Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2007, 18:26   #141
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
wat heb jij tegen het Migrantenjong?
ik hou niet van die "shut up and fuck me"-arrogantie.
Oud 21 oktober 2007, 18:29   #142
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m.r. Bekijk bericht
Ach, ik ben de laatste 6 maand nog maar 2 maal als racist uitgescholden geweest toen ik duidde op een handeling (werpen van een grote hoeveelheid papier op de openbare weg) die niet kon, nog maar 1 maal bespuwd geworden door een vijfjarig marokkaantje (de moeder vond dit normaal - wat indien ik zou spuwen op een ander) en eenmaal bleek een auto met een allochtone vrouw te willen stoppen toen ik wou oversteken om dan volle gas te geven eenmaal ik overstak - en zoiets voel je echt in je onderbuik. Maar dat kan niet tellen want mijn buurt is een allochtone buurt geworden dankzij het asielbeleid en het "huwelijksrecht" van de allochtonen . 10 - 20 % vind ik leuk, in de minderheid behoren niet. Elk normenkader begint dan te ontbreken. Het is toch normaal dat kinderen op een auto staan, het is toch normaal dat kinderen van 3 jaar zonder enig kijken op straat staan om 22 u en vooral het is toch normaal dat kinderen slecht studeren als ze op driejarige leeftijd to( 22 - 23 uur mogen opblijven en op straat spelen zonder enig toezicht? Daarom ben ik echt nog geen racist !
Wat een mooie schets van hoe de realiteit is. En inderdaad, als je gewoon al op het gedrag van de allochtonen spreekt, ben je een racist. Wat moeten we dan doen? Een allochtoon die zwartrijdt op de trein geen boete doen betalen omdat hij allochtoon is? Moeten we een allochtoon die iemand vermoord heeft vrij laten omdat hij allochtoon is? Ik begin zo de indruk te krijgen dat zij alles beginnen te mogen en het minste dat wij autochtone bevolking erop zeggen racisme is. Dit kan niet meer! En degene die dit ontkennen zijn wereldvreemde weldenkers die het nog nooit aan de stok gehad hebben met allochtonen! Dus kom uit je kot, leer de wereld kennen en oordeel dan zelf!
De rechts-populistische partij in Zwitserland wordt ook al verweten racistisch te zijn omdat ze vreemdelingen die criminele daden begaan het land willen uitzetten. Mensen, dit is geen racisme! Dit heeft niets met huidskleur te maken! Dit is gewoon een reactie op de criminaliteit die voor een groot deel van de allochtonen uitgaat. Zelfs bij ons is dit zo. Bijna de helft van de gevangenen in België zijn allochtonen, terwijl allochtonen slechts 10 procent van de bevolking uitmaken. Ook dit is geen racisme, dit zijn gewoon feiten!
Aaron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 18:31   #143
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aaron Bekijk bericht
Wat een mooie schets van hoe de realiteit is. En inderdaad, als je gewoon al op het gedrag van de allochtonen spreekt, ben je een racist. Wat moeten we dan doen? Een allochtoon die zwartrijdt op de trein geen boete doen betalen omdat hij allochtoon is? Moeten we een allochtoon die iemand vermoord heeft vrij laten omdat hij allochtoon is? Ik begin zo de indruk te krijgen dat zij alles beginnen te mogen en het minste dat wij autochtone bevolking erop zeggen racisme is. Dit kan niet meer! En degene die dit ontkennen zijn wereldvreemde weldenkers die het nog nooit aan de stok gehad hebben met allochtonen! Dus kom uit je kot, leer de wereld kennen en oordeel dan zelf!
De rechts-populistische partij in Zwitserland wordt ook al verweten racistisch te zijn omdat ze vreemdelingen die criminele daden begaan het land willen uitzetten. Mensen, dit is geen racisme! Dit heeft niets met huidskleur te maken! Dit is gewoon een reactie op de criminaliteit die voor een groot deel van de allochtonen uitgaat. Zelfs bij ons is dit zo. Bijna de helft van de gevangenen in België zijn allochtonen, terwijl allochtonen slechts 10 procent van de bevolking uitmaken. Ook dit is geen racisme, dit zijn gewoon feiten!
RACIST!!! ()
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 18:34   #144
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht

