Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 13:25   #101
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Het probleem is dat indien u of ik zou weigeren om bepaalde vakken te volgen, wij doodleuk zouden buizen en gewoon geen diploma krijgen, zoals u terecht opmerkt. Het zal nooit ofte nimmer een nieuwsitem zijn en niemand zal het ooit in zijn hoofd halen om ons bij te staan en in discussie te treden op welke manier wij alsnog aan een diploma zouden geraken. Het is immers onze eigen schuld.

Indien het echter om moslims gaat, is dit opeens een nieuwsitem en dient er blijkbaar een soort discussie op gang getrokken te worden om na te gaan in welke mate we al dan niet rekening dienen te houden met bepaalde godsdienstige overwegingen in de geneeskunde. Het zou immers wel eens mogelijk kunnen zijn dat het de schuld is van onze toch al zo onverdraagzame Westerse maatschappij.
Maar die discussie wordt door júllie op gang getrokken.
Alsof de English Medical Association zich nu aan het afvragen is of Moslimdokters wel of niet over alcohol moeten leren.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 13:26   #102
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Sjonge jonge, eigenlijk is het al fout dat we hierover discussiëren, weigeren vakken, eisen andere dokters, eisen dan weer halal, dan weer meer moskeën, dringen hun geloof op, etc...

2 woorden voor hen allemaal: FUCK 'M !
Oud 24 oktober 2007, 13:30   #103
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
huh?! Da's pas retoriek. Reageren op een stelling en dan vragen er niet bij betrokken te worden omdat de antwoorden niet genuanceerd genoeg zijn.
Je argumentatie is nochtans heel ongenuanceerd: ze krijgen toch geen diploma dus is er geen probleem. Da's de context zo nauw houden dat er nog geen vlieg doorkan. Natuurlijk heb je gelijk. Maar als je niet naar de bredere context w�*l kijken, moet je je niet betrekken bij de discussie. Je reactie is er eentje van 'Ja én?, ze krijgen toch geen diploma dus so what'. Goed. En loop dan maar door en voorbij de issue.
Gaat het hier of gaat het hier niet over studenten die - om de een of de andere reden - niet gaan slagen voor een vak? Wat doen we met studenten die niet slagen? Die krijgen geen diploma.

Voila. Moeilijk is dat niet.

Citaat:
Sommigen zien er wel een probleem in omdat ze verder kijken dan jouw context: mensen die uit religieuze overtuigingen problemen hebben met een aspect dat in onze maatschappij de normaalste zaak is (nl een dokter die een patiënt behandelt met een SOA of ziekte door alcoholgebruik OF nog beter: een dokter die een patiënt van een ander geslacht behandelt) en die daarom uiteindelijk weigeren het systeem te volgen. Fijn, dan krijgen ze geen diploma.
Mooi zo.

Citaat:
Maar dit zijn ook SIGNALEN, tekens aan de wand, dat meer en meer aspecten van onze maatschappij steeds vaker door moslims worden aangevochten omdat ze niet stroken met hun religie.
Het grote moslimcomplot, of waar heb je het over?
Als je mensen al gaat verbieden kritiek te hebben, dan stel ik me toch vragen. Laat ik mezelf nu even als voorbeeld geven. Ik val - en een hele hoop van mijn kenissen ook - het concept 'overheid', 'sociale zekerheid' en nog heel wat zaken aan die jij en vele anderen als normaal beschouwen. Vind je dat ook een probleem? Moeten wij nu vervolgd worden? Het land uitgezet worden?

Wij - Liberalen en anarcho-kapitalisten - hebben nog het geluk dat er geen andere die in de naam van het liberalisme zichzelf opblazen. Maar zelfs als dat zo zou zijn, zou me dat niet boeien. Ik wil geen mensen opblazen. Iemand die dezelfde argumenten als ik gebruikt om mensen te doden, het zij dan zo. Ik moet daar niets van hebben.

Citaat:
In vele gevallen eisen ze aanpassingen, in evenveel gevallen is de overheid hen voor en doet ze zelf aanpassingen. Alleen maar in triviale zaken? Als het je interesseert, wil ik je wel wat feiten geven waar de trivialiteit ver weg is. Laat maar weten als je dit interesseert of indien je niet wenst betrokken te worden...
Ah, dus je bent ook tegen een overheid? Welkom bij het anarcho-kapitalisme, zou ik zeggen. Zonder overheid, geen privileges. Zalig, hé? Maar neen; jij wilt - sowieso - nog een overheid. Dan moet je de gevolgen maar ondergaan, lijkt me.

Maar goed. Geef gerust enes een lijstje. Ik wil wel eens lachen.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 24 oktober 2007, 15:00   #104
Neptunus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby Bekijk bericht
Bullshit! Dat er een paar domme moslimstudenten bestaan, die trouwens hun doodsvonnis tekenen (loopbaan welteverstaan), betekent niet dat dit een normale gang van zaken zijn. In Marokko heb je voornamelijk mannelijke dokters. Het is nu pas dat vrouwen voor die vak gaan of kunnen gaan. Alles heeft zijn tijd nodig...Hier was het ook niet rooskleurig voor vrouwen, een aantal jaren terug.
In Marokko moeten de studenten geneeskunde, zowel mannelijke als vrouwelijke studenten, ALLE vakken volgen, zonder uitzondering; zoniet krijgen ze er geen diploma. In Marokko doen moslimvrouwen niet moeilijk over mannelijke artsen, in tegenstelling tot de moslimextremistische vrouwen bij ons die zich absolute rechten toeëigenen en die weigeren om te worden geholpen door een mannelijke dokter.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 15:01   #105
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
In Marokko moeten de studenten geneeskunde, zowel mannelijke als vrouwelijke studenten, ALLE vakken volgen, zonder uitzondering; zoniet krijgen ze er geen diploma. In Marokko doen moslimvrouwen niet moeilijk over mannelijke artsen, in tegenstelling tot de moslimextremistische vrouwen bij ons die zich absolute rechten toeëigenen en die weigeren om te worden geholpen door een mannelijke dokter.
Ja, maar hier zijn het mannelijke niet-moslim dokters, je weet wel, de van het onreine-type?
De minderwaardigen?
Oud 24 oktober 2007, 15:24   #106
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Gaat het hier of gaat het hier niet over studenten die - om de een of de andere reden - niet gaan slagen voor een vak? Wat doen we met studenten die niet slagen? Die krijgen geen diploma.
Zoals ik dus al stelde. Dat is één en eenzijdige manier om dit te bekijken en dan is de kous inderdaad snel af.

Citaat:
Het grote moslimcomplot, of waar heb je het over?
Als je mensen al gaat verbieden kritiek te hebben, dan stel ik me toch vragen. Laat ik mezelf nu even als voorbeeld geven. Ik val - en een hele hoop van mijn kenissen ook - het concept 'overheid', 'sociale zekerheid' en nog heel wat zaken aan die jij en vele anderen als normaal beschouwen. Vind je dat ook een probleem? Moeten wij nu vervolgd worden? Het land uitgezet worden?
Neen. Een moslim die vind dat de overheid of de sociale zekerheid ('k zie het hen nog niet doen) moet worden afgeschaft, heeft evenveel recht als jou en je kennissen op vrije meningsuiting en een goed debat. Maar ze zullen bot vangen. Net zoals ik hoop dat een moslim bot vangt als hij/zij vakken weigert die niet stroken met zijn./haar religie. In dit geval vangen ze dus ook bot, maar er mag toch nog wel meer discussie aan verbonden worden dan enkel te stellen: och, ze krijgen dan toch geen diploma, dus geen probleem.

Citaat:
Wij - Liberalen en anarcho-kapitalisten - hebben nog het geluk dat er geen andere die in de naam van het liberalisme zichzelf opblazen. Maar zelfs als dat zo zou zijn, zou me dat niet boeien. Ik wil geen mensen opblazen. Iemand die dezelfde argumenten als ik gebruikt om mensen te doden, het zij dan zo. Ik moet daar niets van hebben.
Mooi zo

Citaat:
Ah, dus je bent ook tegen een overheid? Welkom bij het anarcho-kapitalisme, zou ik zeggen. Zonder overheid, geen privileges. Zalig, hé? Maar neen; jij wilt - sowieso - nog een overheid. Dan moet je de gevolgen maar ondergaan, lijkt me.
Nu leg je me woorden in de mond. Heb ik nooit gepretendeerd. Ik wil echter wel wat meer weten over je anarcho-kapitalisme etc. En dat niet om 'eens te lachen'. Ik heb van mijn moeke geleerd niet hautain te zijn.

Citaat:
Maar goed. Geef gerust enes een lijstje. Ik wil wel eens lachen.
Je gaat het oprecht vriendelijk moeten vragen.
Oud 25 oktober 2007, 12:40   #107
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Zoals ik dus al stelde. Dat is één en eenzijdige manier om dit te bekijken en dan is de kous inderdaad snel af.
Maar 'dit' is nietveel meer dan dat.
Als ze beginnen te vragen of ze hun vrouwen mogen stenigen, dan zal ik ook wel eens vriendelijk 'neen, en hier is een vliegtuigticket' zeggen.

Citaat:
Neen. Een moslim die vind dat de overheid of de sociale zekerheid ('k zie het hen nog niet doen) moet worden afgeschaft, heeft evenveel recht als jou en je kennissen op vrije meningsuiting en een goed debat. Maar ze zullen bot vangen. Net zoals ik hoop dat een moslim bot vangt als hij/zij vakken weigert die niet stroken met zijn./haar religie. In dit geval vangen ze dus ook bot, maar er mag toch nog wel meer discussie aan verbonden worden dan enkel te stellen: och, ze krijgen dan toch geen diploma, dus geen probleem.
Maar moet er meer discussie verbonden worden aan het feit of ik nu wel of geen overheid wil? (Voor de duidelijkheid, geen overheid vanuit de liberale hoek, 'k weet dat er ook socialitische anarchisten zijn. *huiver*.)
Dus ik snap het niet goed. Vanwaar de noodzaak?
Denk je nu werkelijk dat de overgrote massa moslims die geneeskunde studeren, weigeren over alcohol te leren? Aleja. Marginalen halen nu eenmaal gemakkelijk het nieuws.

Citaat:
Je gaat het oprecht vriendelijk moeten vragen.
'k ben oprecht geïnteresseerd. Alleen zeer sceptisch of ik het allemaal zo erg wel ga vinden.

Anarcho-kapitalisme is simpelweg zuiver vertrouwen op 'marktwerking' voor elk fenomeen in de samenleving.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be