Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

Discussietools
Oud 15 oktober 2007, 19:59   #321
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

waarom zit ik eigenlijk de n-va te verdedigen? Ik stem niet eens op die partij?
Oud 15 oktober 2007, 20:01   #322
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
waarom zit ik eigenlijk de n-va te verdedigen? Ik stem niet eens op die partij?
Dat vraag ik me ook sterk af.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:01   #323
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
inderdaad ja, daarom snap ik niet waarom er nu zo hysterisch gedaan wordt.
Uit schrik dat hij het toch zou doen. Dat is toch evident?
Kaal is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:08   #324
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

�*ls hij het doet mag je van mij gerust hysterisch worden. Ik ga dan wel andere dingen doen, zoals gratis V-SB lidkaarten uitdelen aan de misnoegde N-VA'ers of zoiets
Oud 15 oktober 2007, 20:13   #325
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
�*ls hij het doet mag je van mij gerust hysterisch worden. Ik ga dan wel andere dingen doen, zoals gratis V-SB lidkaarten uitdelen aan de misnoegde N-VA'ers of zoiets
Er is op dit moment wel degelijk reden tot 'hysterie'. Ten eerste is hij wél bereid een prijs te betalen, maar geeft hij dat gewoon een andere naam ("suiker"), ten tweede, en dat wordt vaak vergeten, heeft hij rechtuit gezegd dat hij voorstander is van de vertraging van de procedure in de parlementscommissie. Ten eerste is dat natuurlijk ronduit ondemocratisch, ten tweede is dat allesbehalve 'onverwijld', en ten derde: waarom is die vertraging nodig, als de splitsing toch sowieso "zonder prijs" gaat uitgevoerd worden? De Franstaligen gaan toch "geen tegemoetkoming" krijgen, waarom dan niet meteen de korte pijn?

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 15 oktober 2007 om 20:14.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:14   #326
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Wie had het ook weer over intellectuele eerlijkheid?
Nochtans... Wie het een ander verwijt in "de federale logica" te redeneren en hem op basis daarvan als leugenachtig te kwalificeren, moet consequent zijn en dan ook maar volledig de revolutionaire toer opgaan. En daar mogen best hooivorken en pikdorsen bij horen, we zijn tenslotte in Vlaanderen.
zorroaster is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:15   #327
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Nochtans... Wie het een ander verwijt in "de federale logica" te redeneren en hem op basis daarvan als leugenachtig te kwalificeren, moet consequent zijn en dan ook maar volledig de revolutionaire toer opgaan. En daar mogen best hooivorken en pikdorsen bij horen, we zijn tenslotte in Vlaanderen.
Revolutionair is niet noodzakelijk gelijk aan gewelddadig, dat is wat ik bedoelde. Men kan de "federale logica" ook op een democratische manier doorbreken, namelijk door de meerderheid van de Vlamingen uit te spelen en, indien nodig, eenzijdig de onafhankelijkheid uit te roepen.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:19   #328
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Uw taktiek, die al 177 jaar gebruikt wordt, is slecht, dat bewijst de geschiedenis. Telkens de Vlamingen een "verworvendheid" krijgen, is dat tegen zo'n hoge prijs dat diezelfde prijs leidt tot nieuwe communautaire discussies. Mijn taktiek, die nog nooit gebruikt is, is goed. Wanneer we op een legitieme wijze de onafhankelijkheid van Vlaanderen eenzijdig uitroepen, hebben we meteen ons doel bereikt, zonder omwegen (omwegen die eigenlijk doodlopende straatjes zijn, precies alsof we met de Walen kunnen onderhandelen over een splitsing ).

2) Zonder de geldstromen uit Vlaanderen en de Vlaamse arbeidskrachten hervalt Brussel tot een mager provinciestadje. Ze hebben niet eens een luchthaven. Wanneer ze de keuze hebben tussen een verarmde enclave omringd door Vlaanderen, of de welvarende hoofdstad van datzelfde Vlaanderen (met rechten voor de Franstaligen), dan is die keuze snel gemaakt.

1) Uw redenering gaat voorbij aan het feit dat het niet zeker is dat een meerderheid van de vlamingen een onafhankelijk vlaanderen wil. Nogal moeilijk om dan een onafhankelijk vlaanderen uit te roepen.

