Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2007, 16:02   #3741
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Ja effe tussendoor of dubbel ook natuurlijk
De kristalnacht was op 9/11 /38
En die zette de trend voor de jodenvervolging.
Aangezien we nu meer weten hoe we soms misleid worden en er soms dingen geensceneerd zijn was ik toch even verbaasd over de datum.

voor de volledigheid
Nog een paar;
Reichstagbrand 9/11/33
Chili militaire coup 9/11/73

Delhaize-overval in Aalst met de ‘bende van Nijvel’ op 9-11-1985…
Officieel Val berlijnse muur en het Communisme 9/11/89;
allemaal toeval?
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 16:06   #3742
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia Bekijk bericht
Aangezien we nu meer weten hoe we soms misleid worden en er soms dingen geensceneerd zijn was ik toch even verbaasd over de datum.

voor de volledigheid
Nog een paar;
Reichstagbrand 9/11/33

allemaal toeval?
Het noodnummer in de VS
Oud 21 oktober 2007, 22:33   #3743
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

voor de volledigheid
Nog een paar;
Reichstagbrand 9/11/33

allemaal toeval?

(Bijna) totaal fout, zoals gewoonlijk.

Kristallnacht : de nacht van 9 op 10 November 1938.
Link met 11 september : zero.

Citaat:
De Kristallnacht was een georganiseerde aanval tegen joden in Duitsland in de nacht van 9 op 10 november 1938. In heel Duitsland werden joden aangevallen. In die nacht werden zo’n 267 synagogen in brand gestoken; ongeveer 7500 winkels en bedrijven werden verwoest. Huizen, scholen, begraafplaatsen, en ziekenhuizen werden beklad, en 91 joden werden vermoord. De naam Kristallnacht verwijst naar het vele glaswerk dat tijdens die aanvallen vernield werd.
Reichstagbrand : 28 Februari 1933.
Link met 11 september : zero.

Citaat:
De Rijksdagbrand was een brand op 27 februari 1933, waarbij het Duitse Rijksdaggebouw in Berlijn grotendeels uitbrandde. De Nederlandse communist Marinus van der Lubbe is als dader opgepakt, vervolgd en geëxecuteerd, maar er wordt betwist of hij de brand heeft gesticht, en of hij hierbij is geholpen.
Militaire coup in Chili : inderdaad 11 september 1973
Link met 11 september : zero, puur toeval.

Citaat:
Naar aanleiding van de zware economische en sociale problemen pleegde een groep officieren geleid op 11 september 1973 een staatsgreep waarbij Allende afgezet werd en om het leven kwam.
Babylonia maakt duidelijk zijn huiswerk niet.
Een zware buis dus : 33/100.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2007, 22:47   #3744
Babylonia
Parlementslid

Standaard

November is 11 nacht is 9 kristalnacht 9/11
toeval bestaat niet

Reichstag snap ik niet waar ik dat vandaan heb... want dat is inderdaad in febr. goe gezien.

de cords van area 51 is 37.24 -115.817 by google earth
wou ze even ergens bewaren....
Oud 21 oktober 2007, 23:23   #3745
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
November is 11 nacht is 9 kristalnacht 9/11
toeval bestaat niet
11 september is NIET gelijk aan 9 november.

En toeval bestaat wel, anders moet je aanvaarden dat mensen die de lotto winnen, kanker kregen of in een ongeval omkwamen, daartoe voorbestemd waren.

Wil je dat pad echt opgaan?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2007, 00:33   #3746
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard 9/11 niet zo erg vergeleken met IRA

De 87-jarige schrijfster Doris Lessing heeft in El Pais enkele opmerkelijke uitspraken gedaan. "Bepaalde Amerikanen zullen denken dat ik gek ben. Veel mensen zijn dood, prestigieuze gebouwen zijn ingestort, maar het was niet zo verschrikkelijk, niet zo buitengewoon als ze denken."
Doris Lessing vergeleek de terroristische aanslagen op 11 september 2001 in de VS met het terrorisme van de katholieke Ierse onafhankelijkheidsbeweging IRA.
(Belga)
"De aanslagen in de Verenigde Staten waren nog niet zo erg vergeleken met de bloedige terreur van het Iers Republikeins Leger", aldus Lessing.

De schrijfster laat ook geen spaander heel van de politici George W. Bush en Tony Blair. De Amerikaanse president Bush noemt Lessing een "wereldramp", Blair was "een catastrofe voor zijn land".

"Ik heb het gezegd van zodra hij verkozen was. het is een kleine showman die ons in de problemen gaat brengen. Tony Blair heeft dat gedaan."

Doris Lessing is op 11 oktober uitgeroepen tot laureaat van de Nobelprijs Literatuur. Maandag viert ze haar 88e verjaardag. Op 10 december wordt de prijs uitgereikt in Stockholm.
Oud 22 oktober 2007, 18:43   #3747
Babylonia
Parlementslid

Standaard

schitterende vrouw .
Ze heeft een hele grote invloed op het denken in het westen.
Ben benieuwd of ze net zo een stoute speech en film zal maken als
de man die het Leugen Tapijt uitvond...; Harold Pinter nobelprijs literatuur 2006
http://www.merodema.nl/Nobel%20Lezing%20Pinter.htm
Oud 23 oktober 2007, 17:40   #3748
Pindar
Banneling

Pindar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(video) 9-11 Truth Keeps the Pressure on Bill Maher

http://visibility911.com/media/?p=164

Pin d'Ar
Pindar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 08:04   #3749
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Na een aanval op een CNN programma waarin de 9/11 truthers smerig aangevallen werden en oa vergeleken met Timothy McVeigh die bommen plante, gingen ze eens pollen bij hun kijkers of ze akkoord gingen. Het resultaat spreekt voor zich:

http://infowars.net/articles/october...eck_attack.htm
Oud 24 oktober 2007, 11:14   #3750
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Na een aanval op een CNN programma waarin de 9/11 truthers smerig aangevallen werden en oa vergeleken met Timothy McVeigh die bommen plante, gingen ze eens pollen bij hun kijkers of ze akkoord gingen. Het resultaat spreekt voor zich:

http://infowars.net/articles/october...eck_attack.htm
idd, zoals verwacht keken er meer believers naar dergelijke onzin.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 14:17   #3751
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
idd, zoals verwacht keken er meer believers naar dergelijke onzin.

tuurlijk mag je het onzin noemen, maar leg me toch eens uit waarom het dan eigenlijk onzin is.
Ik vind het officiele verhaal namelijk onzin en meerderen met mij

Dus leg eens uit waarom het onzin is.

Thanks

Pin d'Ar
Oud 25 oktober 2007, 10:34   #3752
Babylonia
Parlementslid

Standaard

In Cinema Nova zal op 19 november de film Press for truth vertoond worden in het bijzijn van de Realisateur en een scriptschrijfster. Het maakt deel uit van een Tour door Europa waarbij meer dan 20 steden worden aangedaan.
Oud 25 oktober 2007, 11:06   #3753
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
tuurlijk mag je het onzin noemen, maar leg me toch eens uit waarom het dan eigenlijk onzin is.
Ik vind het officiele verhaal namelijk onzin en meerderen met mij

Dus leg eens uit waarom het onzin is.

Thanks

Pin d'Ar
Simpel, er is geen enkel bewijs. En dat staat los van of je het officiele verhaal geloofd of niet.
Oud 25 oktober 2007, 11:16   #3754
Pindar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Simpel, er is geen enkel bewijs. En dat staat los van of je het officiele verhaal geloofd of niet.

en er zijn wel bewijzen voor het officiele verhaal?????????????????????????/

Nuff Said

Pin d'Ar
Oud 25 oktober 2007, 11:24   #3755
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
en er zijn wel bewijzen voor het officiele verhaal?????????????????????????/

Nuff Said

Pin d'Ar
Kan je niet lezen??????????????????????
Wat heeft het officiele verhaal te maken met de bewijzen voor het inside story verhaal? Kun je mij die link eens geven dan? Geef mij eens 1 reden waarom het inside story verhaal waarheid moet zijn indien er geen bewijzen zijn voor het officiele verhaal????????????????????????
Oud 25 oktober 2007, 14:07   #3756
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Een speech van Clinton werd verstoord door verschillende mensen in de zaal die riepen dat 9/11 een inside job is. Meer en meer worden publieke figuren geconfronteerd met deze opstandigheden vanuit het volk. Gisteren werd Condelezaa Rice ook aangepakt met het verwijt dat ze het bloed van onschuldige Irakezen aan haar handen had.

Citaat:
Clinton's 50-minute speech, which started about an hour behind schedule, was derailed briefly by several hecklers in the audience who shouted that the 2001 terrorist attacks were a fraud. Rather than ignoring them, Clinton seemed to relish a direct confrontation.

"A fraud? No, it wasn't a fraud," Clinton said, as the crowd cheered him on. "I'll be glad to talk to you if you shut up and let me talk."
When another heckler shouted that the attacks were an "inside job," Clinton took even greater umbrage.

"An inside job? How dare you. How dare you. It was not an inside job," Clinton said. "You guys have got to be careful, you're going to give Minnesota a bad reputation."
Rice:

http://www.prisonplanet.com/articles...07_b_blood.htm
Oud 25 oktober 2007, 14:16   #3757
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Cinema Nova zal op 19 november de film Press for truth vertoond worden in het bijzijn van de Realisateur en een scriptschrijfster. Het maakt deel uit van een Tour door Europa waarbij meer dan 20 steden worden aangedaan.
Arenbergstraat?
Oud 25 oktober 2007, 14:41   #3758
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Een speech van Clinton werd verstoord door verschillende mensen in de zaal die riepen dat 9/11 een inside job is. Meer en meer worden publieke figuren geconfronteerd met deze opstandigheden vanuit het volk. Gisteren werd Condelezaa Rice ook aangepakt met het verwijt dat ze het bloed van onschuldige Irakezen aan haar handen had.

Rice:

http://www.prisonplanet.com/articles...07_b_blood.htm
Waar wachten ze nog op? Dat ze met hun harde bewijzen dan naar de rechtbank stappen...dat ze naar alle tv stations stappen om hun bewijzen massaal openbaar te maken...waar wachten ze op? Willen ze het zelf in de doofpot stoppen misschien?
Oud 25 oktober 2007, 19:59   #3759
Babylonia
Parlementslid

Standaard

@gun hier het gewone programma van Cinema Nova
press for truth is extra ingelast

Het 99ste programma van Nova is een dubbel programma!

We beginnen met Pink Screens. Dé jaarlijkse afspraak voor alles en iedereen met een voorkeur voor en interesse in andersoortige seksuele identiteiten. Tientallen films en enkele compilaties met kortfilms in allerlei soorten genres passeren op het witte doek, naast heel wat andere evenementen. Je komt er alles over te weten op de Pink Screens website van de organisatie Genres d'�* côté.

Daarna, van 9 tot 25 november, zoeken we letterlijk verre horizonten op met "Chinema Direct", een programma vol hedendaagse onafhankelijke Chinese producties, voornamelijk documentaires, maar er zijn ook enkele ficties. De selectie kwam tot stand dankzij rechtstreekse contacten die we onderhouden met mensen die deel uitmaken van de artistieke en audiovisuele « scène » in Bejing.

Te ontdekken: het esthetische universum van Yan Fudong, de nachtelijke en absurde wereld van Huang Wenhai, het video-activisme van Ou Ning (tevens te gast voor een ontmoeting rond « video als middl » samen met heel wat anderen), en vele andere films die een persoonlijke kijk bieden op de alledaagse realiteit, veelal van zeer dichtbij gefilmd op mini-DV en geproduceerd buiten alle geijkte kanalen...
Muziek is er ook met Song Yuzhe en Xiao He, die voorheen speelden in de Chinese cultgroepen Glorious Pharmacy en Wood Pushing Melon; ze vermengen rock, pop en etnische elementen. Ze zullen samen spelen met muzikanten uit onze eigen Brusselse contreien, muzikanten van Black Light Orchestra en de Iiiisten die al meermaals Nova volledig op z'n kop zetten.... dat belooft!

Naast Chinema Direct is er ook plaats voor wat anders....
Er zijn de Nocturne-voorstellingen waar we verder gaan met twee echte Redneck-films.Geen schrik echter, de kinderen kunnen terecht bij Cineketje met verschillende filmvoorstellingen, een workshop en een Cinéconcert in het kader van het kinderfestival Filemon.

En ook:

De Zweedse eenmansformatie Library Tapes zakt af voor een Live Soundtrack.
Uit Rijsel komt het losgeslagen collectief « Univers du mliF » hun kortfilms tonen.
En natuurlijk is er ook Open Screen en Ears Open, met een uitstapje naar... China.

--------------------------------------------------------------------------------
Nova Cinema
3 rue d'Arenbergstraat
1000 Bxxl
www.nova-cinema.org
Oud 25 oktober 2007, 20:10   #3760
Babylonia
Parlementslid

Standaard

Ik ben nog altijd onder de indruk van Naomi Klein haar speech die ik gisteren heb beluisterd over de problem/reaction/ solution shockdoctrine van het rampenkapitalisme;
Wat doen we der aan?
Terwijl de fuik toeslaat van europa?
Zal het leger een coup plegen in Amerika?
Zal er een uitbarsting van nieuwe energiebronnen komen waardoor de petrolbaronie in een stuikt?
Soms wou ik dat ik helderziende was.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be