Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2007, 20:32   #101
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
en dit dan: al die stinkende reten in delucht!!
hilarisch.
Is dat niet de Al-Azhar in Caïro ?
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 23:15   #102
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
misschien eist u wel dat alleen vlaams belangers eisen mogen hebben.
waarom zou ik dat moeten eisen ? Ik ben niet bij het VB. Maar die hebben in elk geval méér te eisen dan moslims: ze zijn immers in hun eigen land.
Ik, als onafhankelijk burger van Europa, EIS dat op de Europese scholen en Universiteiten géén halal voedsel aan geboden word. Goed zo ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 23:18   #103
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard halal-voedsel op de Leuvense Universiteit

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forumspook Bekijk bericht
waarom zou ik dat moeten eisen ? Ik ben niet bij het VB. Maar die hebben in elk geval méér te eisen dan moslims: ze zijn immers in hun eigen land.
Ik, als onafhankelijk burger van Europa, EIS dat op de Europese scholen en Universiteiten géén halal voedsel aan geboden word. Goed zo ?
Dan eis je morgen ook dat geen Franse wijn worden aangeboden omdat jij die niet wil? Wat is dan 't volgende? Geen erwtjes?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2007, 23:18   #104
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe bedoelt ge 'sunk mitgard's battleship'.
die gast is compleet aan 't doorflippen, dat ziet ge toch.
dat zou ik niet metaforisch als overwinning omschrijven, eerder als teken van labiele psyche.
laat 'm nog effe spammen, dan krijgt ie nog strafpunten ook. gaat ie wellicht helemaal door het lint.
Het begon allemaal met klikken op school...
Oud 24 oktober 2007, 23:21   #105
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Dan eis je morgen ook dat geen Franse wijn worden aangeboden omdat jij die niet wil? Wat is dan 't volgende? Geen erwtjes?
Franse wijn is OK Voor mij...Want voor moslims is wijn Haram (tegengestelde van halal).Wie weet, binnenkort gaan ze mischien EISEN dat er geen wijn meer verkocht word...Net zoals in het thuisland.
Oud 25 oktober 2007, 10:06   #106
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het was lang geleden dat ze niet iets EISTEN...
Het handsvol moslims die het tot op de universteit van Leuven geschopt hebben, hebben er de buik van vol dat er geen halal-voedsel voorhanden is in de kantine."Wij eisen halal-voedsel" eisen de studenten. Voor kort hadden we moslim studenten die bepaalde vakken weigerden, en nu moet er speciaal voeder voor hen gemaakt worden ???!
De directie heeft tot voor zover geweigerd op hun eis in te gaan, niet omdat ze iets tegen halal voedsel zouden hebben, maar omdat er te weinig vraag naar is, gezien het extreem lage aantal islamietische studenten aldaar."we moeten een minimum hoeveelheid bestellen " luidde het " en door het kleine aantal studenten van islamietische afkomst zouden 8 op 10 maaltijden dan in de vuilbak belanden".
Benieuwd wat hun volgende EIS gaat zijn...
Vrij simpel... kan je het niet krijgen? Maak het zelf en neem het mee...

En steeds lopen er zovele naast wat ik bekijk als feitelijke zaken... dat halal eten gedoe is NIET beter dan gewone kost... Dus eist men iets om welke redenen? ja geloof... Er is niets mis met dat eten van ons, als die dat zouden opeten, zouden ze de dag erna wakker worden en verder leven zoals iedereen... Pas bijgevolg het eten niet aan aan iedereen die de mond opendoet... Stuur mensen met zulk BIJgeloof naar het gesticht om af te kicken van dat belachelijk geloofs-gedoe...

Het eten is gezond, HUN GEEST is ziek... klinkt dan mss niet respectvol, het ligt wel heeeeel dicht of pal op de waarheid...

Laatst gewijzigd door Zyp : 25 oktober 2007 om 10:09.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 10:21   #107
Infidel
Provinciaal Gedeputeerde

Infidel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht

"Halal slachten gebeurt ongeveer als volgt. De halsslagader van het dier wordt in 1 beweging doorgesneden. Door het plotse verlies van bloedtoevoer (bloeddruk) naar de hersenen verliest het dier zeer snel het bewustzijn. Het ruggenmerg, de snelweg van zenuwbanen die van de hersenen naar de spieren lopen, blijft echter intact. Door het verlies van bloedtoevoer naar de hersenen ontstaan spontane ontladingen in de hersenen (vergelijkbaar met een epileptisch insult). Deze prikkels worden via het ruggenmerg aan de spieren doorgegeven. De spieren van het dier trekken hierdoor samen (convulsies) en knijpen het bloed uit de spier. Alhoewel dit er vervelend uitziet is het dier niet meer bij bewustzijn en voelt het geen pijn meer. Bloed wordt vandaag de dag nog steeds gebruikt als medium voor het kweken van bacteriën. Vandaar dat eliminatie van zoveel mogelijk bloed wenselijk is."

Hoewel dierenrechtenactivisten hiertgene protesteren omwille van het onverdoofd slachten is halal slachten misschien wel de minst pijnlijke manier van slachten voor een dier, en misschien wel de meest hygienische...
Er is nog geen enkel sluitend bewijs voor het feit dat het dier niets meer zou voelen, al voert de pro-hallalbeweging dit wel aan als definitief bewezen.