2) Ge hebt een polico economische thesis geschreven hierover? Het is nl. denkbaar dat Brussel een soort DC in europa wordt. Niets belet dat Vlamingen nog steeds in Brussel gaan werken. En Zaventem is heus niet zo ver, Brussel heeft niet eens een eigen luchthaven binnen de stad nodig om werkzaam te blijven als zakencentrum.

Ik wacht op een nieuwe poging van u.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:26   #329
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Revolutionair is niet noodzakelijk gelijk aan gewelddadig, dat is wat ik bedoelde. Men kan de "federale logica" ook op een democratische manier doorbreken, namelijk door de meerderheid van de Vlamingen uit te spelen en, indien nodig, eenzijdig de onafhankelijkheid uit te roepen.
Ik stel revolutionair ook niet gelijk aan gewelddadig: Wie stelt dat zijn politieke ideologie alleen maar kan gerealiseerd worden door consequent buiten de politieke logica te gaan staan en iedereen te verwerpen die dat wel doet, is een revolutionair.
zorroaster is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:29   #330
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
En natuurlijk zal Trajanu$, de man van de argumenten dit met zeker zo'n goede argumenten ontkrachten... Of niet?

Aub. Tijd voor u om eens een bijdrage te leveren. Of vallen mijn argumenten niet te ontkrachten?
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 20:43   #331
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$ Bekijk bericht
1) Uw redenering gaat voorbij aan het feit dat het niet zeker is dat een meerderheid van de vlamingen een onafhankelijk vlaanderen wil. Nogal moeilijk om dan een onafhankelijk vlaanderen uit te roepen.
Op de manier zoals we nu bezig zijn, gaat het zeker niet lukken. Nogmaals, denkt u nu werkelijk dat de Walen na onderhandelingen vrijwillig gaan instemmen met een splitsing van België (want dat is toch het einddoel, mag ik hopen)? Daar tegenover geloof ik dat een meerderheid der Vlamingen wel degelijk voor de splitsing zal kiezen na een lange crisisperiode die zal ontstaan wanneer we BHV eenzijdig splitsen en de Vlaamse regering autonoom zullen laten functioneren.

Citaat:
2) Ge hebt een polico economische thesis geschreven hierover? Het is nl. denkbaar dat Brussel een soort DC in europa wordt. Niets belet dat Vlamingen nog steeds in Brussel gaan werken. En Zaventem is heus niet zo ver, Brussel heeft niet eens een eigen luchthaven binnen de stad nodig om werkzaam te blijven als zakencentrum.
Ik vind het bijzonder vreemd dat men steeds de vergelijking maakt met Washington DC. Die stad is namelijk niet onafhankelijk van de rest van de VS. Brussel zal dat wel zijn. Ik zie niet in waarom Europa miljarden zal pompen in die stad. Men zal eerder eieren voor zijn geld kiezen en de hoofdstad verplaatsten naar bv. Den Haag of Straatsburg, steden die wél op eigen benen kunnen staan.
Over de Vlamingen die in Brussel gaan werken: bij een splitsing zal het economische zwaartepunt voorgoed naar Antwerpen verplaatsen, wat een verschuiving van arbeidskrachten zal inhouden. Bovendien zal Brussel geen Federale regeringsinstanties meer bezitten, evenmin als Vlaamse (die naar de nieuwe Vlaamse hoofdstad zullen verkassen).
Over Zaventem: niets houdt ons tegen om een tolpolitiek te voeren aan de Brusselse grenzen. U mag mij trouwens een voorbeeld geven van een functionerend land zonder luchthaven.

