![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer... |
|
|
Discussietools |
|
|
#461 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
en een recht om zich tegen de culturele onderdrukking van de "meerderheid" te verzetten is fundamenteel. De toestand in eu is momenteel zo dat het principe weliswaar aanvaard is, maar dat de praktische toepassing aan de lidstaten subsidiair toekomt. Dit heeft als gevolg dat er nog steeds ongelofelijke wantoestanden bestaan ivm met oa. het onderwijs in het Nederlands, Bretoens e.a. "minderheidstalen" in Frankrijk (ik ga niet de ganse lijst afwaffen.. het is belangrijk genoeg dat men zich hierover principieel eens goed beraad.. iedereen behoort uiteindelijk tot een "minderheid"). Darwinistisch zou men kunnen stellen dat er uiteindelijk één bepaalde cultuur, één bepaalde religie, één bepaalde taal uiteindelijk geroepen zal zijn om alle diversiteit uit te roeien.. maw dat "de meerderheid" de wereld zal overheersen. Dat is niet mijn ideologie & ik veronderstel ook niet die van het gros van de Vlaams- of belgische Nationalisten..
|
|
|
#462 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Men berekende dat door BHV te splitsen de vlamingen 2 brusselse kamerzetels zouden verliezen, kan er eens iemand berekenen hoeveel kamerzetels de vlamingen zouden winnen door de geheel belgische federale verkiezingen kieskring in te voeren ?
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest Laatst gewijzigd door 1handclapping : 17 oktober 2007 om 16:23. |
|
|
|
|
|
#463 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#464 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#465 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat uw bedenkingen darr mee te maken hebben is mij totaal onduidelijk. "Het" is bovendien niet mijn visie (oorspronkelijk toch niet), maar die van wellicht de beroemdste prof constitutioneel recht uit de VSA, die momenteel verbonden is aan de Brown University (Ivy league, nog wel iets anders dan pakweg de universiteit van hasselt of waar jij ook uw diploma vandaan moge gehaald hebben Laatst gewijzigd door Trajanu$ : 17 oktober 2007 om 16:57. |
|
|
|
|
|
#466 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Als je pakweg een prof bent, dan kom je daar in de ogen van nogal wat brave lieden gegarandeerd mee weg. Citaat:
Laatst gewijzigd door Kortaf : 17 oktober 2007 om 18:46. |
||
|
|
|
|
#467 |
|
Banneling
|
You should.
Nu geen tijd maar ik zal morgen of zo nog wel ten gronde antwoorden. |
|
|
|
|
#468 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#469 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#470 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
De 'jongere' CD&V-ers kunnen wel peilingen indenken en toekomstige zeteltjes voorspellen en zien in dat nu op zeker spelen ook een zeker einde is daarna. Wie is als het er echt op aankomt (nog) de baas binnen CD&V? |
|
|
|
|
|
#471 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#472 | |
|
Europees Commissaris
|
Op lvb.net vond ik volgende vlijmscherpe analyse van Luk Van Braekel over waarom BHV gesplitst moet worden op democratische wijze, zonder onderhandelingen.
Als de NVA bereid is toch te onderhandelen, doet ze afbreuk aan het streven om de discriminerende Belgische machtsverhoudingen om te buigen naar een normaal democratisch bestel. Citaat:
|
|
|
|
|
|
#473 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Een separatist gaat niet wegkijken als door eenzijdige splitsing en attendant Belgische machtsverhoudingen worden gedekoloniseerd.
|
|
|
#474 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat ons hopen dat De 'Vlaamse' onderhandelaars ze niet alleen lezen.....
|
|
|
#475 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
ik had het niet over culturele rechten, taalrechten ...dat zijn mensenrechten en die worden door niemand betwist. |
||
|
|
|
|
#476 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zelf vrees ik dat het nog tien keer erger zal worden: 'La Flandre �* papa' (maar dan wellicht in het Engels) zal alvast NIET mijn 'vaderland' worden. Voor de rest kan ik je alleen maar gelijk geven: ik ben zeker geen Vlaams-Nationalist - ik zou zelfs moeten zeggen: integendeel - maar ik vind wèl dat het hoog tijd wordt dat in België eindelijk - na 177 jaar ! - een waarlijk democratische samenleving tot stand wordt gebracht. Als dat niet nù gebeurt, zal het land geen lang leven meer beschoren zijn, wat de 'heersende politieke machten' daarover ook menen te mogen/moeten denken. Ik hoop alleen dat ik niet van de regen in de drop terecht kom, maar die hoop wordt met de dag kleiner. In het belang van de democratie, en om wille van een minimum aan respect voor �*lle Belgen pleit ik dan ook zonder de minste aarzeling voor - de afschaffing van speciale politieke voorrechten voor minderheden, - de onmiddellijke invoering van het BROV, - de creatie van 'volksvertegenwoordigende organen' waarin èlke 'zetel' evenveel 'kost', en daar kunnen er dankzij de invoering van het BROV wat mij betreft gerust ook tussen zitten die op basis van één federale kieskring samengesteld worden, - en last but not least de onmiddellijke en totale vernietiging van de 'stemcomputers'. |
|
|
|
|
|
#477 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
#478 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het is idd niet zo dat VL automatisch tot beter bestuur zal leiden en misschien leidt het zelfs tot slechter bestuur, maar Vlaanderen geeft meer HOOP op beter bestuur dan België, al was het maar omdat 1) het bestuur in een onafhankelijk Vlaanderen zowiezo dichter bij de kiezer komt te staan en 2) de politieke klasse niet meer de schuld zal kunnen steken in de schoenen van de andere gemeenschap Het bestaan van twee gescheiden gemeenschappen en kiezerkorpsen verhoogt automatisch de lans op misbruik en slecht bestuur. In de Belgische context moet je voor grondige bestuurlijke hervormingen wachten tot de twee gemeenschappen perfect op elkaar afgestemd zijn. Oranje blauw komt daar wel ergens in de buurt van maar het is een zeldzaam verschijnsel (om de 20 jaar?) en zelfs dan blijkt het enorm moeilijk. |
|
|
|
|
|
#479 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Voor mij zou één kieskring , in het kader van federale verkiezingen dan toch, de politiek juist dichter bij de mens brengen. Want dan zou ik tenminste mijn eventuele erkentelijkheid kunnen tonen aan een uitredend Vlaams of Waals premier of minister. Maar, ja Vlaams nationalisten zullen alleen al maar om oportunistische redenen huiveren om dit idee.
|
|
|
|
|
#480 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar jij wil het nog veel erger maken: een inwoner van Bulskamp wil jij laten vertegenwoordigen door een volksvertegenwoordiger uit pakweg Manderfeld (grofweg 350 km). Die mensen hebben met elkaar niets te maken, en de volksvertegenwoordiger uit Manderfeld weet geen snars van de Westhoek en zijn problemen. Citaat:
|
||
|
|