![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Ten tijde van de Spaanse burgeroorlog waren de "nationalisten" Franco en zijn bende, die voor een Spanje als één ondeelbaar geheel waren en niet de Baskische en Catalaanse separatisten die tegen hem vochten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan wel onder dezelfde voorwaarden, nietwaar?! Oproep van de vakbonden, van vele artiesten, meerkleurenaffiches in stations, bij bushaltes en op andere reclamepanelen, vermelding op de eerste bladzijde van de krant, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() elders werd die stelling al ruim ontkracht. Actieve Vlaamse Bewegers zullen die petitie wellicht zelf wel vroeg of laat vinden maar passieve vlaamsgezinden die niet met politiek als dusdanig bezig zijn niet. Tenzij natuurlijk als er een grootschalige campagne is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik heb die petitie nog niet getekend, zelfs niet in eigen naam, ik heb die site zelfs nog niet bezocht. Ik zie geen reden om eventuele manipuleerbaardheid aan te tonen, want deze petitie heeft geen enkele weerklank in de media en is dus ook geen gevaar voor de democratie, wat de belgicistische petitie wel degelijk is, net omdat ze zo wordt gepromoot als de Stem van het Volk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Per definitie zijn alle belgicisten nationalist.
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. België staat of valt niet met een monarchie.
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 |
Europees Commissaris
|
![]() Zonder koning had het zaakje al opgedoekt geweest, dus ik vrees dat deze opmerking niet erg klopt.Het is niet voor niets dat de Franstaligen nu zo erg voor de koning zijn : elke vijs of nagel om de boel bijeen te houden is welkom...
![]() |
#110 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De creatie van een "onafhankelijk vlaanderen" haalt de politieke agenda niet. Bij de volgende verkiezingen ? Dat zou alleen dan mogelijk zijn indien de minderheden binnen de politieke partijen die voorstander zijn van een scheiding zich verenigen en op basis van een separatistisch programma een verkiezingsoverwinning behalen. Tot zo lang stel ikj gewoon vast dat de grote meerderheid van de bevolking degelijke kwestie niet interesseert.
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
|
![]() & Waarom waren de vlamingen tijdens de koningskwerstie dan wel voor de monarchie ?
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() En trouwens, de enige reden waarom dit feit vermeld werd, is dat het betekende dat BDW bij de formatiegesprekken moest worden vervangen. En of je het nu wil of niet, maar BDW (en in uitbreiding de N-VA als partij) is nu eenmaal een spilfiguur in het formatieberaad momenteel. Ik denk niet dat ik ergens ooit iets heb gehoord over de geboorte van zijn drie andere kinderen. Dus bij gelegenheid mag je me altijd meegeven welke cruciale rol Wathelet jr. speelt bij de regeringsonderhandelingen.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 21 oktober 2007 om 16:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() PLUS-magazine. Voor jongeren van boven de 50.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is gewoon een omfloerste versie van "Liever imperialist dan nationalist".
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ondanks dat het diverse malen gesignaleerd is op dit forum, en ondanks dat twee initiatiefnemers van de petitie leden van dit forum zijn, staat
Citaat:
http://www.reddesolidariteit.be/peti...rsResult=63931 Laatst gewijzigd door Kortaf : 22 oktober 2007 om 06:46. |
|
![]() |
![]() |