U bewering dat dit de minst pijnlijke manier van slachten is, is absurd?
Hoe heeft u uw keel liever doorgesneden? Met of zonder verdoving vooraf?
Infidel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 11:19   #108
migrantenjong
Banneling

Locatie: Antwerpen/Gent Ideologie: Stokslagen en waterkanonnen
Standaard

Citaat:
Franse wijn is OK Voor mij...Want voor moslims is wijn Haram (tegengestelde van halal).Wie weet, binnenkort gaan ze mischien EISEN dat er geen wijn meer verkocht word...Net zoals in het thuisland.
Wees gerust, dat is al het geval in enkele winkels in Borgerhout.
migrantenjong is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 11:20   #109
migrantenjong
Banneling

Standaard

Ik eis oesters, truffels en kreeft op het universiteit!
Oud 25 oktober 2007, 11:21   #110
sn00py
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door migrantenjong Bekijk bericht
Ik eis oesters, truffels en kreeft op het universiteit!
OK maar alleen voor de Arabistiek!
sn00py is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 11:26   #111
migrantenjong
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sn00py Bekijk bericht
OK maar alleen voor de Arabistiek!
Goed idee! Schaldieren zijn haram, dus krijgen wij het gewoon gratis omdat de Moslimstudenten het niet mogen opeten.
Oud 25 oktober 2007, 11:30   #112
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Jezus.
Als ik beheerder was van een forum als dit vrees ik dat de neiging groot zou zijn je een one-way ticket mee te geven. Vrije meningsuiting of niet, ik zie de waarde van zo'n post echt niet in, tenzij provocatie en je bekrompenheid etaleren.
t is net voor een mening die je niet aanstaat dat je moet opkomen voor de vrije uiting ... t zou anders wat makkelijk zijn hé ...

dit moet kunnen,
en recht op halal voedsel eisen moet kunnen

laat die meningen maar botsen , dat is de enige manier om er constructief samen uit te komen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 13:34   #113
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
t is net voor een mening die je niet aanstaat dat je moet opkomen voor de vrije uiting ... t zou anders wat makkelijk zijn hé ...

dit moet kunnen,

laat die meningen maar botsen , dat is de enige manier om er constructief samen uit te komen
recht op halal voedsel eisen moet kunnen

ja, moet kunnen... Laat de poorten maar open voor de meest onzinnige eisen die er zijn... en ga ze allemaal eens even serieus behandelen...

'Ik mag van mijn 'geloof' geen handrem aanraken, ik eis dat alle wagens met een voet-handrem worden uitgerust' Begin maar te discussieren en compromissen te zoeken omwille van de onzin die ik dan geloof.

'Ik mag van mijn 'geloof' niet te dicht bij god komen, en god is in de hemel, dus de vliegtuigen mogen niet hoger dan 500m vliegen'....Begin wederom maar weer te discussieren en compromissen te zoeken voor de volgende geloofs-onzin...

Als je nu denkt : Met welke onzinnige zever komt die nu af, dat speelt allemaal geen rol, dat is onzin, zever, kolder... we lachen er is mee, en zeggen dat die beter eens naar een psychiater gaat

Waarom geeft men niet hetzelfde antwoord op die steeds terugkeerende belachelijke moslim geloofs eisen? Waarom altijd van die 'excuses' zoeken die moeten laten uitschijnen dat er niets mis is met zulke geloofs-onzin?

Speelt geen rol van waar die eisen komen voor mij... onzinnige eisen van katholieken bestempel ik ook als onzinnig en 'van de pot gerukt', rijp voor gesticht. Maar om een of andere reden hoor je schijnbaar telkens maar één groep met zulke eisen komen aandraven...

Laatst gewijzigd door Zyp : 25 oktober 2007 om 13:41.
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 13:37   #114
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het VB heeft niks te eisen. die zitten in de oppositie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 15:51   #115
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het VB heeft niks te eisen. die zitten in de oppositie.
Eneuh ... Waar zitten die moslims ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 17:51   #116
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eneuh ... Waar zitten die moslims ???
alvast niet in de oppostitie.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 19:45   #117
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

dit moet kunnen,

Daar ben ik het mee eens.
Maar er zijn verschillende manieren waarop je iets kan zeggen. De wijze waarop sommigen hier hun mening vertolken doet me vragen stellen over het maximum dat er aan constructie haalbaar is.
Oud 25 oktober 2007, 20:02   #118
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was lang geleden dat ze niet iets EISTEN...
Het handsvol moslims die het tot op de universteit van Leuven geschopt hebben, hebben er de buik van vol dat er geen halal-voedsel voorhanden is in de kantine."Wij eisen halal-voedsel" eisen de studenten. Voor kort hadden we moslim studenten die bepaalde vakken weigerden, en nu moet er speciaal voeder voor hen gemaakt worden ???!
De directie heeft tot voor zover geweigerd op hun eis in te gaan, niet omdat ze iets tegen halal voedsel zouden hebben, maar omdat er te weinig vraag naar is, gezien het extreem lage aantal islamietische studenten aldaar."we moeten een minimum hoeveelheid bestellen " luidde het " en door het kleine aantal studenten van islamietische afkomst zouden 8 op 10 maaltijden dan in de vuilbak belanden".
Benieuwd wat hun volgende EIS gaat zijn...
= Dierenmishandeling, dus verboden. Aanpassen of opkrassen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 20:04   #119
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starkan Bekijk bericht
Bent u misschien die bange blanke man?
Als het christenen waren wat had jij dan gezegd ?
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2007, 20:05   #120
Winterhamer
Banneling

Standaard

Op een universiteit kom je om te studeren niet om te eten

ik ben zelf een veganist en mij zie je ook niks eisen, neem gewoon ME EIGEN ETEN MEE !

Laatst gewijzigd door Winterhamer : 25 oktober 2007 om 20:05.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be