Ik dacht dat ik verleden week nog eens een grote groep vrouwen en meisjes zag, allemaal op het eerste zicht "allochtoons" en zonder hoofddoek, en in omgekeerde richting gingen er een 4-tal nog met hoofdoeken uitgeruste nonnen voorbij... ik bedacht toen nog hoe kunstmatig en opgefokt die hoofdoekenkestie in feite is.
jongske toch, hoofddoeken van de nonnekes zijn enkel voor de nonnekes, in de islam moet iedere vrouw een hoofddoek dragen, das iets heel anders
die hoofddoekenkwestie is helemaal niet opgeblazen
Oud 21 oktober 2007, 18:36   #145
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jongske toch, hoofddoeken van de nonnekes zijn enkel voor de nonnekes, in de islam moet iedere vrouw een hoofddoek dragen, das iets heel anders
die hoofddoekenkwestie is helemaal niet opgeblazen
Nogmaals.....In de islam MOET een vrouw GEEN hoofddoek dragen, zij mag het zelf beslissen of zij een hoofddoek wil dragen of niet, het zijn de mannen daarentegen die de meeste vrouwen VERPLICHTEN om een hoofddoek te dragen.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 18:37   #146
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
RACIST!!! ()
das toch wel ironisch bedoeld é?
je moet toch toegeven dat het waar is wat ik zeg
Oud 21 oktober 2007, 18:39   #147
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Nogmaals.....In de islam MOET een vrouw GEEN hoofddoek dragen, zij mag het zelf beslissen of zij een hoofddoek wil dragen of niet, het zijn de mannen daarentegen die de meeste vrouwen VERPLICHTEN om een hoofddoek te dragen.
Het is niet de Islam per se, maar ook nog de machocultuur van sommige streken dat actief is. In de Koran staat het niet zo specifiek in.

Of ben ik weer een laag IQ aan't brandishen?
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 18:43   #148
nubian

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Het is niet de Islam per se, maar ook nog de machocultuur van sommige streken dat actief is. In de Koran staat het niet zo specifiek in.

Met uw eerste stelling ga ik akkoord en uw tweede....in de koran staat het er specifiek in zwart op wit dat een vrouw zelf de VRIJE keuze.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 18:50   #149
Aaron
Vreemdeling

Aaron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de Koran staat het niet specifiek, neen. Maar die machocultuur wordt opgewekt door de koran, die de man ziet al degene die de verantwoordelijkheid moet nemen en de vrouw zelfs enkel als kweekinstrument voor kinderen ziet.
Dat is een kantje van de islam dat toch weggewerkt zou moeten worden.
Oud 21 oktober 2007, 18:55   #150
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nubian Bekijk bericht
Met uw eerste stelling ga ik akkoord en uw tweede....in de koran staat het er specifiek in zwart op wit dat een vrouw zelf de VRIJE keuze.
Wat ik uit de surahs van de Koran heb verstaan, moet een vrouw hetgeen dragen wat haar toestaat om respect te hebben voor zichzelf.
Uiteraard varieert dit van periode tot periode, van maatschappij tot maatschappij. Iemand met een rok boven de knieen kan nog steeds respect hebben voor zichzelf bij het dragen van deze kleding, en nog iemand vindt misschien dat ze zich wilt bedekken omdat ze nogal vaak bekeken wordt door vieze oude mannen.

Zo lang het uit vrije wil gebeurt, heb ik er geen enkel probleem mee. Maar zodra het gedwongen wordt door de machoman die per se controle wil uitoefenen, heb ik er meteen een probleem mee.

Met de vrouw niet zozeer. Je moet een enorm karakter hebben om recht te staan zoals Hirsi Ali. Ik weet niet als ik over voldoende karakter beschik, dus ik zal mij er niet over uitspreken.

Over de man... nja, als je uw vrouw moet slagen, dat zegt genoeg over je mannelijkheid. Het zijn dezelfde machomannen die hun vrouw sloegen, die als bange haasjes uit hun tanks klommen en naar huis liepen tijdens de 6-daagse.

Ik ben voor een enorme persoonlijke vrijheid, zo lang het niemand anders schaadt. Iedereen moet de keuze hebben te doen wat hij of zij wilt, zo lang het niemand anders schaadt. Ook niet uw vrouw of uw kinderen.

Ik ben bereid om te vechten voor een mening waar ik niet akkoord mee ga, als de drager van de mening ook bereid is om te vechten voor de mijne wanneer dit nodig is.
Oud 21 oktober 2007, 18:56   #151
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei, mijn ideeen vallen niet in smaak bij vrouwen.

Hier heb je een demonstratie.
ja, maar je hebt je -bij mijn weten- nog nooit rechtstreeks tot haar gericht, daarmee.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 18:56   #152
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
In de Koran staat het niet specifiek, neen. Maar die machocultuur wordt opgewekt door de koran, die de man ziet al degene die de verantwoordelijkheid moet nemen en de vrouw zelfs enkel als kweekinstrument voor kinderen ziet.
Dat is een kantje van de islam dat toch weggewerkt zou moeten worden.
Dat is waar, want dit op zich is niet echt een voortbrengend element, ik ken moslimas uit de westerse kanten van Turkije die zeer vrijgevochten zijn. Maar in combinatie met een barbarencultuur zoals vrouwen besnijden in het Sahelbelt, vrouwen slaan zoals in het Midden-Oosten, of gewoon in't algemeen vrouwen onderdanig maken, daar loopt het mis.
Oud 21 oktober 2007, 18:58   #153
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, maar je hebt je -bij mijn weten- nog nooit rechtstreeks tot haar gericht, daarmee.
Vroeger een paar keer, het ging over uitkeringen. Toen was ik zelfs beleefd.
Oud 21 oktober 2007, 19:12   #154
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
is me ook een raadsel. Misschien hebben ze enkel de eerste aflevering bekeken? de paardenkleppen zelfs dan nog niet afgezet? gedacht dat de vlaamse boerkes het toch niet zouden snappen?

geen idee in feite.

maar wij zijn dan ook niet de enigen die van verbazing omvervallen dat de pravda zoiets uitzendt!

op beveiliging zal Leyers niet moeten rekenen, en misschien is het wel zijn laatste programmareeks.
Wees maar gerust dat het zijn laatste is. En van nu af zal de BRT alle programma's eerst bekijken alvorens ze uit te zenden. De weg naar Mekka leert de BRT dat ze zelfs niet meer kunnen rekenen op hun coryfeeën.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 19:14   #155
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vroeger een paar keer, het ging over uitkeringen. Toen was ik zelfs beleefd.
Misschien had je dat moeten blijven.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 19:32   #156
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Wees maar gerust dat het zijn laatste is. En van nu af zal de BRT alle programma's eerst bekijken alvorens ze uit te zenden. De weg naar Mekka leert de BRT dat ze zelfs niet meer kunnen rekenen op hun coryfeeën.
Ik ben ook verwonderd over Leyers' programma, de harde waarheid krijgen we te zien.
Nu ja, in de laatste aflevering zat er toch een bedenkelijke gedachtensprong ivm het VL. Belang in.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent

Laatst gewijzigd door Den Ardennees : 21 oktober 2007 om 19:32.
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 19:37   #157
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben ook verwonderd over Leyers' programma, de harde waarheid krijgen we te zien.
Nu ja, in de laatste aflevering zat er toch een bedenkelijke gedachtensprong ivm het VL. Belang in.
Wat werd er gezegd?
Oud 21 oktober 2007, 19:43   #158
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat werd er gezegd?
De radicale moslims werden met het Vlaams Belang vergeleken, meen ik me te herinneren. Iets in de aard van dat beiden denken dat hun maatschappijbeeld het enige zaligmakende is, ofzo. Nu ja, dat is wel het laatste wat blijft hangen na zo'n uitzending gezien te hebben.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 19:45   #159
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
De radicale moslims werden met het Vlaams Belang vergeleken, meen ik me te herinneren. Iets in de aard van dat beiden denken dat hun maatschappijbeeld het enige zaligmakende is, ofzo. Nu ja, dat is wel het laatste wat blijft hangen na zo'n uitzending gezien te hebben.
Ik dacht dat u een VB-er was. Wat is uw mening ivm. die uitspraak in dat geval?
Oud 21 oktober 2007, 19:57   #160
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
das toch wel ironisch bedoeld é?
je moet toch toegeven dat het waar is wat ik zeg
Beste Aaron,

dat was ironisch, inderdaad! En je hebt overschot van gelijk! We laten ons alsmaar uitsch**ten voor racist! Zowel door allochtonen als door poco autochtonen. En ik begin daar ook stillekesaan het vliegend sch**t van te krijgen.
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be