom dat ik ook niet geloof dat hij zomaar plat op de buik zal gaan.
Pelgrim is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be