Citaat:
Ik wacht op een nieuwe poging van u.
Ik vind het jammer dat u de regimeslaaftoer opgaat, ik dacht dat u een rechtlijnige volksnationalistische rebelse Vlaming was. Blijkbaar niet. Jammer, maar helaas.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:16   #332
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Op de manier zoals we nu bezig zijn, gaat het zeker niet lukken. Nogmaals, denkt u nu werkelijk dat de Walen na onderhandelingen vrijwillig gaan instemmen met een splitsing van België (want dat is toch het einddoel, mag ik hopen)? Daar tegenover geloof ik dat een meerderheid der Vlamingen wel degelijk voor de splitsing zal kiezen na een lange crisisperiode die zal ontstaan wanneer we BHV eenzijdig splitsen en de Vlaamse regering autonoom zullen laten functioneren.
Op de manier waarop we nu bezig zijn wordt België een federaal land, met steeds meer bevoegdheden voor Vlaanderen. Je kunt zeggen dat dit een traag en duur proces is. En je kunt zeggen dat het niet ver genoeg gaat. Maar dat zijn persoonlijke meningen.

De strategie van een welgekende racistische partij, waarvan de top enige tijd geleden nog in hoogst eige persoon een nogal negatief geconoteerde groet ging brengen aan SS gedenkstenen en graven en parken in België, die een strategie voeren van zichzelf zodanig onredelijk op te stellen dat niemand nog naar ze wil luisteren, die strategie kan bezwaarlijk succesvoller genoemd worden. Maar dat is ook slechts een mening natuurlijk.

Citaat:
Ik vind het bijzonder vreemd dat men steeds de vergelijking maakt met Washington DC. Die stad is namelijk niet onafhankelijk van de rest van de VS. Brussel zal dat wel zijn. Ik zie niet in waarom Europa miljarden zal pompen in die stad. Men zal eerder eieren voor zijn geld kiezen en de hoofdstad verplaatsten naar bv. Den Haag of Straatsburg, steden die wél op eigen benen kunnen staan.
Het voordeel van Brussel zou dan wel zijn dat Europa volledig kan bepalen hoe het de stad inricht. Lekker veel macht voor de bureaucraten in Brussel. Een eigen belastingsstelsel maakt dat het geheel helemaal niet zo duur is en zelfs zelfbedruipend kan zijn. Denk je dat dit niet de natte droom is van elke bureaucraat?

Citaat:
Over Zaventem: niets houdt ons tegen om een tolpolitiek te voeren aan de Brusselse grenzen. U mag mij trouwens een voorbeeld geven van een functionerend land zonder luchthaven.
Vanalles houdt een tolpolitiek tegen. Om maar iets te zeggen: de Europese akkoorden die een tolpolitiek tegenhouden, bij voorbeeld.

Citaat:
Ik vind het jammer dat u de regimeslaaftoer opgaat, ik dacht dat u een rechtlijnige volksnationalistische rebelse Vlaming was. Blijkbaar niet. Jammer, maar helaas.
Ik ben geen regimeslaaf, wat dat ook voro u moge inhouden. Ik ben voor meer Vlaanderen. Ik ben zelfs te vinden voor een Dietsland. Waar ik echter niet voor te vinden ben, is voor het verliezen van Brussel. En ik doe niet mee aan gokken. Gokken is voor losers. Ik wil dus niet gokken over Brussel. Ik vind dat we stap voor stap moeten gaan. Nu is het tijd om een confederaal model na te streven en Brussel als Gewest af te schaffen.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:18   #333
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanu$
Meerderheid of minderheid, het doet niet terzake. U gaat voorbij aan het feit dat het Vlaamse volk recht heeft op zelfbeschikking. Of er nu Vlamingen zijn die dat goed of slecht vinden heeft er in het geheel hoegenaamd niets mee te maken.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:24   #334
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Meerderheid of minderheid, het doet niet terzake. U gaat voorbij aan het feit dat het Vlaamse volk recht heeft op zelfbeschikking. Of er nu Vlamingen zijn die dat goed of slecht vinden heeft er in het geheel hoegenaamd niets mee te maken.

democratie. al van gehoord?
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:34   #335
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Op de manier waarop we nu bezig zijn wordt België een federaal land, met steeds meer bevoegdheden voor Vlaanderen. Je kunt zeggen dat dit een traag en duur proces is. En je kunt zeggen dat het niet ver genoeg gaat. Maar dat zijn persoonlijke meningen.
België is reeds een federaal land, en zal op deze manier noo�*t gesplitst geraken. We gaan misschien nog enkele minieme bevoegdheden krijgen, maar van zodra het over cruciale zaken gaat (bv. sociale zekerheid) zullen de Walen zeker en vast op de rem gaan staan. Als u iets anders gelooft, bent u redelijk naïef.

