![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
Discussietools |
![]() |
#321 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() waarom zit ik eigenlijk de n-va te verdedigen? Ik stem niet eens op die partij?
![]() |
#322 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() �*ls hij het doet mag je van mij gerust hysterisch worden. Ik ga dan wel andere dingen doen, zoals gratis V-SB lidkaarten uitdelen aan de misnoegde N-VA'ers of zoiets
![]()
![]() |
#325 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er is op dit moment wel degelijk reden tot 'hysterie'. Ten eerste is hij wél bereid een prijs te betalen, maar geeft hij dat gewoon een andere naam ("suiker"), ten tweede, en dat wordt vaak vergeten, heeft hij rechtuit gezegd dat hij voorstander is van de vertraging van de procedure in de parlementscommissie. Ten eerste is dat natuurlijk ronduit ondemocratisch, ten tweede is dat allesbehalve 'onverwijld', en ten derde: waarom is die vertraging nodig, als de splitsing toch sowieso "zonder prijs" gaat uitgevoerd worden? De Franstaligen gaan toch "geen tegemoetkoming" krijgen, waarom dan niet meteen de korte pijn?
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 15 oktober 2007 om 20:14. |
![]() |
![]() |
#326 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Nochtans... Wie het een ander verwijt in "de federale logica" te redeneren en hem op basis daarvan als leugenachtig te kwalificeren, moet consequent zijn en dan ook maar volledig de revolutionaire toer opgaan. En daar mogen best hooivorken en pikdorsen bij horen, we zijn tenslotte in Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
#327 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#328 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1) Uw redenering gaat voorbij aan het feit dat het niet zeker is dat een meerderheid van de vlamingen een onafhankelijk vlaanderen wil. Nogal moeilijk om dan een onafhankelijk vlaanderen uit te roepen. 2) Ge hebt een polico economische thesis geschreven hierover? Het is nl. denkbaar dat Brussel een soort DC in europa wordt. Niets belet dat Vlamingen nog steeds in Brussel gaan werken. En Zaventem is heus niet zo ver, Brussel heeft niet eens een eigen luchthaven binnen de stad nodig om werkzaam te blijven als zakencentrum. Ik wacht op een nieuwe poging van u. |
|
![]() |
![]() |
#329 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#330 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over de Vlamingen die in Brussel gaan werken: bij een splitsing zal het economische zwaartepunt voorgoed naar Antwerpen verplaatsen, wat een verschuiving van arbeidskrachten zal inhouden. Bovendien zal Brussel geen Federale regeringsinstanties meer bezitten, evenmin als Vlaamse (die naar de nieuwe Vlaamse hoofdstad zullen verkassen). Over Zaventem: niets houdt ons tegen om een tolpolitiek te voeren aan de Brusselse grenzen. U mag mij trouwens een voorbeeld geven van een functionerend land zonder luchthaven. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#332 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De strategie van een welgekende racistische partij, waarvan de top enige tijd geleden nog in hoogst eige persoon een nogal negatief geconoteerde groet ging brengen aan SS gedenkstenen en graven en parken in België, die een strategie voeren van zichzelf zodanig onredelijk op te stellen dat niemand nog naar ze wil luisteren, die strategie kan bezwaarlijk succesvoller genoemd worden. Maar dat is ook slechts een mening natuurlijk. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#333 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#334 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
democratie. al van gehoord? |
|
![]() |
![]() |
#335 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nogmaals, vindt u dat (1) Vlaamse onafhankelijkheid het einddoel moet zijn, en dat dit (2) te bereiken is door te 'onderhandelen' met de Walen? Graag een direct antwoord. Citaat:
Ik ben trouwens niet degene met een foto van een SS-concentratiekampleider als avatar. Citaat:
Citaat:
Citaat:
U valt me serieus tegen. Straks ga ik nog vermoeden dat Raf of Pietje uw account hebben gekraakt. Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 15 oktober 2007 om 21:35. |
|||||
![]() |
![]() |
#336 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U bedoelt dat fundamentele rechten kunnen weggestemt worden in een democratie?
Het recht op zelfbeschikking wordt niet teniet gedaan omdat u er tegen bent, ook niet als u daar een meerderheid voor vindt. Het is het ganse volk dat recht heeft op zelfbeschikking, daar gaan individuele stemmen niets aan veranderen. |
![]() |
![]() |
#337 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#338 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
(1) Vlaamse onafhankelijk is mijn einddoel. In welke vorm dit moet, daarin verschillen we ongetwijfeld van mening. Ik ben er niet van overtuigd dat dit enkel in een eigen land kan en dus moet (2) Ja. Citaat:
Ik denk niet dat ik iemand hier verantwoording schuldig ben omtrent mijn al dan niet rechtse geaardheid. Ook niet de so called rechtervleugel van dit forum. Citaat:
Your point being? Citaat:
Maar dat is irrelevant, zelfs al zou het veel geld kosten denk ik nog dat er gekken genoeg zijn die zwichten voor de macht van een eigen stad te kunnen beheren. Bureaucraten zijn er overal. Ook in Europa. Citaat:
Hoe zou uw tolsysteem er trouwens uitzien? Iedereen die Vlaanderen verlaat richting Brussel moet een tol betalen of zo? Dat is gewoon lachwekkend. Niemand heeft daar voordeel aan. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
#339 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik woonde onlangs een lezing bij van een van de beroemdste proffen in constitutioneel recht. Hij is momenteel prof aan de Brown University. Voor de leken onder ons, dat is ivy league. Interessant was zijn omschrijving van democratie. Democratie gaat niet over wat de meerderheid beslist, het gaat wel over rechten voor minderheden. Wat ik dus niet bedoel is dat rechten kunnen weggestemD worden in een democratie. En wat ik dus nog minder bedoel is dat ik denk dat "het volk" beter weet dan ikzelf wat ik wil. Ik kan mijn eigen mening wel zelf vertolken, dank u. Toch bedankt voor uw repliek. Het zegt veel over u. Laatst gewijzigd door Trajanu$ : 15 oktober 2007 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
#340 |
Minister
|
![]() idd, een totalitair regime is de doodsteek voor het individu