![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Achmodienegat zou er wsl beslist niet om treuren... Laatst gewijzigd door Chipie : 20 oktober 2007 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu je het zegt: ik had dat inderdaad niet verwacht... Des te erger voor jou...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat mensen eens ophouden met trouwen in een kerk en met trouwen in't algemeen. Al die flauwekul is nergens voor nodig.
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar heeft het hoegenaamd niets mee te maken. Een getuige is iemand die erop toeziet dat gehuwden hun beloften jegens elkaar getrouw opvolgen en desnoods als middelaar optreedt. Bijgevolg kan een getuige volgens de christelijke leer niet iemand zijn die zelf een gedrag vertoont dat niet in overeenstemming is met Gods geboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Dat feit zou niet moeten kunnen. Goed dat de kerk hier niet veel meer te zeggen heeft !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je over de priester zijn gat wrijft, dan weet die toch genoeg.
Laatst gewijzigd door HAMC : 20 oktober 2007 om 16:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Ze mogen toch nog zelf kiezen wie ze trouwen of niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zolang ik een religie via mijn belastingen niet meer subsidieer, kan ik daarmee akkoord gaan !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Als u belasting betaalt bent u de baas van de Paus, is het dat dat u denkt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Sorry, maar ik zie het probleem niet. Trouw dan voor de wet.
Niemand heeft gezegd dat de kerk democratisch hoort te zijn. Als men bij de katholieke kerk zo denkt over een groot deel van de bevolking, dan moet men daar gewoon zijn conclusies uit trekken. ![]()
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is er geen sprake van enig huwelijk tussen die twee mensen, daar het huwelijkssacrament alleen gegeven wordt door de man aan de vrouw en omgekeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Al de nonsens uit Rome heeft me eerder van religie dan van geaardheid doen veranderen en ik ben hetero. Ik ben niet voor de kerk getrouwd en ben dat ook niet van plan. Een instituut dat alles als zondig beschouwt, daar heb ik geen uitstaans mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() En anno 2007 kunt u overweg met mensen die er een andere mening dan de uwe op na houden? Is niet omdat we anno 2007 zijn dat een persoon in dit geval een priester plaats moet maken voor iets wat u en "sommige" beschouwen als modern. Indien men anno 2014 politici en bepaalde personen kan warm krijgen om pedo's modern en aanvaarbaar te vinden, gaat u dan ook voor deze plat. Indien men ervan uitgaat alles modern en aanvaardbaar te vinden wat ooit als verwerpelijk werd beschouwd, gaat een dutroux en consoorten een gouden tijd tegemoet. Of ziet u enig verschil, moet eens nagaan wat men over 40 �* 50 jaar terug vond van het homofielen gedachtengoed en hoe men er nu over denkt.
![]() |
#37 |
|
![]() Alles vinden ze niet zondig, wat toevallig wel kan is dat ze uw gedrag zondig vinden. =D
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Belachelijk van die priester. Op die manier zal hij alleszins weinig klanten ronselen voor zijn mis. Was dat mijn familie dan verhuisde ik van parochie. Dit gaat gewoon te ver.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |