![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Burger
|
![]() Een grote schande dat zulke dingen nog bestonden. Je reinste dierenmishandeling!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||||||||||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb verder overigens de term "vrijheid" niet gebruikt, want dat is een zeer relatief begrip. Niet alleen voor andere dieren dan de mens trouwens ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 22 oktober 2007 om 18:23. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of misschien moeten ouders hun kinderen van de bosklassen weghouden met als opmerking: IK EIS dat mijn kind haram vlees krijgt of het gaat NIET mee!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dierenrechtenactivisme wordt politiek gesteund vanuit linkse hoek; halal-praktijken eveneens. Moeilijk om de connectie te maken? Moeilijk om de spagaat te zien? Citaat:
Waarvan akte. Neem eens wat minder je wensen voor werkelijkheid. Kleine tip. Citaat:
Citaat:
Ook op dat punt zit de discussie blijkbaar boven jouw bevattingsvermogen. Jammer... Citaat:
Opnieuw, blijkbaar ontbreekt het je aan intellectuele (zelf)discipline om het onderscheid te blijven zien. Tweewerf jammer. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik las nochtans heel duidelijk 'kooi'. Nou, we kunnen enkel hopen dat we jou niet nodig zullen hebben om politiek onze soep te koelen op dat specifieke punt.
![]() |
![]() |
#125 | ||||||||||||
|
![]() Ik weet perfect waarover ik praat en het is nonsens dat dit uitzonderingetje algemene regel dreigt te worden. Als dat dus je enige bekommernis is rond onverdoofd slachten, dan kan je op beide oren slapen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens was je bewering trouwens fout. Vanuit juridisch oogpunt is er wel degelijk een reden om een chimp anders te behandelen dan een worm. Lees de wet op dierenwelzijn er maar eens op na... Daarin worden niet alle dieren op een hoopje gegooid zoals jij doet, beste Desiderius. En dat onderscheid is wel degelijk gebaseerd op wetenschappelijke criteria. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Edina : 23 oktober 2007 om 12:55. |
||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | ||||||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Of heb je zelfs geen elementair besef van hoe de economie in dat geval werkt. Maar soit... Citaat:
Citaat:
Citaat:
Legalist, zonder jurist te zijn... hoe voelt dat? Citaat:
Ik heb ook niet de 'last' van het verantwoorden. Jij trachtte dat op m'n bord te leggen, maar zo werkt het niet... Citaat:
Citaat:
Citaat:
capisce? Citaat:
![]() Helemaal niet... Daar ging het overigens niet om. Wél om je onwetenschappelijke manier van werken (quoten uit de K&K). En dat weet je maar al te goed. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik verbied immers niks; jij doet dat. Is het dan niet meer dan logisch dat jij daar op z'n minst met een goeie uitleg voor komt? Of leef jij in de omgekeerde wereld? Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#127 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Edina : 25 oktober 2007 om 13:15. |
||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wel, m'n beste regelneefje... zo werkt dat dus niet. Als je iets verbiedt; om het even wat, dat is het aan JOU om daar een plausibele uitleg voor te geven. Dierenleed? Okay... geef me dan eens aan waarom dat dierenleed een verbodsargument zou moeten zijn. En in welke mate het een absoluut verbodsargument zou moeten zijn. Want vooral dat laatste is iets waar je blijkbaar niet de gave des onderscheids in hebt ontwikkeld. Wetenschappelijk 'bewijs' ten spijt... Ik vind het voorts bijzonder grappig te zien hoe je in je eigen posts het woordje 'moeten' al niet meer schijnt terug te kunnen vinden. Regelneven hebben wel eens vaker last van dat syndroom. En tenslotte: willens en wetens beëindigen van een menselijk leven kwalificeert als moord. Niet enkel als algemeen juridisch principe, maar ook vanuit ethisch perspectief. Soms is een goede discussie een sportieve aangelegenheid, in dit geval heeft het voor mij meer iets weg van het aanhoren van het gezeur van een koppige kleuter. Volgende keer beter?
![]() |
![]() |
#130 |
|
![]() op