![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() In Zwitserland is trouwens bezit, verkoop en productie toegelaten, zolang men niet kan aantonen dat deze met intentie tot gebruik als narcotisch middel zijn.
In Bern zijn er winkeltjes waar men cannabis kan kopen in stoffen zakjes, zogezegd om op je kast te leggen tegen de muggen. Productie van THC-rijke rassen is er toegelaten, zolang het maar om touw te maken is, of zaad te kweken enz.. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 17 oktober 2007 om 03:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Alsem werd uit de drank Absinth verwijderd en zo werden de anijsdranken als Pernod en Ricard verkregen. Men heeft ondertussen aangetoond dat er praktisch geen verschil in toxiciteit is tussen deze en Absinth. Zoals de meeste gewassen kan ook cannabis, met de moderne biologische technieken die ons ter beschikking staan, gestandardiseerd worden. Dus zo zou men de potentie van de verkrijgbare cannabis vast kunnen leggen. Laatst gewijzigd door Paracelsus : 17 oktober 2007 om 04:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vind het altijd grappig als mensen zeggen: ik ben tegen drugs... meestal zijn dit mensen die geen problemen hebben met alcohol, koffie, chocolade, tabak... nochtans allemaal... drugs. mijn indruk? de meeste mensen die tegen geestesverruimende drugs zijn zijn dit eerder omdat ze zelf schrik hebben om de controle over hun eigen geest/leven/gedrag te verliezen, niet kunnen begrijpen dat anderen het wel eens fijn vinden om "buiten zichzelf" te treden of zichzelf niet helemaal onder controle te hebben of de werkelijkheid anders waar te nemen... niet verwonderlijk dat de weerstand tov drugs zich meestal in het conservatieve/rechtse kamp situeert...
"I've got a french word I wanna share with you tonight, even though most of you are probably from Nicaragua." "Un, quatorze, cinq... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH" Laatst gewijzigd door Khonnor : 17 oktober 2007 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We kunnen de expers in K13 van het UZ gent eens vragen.... Laatst gewijzigd door giserke : 17 oktober 2007 om 10:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Van alcohol echter heb ik alle meerdere keren zelf mensen agressief zien worden en dingen doen waar ze later veel spijt van hadden. Je kunt je ook dood drinken. Ik vind de studie wel wat kleinschalig en geloof ook niet dat men nog twintig jongeren heeft gevonden in Utrecht die niet blowden. ![]() Laatst gewijzigd door Ovidius : 17 oktober 2007 om 10:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan wel begrijpen dat er sommigen zijn die daar van genieten, maar ik vind het niet nodig. Als ik bij iemand op bezoek ga en we drinken daar samen gezellig een Leffe zit ik niet versuft, heb ik geen razende honger, ben ik helder van geest, plakt m'n bek niet dicht en kan ik zonder enige moeite een voertuig besturen. Los van het feit dat samen een joint roken helemaal niet dezelfde gezelligheid teweeg brengt, zal ik ook geen pint drinken om in een roes te geraken zoals hier voordien ook reeds verteld werd
Laatst gewijzigd door bentje : 17 oktober 2007 om 10:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In termen van power / effect size, natuurlijk. En je kent de power / effect size in deze studie, want anders zou je niet tot het besluit kunnen komen dat het dikke onzin is. Dus: graag even een toelichting.
![]() |
![]() |
#30 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() so? het loopt ook grondig mis met sommige drinkers. Of gewoon met sommige geheelonthouders!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat goed dat die jeugd van heden terug werkt met de blouwer in de hand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() Hennep onschadelijk? Welke onzin zullen we nog moeten lezen?!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() Wat heeft die blouwer te maken met deze redetwist?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() pfff, ik ben tegen pretparken want sommige mensen worden misselijk op die attracties. Het gebeurt soms zelfs dat zo'n achtbaanvoertuig blokkeert, of dat er iemand uitvalt!! Dus: afschaffen die handel! Pretparken zijn SLECHT!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Als probleemblowers enkel en alleen zijzelf het probleem hebben is er geen probleem. Maar, ... na verloop van tijd hebben de verslaafden hun familie en gezin mee de miserie ingesleurd en nadien worden ze een last voor de maatschappij. DAT moet vermeden worden. Er is nog een andere oplossing : de probleemblowers worden gewoon gedumpt in een put en het probleem is ook opgelost. Voor mijn part mag blowen dan wel toegelaten worden want het 'afval'probleem is dan opgelost. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Ambiorix : 17 oktober 2007 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Partijlid
|
![]() Je moet het zo ver niet eens gaan zoeken. Hoeveel mensen komen er jaarlijks niet om bij auto-ongevallen? Auto's zijn duidelijk een gevaar voor de volksgezondheid. Ze brengen niet alleen het leven van de bestuurder in gevaar, maar ook dat van iedereen die zich toevallig in de omgeving bevindt. Afschaffen dus, die moordmachines! Auto's zijn BAH!
|
![]() |
![]() |