Nogmaals, vindt u dat (1) Vlaamse onafhankelijkheid het einddoel moet zijn, en dat dit (2) te bereiken is door te 'onderhandelen' met de Walen? Graag een direct antwoord.

Citaat:
De strategie van een welgekende racistische partij, waarvan de top enige tijd geleden nog in hoogst eige persoon een nogal negatief geconoteerde groet ging brengen aan SS gedenkstenen en graven en parken in België, die een strategie voeren van zichzelf zodanig onredelijk op te stellen dat niemand nog naar ze wil luisteren, die strategie kan bezwaarlijk succesvoller genoemd worden. Maar dat is ook slechts een mening natuurlijk.
Ik weet niet waarom, maar uw taalgebruik komt bij mij verdacht links over. Verdacht.

Ik ben trouwens niet degene met een foto van een SS-concentratiekampleider als avatar.

Citaat:
Het voordeel van Brussel zou dan wel zijn dat Europa volledig kan bepalen hoe het de stad inricht. Lekker veel macht voor de bureaucraten in Brussel. Een eigen belastingsstelsel maakt dat het geheel helemaal niet zo duur is en zelfs zelfbedruipend kan zijn. Denk je dat dit niet de natte droom is van elke bureaucraat?
Brussel zelfbedruipend, laat me niet lachen. Het zal maar een kwestie van tijd zijn voor de allochtoonse bevolking massaal gaat protesteren tegen een "eigen belastingsstelsel", wat zal leiden tot de afbouw van hun werkloosheidsuitkeringen. Twintig percent werklozen, zegt u dat iets? Nee, Europa zal mogen afdokken, en flink ook.

Citaat:
Vanalles houdt een tolpolitiek tegen. Om maar iets te zeggen: de Europese akkoorden die een tolpolitiek tegenhouden, bij voorbeeld.
Vandaar dat er vandaag in Nederland serieus nagedacht wordt om een wegenvignet in de Benelux te installeren.

Citaat:
Ik ben geen regimeslaaf, wat dat ook voro u moge inhouden. Ik ben voor meer Vlaanderen. Ik ben zelfs te vinden voor een Dietsland. Waar ik echter niet voor te vinden ben, is voor het verliezen van Brussel. En ik doe niet mee aan gokken. Gokken is voor losers. Ik wil dus niet gokken over Brussel. Ik vind dat we stap voor stap moeten gaan. Nu is het tijd om een confederaal model na te streven en Brussel als Gewest af te schaffen.
Brussel als gewest afschaffen? Kom eens van uw eiland af. In dit land leven er nog steeds Walen, remember. Die gaan daar noo�*t over onderhandelen. Nooit. Maar enfin, veel geluk toegewenst met uw regimepartijtje, welk het ook mag zijn.

U valt me serieus tegen. Straks ga ik nog vermoeden dat Raf of Pietje uw account hebben gekraakt.

Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 15 oktober 2007 om 21:35.
Herr Oberst is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:39   #336
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
democratie. al van gehoord?
U bedoelt dat fundamentele rechten kunnen weggestemt worden in een democratie?

Het recht op zelfbeschikking wordt niet teniet gedaan omdat u er tegen bent, ook niet als u daar een meerderheid voor vindt. Het is het ganse volk dat recht heeft op zelfbeschikking, daar gaan individuele stemmen niets aan veranderen.

Verschaeve
HAMC is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:47   #337
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
of op VB stemmen

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:50   #338
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
België is reeds een federaal land, en zal op deze manier noo�*t gesplitst geraken. We gaan misschien nog enkele minieme bevoegdheden krijgen, maar van zodra het over cruciale zaken gaat (bv. sociale zekerheid) zullen de Walen zeker en vast op de rem gaan staan. Als u iets anders gelooft, bent u redelijk naïef.

Nogmaals, vindt u dat (1) Vlaamse onafhankelijkheid het einddoel moet zijn, en dat dit (2) te bereiken is door te 'onderhandelen' met de Walen? Graag een direct antwoord.

(1) Vlaamse onafhankelijk is mijn einddoel. In welke vorm dit moet, daarin verschillen we ongetwijfeld van mening. Ik ben er niet van overtuigd dat dit enkel in een eigen land kan en dus moet

(2) Ja.

Citaat:
Ik weet niet waarom, maar uw taalgebruik komt bij mij verdacht links over. Verdacht.

Ik denk niet dat ik iemand hier verantwoording schuldig ben omtrent mijn al dan niet rechtse geaardheid. Ook niet de so called rechtervleugel van dit forum.

Citaat:
Ik ben trouwens niet degene met een foto van een SS-concentratiekampleider als avatar.

Your point being?

Citaat:
Brussel zelfbedruipend, laat me niet lachen. Het zal maar een kwestie van tijd zijn voor de allochtoonse bevolking massaal gaat protesteren tegen een "eigen belastingsstelsel", wat zal leiden tot de afbouw van hun werkloosheidsuitkeringen. Twintig percent werklozen, zegt u dat iets? Nee, Europa zal mogen afdokken, en flink ook.
DC heeft ook een eigen belastingssysteem. En nog een hoog ook.
Maar dat is irrelevant, zelfs al zou het veel geld kosten denk ik nog dat er gekken genoeg zijn die zwichten voor de macht van een eigen stad te kunnen beheren. Bureaucraten zijn er overal. Ook in Europa.

Citaat:
Vandaar dat er vandaag in Nederland serieus nagedacht wordt om een wegenvignet in de Benelux te installeren.
Een wegenvignet is geen tolsysteem. En een wegenvignet is ook geen schending van de 4 vrijheden waarop de EU, en meer in het bijzonder haar geïntegreerde markt, gebaseerd is.
Hoe zou uw tolsysteem er trouwens uitzien? Iedereen die Vlaanderen verlaat richting Brussel moet een tol betalen of zo? Dat is gewoon lachwekkend. Niemand heeft daar voordeel aan.

Citaat:
Brussel als gewest afschaffen? Kom eens van uw eiland af. In dit land leven er nog steeds Walen, remember. Die gaan daar noo�*t over onderhandelen. Nooit. Maar enfin, veel geluk toegewenst met uw regimepartijtje, welk het ook mag zijn.
Ik zie het dan ook meer als een proces. Een proces ter afbrokkeling van Vlaanderen. Snel als het kan, traag als het moet. Brussel verliezen zou in elk geval een ramp zijn voor Vlaanderen.

Citaat:
U valt me serieus tegen. Straks ga ik nog vermoeden dat Raf of Pietje uw account hebben gekraakt.
Ik ben hier niet om vrienden te maken. Dan ging ik wel op café.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:53   #339
Trajanu$
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
U bedoelt dat fundamentele rechten kunnen weggestemt worden in een democratie?

Het recht op zelfbeschikking wordt niet teniet gedaan omdat u er tegen bent, ook niet als u daar een meerderheid voor vindt. Het is het ganse volk dat recht heeft op zelfbeschikking, daar gaan individuele stemmen niets aan veranderen.

Ik woonde onlangs een lezing bij van een van de beroemdste proffen in constitutioneel recht. Hij is momenteel prof aan de Brown University. Voor de leken onder ons, dat is ivy league.

Interessant was zijn omschrijving van democratie. Democratie gaat niet over wat de meerderheid beslist, het gaat wel over rechten voor minderheden.

Wat ik dus niet bedoel is dat rechten kunnen weggestemD worden in een democratie. En wat ik dus nog minder bedoel is dat ik denk dat "het volk" beter weet dan ikzelf wat ik wil. Ik kan mijn eigen mening wel zelf vertolken, dank u.

Toch bedankt voor uw repliek. Het zegt veel over u.

Laatst gewijzigd door Trajanu$ : 15 oktober 2007 om 21:54.
Trajanu$ is offline  
Oud 15 oktober 2007, 21:55   #340
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik dus niet bedoel is dat rechten kunnen weggestemD worden in een democratie. En wat ik dus nog minder bedoel is dat ik denk dat "het volk" beter weet dan ikzelf wat ik wil. Ik kan mijn eigen mening wel zelf vertolken, dank u.
idd, een totalitair regime is de doodsteek voor het individu

http://www.indiancountrytoday.com/
the outlaw torn is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be